...laittamaan äkeisiin navat jotka kestää.
Kun lohkon päätteeksi nostin sivulohkot kuljetteluasentoon niin jokin vilahti syrjäsilmällä. Mikähän se oli.. aha oho kappas yksi pyörä putosi pois... ja vielä sivulohkosta joka ei osallistu tieajoon. Kuljetuspyörien laakerit onkin juu jo vaihdettu aikaisemmin. Samaa vikaa niin Potilan kuin Multivankin vehkeissä.
Laittaisivat sinne 10-pulttiset ADR:t ettei tarvitse joka vuosi rempata. En valita mutta kyrsii. 
Ootko seisottanut äestä ulkona lohkot ylhäällä? Onko vanteessa reikä vai kerääkö vanne vedet jotka lopulta päätyvät laakeriin? Vanhemmissa multivoissa ei reikää ollut.
Kaksi multivan äestä ollut eikä niistä ole kyl naparemonttia tarvinut tehdä. Potilassa sitä saa kuulemma harrastaa..
Toki se yleensä on lohkot ylhäällä, ei sitä pihalla joka välissä tule levitettyä. Aina ei oikein tilaakaan levittää.
Tuossa on kyllä vanteessa 4 aukkoa keskilevyn ja vannekehän välissä, ei siihen niin paljoa vettä voi kertyä että yltäisi napaan ja laakerille. Varsinkin kun pyörä on hieman kallellaan siinä kuljetusasennossa. Laakereissa tai missään siellä navassa en ruostetta havainnut tippaakaan, mustaa rasvaa ja laakerin muruja senkin edestä :-) Rasvattu siis on.
Mutta saattaapi olla muuten joku tehtaan evoluutiomalli. Paikallinen kokenut ja tietävä varaosamyyjä sanoi ettei siellä voi olla sellaisia laakereita mitä juuri entiset sisä- ja ulkokehät mittasin. Ja osaan kyllä käyttää mittavälineitä...