Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Avantti vain Norcar  (Luettu 115857 kertaa)

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12803
Vs: Avantti vain Norcar
Moottori täynnä bensaa..  Mp-puolella (vanhempi honda transalp) mä olen epäillyt tankin alipainebensahanaa.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10958
Vs: Avantti vain Norcar
Palaakohan tuolla uutukaisessa jotkut suojaöljyt, sillä se tosiaankin savuttaa. Hajukin jotenkin outo. Muutenkin oudoilla säädöillä, jos vanha toimisi noin niin sanoisin että siinä on vikaa. Vaikka on kuinka lämmin tahansa niin vaatii ryyppyä ja ryypyn saa vähentää pikkuhiljaa. No tuon viimeisen muistan olleen ennenkin uusissa hondissa, mutta jossain vaiheessa molemmat hylätyt  muuttuneet sellaisiksi, että kun käy niin ryyppy hyppää päältä pois ja ei sitä oo sen jälkeen tarvinnnut. Poislukien nämä viimeiset päivät , kun ryyppy piti tilkitä päälle koko ajaksi. Eli toimi lähes kuin uusi, pl se lisääntynyt mö.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10958
Vs: Avantti vain Norcar
Nyt lyö rattaat pahasti ylitte - päässä  8) Uudessa Hondan koneessa on vanhan koneen ongelmat, eli moottoriöljy lisääntyy. Vaihdoin sitten uudet öljyt, koska olihan kait niillä edellisillä ajettu jo parituntia ja varmaan reilu 10% oli bensaa seassa. Siis muutahan se ei voi olla. Olin yhteydessä Avantillekkin ja niillä tietysti soittorumpa huoltoukoille ja ikinä ei tuollaista vikaa ole tullut vastaan uudessa Hondan koneessa. No ei mullakaan 27v aikana. No ohjeeksi tietysti sain pensahanan kiinni laiton opettelun  ::) Kuulemma sitä ei siihen ole turhan takia laitettu (edellisis oli ihan turha ). Jotta näin thailand Honda kunnostautuu. Kait sitä pitää tilata pussillisen kiinan kaasareita Temulta kappale hintaan 9,16 , niin jospa joku toimisi kuten mä olin tottunut Hondan ennen toimivan.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71712
Vs: Avantti vain Norcar
ei hitto.   nyt on pakko sanoa et ei mene hyin!!   ite en noista ymmärrä mut eikö joku huoltomiäs vois ihan kattoa koko koneen?   siis kun ketrroit että kuskaat konetta vain huoltoon..   siellä saattaa olla jotain jota et näe tai huomaa..     eihän tuollaista kestä kukaan!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10958
Vs: Avantti vain Norcar
ei hitto.   nyt on pakko sanoa et ei mene hyin!!   ite en noista ymmärrä mut eikö joku huoltomiäs vois ihan kattoa koko koneen?   siis kun ketrroit että kuskaat konetta vain huoltoon..   siellä saattaa olla jotain jota et näe tai huomaa..     eihän tuollaista kestä kukaan!

Siis häh. Viime tiistaina vaihdettu uusi Hondan moottori ja siellä moottorissa se öljy lisääntyy , ei hydrauliikassa  ::) Sama vika oli edellisessä moottorissakin. Tosin se vika on vain siinä kaasarissa, mutta silloin kun vein "huoltoon" pienkonekorjaaja sanoi, että voi tuoda pelkän kaasarin, mutta se moottorihan on ollut muutama vuosi sitten irti, joten tuo koko kone. No "huollossa" syy tai ongelma ei jostain syystä poistunut ja muutenkin kaasarin säädöt oli muutttuneet tai sinne meni uutta paskaa yms. kun käynti oli hyvin epävarmaa.  Tuo vika iski päälle aikoinaan  kerralla.  joten kun vanha ei ollutkaan kunnossa mulle alkoi jumppa piisaamaan ja ajattelin että seuraavaan 10vuotta olen ilman  mootttori  murheita tuossa koneessa , kun vaihdan uuden alkuperäisen moottorin. No näin ei ollutkaan .Ja jälleen se normaali kommentti moottorin myyjältä "ei tuollaista vikaa kyllä kellään muulla ole ollut "  ;D No katsotaan nyt mitä sen bensahanan puljaaminen vaikuttaa, mutta edellisissä ei tarvinnut kyllä siihen sattua.

Niin siitä vanhasta varmaan olisi saanut tai saa vieläkin ihan kelpo käyvän koneen, kun olisi ollut aikaa tilata siihen uusi kaasari ja putsata tankki yms. Mutta ajatus siitä, että se ei käy silloin kun pitäisi saada rehua elukoille ei napannut sitten yhtään. Varooksi ostettu sähkö varmolift seisoo lumihanges ja on painunut maahan , joten en yrittänyt sitä ottaa tulille. Ja toisekseen ei se kunnolla onnistu mun navetas ja jokatapauksessa sillä ei voi muuta kuin jakaa rehut. Pitäis putsata pöytä käsin  :(

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71712
Vs: Avantti vain Norcar
mutta just sitä et onko tankin ja moottorin välillä jotain mitä et huomaa!   ei siinä hydellä mitään tekoa tartte.     ite olen ainakin semmonen tunpelo ja puusilmä että en hoksaa just sitä mikä renaa mut paikkaan jotain tyhmää paikkaa..   ja aattelen että en ole ihan ainoa yksilö moista.     en kyllä osais ite tuollasta vikaa korjata ennen kuin tietäisin mikä pitäis korjata..     joku tuossa vaan mättää..   

