Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra vikakoodi L212 T191 Hitech  (Luettu 23640 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 70440
Vs: Valtra vikakoodi L212 T191 Hitech
säkillinen pippuria ja lava sipulia sekä ämpäri laakerinlehtiä ja koko kylä kylpemään;    kannipaaleille hyäää!!!

Jallu Kolu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: Valtra vikakoodi L212 T191 Hitech
No niin. Nyt on koitettu urakalla ajaa vikaa pihalle ja taisi käydä niin että tuo puhdistusoperaatio toimitti jotakin.
Eli koodia ei enää pukkaa, vaikka kuinka kurittaisi. Mutta katsellaan onko tilanne pysyvä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 70440
Vs: Valtra vikakoodi L212 T191 Hitech
oliko kuinkin työläs homma?   

Jallu Kolu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: Valtra vikakoodi L212 T191 Hitech
Tankin puhdistus neljä kertaa. Kaksi pesua vedellä. Kuivaus paineilmalla. Suodattimien vaihto kahdesti ja tätä ennen suodattimien tyhjennys kait 20 kertaa, aina kun sakkakupissa oli jotain epämääräistä. Niin kauan tyhjennyksiä että sakkakuppi oli totaalisen puhdas eikä tankista tullut mitään törkyä kupille. Ja sitten uudet suodattimet. Uusi siirtopumppu ja tankki talvilaadulla täyteen ja sitten tuota kallista puhdistuainetta neljä purkkia täyteen tankkiin. Lisätankillinen vehje siis kyseessä.

Ei ole eka meille ostettu kone jolla on ajettu paskaisilla polttoaineilla.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 70440
Vs: Valtra vikakoodi L212 T191 Hitech
oisko muuten mahollista laitella nykyäänki samanlaisia kuin enne vanhaan, tiukka silmänen verkkosihti?    vaarissa on kait vieläkii moinen.   ite oon huomannu et sinne jää aina pikkasen töhnää,   vaikka tankin tyhjentynettyä putsaan ropun kautta varmarin.    autosta kait nuo epäpuhtautet pääosin.

farmeri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 243
  • "Maatalous on mukava harrastus mutta pirun kallis"
Vs: Valtra vikakoodi L212 T191 Hitech
oisko muuten mahollista laitella nykyäänki samanlaisia kuin enne vanhaan, tiukka silmänen verkkosihti?    vaarissa on kait vieläkii moinen.   ite oon huomannu et sinne jää aina pikkasen töhnää,   vaikka tankin tyhjentynettyä putsaan ropun kautta varmarin.    autosta kait nuo epäpuhtautet pääosin.
Ainakin vanhoissa Casen MX Maxxumeissa oli erillinen vähän ruohonleikkurin bensansuodattimen näköinen karkeasuodatin polttoaineletkussa ennen suodatinta. Kai ajateltu että helppo putsata/vaihtaa siitä jos sattuu joku epäpuhtaus eksymään sinne.
Uudemmissa Valtroissa ja kai joissain muissakin merkeissä on tankin täyttöaukossa sellainen sihti. Siihenkin silloin tällöin kerääntyy jotain pientä epäpuhtautta. Tiedä sitten tuleeko tankin korkkia aukaistessa/sulkiessa vai polttoaineen mukana.
Mitä uudempaan mennään, sen tiheämpiä ovat suodattimet, uusissa koneissa polttoaineen paineet ovat yli kaksinkertaiset vanhoihin verrattuna ja komponenttien toleranssit todella pieniä. Puhdas säiliö, mieluiten auringolta suojattuna katoksessa on hyvä lähtökohta varastointiin.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7321
  • karkki vai keppana?
Vs: Valtra vikakoodi L212 T191 Hitech
Tankkauspumpulle myös suodatin ennen tai jälkeen ja vieläpä sellaisella suodattimella mihin jää vesi.
pessimisti ei pety!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 70440
Vs: Valtra vikakoodi L212 T191 Hitech
ja kuinka monella mahtaa tuollainenkaan olla?    kun kattelee nuita varmareita joista tankataan....

