Oikeastaan kaasuttimessa ei voi montaa sellaista vikaa olla joka päästää nopeasti bensaa valumaan läpi - siis jos kone kuitenkin käy edes kohtuullisesti. Koho ja sen neulaventtiili nyt lähinnä.
Toinen juttu on sitten pelkkää lyhyttä pätkää kylmänä ja rikkaalla käyvät moottorit. Ne keräävät öljyyn palamatonta bensaa ihan männänrenkaiden ohi, mutta tämä ei ole päivien vaan enemmänkin kuukausien juttu. Kuten näissä plug-in-hybridiautoissa. Kylmää konetta kun on pakko ajaa rikkaalla ja osa bensasta tiivistyy sylinterin seinille ja jää kylmyyden vuoksi palamatta.
Jostain syystä tämä yksilö vaatii kyllä "ryyppyä" aina kun käynnistää ja pois ei saa laittaa kuin vähän kerrallaan. Käynnissä ei muuten mitään moitittavaa. Enhän mä olisi öljyn pintaa edes seurannut ellei edellinen olisi viimeisinä päivinään noin tehnyt.Tosin muistelisin noiden entistenkin toimineen noin uutena. Siis ryyppy pois vähitellen. Ja Oksalle ... kyllähän se käyttö on oikeastaan ollut sitä että käyntiin ja paalin jako 5 min tai jotain ja välillä ihan vaan käyntiin ja puskea ne rehun rippeet lähemmäs lehmiä. No on sillä ajettu 100m suora ja jaettu yksi paali ja sama matka takaisin. Silloin on saattanut käydä yhteensä 15min. Mutta jos sanon sen käyneen 2h yhteensä niin saatan lioitella yläkanttiin.
Tuli Massikan huoltajan kans puhetta tästäkin. Sanoi että itsellä sama kone agregaatissa ja ikinä ei pensahanaa kiinni laiteta. Piti täysin käsittämättömänä että se Hondan kaasari päästäisi bensat läpi. Puhui kummitiivisteestä jne . Minä en tiedä mitään mistään. Tai sanoi, että jos kohokammion pohja ei ole oikeassa suunnassa niin sillä saa tälläisiä ongelmiakin, kun se ei ole suora. No omaan järkeen sekään ei oikein avaudu. Mielestäni se koho ei voi kyllä kiilaantua "pohjaan".Täytyy nyt seurata No tämä nyt on kumminkin takuun alainen vehje.
Halvemmalla toki sen vanhan olis lyöntiin laittanut, mutta kuten sanoin, niin jumppa alkoi riittämään ja joku siinä muuttui, kun ei käynyt kuin tappelemalla. Jos tuo kohokammion pohjan suuntaus on tarkkaa niin mä saatoin sen sitten pilata , kun yritin muka syytä ettiä miksi käy niin pirun laihalla. Huollosta tullessa se kävi sen illan paalin jaon täysin kunnolla, seuraavana päivänä enää ei . Mutta se on jo hintansa tienannut, joten sitä on turha murehtia. Nyt seurataa uutta, mutta ei sitä saa pelkällä bensalla voidella

Muokkaan vielä ... oon sittenkin käynyt 2 kertaa tuolla 100m pääs hiehoilla. Kone on navetta lämmössä aina, ei siis pakkasessa. Ja siten ei oo tarvinnut "lämmittää" ja rehun jako tapahtuu kumminkin ihan pintakaasuilla, joten en mää nyt oo osannut Hondaa lämmittää sen kummemmin kuin en oo niin tehnyt ennenkään 27v aikana. Ja se ryypyn vähitellen pois laitto kestää ehkä noin 30sek joten ei se nyt sen kauempaa. Mutta vanhoissa se on aina pompannut kuluneena pois päältä heti kun käy.