Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: aretus - 27.05.09 - klo:00:38

Otsikko: Valteemielämätä
Kirjoitti: aretus - 27.05.09 - klo:00:38
Noniin seon uus kesä taas ja soranajo alkaa "pomon" valteemilla (t160), koitan täs kesän mittaan muistaessani aina mainita mitä siitä millonkin laukee.

Noh näin ensimmäisenä toisen ajopäivän jäliltä näky levinnee nuo pikavaihteitten sähkönapit (lähinnä se pienemmälle vaihtava kytkin) laatutavaraa, edelliset napit mä siihen vaihdoin syyskuussa.. ja talvikauden kone ollut parkissa

Tänne saa kansa veikkailla mikä laukee seuraavana.. mullon vähä itellä semmonen kutina et kohta se lähtee peräntähystykseen.. viimekesänä ajettii siitä pikavaihteet 2 kertaa paskaks  =)
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: juumassi - 27.05.09 - klo:00:43
Noniin seon uus kesä taas ja soranajo alkaa "pomon" valteemilla (t160), koitan täs kesän mittaan muistaessani aina mainita mitä siitä millonkin laukee.

Noh näin ensimmäisenä toisen ajopäivän jäliltä näky levinnee nuo pikavaihteitten sähkönapit (lähinnä se pienemmälle vaihtava kytkin) laatutavaraa, edelliset napit mä siihen vaihdoin syyskuussa.. ja talvikauden kone ollut parkissa

Tänne saa kansa veikkailla mikä laukee seuraavana.. mullon vähä itellä semmonen kutina et kohta se lähtee peräntähystykseen.. viimekesänä ajettii siitä pikavaihteet 2 kertaa paskaks  =)

ettekö te osaa käyttää koneita?
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: rene - 27.05.09 - klo:00:45
Veikkaan että ne pikavaihteet joutuu rempata sitten tänäkin kesänä. On se vain kumma että ne ei joissakin koneíssa kestä. Varmaan jotain eroja magneettiventtiileissä, levyt luiskahtaa vaihdettaessa.
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: handetonttu - 27.05.09 - klo:06:52
on se niin hyvä että miun rengit on rauhallista sorttia. Remontit minimissä ja jälkeä syntyy.
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: Adam Smith - 27.05.09 - klo:07:01
on se niin hyvä että miun rengit on rauhallista sorttia. Remontit minimissä ja jälkeä syntyy.

Samaa mietin mäkin. Merkistä riippumatta jotkut kuskit vaan saa sen koneen aina hajalle....
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: Wejjo - 27.05.09 - klo:08:08
on se niin hyvä että miun rengit on rauhallista sorttia. Remontit minimissä ja jälkeä syntyy.

Samaa mietin mäkin. Merkistä riippumatta jotkut kuskit vaan saa sen koneen aina hajalle....

Niinpä, ja näkyy jotkut kuskit vielä kehuskelevan sillä ;-)
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: apilas - 27.05.09 - klo:10:15
seuraavaksi leviää se öljynvatkaaja ja kuski saa kenkää ;D
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: apila - 27.05.09 - klo:13:43
Niin se kyllä on toisilla ei kestä edes ratakisko, jos se on liian pikä ne vääntää sen ja jos liian lyhyt se sitten häviää.. ;D
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: Reino - 27.05.09 - klo:14:19
Jos pomo on viisas niin antaa asenvammaiselle rengille kengänkuvan persiiseen. Tulee tommoset paska rengit kalliiksi.Olen kuullut ennenkin tämmösistä konekuskeista, Yksi ehti tuhota kytkimen pariin otteeseen, ennenkun jäi kiinni.Ketale oli ottanut päämääräkseen ajella suurimmalla vaihteella kokoajan.
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: rene - 27.05.09 - klo:16:44
Jos pomo on viisas niin antaa asenvammaiselle rengille kengänkuvan persiiseen. Tulee tommoset paska rengit kalliiksi.Olen kuullut ennenkin tämmösistä konekuskeista, Yksi ehti tuhota kytkimen pariin otteeseen, ennenkun jäi kiinni.Ketale oli ottanut päämääräkseen ajella suurimmalla vaihteella kokoajan.

;D Ketale! Hauska nimitys kesäapulaiselle. Valitettavan usein puuttuu ajokyky kokonaan. Ja kun se puuttuu niin sitä ei auta harjoitellakaan. Umpikaupunkilainen kerrostalon asukkikin joka on traktorin nähnyt vain valokuvassa on luultavasti parempi kuljettaja kuin monta kesää koneita rikkonut apukoulun kasvatti.
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: samppaj76 - 27.05.09 - klo:19:35
en kyllä ymmärrä miten valmetit saadaan yhden kesän ajoilla hajalle. itselläkin remonttia aina joskus tulee vaikka ajan koneilla paljon mutta rauhallisella käytöllä kestävät tosi paljon tunteja. siinä vaiheessa kun itse maksaa remontit koneiden rikkominen pitäisi viimeistään loppua. on joskus tullut kuskeja jotka ajaa ilman mitään järkeä, sellaiset saa lähteä pois. ei huvita korjata jälkiä kokoajan. liikkumaton kone on halvempi pitää kuin kone joka on aina remontissa. traktori pitää kestää 10000 tuntia kohtuullisilla huoltokuluilla.
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: Konehemmo - 27.05.09 - klo:19:35
Mutta nottahan on että raktooria ei opi ajamaan ohjekirjan, vaan ajan kanssa.
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: aretus - 27.05.09 - klo:19:42
en kyllä ymmärrä miten valmetit saadaan yhden kesän ajoilla hajalle. itselläkin remonttia aina joskus tulee vaikka ajan koneilla paljon mutta rauhallisella käytöllä kestävät tosi paljon tunteja. siinä vaiheessa kun itse maksaa remontit koneiden rikkominen pitäisi viimeistään loppua. on joskus tullut kuskeja jotka ajaa ilman mitään järkeä, sellaiset saa lähteä pois. ei huvita korjata jälkiä kokoajan. liikkumaton kone on halvempi pitää kuin kone joka on aina remontissa. traktori pitää kestää 10000 tuntia kohtuullisilla huoltokuluilla.

Kyl se alkaa valteemin saa hajalle monta kertaa kesässä ku 500km päiväs ajaa 16tn sorakärrin kanssa ympäri kyliä :) rengasta kuluu mut kaupasta saa kuulema uutta (: Tänää siinä sytty öljynpainevalot palamaa ja tehot häippäs kertaalleen.. oli pomo kyyvissä, samutettii kone ja pistettii käyntii.. käsky tuli et kaasu pohjaa ja eteepäin ei se lamppu senjälkee oo palanu.

Pikavaihteet meni tuplana hajalle viimekesänä sentakia ku korjatessa eivät vaihtanu niitä magneettiventtiileitä... vetokoukka on kanssa semmosta mallia et sen joutuu kertakesää uusimaan, samoin ku kärrin vetosilmukan.. tulee liian pienelle alalle paino siihen silmukkaan ni kuluttaa ihan järettömästi
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: mike - 27.05.09 - klo:20:46
Haiskahtaa paniikilta. ::)
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: Hiippailija - 27.05.09 - klo:20:58
Eikö tää oo sitä täpinöintiä ??? ;D
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: mike - 27.05.09 - klo:20:58
 ;D
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: aretus - 27.05.09 - klo:21:11
täpinöinnistä en tiiä, täysin järetöntä touhuahan tuo on..

Pakko tuota valteemia on kyllä hiukan kehuakkin, isännän valteemilla ajamisen perusperiaatteisiin kuuluu se että käynnistyksen jälkeen tasauspyörästön lukko ja neliveto päälle, sit ajamaan.. Sitä peliä tuskin moni kone kestää, sama käytäntö oli sen edeltäjässäkin, missä mekaaniset vivut oli ruostuneena jumiin

Ja  mullahan on aina johtaja pelkääjänpaikalla mukana, kyllä hää tietää harvinaisen hyvin miten sillä vehkeellä mennään, kilvan painellaa nelivetoa ja lukkoa mäkien alla, mie otan niitä pois ku pomo iskee vauhista päälle :)
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: Astral - 27.05.09 - klo:21:32
Kuulostaapa viimisen päälle idioottien toiminnalta.
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: aretus - 27.05.09 - klo:21:35
juuh sitähän se kieltämättä vähän on, mut kyl mie ainankin moisella tuntiliksalla lähen kantamaa vaikka vettä avannosta toiseen
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: mies - 27.05.09 - klo:22:35
[

Kyl se alkaa valteemin saa hajalle monta kertaa kesässä ku 500km päiväs ajaa 16tn sorakärrin kanssa ympäri kyliä :) rengasta kuluu mut kaupasta saa kuulema uutta (: Tänää siinä sytty öljynpainevalot palamaa ja tehot häippäs kertaalleen.. oli pomo kyyvissä, samutettii kone ja pistettii käyntii.. käsky tuli et kaasu pohjaa ja eteepäin ei se lamppu senjälkee oo palanu.



