Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe mönkijän vinssi muuhun käyttöön  (Luettu 10183 kertaa)

Toivo Tonta

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • karkki vai keppana?
Vs: mönkijän vinssi muuhun käyttöön
akku lootaan sermin ja nosturin väliin ja satulakiinnikkellä vinssi aisalle,   lyhyet piuhat ja sit taittopyörä sermin kulmaan mallia, pohjoisen maantien pelastajat, ni hyin kulkee jopa neljän ropsin mänty kun narussa on vielä lieriö ennen kuokkua risuihin juuttumista torjumassa..  sen 14 metrin päästä uraa..    vaarin akku antaa virtaa ainakin muutaman puun kiskontaan ja tuo kaukosäätin on ihan hyän pituisella piuhalla,   ei kuse kintuille!   toimii..
Hyvä!
Laita video tai kuvia.
pessimisti ei pety!

Viljelijä evp

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
akku lootaan sermin ja nosturin väliin ja satulakiinnikkellä vinssi aisalle,   lyhyet piuhat ja sit taittopyörä sermin kulmaan mallia, pohjoisen maantien pelastajat, ni hyin kulkee jopa neljän ropsin mänty kun narussa on vielä lieriö ennen kuokkua risuihin juuttumista torjumassa..  sen 14 metrin päästä uraa..    vaarin akku antaa virtaa ainakin muutaman puun kiskontaan ja tuo kaukosäätin on ihan hyän pituisella piuhalla,   ei kuse kintuille!   toimii..
onpa omituinen kaukosäädin, mulla ainakin on aivan langattomasti toimiva. Eli taas höpöttelet omiasi.

liete

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Hitsasin vinssin telineen kärrin kuormaimen kiinnikkeeseen.  Vielä jos laittaa ohjurin toiselle puolelle voi vinssata molemmilta puolilta.  Kauko-ohjain on ehkä rikki, mutta ehkä siihen löytyy samalla pistokkeella joku kytkin. Eihän tuo olis ollu kovin iso homma rakennella hydraulimoottorista vinssi, mutta koittaa tuota sähkövinssiä ensin.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
laita evp vaan se lankattomilla toimiva mutta tuo on ihan kaapeliohjauksella toimiva kun mulla ei ole tuo lankaton yhtään joku etellytys..      hyin kiskoo ja helppo ohjata tuolla säätimellä..     mutta eihän evp moisilla leluilla töitä teekkään..     tuossa on mulla kiinnitys aisaan ja sit taittopyörällä mihin haluaa..    on jopa helppo etuviistosta nykiä, jos tarve...    mutta eihän evp etes tee nuita hommia...  pelkkiä kaarnaveneitä veistelee...

Toivo Tonta

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • karkki vai keppana?
onpa omituinen kaukosäädin, mulla ainakin on aivan langattomasti toimiva. Eli taas höpöttelet omiasi.
Onhan noita molempia, traktoriinkin laitoin mahdollisuuden käyttää langallista jos batskut kyrvähtää. Toki sen langallisen käyttö vain äärimmäisessä hädässä ;D
pessimisti ei pety!

Viljelijä evp

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
laita evp vaan se lankattomilla toimiva mutta tuo on ihan kaapeliohjauksella toimiva kun mulla ei ole tuo lankaton yhtään joku etellytys..      hyin kiskoo ja helppo ohjata tuolla säätimellä..     mutta eihän evp moisilla leluilla töitä teekkään..     tuossa on mulla kiinnitys aisaan ja sit taittopyörällä mihin haluaa..    on jopa helppo etuviistosta nykiä, jos tarve...    mutta eihän evp etes tee nuita hommia...  pelkkiä kaarnaveneitä veistelee...
niin oikeessa olet entuollasilla leluilla puita vinssaile mut kyllä mönkijässäni on vinssi ja siinä on langaton käyttökapula, lähinnä käytän sitä veneen vinssaukseen kuiville. Kaarnaveneitä en ole vähiin aikoihin veistänyt, pojille joskus aikanaan, mutta veneitä olen täss eläkepäivillä tenhyt ihan harrastuksena. Metsätyöt ei näillä nivelillä ei enää suju, syynä lienee se monitalvinen urakointi joka tuntuu nyt luissa. Mut jatka vaan sinä leikkimistä.