Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valteemielämätä  (Luettu 22184 kertaa)

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Valteemielämätä
Mul on sellanen portaaton mihin on helppo mennä. Ei tartte mennä koppiin, ilmastointi on aina säänmukainen, portaita ei ole, ajatuksen voimalla toimiva biotehostettu ohjaus. Se on kolmeviitonen pikkuverku ;D
Siinä pelissä ei pikavaihteet renaa, eikä hajoo vaihteiston stefat, ei lämpene perä liikaa, ja toimii pakkasellakin heti kun vaan on jollain saatu perkiles käymään. Mutta se onkin kunnon peli. Töihin onkin sitten muut koneet.

aretus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 58
Vs: Valteemielämätä
Njoo kirjotellaapas tänne taas välistä

Tunteja on nyt tullu muutama sata mittarii, suuremmilta ropleemilta toistaiseks vältytty.. löpö loppu kertaallee farmisäiliöistä, laitettii uudet 7500L tilauksee, 4000 tunnin kohalla tuli loppunsa päähän raidetangot, piti vaihtaa jo ku ei meinannu kaistalla pysyä. Uusilla tangoilla ohjaus hiukan parani, edelleen kyllä hakee laidasta toiseen, ratissa useempi sentti klappia ennenku sylinteri alkaa liikkumaan, missälie vika, vaiko ominaisuus..

Blaukkarin radio yhdistettynä valtran ohjaamoon on osottautunu täs kesän aikana kans aika veikeeks laitoikseks.. välillä kuopassa se sammuu iteksiää toisinaan taas lähtee soimaan, kanavat myös vaihtelee satunnaisesti novan ja ylex:n välillä itsestään..

Hmm oonkohan mä siitä takalasin pyyhkiän sulakkeesta maininnut.. no eniveis takalasinpyyhkiällä ja radiolla on valtran sulakekaavion mukaan samainen sulake.. jokatapauksessa pyyhkiä ei toiminut, radio toimi, ja sulakehan oli hajalla.. miusta erikoisia kytkentöjä

Muutama tuttu on tässä kesän ensimmäisten helteitten aikaan kertoillut T sarjalaisten kätevästä kuljettajan jäähdytyksestä, jossa pilvettömältä taivaalta paistavasta auringosta huolimatta valtran laipio laskee raikasta vettä niskaan, tuossa moista ominaisuutta ei ole vastaan tullut.

Ilmastointi jauhaa täydellä teholla mutta kylmästä ei silti tarvi kopissa kärsiä :)

semmosta lisäillää taas joskus

Verku

Vs: Valteemielämätä
Njoo kirjotellaapas tänne taas välist

Hmm oonkohan mä siitä takalasin pyyhkiän sulakkeesta maininnut.. no eniveis takalasinpyyhkiällä ja radiolla on valtran sulakekaavion mukaan samainen sulake.. jokatapauksessa pyyhkiä ei toiminut, radio toimi, ja sulakehan oli hajalla.. miusta erikoisia kytkentöjä

Ilmastointi jauhaa täydellä teholla mutta kylmästä ei silti tarvi kopissa kärsiä :)

semmosta lisäillää taas joskus

Joo ja sitten kun vaihdoit sulakkeen niin radio pimeni ja pyyhkijä pelas. Kylmäainettakaan ei kannata lisätä, paras käyttää se kompura paskaks niin voit itkeä lisää miten huonot koneet isännällä on.... >:(
Kypsä tapaus

tissin koittaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Valteemielämätä
kannattais vaihtaa ammattia jos ei koneet kestä kuulostaa 15 kesäsen kakaran jutuilta ite oon ajannu 6800 valtralla 6000 tuntia ilman remontteja et silleen ja sit 6550 3000 tuntii ilman murheita tosiaan vika on yleensä ratin ja penkin välissä

aretus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 58
Vs: Valteemielämätä
Njoo kirjotellaapas tänne taas välist

Hmm oonkohan mä siitä takalasin pyyhkiän sulakkeesta maininnut.. no eniveis takalasinpyyhkiällä ja radiolla on valtran sulakekaavion mukaan samainen sulake.. jokatapauksessa pyyhkiä ei toiminut, radio toimi, ja sulakehan oli hajalla.. miusta erikoisia kytkentöjä