[/quote]
Pomoako sinä siinä kärryssä kuskaat niin ettet jouda kippaamaan. On meinaan 500 kilometrissä tekemistä, varsinkin jos on palkkarenki...
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: aretus - 27.05.09 - klo:22:36
on se niin hyvä että miun rengit on rauhallista sorttia. Remontit minimissä ja jälkeä syntyy.

Samaa mietin mäkin. Merkistä riippumatta jotkut kuskit vaan saa sen koneen aina hajalle....

Talon omalla keissillä  ajettu tuommoset 6000 tuntia (voin tarkastaa huomenissa) siihen on tähänmennessä vaihettu hydr.pumppu, kytkin ja yks hydrauliikan pikaliitin, kampiakselin stefat, takavalon lasi  ja  renkaita menny metässä kaks kantoihin.
toisessa keississä on 4000 tunnin paikkeilla, siihen on kertaallee kampiakselin etupään stefa uusittu ja ohjauksen puslia (takapotkusta kyse)

jotenkin miulla on semmonen kutina ettei tuon koneen laukeemiset oo kuskista kiinni, tai sit valteemi on tehty liian monimutkaseks mulle =)
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: aretus - 27.05.09 - klo:22:39
[

Kyl se alkaa valteemin saa hajalle monta kertaa kesässä ku 500km päiväs ajaa 16tn sorakärrin kanssa ympäri kyliä :) rengasta kuluu mut kaupasta saa kuulema uutta (: Tänää siinä sytty öljynpainevalot palamaa ja tehot häippäs kertaalleen.. oli pomo kyyvissä, samutettii kone ja pistettii käyntii.. käsky tuli et kaasu pohjaa ja eteepäin ei se lamppu senjälkee oo palanu.



Pomoako sinä siinä kärryssä kuskaat niin ettet jouda kippaamaan. On meinaan 500 kilometrissä tekemistä, varsinkin jos on palkkarenki...
[/quote]

Se vaatii semmosen 15h päivän likimain ja pitkät siirtomatkat asfaltilla ja kaks kertaa koneen tankkauksen päivän aikana. kuormauksessa ei saa oikeestaa paljoa ylite 5min mennä.. eli yleensä sen 2 kauhallista pyöräkoneella kyytii tai joskus pikkusen kolmatta
Soratiellä ei moisee tulokseen pääse mitenkään.
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: apilas - 27.05.09 - klo:22:44
en kyllä ymmärrä miten valmetit saadaan yhden kesän ajoilla hajalle. itselläkin remonttia aina joskus tulee vaikka ajan koneilla paljon mutta rauhallisella käytöllä kestävät tosi paljon tunteja. siinä vaiheessa kun itse maksaa remontit koneiden rikkominen pitäisi viimeistään loppua. on joskus tullut kuskeja jotka ajaa ilman mitään järkeä, sellaiset saa lähteä pois. ei huvita korjata jälkiä kokoajan. liikkumaton kone on halvempi pitää kuin kone joka on aina remontissa. traktori pitää kestää 10000 tuntia kohtuullisilla huoltokuluilla.

Kyl se alkaa valteemin saa hajalle monta kertaa kesässä ku 500km päiväs ajaa 16tn sorakärrin kanssa ympäri kyliä :) rengasta kuluu mut kaupasta saa kuulema uutta (: Tänää siinä sytty öljynpainevalot palamaa ja tehot häippäs kertaalleen.. oli pomo kyyvissä, samutettii kone ja pistettii käyntii.. käsky tuli et kaasu pohjaa ja eteepäin ei se lamppu senjälkee oo palanu.

Pikavaihteet meni tuplana hajalle viimekesänä sentakia ku korjatessa eivät vaihtanu niitä magneettiventtiileitä... vetokoukka on kanssa semmosta mallia et sen joutuu kertakesää uusimaan, samoin ku kärrin vetosilmukan.. tulee liian pienelle alalle paino siihen silmukkaan ni kuluttaa ihan järettömästi


joko kysees on trolli tai tollo ;D eikös tollases kuuluis jo olla kuulavetolaite ja muutenkin jotain järkeä touhuun ???
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: SKN - 27.05.09 - klo:22:45
en kyllä ymmärrä miten valmetit saadaan yhden kesän ajoilla hajalle. itselläkin remonttia aina joskus tulee vaikka ajan koneilla paljon mutta rauhallisella käytöllä kestävät tosi paljon tunteja. siinä vaiheessa kun itse maksaa remontit koneiden rikkominen pitäisi viimeistään loppua. on joskus tullut kuskeja jotka ajaa ilman mitään järkeä, sellaiset saa lähteä pois. ei huvita korjata jälkiä kokoajan. liikkumaton kone on halvempi pitää kuin kone joka on aina remontissa. traktori pitää kestää 10000 tuntia kohtuullisilla huoltokuluilla.

Kyl se alkaa valteemin saa hajalle monta kertaa kesässä ku 500km päiväs ajaa 16tn sorakärrin kanssa ympäri kyliä :) rengasta kuluu mut kaupasta saa kuulema uutta (: Tänää siinä sytty öljynpainevalot palamaa ja tehot häippäs kertaalleen.. oli pomo kyyvissä, samutettii kone ja pistettii käyntii.. käsky tuli et kaasu pohjaa ja eteepäin ei se lamppu senjälkee oo palanu.

Pikavaihteet meni tuplana hajalle viimekesänä sentakia ku korjatessa eivät vaihtanu niitä magneettiventtiileitä... vetokoukka on kanssa semmosta mallia et sen joutuu kertakesää uusimaan, samoin ku kärrin vetosilmukan.. tulee liian pienelle alalle paino siihen silmukkaan ni kuluttaa ihan järettömästi


joko kysees on trolli tai tollo ;D eikös tollases kuuluis jo olla kuulavetolaite ja muutenkin jotain järkeä touhuun ???
Nii tai kaveri on bannattu pottupellon keskustelusta.... ;D
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: aretus - 27.05.09 - klo:22:55
en kyllä ymmärrä miten valmetit saadaan yhden kesän ajoilla hajalle. itselläkin remonttia aina joskus tulee vaikka ajan koneilla paljon mutta rauhallisella käytöllä kestävät tosi paljon tunteja. siinä vaiheessa kun itse maksaa remontit koneiden rikkominen pitäisi viimeistään loppua. on joskus tullut kuskeja jotka ajaa ilman mitään järkeä, sellaiset saa lähteä pois. ei huvita korjata jälkiä kokoajan. liikkumaton kone on halvempi pitää kuin kone joka on aina remontissa. traktori pitää kestää 10000 tuntia kohtuullisilla huoltokuluilla.

Kyl se alkaa valteemin saa hajalle monta kertaa kesässä ku 500km päiväs ajaa 16tn sorakärrin kanssa ympäri kyliä :) rengasta kuluu mut kaupasta saa kuulema uutta (: Tänää siinä sytty öljynpainevalot palamaa ja tehot häippäs kertaalleen.. oli pomo kyyvissä, samutettii kone ja pistettii käyntii.. käsky tuli et kaasu pohjaa ja eteepäin ei se lamppu senjälkee oo palanu.