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10958
Vs: Avantti vain Norcar
mutta just sitä et onko tankin ja moottorin välillä jotain mitä et huomaa!   ei siinä hydellä mitään tekoa tartte.     ite olen ainakin semmonen tunpelo ja puusilmä että en hoksaa just sitä mikä renaa mut paikkaan jotain tyhmää paikkaa..   ja aattelen että en ole ihan ainoa yksilö moista.     en kyllä osais ite tuollasta vikaa korjata ennen kuin tietäisin mikä pitäis korjata..     joku tuossa vaan mättää..

Niin tankkikin on vaihtunut , koska on kiinnitetty siihen moottoriin. Eli nyt siis kyse täysin uudesta yksilöstä  ;D  Bensakin oli ihan uutta, tosin samalla bensa kannulla haettu kuin viimeiset pari vuotta. Uudessa on vielä tankissa täyttösihti, joka hankaloittaa tankkaamista. Kyllä se siitä joskus poistuu mutta ei ole vielä poistunut. Ja sakkakupissa on sihti. Kyllä tämä on vaan merkki siitä, että kaikki hyvät asiat pilataan halpuuttamalla. Honda made in Thailand.

Toki itte epäilin sitäkin, että jos uusi kaasari on ollut jossain suojaöljyssä, joten olisi estänyt normaalin toiminnan. siis jos tämä on joku neulaventtiili ongelma, mutta Avantin huolto ampui alas tuon ajatuksen, koska ei ennen ole tullut tuollaista vastaan  ;D

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4955
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Avantti vain Norcar
Oikeastaan kaasuttimessa ei voi montaa sellaista vikaa olla joka päästää nopeasti bensaa valumaan läpi - siis jos kone kuitenkin käy edes kohtuullisesti. Koho ja sen neulaventtiili nyt lähinnä.

Toinen juttu on sitten pelkkää lyhyttä pätkää kylmänä ja rikkaalla käyvät moottorit. Ne keräävät öljyyn palamatonta bensaa ihan männänrenkaiden ohi, mutta tämä ei ole päivien vaan enemmänkin kuukausien juttu. Kuten näissä plug-in-hybridiautoissa. Kylmää konetta kun on pakko ajaa rikkaalla ja osa bensasta tiivistyy sylinterin seinille ja jää kylmyyden vuoksi palamatta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71712
Vs: Avantti vain Norcar
mutta tuossapa saattaa olla se selitys..  sisäänajo koneella tehtävä kun on ns. vanhan kaartin kone kyseessä..    paljon lie käy kerrallaan lu?    onko se vain käyttö ja sit seis ja kohta perään käyttö ja taas seis?      millä lämmöillä tuo käy?   onko etes lämpömittaria..?          ite honasin että punavanne toimii paremmin kun antaa sen talvella käytä ensin 10 minuuttia reilulla tonnilla ja sit vasta teköö jotain... ja kun seisoo kylmäsk ja lähtöö liikkelle ni herjaa heti..   80 asteessa tuo toimii hyin..   puoli tuntia tuohon tarttee kylläkii..

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8768
Vs: Avantti vain Norcar
Ilmajäähdytteinen kone lämpenee melko nopeasti ja harvemmin niissä lämpömittaria.
Mystinen kesälaatumies

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7381
  • karkki vai keppana?
Vs: Avantti vain Norcar
Bensiinimoottori ja kaasutin, taisin joskus mainita yhdistelmän ylivertaisuudesta ;D
pessimisti ei pety!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10958
Vs: Avantti vain Norcar
Oikeastaan kaasuttimessa ei voi montaa sellaista vikaa olla joka päästää nopeasti bensaa valumaan läpi - siis jos kone kuitenkin käy edes kohtuullisesti. Koho ja sen neulaventtiili nyt lähinnä.

Toinen juttu on sitten pelkkää lyhyttä pätkää kylmänä ja rikkaalla käyvät moottorit. Ne keräävät öljyyn palamatonta bensaa ihan männänrenkaiden ohi, mutta tämä ei ole päivien vaan enemmänkin kuukausien juttu. Kuten näissä plug-in-hybridiautoissa. Kylmää konetta kun on pakko ajaa rikkaalla ja osa bensasta tiivistyy sylinterin seinille ja jää kylmyyden vuoksi palamatta.