Ilmastointi jauhaa täydellä teholla mutta kylmästä ei silti tarvi kopissa kärsiä :)

semmosta lisäillää taas joskus

Joo ja sitten kun vaihdoit sulakkeen niin radio pimeni ja pyyhkijä pelas. Kylmäainettakaan ei kannata lisätä, paras käyttää se kompura paskaks niin voit itkeä lisää miten huonot koneet isännällä on.... >:(

Kylmäaineet on käyty mittauttamassa vaikka miten moneen kertaan, ovat ihan ok, huollossa tuntuu miehet olevan kovin kiinnostuneita siitä vaijerista.. sitä ne aina kiskoovat kuorineen ja koittaavat kiinnittää paremmin, jjotai häikkää sen vaijerin asennuksessa ilmeisemmin

kannattais vaihtaa ammattia jos ei koneet kestä kuulostaa 15 kesäsen kakaran jutuilta ite oon ajannu 6800 valtralla 6000 tuntia ilman remontteja et silleen ja sit 6550 3000 tuntii ilman murheita tosiaan vika on yleensä ratin ja penkin välissä

Hehe hauskaa lueskella näitä valmettimiesten juttuja, pakko koittaa keksiä syitä muualta kun prototyyppikoneista, noh mietippä kuitenki ku tieliikennekoneesta on puhe et minkälaisia rajotuksia sen kuskille laki antaa :)

Mullitilallinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 45
Vs: Valteemielämätä
Jaa, mitä ihmeen vaijeria ne muka säätävät, jos ilmastointilaite ei anna kylmää. Ilmastoinnin säätönamiska on sähköinen potentiometri. Tosin valtrassa on sellainen juttu, sisäkierto pitää laittaa päälle ilmastointia käytettäessä, niin ei siellä tule kuuma 30 asteen helteellä.

Kannattaa lukea ohjekirja ennen käyttöä.

Itsellä kokemusta 6300-mallista 7500 tunnin verran, 6600-mallista 5500t (vieläkin talossa), 8550ht-mallista 8000t ja n141 advancesta 3200t, eikä yhdessäkään noissa ole ollut mainitsemiasi vikoja. Itseasiassa yhdessäkään ei ole ollut muuta kuin normaalit öljyjen vaihdot ja 6300-mallissa starttimoottori. Muuten ei mitään remonttia. Eli taitaa olla käyttäjässä vikaa.

Verku

Vs: Valteemielämätä
Jaa, mitä ihmeen vaijeria ne muka säätävät, jos ilmastointilaite ei anna kylmää. Ilmastoinnin säätönamiska on sähköinen potentiometri. Tosin valtrassa on sellainen juttu, sisäkierto pitää laittaa päälle ilmastointia käytettäessä, niin ei siellä tule kuuma 30 asteen helteellä.

Kannattaa lukea ohjekirja ennen käyttöä.

Itsellä kokemusta 6300-mallista 7500 tunnin verran, 6600-mallista 5500t (vieläkin talossa), 8550ht-mallista 8000t ja n141 advancesta 3200t, eikä yhdessäkään noissa ole ollut mainitsemiasi vikoja. Itseasiassa yhdessäkään ei ole ollut muuta kuin normaalit öljyjen vaihdot ja 6300-mallissa starttimoottori. Muuten ei mitään remonttia. Eli taitaa olla käyttäjässä vikaa.

Aamen. ;D
Kypsä tapaus

Kekkonen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Valteemielämätä
Muutama tuttu on tässä kesän ensimmäisten helteitten aikaan kertoillut T sarjalaisten kätevästä kuljettajan jäähdytyksestä, jossa pilvettömältä taivaalta paistavasta auringosta huolimatta valtran laipio laskee raikasta vettä niskaan, tuossa moista ominaisuutta ei ole vastaan tullut.