Pikavaihteet meni tuplana hajalle viimekesänä sentakia ku korjatessa eivät vaihtanu niitä magneettiventtiileitä... vetokoukka on kanssa semmosta mallia et sen joutuu kertakesää uusimaan, samoin ku kärrin vetosilmukan.. tulee liian pienelle alalle paino siihen silmukkaan ni kuluttaa ihan järettömästi


joko kysees on trolli tai tollo ;D eikös tollases kuuluis jo olla kuulavetolaite ja muutenkin jotain järkeä touhuun ???
Nii tai kaveri on bannattu pottupellon keskustelusta.... ;D

Kuorma-auton se tarvis.. järkeähän ei ole senhän nyt tuosta tajuaa jokainen. Trolli en ole, pottupellossa en oo keskusteluissa ollut, joskus nauranu kyllä kuville :)
Mun toimenkuvaa ei kuulu miettiä sitä että onko siinä järkeä vai ei.. mä vaan ajan ja saan siitä palkan. Tää kesä on toivonmukaa vähä hiljasempi ni ei tarvi noin pitkää päivää ajaa
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: SKN - 27.05.09 - klo:22:58
en kyllä ymmärrä miten valmetit saadaan yhden kesän ajoilla hajalle. itselläkin remonttia aina joskus tulee vaikka ajan koneilla paljon mutta rauhallisella käytöllä kestävät tosi paljon tunteja. siinä vaiheessa kun itse maksaa remontit koneiden rikkominen pitäisi viimeistään loppua. on joskus tullut kuskeja jotka ajaa ilman mitään järkeä, sellaiset saa lähteä pois. ei huvita korjata jälkiä kokoajan. liikkumaton kone on halvempi pitää kuin kone joka on aina remontissa. traktori pitää kestää 10000 tuntia kohtuullisilla huoltokuluilla.

Kyl se alkaa valteemin saa hajalle monta kertaa kesässä ku 500km päiväs ajaa 16tn sorakärrin kanssa ympäri kyliä :) rengasta kuluu mut kaupasta saa kuulema uutta (: Tänää siinä sytty öljynpainevalot palamaa ja tehot häippäs kertaalleen.. oli pomo kyyvissä, samutettii kone ja pistettii käyntii.. käsky tuli et kaasu pohjaa ja eteepäin ei se lamppu senjälkee oo palanu.

Pikavaihteet meni tuplana hajalle viimekesänä sentakia ku korjatessa eivät vaihtanu niitä magneettiventtiileitä... vetokoukka on kanssa semmosta mallia et sen joutuu kertakesää uusimaan, samoin ku kärrin vetosilmukan.. tulee liian pienelle alalle paino siihen silmukkaan ni kuluttaa ihan järettömästi


joko kysees on trolli tai tollo ;D eikös tollases kuuluis jo olla kuulavetolaite ja muutenkin jotain järkeä touhuun ???
Nii tai kaveri on bannattu pottupellon keskustelusta.... ;D

Kuorma-auton se tarvis.. järkeähän ei ole senhän nyt tuosta tajuaa jokainen. Trolli en ole, pottupellossa en oo keskusteluissa ollut, joskus nauranu kyllä kuville :)
Mun toimenkuvaa ei kuulu miettiä sitä että onko siinä järkeä vai ei.. mä vaan ajan ja saan siitä palkan. Tää kesä on toivonmukaa vähä hiljasempi ni ei tarvi noin pitkää päivää ajaa
Sit se setä lukee igornettiä ja sää oot kortissa....
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: aretus - 27.05.09 - klo:23:06
en kyllä ymmärrä miten valmetit saadaan yhden kesän ajoilla hajalle. itselläkin remonttia aina joskus tulee vaikka ajan koneilla paljon mutta rauhallisella käytöllä kestävät tosi paljon tunteja. siinä vaiheessa kun itse maksaa remontit koneiden rikkominen pitäisi viimeistään loppua. on joskus tullut kuskeja jotka ajaa ilman mitään järkeä, sellaiset saa lähteä pois. ei huvita korjata jälkiä kokoajan. liikkumaton kone on halvempi pitää kuin kone joka on aina remontissa. traktori pitää kestää 10000 tuntia kohtuullisilla huoltokuluilla.

Kyl se alkaa valteemin saa hajalle monta kertaa kesässä ku 500km päiväs ajaa 16tn sorakärrin kanssa ympäri kyliä :) rengasta kuluu mut kaupasta saa kuulema uutta (: Tänää siinä sytty öljynpainevalot palamaa ja tehot häippäs kertaalleen.. oli pomo kyyvissä, samutettii kone ja pistettii käyntii.. käsky tuli et kaasu pohjaa ja eteepäin ei se lamppu senjälkee oo palanu.

Pikavaihteet meni tuplana hajalle viimekesänä sentakia ku korjatessa eivät vaihtanu niitä magneettiventtiileitä... vetokoukka on kanssa semmosta mallia et sen joutuu kertakesää uusimaan, samoin ku kärrin vetosilmukan.. tulee liian pienelle alalle paino siihen silmukkaan ni kuluttaa ihan järettömästi


joko kysees on trolli tai tollo ;D eikös tollases kuuluis jo olla kuulavetolaite ja muutenkin jotain järkeä touhuun ???
Nii tai kaveri on bannattu pottupellon keskustelusta.... ;D

Kuorma-auton se tarvis.. järkeähän ei ole senhän nyt tuosta tajuaa jokainen. Trolli en ole, pottupellossa en oo keskusteluissa ollut, joskus nauranu kyllä kuville :)
Mun toimenkuvaa ei kuulu miettiä sitä että onko siinä järkeä vai ei.. mä vaan ajan ja saan siitä palkan. Tää kesä on toivonmukaa vähä hiljasempi ni ei tarvi noin pitkää päivää ajaa
Sit se setä lukee igornettiä ja sää oot kortissa....

Hää ei käytä tietokonetta, ei edes pankkikorttia. Mutta se riski tässä toki on että jotain kautta juttu kulkeutuu ko. henkilön korviin, sentakia mä en halua sen tarkemmin paljastaa aluetta missä liikutaan, enkä sitä mitä materiaalia ajetaan.. jokatapauksessa tää homma mitä mä teen on semmosta "harrastelua" siihen verrattuna mitä tuola oikeasti tapahtuu..
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: PR - 28.05.09 - klo:00:14
en kyllä ymmärrä miten valmetit saadaan yhden kesän ajoilla hajalle. itselläkin remonttia aina joskus tulee vaikka ajan koneilla paljon mutta rauhallisella käytöllä kestävät tosi paljon tunteja. siinä vaiheessa kun itse maksaa remontit koneiden rikkominen pitäisi viimeistään loppua. on joskus tullut kuskeja jotka ajaa ilman mitään järkeä, sellaiset saa lähteä pois. ei huvita korjata jälkiä kokoajan. liikkumaton kone on halvempi pitää kuin kone joka on aina remontissa. traktori pitää kestää 10000 tuntia kohtuullisilla huoltokuluilla.

Kyl se alkaa valteemin saa hajalle monta kertaa kesässä ku 500km päiväs ajaa 16tn sorakärrin kanssa ympäri kyliä :) rengasta kuluu mut kaupasta saa kuulema uutta (: Tänää siinä sytty öljynpainevalot palamaa ja tehot häippäs kertaalleen.. oli pomo kyyvissä, samutettii kone ja pistettii käyntii.. käsky tuli et kaasu pohjaa ja eteepäin ei se lamppu senjälkee oo palanu.

Pikavaihteet meni tuplana hajalle viimekesänä sentakia ku korjatessa eivät vaihtanu niitä magneettiventtiileitä... vetokoukka on kanssa semmosta mallia et sen joutuu kertakesää uusimaan, samoin ku kärrin vetosilmukan.. tulee liian pienelle alalle paino siihen silmukkaan ni kuluttaa ihan järettömästi


joko kysees on trolli tai tollo ;D eikös tollases kuuluis jo olla kuulavetolaite ja muutenkin jotain järkeä touhuun ???
Nii tai kaveri on bannattu pottupellon keskustelusta.... ;D

Kuorma-auton se tarvis.. järkeähän ei ole senhän nyt tuosta tajuaa jokainen. Trolli en ole, pottupellossa en oo keskusteluissa ollut, joskus nauranu kyllä kuville :)
Mun toimenkuvaa ei kuulu miettiä sitä että onko siinä järkeä vai ei.. mä vaan ajan ja saan siitä palkan. Tää kesä on toivonmukaa vähä hiljasempi ni ei tarvi noin pitkää päivää ajaa
Sit se setä lukee igornettiä ja sää oot kortissa....

Hää ei käytä tietokonetta, ei edes pankkikorttia. Mutta se riski tässä toki on että jotain kautta juttu kulkeutuu ko. henkilön korviin, sentakia mä en halua sen tarkemmin paljastaa aluetta missä liikutaan, enkä sitä mitä materiaalia ajetaan.. jokatapauksessa tää homma mitä mä teen on semmosta "harrastelua" siihen verrattuna mitä tuola oikeasti tapahtuu..

