Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valteemielämätä  (Luettu 22171 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26125
  • vastustan
Vs: Valteemielämätä
Jaa, mitä ihmeen vaijeria ne muka säätävät, jos ilmastointilaite ei anna kylmää. Ilmastoinnin säätönamiska on sähköinen potentiometri. Tosin valtrassa on sellainen juttu, sisäkierto pitää laittaa päälle ilmastointia käytettäessä, niin ei siellä tule kuuma 30 asteen helteellä.

Kannattaa lukea ohjekirja ennen käyttöä.

Itsellä kokemusta 6300-mallista 7500 tunnin verran, 6600-mallista 5500t (vieläkin talossa), 8550ht-mallista 8000t ja n141 advancesta 3200t, eikä yhdessäkään noissa ole ollut mainitsemiasi vikoja. Itseasiassa yhdessäkään ei ole ollut muuta kuin normaalit öljyjen vaihdot ja 6300-mallissa starttimoottori. Muuten ei mitään remonttia. Eli taitaa olla käyttäjässä vikaa. :D :D ;D

Njuu mutku lämpökennon hanaa ei saa kiinni ni se hiukka haittaa toimintaa

Tuttu ongelma autopuolella, varsinkin jos on käyttänyt syylärisementtiä. Noin uudessa traktorissa sitä ei ole käytetty, mutta auttaisikohan kumminkin uuden kraanan vaihto?

Mutta nythän mä muistin yhden jutun. Vanha uskollinen natikka on ollut pariin kertaan katkaisuhoidossa. Eri syistä toki. Molemmilla kerroilla on hytin vesiletkut kytketty ristiin. Tai siis suoraan, mutta letkujen pitäisi mennä ristiin, jos lookisia ollaan. On aiheuttanut sen, että paine on tullut kennon hanan väärälle puolelle ja aina on tullut puhaltimesta lämmintä. On sellainen giljotiiniläppäsysteemi ja pysyy tiiviinä vain kun paine on oikealla puolella.

Joo tota on kans katkottu joskus, hyvinki mahollista et tuossa vois olla vika.. pitääki seuraavas huollossa käskee ukkoja tutkimaan :)




Käännä sitä venttiilia 180 astetta siellä kopin päässä, lakkaa neste virtaamasta ja vois vaikka viilentyäkki jos tuossa vika. Monessa uudemmassa venttiilissä on vaan takaisku että vähän epäilen, silloin ei nimittäin tulisi koskaan lämmintä.

Edellinen toimintamalli saattaa muuten aiheuttaa pientä paineennousua kennossa ja sen seurauksena isäntäs verenpaineessa mutta siihen sä sitä vissiin oot totuttanut muutenkin..... ;D
;D ;D :D :D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

aretus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 58
Vs: Valteemielämätä
Jaa, mitä ihmeen vaijeria ne muka säätävät, jos ilmastointilaite ei anna kylmää. Ilmastoinnin säätönamiska on sähköinen potentiometri. Tosin valtrassa on sellainen juttu, sisäkierto pitää laittaa päälle ilmastointia käytettäessä, niin ei siellä tule kuuma 30 asteen helteellä.

Kannattaa lukea ohjekirja ennen käyttöä.

Itsellä kokemusta 6300-mallista 7500 tunnin verran, 6600-mallista 5500t (vieläkin talossa), 8550ht-mallista 8000t ja n141 advancesta 3200t, eikä yhdessäkään noissa ole ollut mainitsemiasi vikoja. Itseasiassa yhdessäkään ei ole ollut muuta kuin normaalit öljyjen vaihdot ja 6300-mallissa starttimoottori. Muuten ei mitään remonttia. Eli taitaa olla käyttäjässä vikaa.

Njuu mutku lämpökennon hanaa ei saa kiinni ni se hiukka haittaa toimintaa

Tuttu ongelma autopuolella, varsinkin jos on käyttänyt syylärisementtiä. Noin uudessa traktorissa sitä ei ole käytetty, mutta auttaisikohan kumminkin uuden kraanan vaihto?

Mutta nythän mä muistin yhden jutun. Vanha uskollinen natikka on ollut pariin kertaan katkaisuhoidossa. Eri syistä toki. Molemmilla kerroilla on hytin vesiletkut kytketty ristiin. Tai siis suoraan, mutta letkujen pitäisi mennä ristiin, jos lookisia ollaan. On aiheuttanut sen, että paine on tullut kennon hanan väärälle puolelle ja aina on tullut puhaltimesta lämmintä. On sellainen giljotiiniläppäsysteemi ja pysyy tiiviinä vain kun paine on oikealla puolella.

Joo tota on kans katkottu joskus, hyvinki mahollista et tuossa vois olla vika.. pitääki seuraavas huollossa käskee ukkoja tutkimaan :)




Käännä sitä venttiilia 180 astetta siellä kopin päässä, lakkaa neste virtaamasta ja vois vaikka viilentyäkki jos tuossa vika. Monessa uudemmassa venttiilissä on vaan takaisku että vähän epäilen, silloin ei nimittäin tulisi koskaan lämmintä.

Edellinen toimintamalli saattaa muuten aiheuttaa pientä paineennousua kennossa ja sen seurauksena isäntäs verenpaineessa mutta siihen sä sitä vissiin oot totuttanut muutenkin..... ;D

Ennemmin ne miul paineet nousee ku omistajalla.. välistä peruutetaa kyl semmosii kivikkoihi ja kannokkoihin et omal koneel en ikäpäivänä menis.. mut ku asiakas kuorman sinne haluaa ni sinne se pistetää.. meni sit rengas tai ei :P  mä haraan vastaa et perkele en aja mut johto sanoo et sinne männää

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Valteemielämätä
Sehän on kun Puolassa aikanaan, siitähän Lech Walesa joutu vankilaan ku auton alta tokas että perkele, olis toi JOHTO vaihdettava..

aretus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 58
Vs: Valteemielämätä
Sehän on kun Puolassa aikanaan, siitähän Lech Walesa joutu vankilaan ku auton alta tokas että perkele, olis toi JOHTO vaihdettava..


juup näin se mänee.. seo joko mä tai pääjohtaja, joka sen värkin sit sinne jorpakkoo peruuttaa, otan sit kunnian ku yleensä selviän aina pienemmillä vaurioilla :D

Niinjoo kesän eka aisan jousipakan pultti mäni tänää poikki.. semmosta kävelyvauhtia mentii asfaltilla, ihan tasanen kohta ni jumalaton paukaus vaa kuulu, jännästi niis tulee käyttötunnit täyteen.