Ilmastointi jauhaa täydellä teholla mutta kylmästä ei silti tarvi kopissa kärsiä :)
[/quote]
Olen ollut tämän kesän turvesuolla ja työnantaja sanoi että ilmastointia ei saa pitää täysillä, alkaa jäätämään kennoja. Olisko vika siinä jos kerta tuloo vettä kirkkaalla kelillä niskaan.
 Työkoneina olleet 6620 jontikka ja mxm 140 case

Viimeksi muokattu: 04.07.09 - klo:19:31 kirjoittanut Kekkonen

Movado

  • Vieras
Vs: Valteemielämätä
Ilmastoinnissa pitää olla riitävä ilman virtaus > puhallin suurella joka puhaltaa tukkeutumattoman kennonläpi > sitte ei tarvii suhkus olla jos ei itte haluu > kenno ei jäädy

Blaubunkia pitää puhaltaa paineilmalla irtomaskin kytkimiin niin se toimii kunnes menee pölyä taas mikrokytkimiin - tyyppi vika  :-\

aretus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 58
Vs: Valteemielämätä
Jaa, mitä ihmeen vaijeria ne muka säätävät, jos ilmastointilaite ei anna kylmää. Ilmastoinnin säätönamiska on sähköinen potentiometri. Tosin valtrassa on sellainen juttu, sisäkierto pitää laittaa päälle ilmastointia käytettäessä, niin ei siellä tule kuuma 30 asteen helteellä.

Kannattaa lukea ohjekirja ennen käyttöä.

Itsellä kokemusta 6300-mallista 7500 tunnin verran, 6600-mallista 5500t (vieläkin talossa), 8550ht-mallista 8000t ja n141 advancesta 3200t, eikä yhdessäkään noissa ole ollut mainitsemiasi vikoja. Itseasiassa yhdessäkään ei ole ollut muuta kuin normaalit öljyjen vaihdot ja 6300-mallissa starttimoottori. Muuten ei mitään remonttia. Eli taitaa olla käyttäjässä vikaa.

Njuu mutku lämpökennon hanaa ei saa kiinni ni se hiukka haittaa toimintaa

aretus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 58
Vs: Valteemielämätä
Muutama tuttu on tässä kesän ensimmäisten helteitten aikaan kertoillut T sarjalaisten kätevästä kuljettajan jäähdytyksestä, jossa pilvettömältä taivaalta paistavasta auringosta huolimatta valtran laipio laskee raikasta vettä niskaan, tuossa moista ominaisuutta ei ole vastaan tullut.

Ilmastointi jauhaa täydellä teholla mutta kylmästä ei silti tarvi kopissa kärsiä :)
Olen ollut tämän kesän turvesuolla ja työnantaja sanoi että ilmastointia ei saa pitää täysillä, alkaa jäätämään kennoja. Olisko vika siinä jos kerta tuloo vettä kirkkaalla kelillä niskaan.
 Työkoneina olleet 6620 jontikka ja mxm 140 case
[/quote]

Kuulemma menee ne kondensiovesiputet tukkoo vaikka huollossa niitä rassaavat auki..  se aiheuttaa tulvan sinne katolle :)

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: Valteemielämätä
Jaa, mitä ihmeen vaijeria ne muka säätävät, jos ilmastointilaite ei anna kylmää. Ilmastoinnin säätönamiska on sähköinen potentiometri. Tosin valtrassa on sellainen juttu, sisäkierto pitää laittaa päälle ilmastointia käytettäessä, niin ei siellä tule kuuma 30 asteen helteellä.

Kannattaa lukea ohjekirja ennen käyttöä.

Itsellä kokemusta 6300-mallista 7500 tunnin verran, 6600-mallista 5500t (vieläkin talossa), 8550ht-mallista 8000t ja n141 advancesta 3200t, eikä yhdessäkään noissa ole ollut mainitsemiasi vikoja. Itseasiassa yhdessäkään ei ole ollut muuta kuin normaalit öljyjen vaihdot ja 6300-mallissa starttimoottori. Muuten ei mitään remonttia. Eli taitaa olla käyttäjässä vikaa.

Njuu mutku lämpökennon hanaa ei saa kiinni ni se hiukka haittaa toimintaa

Tuttu ongelma autopuolella, varsinkin jos on käyttänyt syylärisementtiä. Noin uudessa traktorissa sitä ei ole käytetty, mutta auttaisikohan kumminkin uuden kraanan vaihto?