Kyllä on isäntä löytänyt managementtinsa mukaisen rengin. Taidatte olla jopa sukua  :D
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: aretus - 28.05.09 - klo:00:26
ei sentäs.. tuo lääni mis touhutaa on tommoset reilu 40ha.. vähä yli 100 000 tonnia lähtee vuodessa eripuolille maapalloa sieltä tavaraa :)
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: rene - 28.05.09 - klo:00:44
Mutta nottahan on että raktooria ei opi ajamaan ohjekirjan, vaan ajan kanssa.
Bullshhitt!! Traktoria ei opi ajamaan vaikka aikaa käyttäisi miten paljon tahansa. Jolla ei ole kykyä sen pitäisi liikkua potkukelkalla!
 Miten muuten tuo pikavaihdeasia on kun on itselläni ollut niiden kanssa vähällä hermot mennä, nuo magneettiventtiilit??   Tavataanko ne muka vaihtaa joskus? Huollosta kyselin niiden huollosta ja vaihtotarpeesta joku aika sitten ja sanottiin että ne toimii jos mittari näyttää oikeita paineita ja vaihteet vaihtuu.Ei tartte vaihdella. Koskaan ei ole ainuttakaan vaihdettu, lukon venttiiliä olen joskus käyttänyt auki kun on ollut jumissa.
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: aretus - 28.05.09 - klo:01:52
Mutta nottahan on että raktooria ei opi ajamaan ohjekirjan, vaan ajan kanssa.
Bullshhitt!! Traktoria ei opi ajamaan vaikka aikaa käyttäisi miten paljon tahansa. Jolla ei ole kykyä sen pitäisi liikkua potkukelkalla!
 Miten muuten tuo pikavaihdeasia on kun on itselläni ollut niiden kanssa vähällä hermot mennä, nuo magneettiventtiilit??   Tavataanko ne muka vaihtaa joskus? Huollosta kyselin niiden huollosta ja vaihtotarpeesta joku aika sitten ja sanottiin että ne toimii jos mittari näyttää oikeita paineita ja vaihteet vaihtuu.Ei tartte vaihdella. Koskaan ei ole ainuttakaan vaihdettu, lukon venttiiliä olen joskus käyttänyt auki kun on ollut jumissa.

Hmm mikäs sun hermoja on meinannu pikavaihteitten suhteen viedä? ei vaihdu vaikka miten nappia rämppäät vai? siinä tilanteessa kannattaa tosiaan ekana kokeilla vaihtaa se nappien johtosarja. eli kopin ovi auki ja siitä lattiamatto irti ja niitä muoveja vaihekepin eestä auki, ja sit irrotat sen vaihekepin pään ja varovasti vetelet sitä ja samal koittelet mitkä piuhat heiluu, sit vaa merkkaat ne johdot ylös (7 piuhaa) ja irrottelet ne siitä pikaliittimestä jollain terävälä piikillä ja sit vedät sen koko laitoksen mäkeen.. siitä vaihekepin nupin päästä saat varovasti ruuvimeisselillä kampeemalla sen möllikän ulos missä ne pikavaihdenapit on kiinni.. ja ohuella meisselillä lähtee napeista ne painikkeet pois minkä alla on pienet mutterit jne sit sama operaatio uuden johtosarjan kanssa  päinvastasessa järestyksessä tietty.
Tuolla huollossa sillon ku niitä pakkoja vaihdettii ni huoltomies sano et ne venttiilit pitää siinä remontissa vaihtaa ehdottomasti, ja anto vähän ymmärtää et ne pakat on periaatteessa ikuisia ja niitä samoja pakkoja on noissa tractor pulling koneissa eli voima niitä ei säre.
mut venttiilit ei, eli ne voi periaatteessa jumittaessa tavallaa jättää toisen pakan laahaamaan päälle ku vaihtaa pienemmälle.. näin mä sen selityksestä asian ymmärsin

Tuossa mun tapauksessa pakka kärähti seuraavalla tavalla:

Lähin mäen alta ajamaa mäkeä ylös isomman puolen 1:llä (minkä numeron vaihteeksi se sitten valmetissa tulkitaan 5?) alkumäki oli semmosta loivaa ni vedätin siihen pikavaihteet 3:lle..sit sitä loppua kohti vähä jyrkkeni niin tiputin pikavaihteen 2:lle.. nätisti mentii mäen päälle jossa pikavaihdetta kolmoselle vaihtaessa ei enää tapahtunut mitään.. eli se pakka laukes semmosessa tilanteessa kun se ei ollut vedossa, ja sinne kuskinpaikalle ei oikeesti kuulunu mitää sen kummallisempaa. Eipä siinä sit enää muuta ollukkaa tehtävissä ku ajaa se pajalle purettavaks. 

Ekalla kerralla oli toinen renki ajamassa niin sillo oli ekana hävinny samal tapaa tuo kolmonen.. ja hetki perästä kakkonenkin...

Eli eli mie oon vähän sitä mieltä niistä venttiileistä et jos koneessa alkaa olemaa jo jonkunverran tunteja ja jos edes vähän epäilee et sielä pikavaihteissa voi olla jotain häikkää, niin se vaihtaminen ei ole kuitenkaa kovin kallis homma verrattuna tuohon pakkaremonttiin (eikä edes vaikee kotiolosuhteissa) etteikö sitä kannattas varuilta tehä.. tuossa ne meni noin 3200 ja 3500h kohalla, yks tuttu ajo lähemmäks 8000h
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: rene - 28.05.09 - klo:08:01
Tuo levyjen kärähtäminen on ollut ongelma. Sopii kyllä järkeen että kolmaskin pakka jää joskus laahaamaan. Sehän tuhoaa pakan hyvin äkkiä. Teoriassa ne levyt pitäisi kyllä siirtää voimaa tosi paljon eli ei pitäisi hajota.
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: Konemies - 28.05.09 - klo:08:08
Kohta 7000h orkkispakoilla ja reilulla 100% tehonlisällä eikä mitään ongelmia tekniikassa muuallakaan. Ei ole ollu palkkakuskeja ratin ja penkin välissä. Kestäis viikon sillä opilla..
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: Reino - 28.05.09 - klo:08:15
Kohta 7000h orkkispakoilla ja reilulla 100% tehonlisällä eikä mitään ongelmia.. Ei ole ollu palkkakuskeja ratin ja penkin välissä. Kestäis viikon sillä opilla..

Milasia hommia teet? Ja mitäs tommonen 100% vaikuttaa kulutukseen.
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: Konemies - 28.05.09 - klo:08:26
Sekalaista urakointia maataloudesta maansiirtoon. Kulutus kestää vertailun, vie vähemmän kuin alkuperäisosilla normaalissa ajossa. Teho otetaan vain silloin kun sitä tarvitaan ja sen voi ottaa muutenkin kuin pelkkää syöttöruuvia pyörittämällä...
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: rene - 28.05.09 - klo:08:28
8400:sta joskus muutaman kierroksen ruuvasin, tuntui menevän vaikka puuhun. Kulutus ei ainakaan lisääntynyt.
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: Movado - 28.05.09 - klo:20:09
Miten tuon valtran pikavaihteen ojauksen ventiileihin pääsee parhaiten käsiksi ?

6000 sarjan hitek;ssa on aika ahtaan näköinen paikka istuimen alla.

Hyttiä joutuu nostamaan? mitä muuta ?
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: aretus - 28.05.09 - klo:20:34
Miten tuon valtran pikavaihteen ojauksen ventiileihin pääsee parhaiten käsiksi ?

6000 sarjan hitek;ssa on aika ahtaan näköinen paikka istuimen alla.

Hyttiä joutuu nostamaan? mitä muuta ?

Tuossa t-160 käy helpointen ku ottaa menosuuntaan nähden vasemman takapyörän pois siitä käy rassaaamaan
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: nautafarmari - 28.05.09 - klo:21:25

Tuossa mun tapauksessa pakka kärähti seuraavalla tavalla:

Lähin mäen alta ajamaa mäkeä ylös isomman puolen 1:llä (minkä numeron vaihteeksi se sitten valmetissa tulkitaan 5?) alkumäki oli semmosta loivaa ni vedätin siihen pikavaihteet 3:lle..sit sitä loppua kohti vähä jyrkkeni niin tiputin pikavaihteen 2:lle.. nätisti mentii mäen päälle jossa pikavaihdetta kolmoselle vaihtaessa ei enää tapahtunut mitään.. eli se pakka laukes semmosessa tilanteessa kun se ei ollut vedossa, ja sinne kuskinpaikalle ei oikeesti kuulunu mitää sen kummallisempaa. Eipä siinä sit enää muuta ollukkaa tehtävissä ku ajaa se pajalle purettavaks. 

