Miksi ei voisi tehdä jotain muuta työtä lisäksi?
Onko se joku kunniakysymys vai kynnyksenä niin suuri ettei uskalla?
Aika monella seudulla ei sitä duunia tahdo nyt olla oikeille duunareillekaan. Ns parempiin hommiin harvalla maajussilla taas on papereita.
Minä tein nuorempana jonkun aikaa hommaa osa-aikaviljelijänä ja olin elektroniikkapuolella hommissa. Jossain vaiheessa alkoi tuntua että kummastakaan ei oikein tullut palkitsevaa fiilistä, paremminkin väsymys, stressi ja töiden ruuhka. Tuntui että olin aina väärässä paikassa, hommat olivat kuitenkin sellaisia että joustavuutta siihen sivuhommaan oli vaikeaa järjestää. Lopetin sitten sivuhommat... nyt ajatellen olisi ehkä kannattanut lopettaa maahommat mutta silloin maailma oli vielä kovin toisenlainen.
On totta et ei ne kaikki sivuhommat ole hyvin sovitettavissa viljelyn kanssa. Tapauksia on monia.
Aikoinaan kun itse aloin niin nyt tällä tiedolla mikä on niin olisin varmaan jättänyt väliin ja hankkinut oikean työn.

Nyt hieman myöhäistä kun kaulaa myöten tässä paskassa ja välillä aina hörppää...

Ei mulla sivutoimeilua vastaan mitään ole vaikka varmaan sen kuvan kirjoituksista saa mut sellaista kriittistä tarkastelua toimintaan ja kannattavuuden laskentaa toivoisin. Ei tämä ala oikein muuten mene eteenpäin.
Ihmetyttäähän se aina toki kun ekaksi ollaan ostamassa tai vuokraamassa peltoa hyvään hintaan ja seuraavassa hetkessä valitetaan huonoa kannattavuutta.