Mutta nythän mä muistin yhden jutun. Vanha uskollinen natikka on ollut pariin kertaan katkaisuhoidossa. Eri syistä toki. Molemmilla kerroilla on hytin vesiletkut kytketty ristiin. Tai siis suoraan, mutta letkujen pitäisi mennä ristiin, jos lookisia ollaan. On aiheuttanut sen, että paine on tullut kennon hanan väärälle puolelle ja aina on tullut puhaltimesta lämmintä. On sellainen giljotiiniläppäsysteemi ja pysyy tiiviinä vain kun paine on oikealla puolella.

aretus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 58
Vs: Valteemielämätä
Jaa, mitä ihmeen vaijeria ne muka säätävät, jos ilmastointilaite ei anna kylmää. Ilmastoinnin säätönamiska on sähköinen potentiometri. Tosin valtrassa on sellainen juttu, sisäkierto pitää laittaa päälle ilmastointia käytettäessä, niin ei siellä tule kuuma 30 asteen helteellä.

Kannattaa lukea ohjekirja ennen käyttöä.

Itsellä kokemusta 6300-mallista 7500 tunnin verran, 6600-mallista 5500t (vieläkin talossa), 8550ht-mallista 8000t ja n141 advancesta 3200t, eikä yhdessäkään noissa ole ollut mainitsemiasi vikoja. Itseasiassa yhdessäkään ei ole ollut muuta kuin normaalit öljyjen vaihdot ja 6300-mallissa starttimoottori. Muuten ei mitään remonttia. Eli taitaa olla käyttäjässä vikaa.

Njuu mutku lämpökennon hanaa ei saa kiinni ni se hiukka haittaa toimintaa

Tuttu ongelma autopuolella, varsinkin jos on käyttänyt syylärisementtiä. Noin uudessa traktorissa sitä ei ole käytetty, mutta auttaisikohan kumminkin uuden kraanan vaihto?

Mutta nythän mä muistin yhden jutun. Vanha uskollinen natikka on ollut pariin kertaan katkaisuhoidossa. Eri syistä toki. Molemmilla kerroilla on hytin vesiletkut kytketty ristiin. Tai siis suoraan, mutta letkujen pitäisi mennä ristiin, jos lookisia ollaan. On aiheuttanut sen, että paine on tullut kennon hanan väärälle puolelle ja aina on tullut puhaltimesta lämmintä. On sellainen giljotiiniläppäsysteemi ja pysyy tiiviinä vain kun paine on oikealla puolella.

Joo tota on kans katkottu joskus, hyvinki mahollista et tuossa vois olla vika.. pitääki seuraavas huollossa käskee ukkoja tutkimaan :)


Verku

Vs: Valteemielämätä
Jaa, mitä ihmeen vaijeria ne muka säätävät, jos ilmastointilaite ei anna kylmää. Ilmastoinnin säätönamiska on sähköinen potentiometri. Tosin valtrassa on sellainen juttu, sisäkierto pitää laittaa päälle ilmastointia käytettäessä, niin ei siellä tule kuuma 30 asteen helteellä.

Kannattaa lukea ohjekirja ennen käyttöä.

Itsellä kokemusta 6300-mallista 7500 tunnin verran, 6600-mallista 5500t (vieläkin talossa), 8550ht-mallista 8000t ja n141 advancesta 3200t, eikä yhdessäkään noissa ole ollut mainitsemiasi vikoja. Itseasiassa yhdessäkään ei ole ollut muuta kuin normaalit öljyjen vaihdot ja 6300-mallissa starttimoottori. Muuten ei mitään remonttia. Eli taitaa olla käyttäjässä vikaa.

Njuu mutku lämpökennon hanaa ei saa kiinni ni se hiukka haittaa toimintaa

Tuttu ongelma autopuolella, varsinkin jos on käyttänyt syylärisementtiä. Noin uudessa traktorissa sitä ei ole käytetty, mutta auttaisikohan kumminkin uuden kraanan vaihto?

Mutta nythän mä muistin yhden jutun. Vanha uskollinen natikka on ollut pariin kertaan katkaisuhoidossa. Eri syistä toki. Molemmilla kerroilla on hytin vesiletkut kytketty ristiin. Tai siis suoraan, mutta letkujen pitäisi mennä ristiin, jos lookisia ollaan. On aiheuttanut sen, että paine on tullut kennon hanan väärälle puolelle ja aina on tullut puhaltimesta lämmintä. On sellainen giljotiiniläppäsysteemi ja pysyy tiiviinä vain kun paine on oikealla puolella.