Ekalla kerralla oli toinen renki ajamassa niin sillo oli ekana hävinny samal tapaa tuo kolmonen.. ja hetki perästä kakkonenkin...

Eli eli mie oon vähän sitä mieltä niistä venttiileistä et jos koneessa alkaa olemaa jo jonkunverran tunteja ja jos edes vähän epäilee et sielä pikavaihteissa voi olla jotain häikkää, niin se vaihtaminen ei ole kuitenkaa kovin kallis homma verrattuna tuohon pakkaremonttiin (eikä edes vaikee kotiolosuhteissa) etteikö sitä kannattas varuilta tehä.. tuossa ne meni noin 3200 ja 3500h kohalla, yks tuttu ajo lähemmäks 8000h
[/quote]


Miks niitä pikavaihteita pitää rassata ylämäessä? Varmasti siinä pakat joutuu kovemmalle, kuin tasasella.
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: oltsik - 28.05.09 - klo:21:45

Miks niitä pikavaihteita pitää rassata ylämäessä? Varmasti siinä pakat joutuu kovemmalle, kuin tasasella.

No eikös ne vähän oo sitä  varten? Jos ei meinaa voima riittää niin saa pienennettyä pykälää ilman kytkintä. Jos ei sitä kestä niin silloin pitää jättää moisesta maksamatta ja ostaa joku  ursus
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 28.05.09 - klo:21:52
Miks niitä pikavaihteita pitää rassata ylämäessä? Varmasti siinä pakat joutuu kovemmalle, kuin tasasella.

Ei kai niitä kukaan huvikseen rassaile, vaan siksi että tehot ei muuten riitä mäen nousemiseen. Voi olla tietysti vaikea ymmärtää jos on joku 200+ hevosvoiman traktori ja sen perässä 6 kuution viljakärryt kuten jossain päin suomea on tapana.

Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: aretus - 28.05.09 - klo:22:01

Miks niitä pikavaihteita pitää rassata ylämäessä? Varmasti siinä pakat joutuu kovemmalle, kuin tasasella.

No eikös ne vähän oo sitä  varten? Jos ei meinaa voima riittää niin saa pienennettyä pykälää ilman kytkintä. Jos ei sitä kestä niin silloin pitää jättää moisesta maksamatta ja ostaa joku  ursus

juu näin mä oon ainanki ymmärtäny et sillon ku ylämäkee mentäessä alkaa kone käymää lähempänä rajotinta ni sitä pikavaihetta kasvatetaa ja sitte ku kierrokset alkaa putoilee tonne 1800 korville ni aletaa tiputtelemaa pienempää päin.. ja sen oon huomannu kans et mitä paremman vauhin sieltä mäen alta saa ni sen paremmin se menee sitte ylös, siin meinaa joskus olla kiirusta ku mäessä pitkän puolen neloselta männää lyhyelle kolmoselle ja siin alueenvaihtokohassa vielä samalla pitää keretä iskemää nelikot päälle :) (ja siltikki ollaa joskus pakitettu mäkeä)
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: nautafarmari - 28.05.09 - klo:22:23

Miks niitä pikavaihteita pitää rassata ylämäessä? Varmasti siinä pakat joutuu kovemmalle, kuin tasasella.

No eikös ne vähän oo sitä  varten?


No, ilmeisesti ei ku ei kestä.   :)
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: Astral - 28.05.09 - klo:23:21

Miks niitä pikavaihteita pitää rassata ylämäessä? Varmasti siinä pakat joutuu kovemmalle, kuin tasasella.

No eikös ne vähän oo sitä  varten? Jos ei meinaa voima riittää niin saa pienennettyä pykälää ilman kytkintä. Jos ei sitä kestä niin silloin pitää jättää moisesta maksamatta ja ostaa joku  ursus

juu näin mä oon ainanki ymmärtäny et sillon ku ylämäkee mentäessä alkaa kone käymää lähempänä rajotinta ni sitä pikavaihetta kasvatetaa ja sitte ku kierrokset alkaa putoilee tonne 1800 korville ni aletaa tiputtelemaa pienempää päin.. ja sen oon huomannu kans et mitä paremman vauhin sieltä mäen alta saa ni sen paremmin se menee sitte ylös, siin meinaa joskus olla kiirusta ku mäessä pitkän puolen neloselta männää lyhyelle kolmoselle ja siin alueenvaihtokohassa vielä samalla pitää keretä iskemää nelikot päälle :) (ja siltikki ollaa joskus pakitettu mäkeä)


Että sitä osaa olla insinööreille kiitollinen tuosta portaattomasta...
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: aretus - 28.05.09 - klo:23:45

Miks niitä pikavaihteita pitää rassata ylämäessä? Varmasti siinä pakat joutuu kovemmalle, kuin tasasella.

No eikös ne vähän oo sitä  varten? Jos ei meinaa voima riittää niin saa pienennettyä pykälää ilman kytkintä. Jos ei sitä kestä niin silloin pitää jättää moisesta maksamatta ja ostaa joku  ursus

juu näin mä oon ainanki ymmärtäny et sillon ku ylämäkee mentäessä alkaa kone käymää lähempänä rajotinta ni sitä pikavaihetta kasvatetaa ja sitte ku kierrokset alkaa putoilee tonne 1800 korville ni aletaa tiputtelemaa pienempää päin.. ja sen oon huomannu kans et mitä paremman vauhin sieltä mäen alta saa ni sen paremmin se menee sitte ylös, siin meinaa joskus olla kiirusta ku mäessä pitkän puolen neloselta männää lyhyelle kolmoselle ja siin alueenvaihtokohassa vielä samalla pitää keretä iskemää nelikot päälle :) (ja siltikki ollaa joskus pakitettu mäkeä)


Että sitä osaa olla insinööreille kiitollinen tuosta portaattomasta...

Kyl mä tykkään enemmän semmosesta vehkeestä mis on portaat, helpompi männä koppii :D
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: sirkussonni - 29.05.09 - klo:01:51
Mul on sellanen portaaton mihin on helppo mennä. Ei tartte mennä koppiin, ilmastointi on aina säänmukainen, portaita ei ole, ajatuksen voimalla toimiva biotehostettu ohjaus. Se on kolmeviitonen pikkuverku ;D
Siinä pelissä ei pikavaihteet renaa, eikä hajoo vaihteiston stefat, ei lämpene perä liikaa, ja toimii pakkasellakin heti kun vaan on jollain saatu perkiles käymään. Mutta se onkin kunnon peli. Töihin onkin sitten muut koneet.
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: aretus - 27.06.09 - klo:00:53
Njoo kirjotellaapas tänne taas välistä

Tunteja on nyt tullu muutama sata mittarii, suuremmilta ropleemilta toistaiseks vältytty.. löpö loppu kertaallee farmisäiliöistä, laitettii uudet 7500L tilauksee, 4000 tunnin kohalla tuli loppunsa päähän raidetangot, piti vaihtaa jo ku ei meinannu kaistalla pysyä. Uusilla tangoilla ohjaus hiukan parani, edelleen kyllä hakee laidasta toiseen, ratissa useempi sentti klappia ennenku sylinteri alkaa liikkumaan, missälie vika, vaiko ominaisuus..

Blaukkarin radio yhdistettynä valtran ohjaamoon on osottautunu täs kesän aikana kans aika veikeeks laitoikseks.. välillä kuopassa se sammuu iteksiää toisinaan taas lähtee soimaan, kanavat myös vaihtelee satunnaisesti novan ja ylex:n välillä itsestään..

Hmm oonkohan mä siitä takalasin pyyhkiän sulakkeesta maininnut.. no eniveis takalasinpyyhkiällä ja radiolla on valtran sulakekaavion mukaan samainen sulake.. jokatapauksessa pyyhkiä ei toiminut, radio toimi, ja sulakehan oli hajalla.. miusta erikoisia kytkentöjä

Muutama tuttu on tässä kesän ensimmäisten helteitten aikaan kertoillut T sarjalaisten kätevästä kuljettajan jäähdytyksestä, jossa pilvettömältä taivaalta paistavasta auringosta huolimatta valtran laipio laskee raikasta vettä niskaan, tuossa moista ominaisuutta ei ole vastaan tullut.

