Eniten tässä jutussa ihmetyttää että Ylö on tehnyt jotain niinkin toimivaa että sen pystyy tekemään huonommin kuin ylö itse.
No ehkä tämän ketjun vähän siksi tänne aloitikin

Ylön tekeleet ei mistään suuresta laadusta yleensä ole tunnettuja. Tosin en mä nyt tiedä ... 6500 peräkärry vuodelta -85. Olis täysin toimiva , ellei pohja olisi kulunut puhki. Sen pilasin vähän nuukuuttani itse. Ketjujen alustat kului puhki ja samalla ruostui alla olevat lavan tuennatkin. Uusin vaan kapean soiron lootua ketjujen alle ja korjasin hät hätää niitä tukia. Pianhan tuo kului sitten puhki keski lavakin. en sitten enää jaksanut panostaa, kun ostin "lähes pakasta vedetyn" 7500 tilalle. Sitä tosin en ole ikinä vielä paskaan sotkenut

Käytettynä ostettu 6500 , joka on vanhempi kuin oma uutena ostettu on ollut pääkärrynä ja tuo risa lava toisena vielä viime kevääseen saakka. Nytkin pääasiassa ajanut tuolla toisella 6500 ja tosiaan Junkkarilla vähän. Tänään heftasin sinne niin nätin ohjurin, että olis Junkkarin insinöörit ihmeissään.
1000/12m pneuma on kotiutunut Ylön konkurssihuutokaupasta aikoinaan meille. Yllättävän hyvä peli, varsinkin jos olis aikoinaan osannut huoltaa ja hoitaa paremmin. Mopedin ketjun käyttämät rattaat alkaa olla finaalissa ja niiden laakeiroinnit yms. Uusia ei saa mistään ja tuon laakeroinnin tukemiseksi täytyy vähän väliä laittaa pätkä suihkun pidike tangosta tehty "pusla". Muuten ei pysy ketjut päällä. Saas nähdä pääseekö tällä loppuun nurmien lannoituksen kanssa. Yksi kupan ( tai kaksi) syömää Elhoa löytyy , mutta voi olla että parempikin on jo loppu. Joskus käytin , mutta 700l säiliö oli olematon jo 600kg:n säkin aikana.
Ja kait se Ylö kattikin on "Ylöläinen". Tosin eri hallishan sitä kait valmistettiin ja Avantti jatkoi.