Joo tota on kans katkottu joskus, hyvinki mahollista et tuossa vois olla vika.. pitääki seuraavas huollossa käskee ukkoja tutkimaan :)




Käännä sitä venttiilia 180 astetta siellä kopin päässä, lakkaa neste virtaamasta ja vois vaikka viilentyäkki jos tuossa vika. Monessa uudemmassa venttiilissä on vaan takaisku että vähän epäilen, silloin ei nimittäin tulisi koskaan lämmintä.

Edellinen toimintamalli saattaa muuten aiheuttaa pientä paineennousua kennossa ja sen seurauksena isäntäs verenpaineessa mutta siihen sä sitä vissiin oot totuttanut muutenkin..... ;D
Kypsä tapaus

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: Valteemielämätä
Jaa, mitä ihmeen vaijeria ne muka säätävät, jos ilmastointilaite ei anna kylmää. Ilmastoinnin säätönamiska on sähköinen potentiometri. Tosin valtrassa on sellainen juttu, sisäkierto pitää laittaa päälle ilmastointia käytettäessä, niin ei siellä tule kuuma 30 asteen helteellä.

Kannattaa lukea ohjekirja ennen käyttöä.

Itsellä kokemusta 6300-mallista 7500 tunnin verran, 6600-mallista 5500t (vieläkin talossa), 8550ht-mallista 8000t ja n141 advancesta 3200t, eikä yhdessäkään noissa ole ollut mainitsemiasi vikoja. Itseasiassa yhdessäkään ei ole ollut muuta kuin normaalit öljyjen vaihdot ja 6300-mallissa starttimoottori. Muuten ei mitään remonttia. Eli taitaa olla käyttäjässä vikaa.

Njuu mutku lämpökennon hanaa ei saa kiinni ni se hiukka haittaa toimintaa

Tuttu ongelma autopuolella, varsinkin jos on käyttänyt syylärisementtiä. Noin uudessa traktorissa sitä ei ole käytetty, mutta auttaisikohan kumminkin uuden kraanan vaihto?

Mutta nythän mä muistin yhden jutun. Vanha uskollinen natikka on ollut pariin kertaan katkaisuhoidossa. Eri syistä toki. Molemmilla kerroilla on hytin vesiletkut kytketty ristiin. Tai siis suoraan, mutta letkujen pitäisi mennä ristiin, jos lookisia ollaan. On aiheuttanut sen, että paine on tullut kennon hanan väärälle puolelle ja aina on tullut puhaltimesta lämmintä. On sellainen giljotiiniläppäsysteemi ja pysyy tiiviinä vain kun paine on oikealla puolella.

Joo tota on kans katkottu joskus, hyvinki mahollista et tuossa vois olla vika.. pitääki seuraavas huollossa käskee ukkoja tutkimaan :)




Käännä sitä venttiilia 180 astetta siellä kopin päässä, lakkaa neste virtaamasta ja vois vaikka viilentyäkki jos tuossa vika. Monessa uudemmassa venttiilissä on vaan takaisku että vähän epäilen, silloin ei nimittäin tulisi koskaan lämmintä.

Edellinen toimintamalli saattaa muuten aiheuttaa pientä paineennousua kennossa ja sen seurauksena isäntäs verenpaineessa mutta siihen sä sitä vissiin oot totuttanut muutenkin..... ;D

En tunne valmetin venttiiliä, mutta omiin kokemuksiin vielä. Ei auta venttiilin kääntö. Tai sitten toimii säätö nurinperin. Natikassa ei olisi edes mahtunut/sopinut väärinpäin. Jos vika on on tuossa, niin hytin vesiletkut on ristissä. Luultavasti siitä traktorin katkaisukohdasta. Puoli vuotta mulla oli ekan remontin jälkeen väärinpäinpäin virtaus, eikä siellä mikään hajonnut. Venttiilikin kerittiin jo sinä aikana vaihtamaan ja huoltomiehen kikkoja (lukkopihdit vesiletkussa) ehdittiin koittaa. Mutta mikään ei auttanut, ennen kuin keksin itse vian.