Ilmastointi jauhaa täydellä teholla mutta kylmästä ei silti tarvi kopissa kärsiä :)

semmosta lisäillää taas joskus
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: Verku - 28.06.09 - klo:22:03
Njoo kirjotellaapas tänne taas välist

Hmm oonkohan mä siitä takalasin pyyhkiän sulakkeesta maininnut.. no eniveis takalasinpyyhkiällä ja radiolla on valtran sulakekaavion mukaan samainen sulake.. jokatapauksessa pyyhkiä ei toiminut, radio toimi, ja sulakehan oli hajalla.. miusta erikoisia kytkentöjä

Ilmastointi jauhaa täydellä teholla mutta kylmästä ei silti tarvi kopissa kärsiä :)

semmosta lisäillää taas joskus

Joo ja sitten kun vaihdoit sulakkeen niin radio pimeni ja pyyhkijä pelas. Kylmäainettakaan ei kannata lisätä, paras käyttää se kompura paskaks niin voit itkeä lisää miten huonot koneet isännällä on.... >:(
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: tissin koittaja - 28.06.09 - klo:22:16
kannattais vaihtaa ammattia jos ei koneet kestä kuulostaa 15 kesäsen kakaran jutuilta ite oon ajannu 6800 valtralla 6000 tuntia ilman remontteja et silleen ja sit 6550 3000 tuntii ilman murheita tosiaan vika on yleensä ratin ja penkin välissä
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: aretus - 29.06.09 - klo:09:39
Njoo kirjotellaapas tänne taas välist

Hmm oonkohan mä siitä takalasin pyyhkiän sulakkeesta maininnut.. no eniveis takalasinpyyhkiällä ja radiolla on valtran sulakekaavion mukaan samainen sulake.. jokatapauksessa pyyhkiä ei toiminut, radio toimi, ja sulakehan oli hajalla.. miusta erikoisia kytkentöjä

Ilmastointi jauhaa täydellä teholla mutta kylmästä ei silti tarvi kopissa kärsiä :)

semmosta lisäillää taas joskus

Joo ja sitten kun vaihdoit sulakkeen niin radio pimeni ja pyyhkijä pelas. Kylmäainettakaan ei kannata lisätä, paras käyttää se kompura paskaks niin voit itkeä lisää miten huonot koneet isännällä on.... >:(

Kylmäaineet on käyty mittauttamassa vaikka miten moneen kertaan, ovat ihan ok, huollossa tuntuu miehet olevan kovin kiinnostuneita siitä vaijerista.. sitä ne aina kiskoovat kuorineen ja koittaavat kiinnittää paremmin, jjotai häikkää sen vaijerin asennuksessa ilmeisemmin

kannattais vaihtaa ammattia jos ei koneet kestä kuulostaa 15 kesäsen kakaran jutuilta ite oon ajannu 6800 valtralla 6000 tuntia ilman remontteja et silleen ja sit 6550 3000 tuntii ilman murheita tosiaan vika on yleensä ratin ja penkin välissä

Hehe hauskaa lueskella näitä valmettimiesten juttuja, pakko koittaa keksiä syitä muualta kun prototyyppikoneista, noh mietippä kuitenki ku tieliikennekoneesta on puhe et minkälaisia rajotuksia sen kuskille laki antaa :)
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: Mullitilallinen - 29.06.09 - klo:21:00
Jaa, mitä ihmeen vaijeria ne muka säätävät, jos ilmastointilaite ei anna kylmää. Ilmastoinnin säätönamiska on sähköinen potentiometri. Tosin valtrassa on sellainen juttu, sisäkierto pitää laittaa päälle ilmastointia käytettäessä, niin ei siellä tule kuuma 30 asteen helteellä.

Kannattaa lukea ohjekirja ennen käyttöä.

Itsellä kokemusta 6300-mallista 7500 tunnin verran, 6600-mallista 5500t (vieläkin talossa), 8550ht-mallista 8000t ja n141 advancesta 3200t, eikä yhdessäkään noissa ole ollut mainitsemiasi vikoja. Itseasiassa yhdessäkään ei ole ollut muuta kuin normaalit öljyjen vaihdot ja 6300-mallissa starttimoottori. Muuten ei mitään remonttia. Eli taitaa olla käyttäjässä vikaa.
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: Verku - 30.06.09 - klo:20:58
Jaa, mitä ihmeen vaijeria ne muka säätävät, jos ilmastointilaite ei anna kylmää. Ilmastoinnin säätönamiska on sähköinen potentiometri. Tosin valtrassa on sellainen juttu, sisäkierto pitää laittaa päälle ilmastointia käytettäessä, niin ei siellä tule kuuma 30 asteen helteellä.

Kannattaa lukea ohjekirja ennen käyttöä.

Itsellä kokemusta 6300-mallista 7500 tunnin verran, 6600-mallista 5500t (vieläkin talossa), 8550ht-mallista 8000t ja n141 advancesta 3200t, eikä yhdessäkään noissa ole ollut mainitsemiasi vikoja. Itseasiassa yhdessäkään ei ole ollut muuta kuin normaalit öljyjen vaihdot ja 6300-mallissa starttimoottori. Muuten ei mitään remonttia. Eli taitaa olla käyttäjässä vikaa.

Aamen. ;D
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: Kekkonen - 04.07.09 - klo:19:30
Muutama tuttu on tässä kesän ensimmäisten helteitten aikaan kertoillut T sarjalaisten kätevästä kuljettajan jäähdytyksestä, jossa pilvettömältä taivaalta paistavasta auringosta huolimatta valtran laipio laskee raikasta vettä niskaan, tuossa moista ominaisuutta ei ole vastaan tullut.

Ilmastointi jauhaa täydellä teholla mutta kylmästä ei silti tarvi kopissa kärsiä :)
[/quote]
Olen ollut tämän kesän turvesuolla ja työnantaja sanoi että ilmastointia ei saa pitää täysillä, alkaa jäätämään kennoja. Olisko vika siinä jos kerta tuloo vettä kirkkaalla kelillä niskaan.
 Työkoneina olleet 6620 jontikka ja mxm 140 case
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: Movado - 04.07.09 - klo:20:30
Ilmastoinnissa pitää olla riitävä ilman virtaus > puhallin suurella joka puhaltaa tukkeutumattoman kennonläpi > sitte ei tarvii suhkus olla jos ei itte haluu > kenno ei jäädy

Blaubunkia pitää puhaltaa paineilmalla irtomaskin kytkimiin niin se toimii kunnes menee pölyä taas mikrokytkimiin - tyyppi vika  :-\
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: aretus - 04.07.09 - klo:23:36
Jaa, mitä ihmeen vaijeria ne muka säätävät, jos ilmastointilaite ei anna kylmää. Ilmastoinnin säätönamiska on sähköinen potentiometri. Tosin valtrassa on sellainen juttu, sisäkierto pitää laittaa päälle ilmastointia käytettäessä, niin ei siellä tule kuuma 30 asteen helteellä.

Kannattaa lukea ohjekirja ennen käyttöä.

Itsellä kokemusta 6300-mallista 7500 tunnin verran, 6600-mallista 5500t (vieläkin talossa), 8550ht-mallista 8000t ja n141 advancesta 3200t, eikä yhdessäkään noissa ole ollut mainitsemiasi vikoja. Itseasiassa yhdessäkään ei ole ollut muuta kuin normaalit öljyjen vaihdot ja 6300-mallissa starttimoottori. Muuten ei mitään remonttia. Eli taitaa olla käyttäjässä vikaa.

Njuu mutku lämpökennon hanaa ei saa kiinni ni se hiukka haittaa toimintaa
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: aretus - 04.07.09 - klo:23:37
Muutama tuttu on tässä kesän ensimmäisten helteitten aikaan kertoillut T sarjalaisten kätevästä kuljettajan jäähdytyksestä, jossa pilvettömältä taivaalta paistavasta auringosta huolimatta valtran laipio laskee raikasta vettä niskaan, tuossa moista ominaisuutta ei ole vastaan tullut.

