Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe uutet autot  (Luettu 145579 kertaa)

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4955
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: uutet autot
Näihin hybrideihin saat molempien tyyppien huonotkin puolet ;D
Joltainhan ruostui polttomoottori jumiin, ajoi pääasiassa sähköllä lyhyttä matkaa, plttomoottori ei lämmennyt ja haihduttanut vettä öljyistään.
Meni muistaakseni venttiilikoneisto jumiin.

Siihen tulokseen minäkin tulin kun aikanaan hybridiä harkitsin. Tuplatekniikka, tuplamonimutkaisuus, tuplaviat.
Lisäksi vielä sen pienen mutta kovasti rääkätyn akun kestävyys- ja hintaongelmat.
Lienevät sellaisia 1. omistajan autoja; omistajan joka vaihtaa kärryä aina sadan tonnin välein, kuitenkin viimeistään takuun päätyttyä.
En ostaisi käytettynä.

Tässä on paljon asiaa aiheesta (Kokkolan Autohuolto, Jesse Haapala):

https://www.youtube.com/watch?v=jb8Pe5GwiNg

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
onhan se kiva kehitellä jotain uutta ja kivaa...  kun maksajat on aina tietossa...

kärmeskytö

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1768
Vs: uutet autot
Ei aivan vähällä hybridiin tulisi vaihtoa eikä pakuja ole saatavillakaan.Pitää yrittää pitää tuo T5 portteri ajossa mahdollisimman pitkään kun ei ole adblue systeemiäkään tuossa.Corolla menee paaliin jossain välissä niin pirttihirmulle täytyy katsella sitten joku kottero.

Joutoaikoina tulee surffailtua juutuubissa välillä auto juttujakin seuraten.Monta kallista keissiä löytyy noista hybrideistä ja dsg vaihteistoista hakusanalla Simolammikko. Merkkiliikkeet tekee tietysti tehtaan ohjeistuksen ja byrokratian mukaan mutta omistajalle kalliita juttuja välillä.Mutta kun noita katselee niin hattua saa nostaa ammattitaidolle.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10960
Vs: uutet autot
Mutta ne on pilattu noi bensamoottoritkin  >:( Joskus tuloo luettua huutokauppojen ilmoituksia ja n. 100 000 km ajettuja uudehkoja autoja myydään korjattavaksi. Osaa jopa yrittetty jo korjata ( yksikin Quasqai) ja remottin jälkeen ajettu kymmeniä kilometrejä ja taas paska kilautti koneen. Hondan 1,0 l kuulemma ihan paska, mutta myyty suomessa niin vähän että ei taida ylittää uutiskynnystä.

kärmeskytö

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1768
Vs: uutet autot
Juu ei nuo vikapesät ole tokikaan minkään tiety konsernin kulkineita. Se tulee tämä vihreä siirtymä monella lailla kalliiksi.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10960
Vs: uutet autot
Juu ei nuo vikapesät ole tokikaan minkään tiety konsernin kulkineita. Se tulee tämä vihreä siirtymä monella lailla kalliiksi.

Ja sitten vielä monella merkillä sama kone. Mersu, Dacia, Rellu, Nissan ... mitä lie muita? Käytetyn bensa auton ostaja on aika epäkiitollisessa asemassa. Minkä vielä uskaltaa ostaa. Netissäkin nykyään vähän kritiikkiä keskustelusivustoilla. Reilu 5v sitten oli enemmän, en tiedä mihin nekin keskustelut on siivottu? Ehkä se Tojo saattaa olla varmin, tai Matzda, joka ei kait pikku kone sekoiluun ole lähtenyt. Niissä taitaa olla noukalla 2,0l kone (ainakin 6:s taitaa olla 3:seskin).

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4955
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: uutet autot
onhan se kiva kehitellä jotain uutta ja kivaa...  kun maksajat on aina tietossa...

Kyllä kehitystä tarvitaan. Ei ne 50-luvun  polttomoottoritkaan mitään kestävyyden ja luotettavuuden ilmentymiä olleet.
Ominaisuuksista puhumattakaan. Jotkut uudetkin moottorit ovat todella kalliita ja työläitä pitää kunnossa.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7386
  • karkki vai keppana?
Vs: uutet autot
onhan se kiva kehitellä jotain uutta ja kivaa...  kun maksajat on aina tietossa...

