Viimeksi löystynyt tuhti kärrystä, huomasin ohikävelässä että ei ihan samanäköinen kun edest vinosti katteli, kolmet mutterit kadoneet, useta pultteja vauriotuneet. Napa ja vanne oli ehjä. Se rengas ei nyt tuu mieleen kosko olisi ollkut irti viimeksi ja syksyllä vajaa kymmenen kuormaa viljaa ajettu
Ne pultit olisivatkin halpoja, mutta vaihtaminen edellyttää (Keinussa) navan aukaisemista, jolloin minimissään ainakin tiivisteet uusiksi..
Samalla tulee katsottua ne venäläiset laakeritkin... vähän otti aikanaan pattiin kun alkoi narskua ja kirskua kuorman alla, 10 km kotoa. Kun sain kuorman pois päältä niin sitten kova laudanpätkä keinuun niin että pyörä oli irti maasta ja kotiin. Made in USSR niissä laakereissa luki. Taattua Tuhti laatua, ärrr..
Kesällä kanssa petti laakeri maansiirtokärrystä. Oli ihan täpärällä ettei pudonnut kokonaan, poika huomasi että peilistä että pyörä on oudosti ulkona, oli napa enään 5 senttiä akselin päällä.
Ihme ettei napa tai akseli kärsinyt pahasti, selvisi pelkillä laakereilla. Tää kärry on ihan 2000-luvun alusta, ne navat on Weckmannin omaa tekoa, sanoi tehtaalla että vähän uudemmissa on jo FAD:in navat.