Tankissa on pakkotoiminto kellolla. Joskus tuota käytin , kun haku oli aamulla ysin maissa. Mutta jotenkin tuntuu, että pakolla pohja jäätyy ja kokonais jäähdytys teho saattaa jopa heiketä, kun pohjassa jää on eristeenä maidon ja kylmän pohjan välissä. Vaikka se jää ei kovin vahva olisikaan. Tuota jäätymisongelmaa joskus kylmähuolto yritti selvittääkkin. Kompuran vaihdon jälkeen alkoi pohjassa tuntumaan jäätä ja samalla jäähdytysteho laski vanhaan kompuraan verrattuna . Tai ainakin tuntui siltä. Syylliseksi huolto määritti uudet kaasut, jotka ovat tehottomampia kuin edelliset. Mutta sitten samaan hengen vetoon ihmetteli, että tankki on liian tehokas , kun jäädättää ja samalla tehoton kun rutisin jatkuneesta jäähdytysajasta. Kun hakuaika siirtyi tunnilla eteenpäin lopetin jäiden kyttäämisen. Nyt kun haku oli kesken jäähdytyksen (4.2 C) oli toisella reunalla hyvin ohut jää, joka hajosi kylmällä vesiletkulla huuhtelemalla. Tämä siksi, että jäät ei riko pesupumppua. Tuostakin on kokemusta.
Ikkunassa on puhallin , mutta kyllä se helteellä on melko tehoton. Siis puhaltaa suoraan koneikolle . Nyt tankkihuone on nippa nappa plussalla, joten pääaasia että ehtii lypsämään. Mutta kesä saapuu ... Muuta en tiedä, mutta kyllä vi+uttaa. Tänäänkin kun katselin , kun tankkiauto naapurista lähti kiihdyttämään meidän tienhaaran ohi

Ja yöllä kun herää niin ensimmäinen ajaus on tankkiauton vihtumainen aikataulu. Toki kun lopetus tuntuu ainoalta järkevältä vaihtoehdolta, niin se ilta lypsykin olisi vaihtoehto. sais edes viime kesän kaikki paalit syötettyä. Lavallinen muoviakin on kyllä varattuna, mutta nyt ei tunnu siltä, että rehua tekisin. No kolmisen kuukautta aikaa päättä.