Kyllä kehitystä tarvitaan. Ei ne 50-luvun  polttomoottoritkaan mitään kestävyyden ja luotettavuuden ilmentymiä olleet.
Ominaisuuksista puhumattakaan. Jotkut uudetkin moottorit ovat todella kalliita ja työläitä pitää kunnossa.
Mikä kitinä oli kun katalysaattorit tulivat autoihin! Varmasti parasta mitä on bensiini moottorille tapahtunut, sen myötähän päästiin kaasuttimista eroon :)
pessimisti ei pety!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
mut onko kaasutin joku piru?   itellä tuo tojo kulkee yhä kaasduttimella ja toimii hyin....   kaverin kaskai ajoi kannen puhki ja ventiilejä joutui vaihtaan kun oli jo 190 tonnia takana...  itellä ei moisesta mitään harmia...  ja kaverin ( toisen ) mikra vaan toimiiiiii... vasta 230 tuhatta mittarissa..

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4955
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: uutet autot
mut onko kaasutin joku piru?   itellä tuo tojo kulkee yhä kaasduttimella ja toimii hyin....   kaverin kaskai ajoi kannen puhki ja ventiilejä joutui vaihtaan kun oli jo 190 tonnia takana...  itellä ei moisesta mitään harmia...  ja kaverin ( toisen ) mikra vaan toimiiiiii... vasta 230 tuhatta mittarissa..

On se. Muistan kun nuorena puhaltelin suuttimia ja rassasin kaasaria että sain käymään edes kohtuullisesti. Esilämmityksestä huolimatta se jääti kurkkuaan lähellä nollakeliä ja muistan että välillä pysähdyttiin ja odoteltiin että moottorin lämpö sulatti jäät... kylmänä sellaista ryypyn kanssa hienosäätöä ettei sano booo kun painaa kaasua jne. Joku 2-kurkkuinen on tarkka säädettävä jos haluaa sen toimivan oikein, nikottelematta ja bensaa tuhlaamatta.  Sekin jäi mieleen kun Cadillacista nostettiin 4-reikäinen Carter tai Rochester kahteen mieheen pois, sellainen pesuvadin kokoinen ihme. Tykkäsi vuotaa vähän sieltä ja täältä, akselit väljiä jne.
Joku korjaussarja siihen kai laitettiin. Minä en ollut se laittaja, en ymmärtänyt koko murikasta ja sen säädöistä ollenkaan tarpeeksi... sen kiihdytyspumppu kyllä ruikkasi oikein kunnon ruikkauksen kun pedaalia polkaisi :-)

Ruiskukoneiden tultua sai vaan ajaa, ja käynnistämiseen riitti avaimen näyttäminen. Ei tarvinnut samalla yrittää sopeutua kaasarin temppuihin.  Oli sitten käynnistetty -20 C tai +35  lämmössä. Joku kaasari kun teki höyrylukon kun helteellä pysäytti kuuman koneen seisomaan... ei tahtonut saada enää käymään.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7386
  • karkki vai keppana?
Vs: uutet autot
mut onko kaasutin joku piru?   itellä tuo tojo kulkee yhä kaasduttimella ja toimii hyin....   kaverin kaskai ajoi kannen puhki ja ventiilejä joutui vaihtaan kun oli jo 190 tonnia takana...  itellä ei moisesta mitään harmia...  ja kaverin ( toisen ) mikra vaan toimiiiiii... vasta 230 tuhatta mittarissa..
No kyllä se on! Olen enemmän sellainen avaimesta käymään ja menoksi.
pessimisti ei pety!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
hui.  ei tuon ta ole mitään tuollaista   tojon kanssa  tuollaista, avaimesta käyntiinja sit matkaan,,,   ei ole  moisia häikkiä....

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9454
Vs: uutet autot
Ostat Oksa tuolta tojotan.

https://www.toyota.com.au/landcruiser-70

Vielä kun eeuussakin ymmärrettäisiin hyvän päälle.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
miun hiluksin kanssa ei mitään ihmettä ole...  pelkkä avaimesta käyntiin ja menoks...  mut miks noi ei muilla????

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4955
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: uutet autot
miun hiluksin kanssa ei mitään ihmettä ole...  pelkkä avaimesta käyntiin ja menoks...  mut miks noi ei muilla????

Kas kun on olemassa muitakin kulkuvälinemerkkejä kuin tojo... mullakin on 3 viimeistä olleet tojoja ja pelanneet aika hyvin... tosin vähän modernimpia jo kaikki.
Siinä kohtaa jouduin luopumaan merkkiuskollisuudesta kun Toyotalla ei ollut silloin tarjota toimivaa täyssähköautoa.