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7321
  • karkki vai keppana?
Vs: Valtra vikakoodi L212 T191 Hitech
ja kuinka monella mahtaa tuollainenkaan olla?    kun kattelee nuita varmareita joista tankataan....
Säästetään mielestäni väärässä paikassa ;D
pessimisti ei pety!

Jallu Kolu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: Valtra vikakoodi L212 T191 Hitech
No niin.. L212 tauluun taas syksyllä ja heti kun kone sai kuormaa. No tähän mennessä sorkittu kaikki muu, mutta laitettiin sentään uusi pa-imuletku ja paineilmalla tankin imuputki puhtaaksi joka muuten on sen verran pitkä että ei puhettakaan saada pois tankin ollessa paikallaan.
Ihme homma mutta vika poistui..
No tänään tauluun E180.. Samaten erikoisia käynnistyshäröjä pitkin syksyä ja akku kuormitusmittarin mukaan 100% terve. Mutta silti tarvitsi aina apuakun jotta jaksoi lähteä käyntiin. Tai edes yleensä starttasi. Maajohto löysällä kerpele..

Se kuka on sähkön yleensä keksinyt olisi voinut kertoa siitä muillekin muuta kun että se on pirun tarpeellista..

V182

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: Valtra vikakoodi L212 T191 Hitech
Tuon vuotestin pystyy tekemään kotioloissa, haet 6kpl paluupuolelle sopivia banjolähtöjä, lähtöihin sopivaa letkua ja vaikka 0.33 limsapulloihin letkut korkeista läpi. Ruuvaat paluulinjan irti ja laitat nuo em letkut ja lähdöt kiinni paluisiin ja kone käyntiin. 30 sekunttia tyhjäkäynnillä näyttää jo syyllisen suuttimista.
 Sisun cr kone ei paljoa vuotoa salli kun jo antaa hälytyksen.
Yleensä suutinvika ilmenee vedon jälkeen moottorijarrutuksessa eli kun syötöt on nollilla, järjestelmä tarkkailee kiskon painetason laskua.
Suuttimet pystyy vaihtamaan itse. Niille on oma kiristysohje jotta sivusyöttöputki istuu kunnolla suuttimen kylkeen.
Tuo mprop venttiili on siinä korkeapainepumpun päällä noin sytkärin kokoinen mötikkä johon tulee töpseli kiinni, niitä ei ole ainakaan saanut erikseen agcolta mutta ylivakerin dieseliltä löytyy.
Ja sitten vieltä korkeapainekiskon päästä löytyy ylipaineventtiili, noin satasen osa.
Ylipainekorkkivika yleensä ilmenee kun kuormitetaan moottoria kunnolla.
Ja onhan noista korkkaripumpuista katkeillut jousia ja pätkät löytyy juuri tuolta ylipainekorkin päästä.

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 879
Vs: Valtra vikakoodi L212 T191 Hitech
Mä kesällä Vaihoin N101 tuon korkeapainelinjan päästä sen pultin, jota ylipainevenaksi kutsutaan. L213, L216  herjasi. Siirtopumpunkin vaihdoin.

Lopuksi kävi huoltohenkilö sörkkimässä tietsikan kanssa sitä mprop liitintä, pinnejä vähän paranteli. Koodit hävisi. Mainitsi silloin että harmi kun ei pelkkää liitintä saa, pitäs olla koko johtosarja..

Jollekin sähköpajalle bisneksen paikka.. :D

Ja se ylipainepultti maksaa vähän enemmän kuin satasen.. 175€ tais olla

V182

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: Valtra vikakoodi L212 T191 Hitech
Joo no nuo nyt oli noin 2014 vuoden  hintatason muistikuvia. Toki näkyy ikhlla olevan sama boschin korkki 107€.