Ilmastointi jauhaa täydellä teholla mutta kylmästä ei silti tarvi kopissa kärsiä :)
Olen ollut tämän kesän turvesuolla ja työnantaja sanoi että ilmastointia ei saa pitää täysillä, alkaa jäätämään kennoja. Olisko vika siinä jos kerta tuloo vettä kirkkaalla kelillä niskaan.
 Työkoneina olleet 6620 jontikka ja mxm 140 case
[/quote]

Kuulemma menee ne kondensiovesiputet tukkoo vaikka huollossa niitä rassaavat auki..  se aiheuttaa tulvan sinne katolle :)
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: PR - 04.07.09 - klo:23:48
Jaa, mitä ihmeen vaijeria ne muka säätävät, jos ilmastointilaite ei anna kylmää. Ilmastoinnin säätönamiska on sähköinen potentiometri. Tosin valtrassa on sellainen juttu, sisäkierto pitää laittaa päälle ilmastointia käytettäessä, niin ei siellä tule kuuma 30 asteen helteellä.

Kannattaa lukea ohjekirja ennen käyttöä.

Itsellä kokemusta 6300-mallista 7500 tunnin verran, 6600-mallista 5500t (vieläkin talossa), 8550ht-mallista 8000t ja n141 advancesta 3200t, eikä yhdessäkään noissa ole ollut mainitsemiasi vikoja. Itseasiassa yhdessäkään ei ole ollut muuta kuin normaalit öljyjen vaihdot ja 6300-mallissa starttimoottori. Muuten ei mitään remonttia. Eli taitaa olla käyttäjässä vikaa.

Njuu mutku lämpökennon hanaa ei saa kiinni ni se hiukka haittaa toimintaa

Tuttu ongelma autopuolella, varsinkin jos on käyttänyt syylärisementtiä. Noin uudessa traktorissa sitä ei ole käytetty, mutta auttaisikohan kumminkin uuden kraanan vaihto?

Mutta nythän mä muistin yhden jutun. Vanha uskollinen natikka on ollut pariin kertaan katkaisuhoidossa. Eri syistä toki. Molemmilla kerroilla on hytin vesiletkut kytketty ristiin. Tai siis suoraan, mutta letkujen pitäisi mennä ristiin, jos lookisia ollaan. On aiheuttanut sen, että paine on tullut kennon hanan väärälle puolelle ja aina on tullut puhaltimesta lämmintä. On sellainen giljotiiniläppäsysteemi ja pysyy tiiviinä vain kun paine on oikealla puolella.
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: aretus - 06.07.09 - klo:23:10
Jaa, mitä ihmeen vaijeria ne muka säätävät, jos ilmastointilaite ei anna kylmää. Ilmastoinnin säätönamiska on sähköinen potentiometri. Tosin valtrassa on sellainen juttu, sisäkierto pitää laittaa päälle ilmastointia käytettäessä, niin ei siellä tule kuuma 30 asteen helteellä.

Kannattaa lukea ohjekirja ennen käyttöä.

Itsellä kokemusta 6300-mallista 7500 tunnin verran, 6600-mallista 5500t (vieläkin talossa), 8550ht-mallista 8000t ja n141 advancesta 3200t, eikä yhdessäkään noissa ole ollut mainitsemiasi vikoja. Itseasiassa yhdessäkään ei ole ollut muuta kuin normaalit öljyjen vaihdot ja 6300-mallissa starttimoottori. Muuten ei mitään remonttia. Eli taitaa olla käyttäjässä vikaa.

Njuu mutku lämpökennon hanaa ei saa kiinni ni se hiukka haittaa toimintaa

Tuttu ongelma autopuolella, varsinkin jos on käyttänyt syylärisementtiä. Noin uudessa traktorissa sitä ei ole käytetty, mutta auttaisikohan kumminkin uuden kraanan vaihto?

Mutta nythän mä muistin yhden jutun. Vanha uskollinen natikka on ollut pariin kertaan katkaisuhoidossa. Eri syistä toki. Molemmilla kerroilla on hytin vesiletkut kytketty ristiin. Tai siis suoraan, mutta letkujen pitäisi mennä ristiin, jos lookisia ollaan. On aiheuttanut sen, että paine on tullut kennon hanan väärälle puolelle ja aina on tullut puhaltimesta lämmintä. On sellainen giljotiiniläppäsysteemi ja pysyy tiiviinä vain kun paine on oikealla puolella.

Joo tota on kans katkottu joskus, hyvinki mahollista et tuossa vois olla vika.. pitääki seuraavas huollossa käskee ukkoja tutkimaan :)


Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: Verku - 08.07.09 - klo:00:03
Jaa, mitä ihmeen vaijeria ne muka säätävät, jos ilmastointilaite ei anna kylmää. Ilmastoinnin säätönamiska on sähköinen potentiometri. Tosin valtrassa on sellainen juttu, sisäkierto pitää laittaa päälle ilmastointia käytettäessä, niin ei siellä tule kuuma 30 asteen helteellä.

Kannattaa lukea ohjekirja ennen käyttöä.

Itsellä kokemusta 6300-mallista 7500 tunnin verran, 6600-mallista 5500t (vieläkin talossa), 8550ht-mallista 8000t ja n141 advancesta 3200t, eikä yhdessäkään noissa ole ollut mainitsemiasi vikoja. Itseasiassa yhdessäkään ei ole ollut muuta kuin normaalit öljyjen vaihdot ja 6300-mallissa starttimoottori. Muuten ei mitään remonttia. Eli taitaa olla käyttäjässä vikaa.

Njuu mutku lämpökennon hanaa ei saa kiinni ni se hiukka haittaa toimintaa

Tuttu ongelma autopuolella, varsinkin jos on käyttänyt syylärisementtiä. Noin uudessa traktorissa sitä ei ole käytetty, mutta auttaisikohan kumminkin uuden kraanan vaihto?

Mutta nythän mä muistin yhden jutun. Vanha uskollinen natikka on ollut pariin kertaan katkaisuhoidossa. Eri syistä toki. Molemmilla kerroilla on hytin vesiletkut kytketty ristiin. Tai siis suoraan, mutta letkujen pitäisi mennä ristiin, jos lookisia ollaan. On aiheuttanut sen, että paine on tullut kennon hanan väärälle puolelle ja aina on tullut puhaltimesta lämmintä. On sellainen giljotiiniläppäsysteemi ja pysyy tiiviinä vain kun paine on oikealla puolella.

Joo tota on kans katkottu joskus, hyvinki mahollista et tuossa vois olla vika.. pitääki seuraavas huollossa käskee ukkoja tutkimaan :)




Käännä sitä venttiilia 180 astetta siellä kopin päässä, lakkaa neste virtaamasta ja vois vaikka viilentyäkki jos tuossa vika. Monessa uudemmassa venttiilissä on vaan takaisku että vähän epäilen, silloin ei nimittäin tulisi koskaan lämmintä.

Edellinen toimintamalli saattaa muuten aiheuttaa pientä paineennousua kennossa ja sen seurauksena isäntäs verenpaineessa mutta siihen sä sitä vissiin oot totuttanut muutenkin..... ;D
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: PR - 08.07.09 - klo:10:57
Jaa, mitä ihmeen vaijeria ne muka säätävät, jos ilmastointilaite ei anna kylmää. Ilmastoinnin säätönamiska on sähköinen potentiometri. Tosin valtrassa on sellainen juttu, sisäkierto pitää laittaa päälle ilmastointia käytettäessä, niin ei siellä tule kuuma 30 asteen helteellä.

Kannattaa lukea ohjekirja ennen käyttöä.

Itsellä kokemusta 6300-mallista 7500 tunnin verran, 6600-mallista 5500t (vieläkin talossa), 8550ht-mallista 8000t ja n141 advancesta 3200t, eikä yhdessäkään noissa ole ollut mainitsemiasi vikoja. Itseasiassa yhdessäkään ei ole ollut muuta kuin normaalit öljyjen vaihdot ja 6300-mallissa starttimoottori. Muuten ei mitään remonttia. Eli taitaa olla käyttäjässä vikaa.

Njuu mutku lämpökennon hanaa ei saa kiinni ni se hiukka haittaa toimintaa

Tuttu ongelma autopuolella, varsinkin jos on käyttänyt syylärisementtiä. Noin uudessa traktorissa sitä ei ole käytetty, mutta auttaisikohan kumminkin uuden kraanan vaihto?