Jostain syystä tämä yksilö vaatii kyllä "ryyppyä" aina kun käynnistää ja pois ei saa laittaa kuin vähän kerrallaan. Käynnissä ei muuten mitään moitittavaa. Enhän mä olisi öljyn pintaa edes seurannut ellei edellinen olisi viimeisinä päivinään noin tehnyt.Tosin muistelisin noiden entistenkin toimineen noin uutena. Siis ryyppy pois vähitellen.  Ja Oksalle ... kyllähän se käyttö on oikeastaan ollut sitä että käyntiin ja paalin jako  5 min tai jotain ja välillä ihan vaan käyntiin ja puskea ne rehun rippeet lähemmäs lehmiä. No on sillä ajettu 100m suora ja jaettu yksi paali ja sama matka takaisin. Silloin on saattanut käydä yhteensä 15min. Mutta jos sanon sen käyneen 2h yhteensä niin saatan lioitella yläkanttiin.

Tuli Massikan huoltajan kans puhetta tästäkin. Sanoi että itsellä sama kone agregaatissa ja ikinä ei pensahanaa kiinni laiteta. Piti täysin käsittämättömänä että se Hondan kaasari päästäisi bensat läpi. Puhui kummitiivisteestä jne . Minä en tiedä mitään mistään.  Tai sanoi, että jos kohokammion pohja ei ole oikeassa suunnassa niin sillä saa tälläisiä ongelmiakin, kun se ei ole suora. No omaan järkeen sekään ei oikein avaudu. Mielestäni se koho ei voi kyllä kiilaantua "pohjaan".Täytyy nyt seurata  No tämä nyt on kumminkin takuun alainen vehje.

Halvemmalla toki sen vanhan olis lyöntiin laittanut, mutta kuten sanoin, niin jumppa alkoi riittämään ja joku siinä muuttui, kun ei käynyt kuin tappelemalla. Jos tuo kohokammion pohjan suuntaus on tarkkaa niin mä saatoin sen sitten pilata , kun yritin muka syytä ettiä miksi käy niin pirun laihalla. Huollosta tullessa se kävi sen illan paalin jaon täysin kunnolla, seuraavana päivänä enää ei . Mutta se on jo hintansa tienannut, joten sitä on turha murehtia. Nyt seurataa uutta, mutta ei sitä saa pelkällä bensalla voidella  ;D

Muokkaan vielä ... oon sittenkin käynyt 2 kertaa tuolla 100m pääs hiehoilla. Kone on navetta lämmössä aina, ei siis pakkasessa. Ja siten ei oo tarvinnut "lämmittää" ja rehun jako tapahtuu kumminkin ihan pintakaasuilla, joten en mää nyt oo osannut Hondaa lämmittää sen kummemmin kuin en oo niin tehnyt ennenkään 27v aikana. Ja se ryypyn vähitellen pois laitto kestää ehkä noin 30sek joten ei se nyt sen kauempaa. Mutta vanhoissa se on aina pompannut kuluneena pois päältä heti kun käy.

Viimeksi muokattu: 21.01.25 - klo:21:44 kirjoittanut lypsyukko

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4020
Vs: Avantti vain Norcar
Jos siinä bensat valuu itsekseen öljyn joukkoon niin lienee kohon neulaventtiili valski ja päästää tulvimaan. Pensat valuu kaasarista sylinteriin ja sieltä öljypohjaan.
Voi olla pelkkä roska neulaventtiilissä.
Tätä eppäili oma asiantuntija syyksi,tuli tuotakin kysyttyä,on kuulemma ennen autoissakin ollut  ongelma.Tuota ryyppyongelmaa en pitäs ongelmana,oma mönkkäri tekee tuota myös,on ilmajäähdytteinen.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71712
Vs: Avantti vain Norcar
mutta voisko olla roska molemmissa?   jopa uutessa?   eihän kait etes auki?

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10958
Vs: Avantti vain Norcar
mutta voisko olla roska molemmissa?   jopa uutessa?   eihän kait etes auki?

Ei siellä mitään roskaa voi olla. Ittellä tuli mieleen , että jos siellä olisi joku suojaöljy tai muu vastaava, joka ei tiivistä tarpeeksi ja  joka liukenee pois käytössä. Tuo siis ihan omaa ajattelua, joka tietysti voi olla väärä. Tuon Massikan (ja monen muun merkin) huoltajan mukaan ei tuo voi olla mahdollista uudelle Hondan kaasarille, sillä siellä pitäisi siis olla kumitiiviste neulaventtiilissä ( vai mikä lie oli oikealta nimeltään). Siis toki siellä joku virhe / vaurio voi olla uudessakin. Onhan näihin mekeläisen pakko uskoa.

Vetolevy vaurio sellaisilla oireilla, joita ei kellään koko pohjoismaissa. Tankin pesurin moottori paloi 4kk vaihdon jälkeen. Nyt muuten massikassa uskottiin mun toteamiseen jo takuun ajalta. Suunnanvaihto joskus tekee sitä että ei lähde tasaisesti vaan nyppää. Vika korjaantuu muutaman kerran kääntämällä suunnanvaihdon suuntaa esim paalatessa. Tähän ei oo vielä ennemmin uskottu, koska kellään ei sellaista vikaa ole ollut  ;D Epäilitiin että tuo on vetolevy vaurion syy, mutta voisiko se kuitenkin ollakkin toisin päin? Ja onhan näitä kun vaan muistais "ei näitä kyllä yleensä ole mennyt "