jos
Neliskanttinen syöttöruuvin putki, ilmeinen takapalovaara.
Mihin tämä perustuu? Eihän vilja pala/ syty kovin herkästi?
Kanttisen syöttöputken nurkkiin jää helpommin ilmatilaa ja jos kannen tiivisteet valskaa tai on oikein kuivaa poltettavaa niin saattaa takapalo hiipiä säiliöön helpommin.Tuo kanttinen putki on käytössä vanhemmissa vehkeissä,nykyään puolipyöreät tai pyöreät.
Turha sun mulle on esitelmöidä takapalosta

Kysymys oli miten viljan käyttö lisää takapalo riskiä? Käsittääkseni jopa tilkitsee hakkeeseen jääviä koloja ja pienentää takapalon riskiä. Onko joku muka saanut viljalla takapalon aikaiseksi?
Meinasin jo aamulla kommentoida mutta menin pilkille....Mutta joo,onhan se hyvä että on muitakin kokemusasiantuntijoita takapalojen kans.No jyvät nyt ei varmaan herkimpiä ole mutta jos ei ole tiivis kansi tai jää jopa auki niin sitten.
Ja vähän muidenkin kommentteihin tähän säikeeseen....
Kauhavan uudella lämpölaitoksella huomasivat että mitenkä tulee pannusta niin suuri teho,yli nimellisarvon.Kävi ilmi että oli otettu väärästä kasasta hakkeet eli kaatotuoretta jonka palokaasut paloivat prosessissa suuremmalla hyötysuhteella kuin kuiva hake.
Matkan varrella olin yhtenä tekijänä projektissa missä tutkittiin kostean hakkeen polttoa luokassa 800 kw.Toimii se jo tuossa koossa.Sevon voimalaitoksella olin yhtenä kesänä kesähuollossa,tuli käytyä koko laitos läpi porkkanaruuvilta arinalle,siellä on Ahströmin leijupetikattila.Mielenkiintoinen kuukausikomennus.