Mutta nythän mä muistin yhden jutun. Vanha uskollinen natikka on ollut pariin kertaan katkaisuhoidossa. Eri syistä toki. Molemmilla kerroilla on hytin vesiletkut kytketty ristiin. Tai siis suoraan, mutta letkujen pitäisi mennä ristiin, jos lookisia ollaan. On aiheuttanut sen, että paine on tullut kennon hanan väärälle puolelle ja aina on tullut puhaltimesta lämmintä. On sellainen giljotiiniläppäsysteemi ja pysyy tiiviinä vain kun paine on oikealla puolella.

Joo tota on kans katkottu joskus, hyvinki mahollista et tuossa vois olla vika.. pitääki seuraavas huollossa käskee ukkoja tutkimaan :)




Käännä sitä venttiilia 180 astetta siellä kopin päässä, lakkaa neste virtaamasta ja vois vaikka viilentyäkki jos tuossa vika. Monessa uudemmassa venttiilissä on vaan takaisku että vähän epäilen, silloin ei nimittäin tulisi koskaan lämmintä.

Edellinen toimintamalli saattaa muuten aiheuttaa pientä paineennousua kennossa ja sen seurauksena isäntäs verenpaineessa mutta siihen sä sitä vissiin oot totuttanut muutenkin..... ;D

En tunne valmetin venttiiliä, mutta omiin kokemuksiin vielä. Ei auta venttiilin kääntö. Tai sitten toimii säätö nurinperin. Natikassa ei olisi edes mahtunut/sopinut väärinpäin. Jos vika on on tuossa, niin hytin vesiletkut on ristissä. Luultavasti siitä traktorin katkaisukohdasta. Puoli vuotta mulla oli ekan remontin jälkeen väärinpäinpäin virtaus, eikä siellä mikään hajonnut. Venttiilikin kerittiin jo sinä aikana vaihtamaan ja huoltomiehen kikkoja (lukkopihdit vesiletkussa) ehdittiin koittaa. Mutta mikään ei auttanut, ennen kuin keksin itse vian.
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: icefarmer - 08.07.09 - klo:11:25
Jaa, mitä ihmeen vaijeria ne muka säätävät, jos ilmastointilaite ei anna kylmää. Ilmastoinnin säätönamiska on sähköinen potentiometri. Tosin valtrassa on sellainen juttu, sisäkierto pitää laittaa päälle ilmastointia käytettäessä, niin ei siellä tule kuuma 30 asteen helteellä.

Kannattaa lukea ohjekirja ennen käyttöä.

Itsellä kokemusta 6300-mallista 7500 tunnin verran, 6600-mallista 5500t (vieläkin talossa), 8550ht-mallista 8000t ja n141 advancesta 3200t, eikä yhdessäkään noissa ole ollut mainitsemiasi vikoja. Itseasiassa yhdessäkään ei ole ollut muuta kuin normaalit öljyjen vaihdot ja 6300-mallissa starttimoottori. Muuten ei mitään remonttia. Eli taitaa olla käyttäjässä vikaa. :D :D ;D

Njuu mutku lämpökennon hanaa ei saa kiinni ni se hiukka haittaa toimintaa

Tuttu ongelma autopuolella, varsinkin jos on käyttänyt syylärisementtiä. Noin uudessa traktorissa sitä ei ole käytetty, mutta auttaisikohan kumminkin uuden kraanan vaihto?

Mutta nythän mä muistin yhden jutun. Vanha uskollinen natikka on ollut pariin kertaan katkaisuhoidossa. Eri syistä toki. Molemmilla kerroilla on hytin vesiletkut kytketty ristiin. Tai siis suoraan, mutta letkujen pitäisi mennä ristiin, jos lookisia ollaan. On aiheuttanut sen, että paine on tullut kennon hanan väärälle puolelle ja aina on tullut puhaltimesta lämmintä. On sellainen giljotiiniläppäsysteemi ja pysyy tiiviinä vain kun paine on oikealla puolella.

Joo tota on kans katkottu joskus, hyvinki mahollista et tuossa vois olla vika.. pitääki seuraavas huollossa käskee ukkoja tutkimaan :)




Käännä sitä venttiilia 180 astetta siellä kopin päässä, lakkaa neste virtaamasta ja vois vaikka viilentyäkki jos tuossa vika. Monessa uudemmassa venttiilissä on vaan takaisku että vähän epäilen, silloin ei nimittäin tulisi koskaan lämmintä.

Edellinen toimintamalli saattaa muuten aiheuttaa pientä paineennousua kennossa ja sen seurauksena isäntäs verenpaineessa mutta siihen sä sitä vissiin oot totuttanut muutenkin..... ;D
;D ;D :D :D
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: aretus - 08.07.09 - klo:21:22
Jaa, mitä ihmeen vaijeria ne muka säätävät, jos ilmastointilaite ei anna kylmää. Ilmastoinnin säätönamiska on sähköinen potentiometri. Tosin valtrassa on sellainen juttu, sisäkierto pitää laittaa päälle ilmastointia käytettäessä, niin ei siellä tule kuuma 30 asteen helteellä.

Kannattaa lukea ohjekirja ennen käyttöä.

Itsellä kokemusta 6300-mallista 7500 tunnin verran, 6600-mallista 5500t (vieläkin talossa), 8550ht-mallista 8000t ja n141 advancesta 3200t, eikä yhdessäkään noissa ole ollut mainitsemiasi vikoja. Itseasiassa yhdessäkään ei ole ollut muuta kuin normaalit öljyjen vaihdot ja 6300-mallissa starttimoottori. Muuten ei mitään remonttia. Eli taitaa olla käyttäjässä vikaa.

Njuu mutku lämpökennon hanaa ei saa kiinni ni se hiukka haittaa toimintaa

Tuttu ongelma autopuolella, varsinkin jos on käyttänyt syylärisementtiä. Noin uudessa traktorissa sitä ei ole käytetty, mutta auttaisikohan kumminkin uuden kraanan vaihto?

Mutta nythän mä muistin yhden jutun. Vanha uskollinen natikka on ollut pariin kertaan katkaisuhoidossa. Eri syistä toki. Molemmilla kerroilla on hytin vesiletkut kytketty ristiin. Tai siis suoraan, mutta letkujen pitäisi mennä ristiin, jos lookisia ollaan. On aiheuttanut sen, että paine on tullut kennon hanan väärälle puolelle ja aina on tullut puhaltimesta lämmintä. On sellainen giljotiiniläppäsysteemi ja pysyy tiiviinä vain kun paine on oikealla puolella.

Joo tota on kans katkottu joskus, hyvinki mahollista et tuossa vois olla vika.. pitääki seuraavas huollossa käskee ukkoja tutkimaan :)




Käännä sitä venttiilia 180 astetta siellä kopin päässä, lakkaa neste virtaamasta ja vois vaikka viilentyäkki jos tuossa vika. Monessa uudemmassa venttiilissä on vaan takaisku että vähän epäilen, silloin ei nimittäin tulisi koskaan lämmintä.

Edellinen toimintamalli saattaa muuten aiheuttaa pientä paineennousua kennossa ja sen seurauksena isäntäs verenpaineessa mutta siihen sä sitä vissiin oot totuttanut muutenkin..... ;D

Ennemmin ne miul paineet nousee ku omistajalla.. välistä peruutetaa kyl semmosii kivikkoihi ja kannokkoihin et omal koneel en ikäpäivänä menis.. mut ku asiakas kuorman sinne haluaa ni sinne se pistetää.. meni sit rengas tai ei :P  mä haraan vastaa et perkele en aja mut johto sanoo et sinne männää
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: Astral - 08.07.09 - klo:22:10
Sehän on kun Puolassa aikanaan, siitähän Lech Walesa joutu vankilaan ku auton alta tokas että perkele, olis toi JOHTO vaihdettava..
Otsikko: Vs: Valteemielämätä
Kirjoitti: aretus - 08.07.09 - klo:22:22
Sehän on kun Puolassa aikanaan, siitähän Lech Walesa joutu vankilaan ku auton alta tokas että perkele, olis toi JOHTO vaihdettava..


juup näin se mänee.. seo joko mä tai pääjohtaja, joka sen värkin sit sinne jorpakkoo peruuttaa, otan sit kunnian ku yleensä selviän aina pienemmillä vaurioilla :D

Niinjoo kesän eka aisan jousipakan pultti mäni tänää poikki.. semmosta kävelyvauhtia mentii asfaltilla, ihan tasanen kohta ni jumalaton paukaus vaa kuulu, jännästi niis tulee käyttötunnit täyteen.