Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe EU-maatalouspolitiikan jättiremontti  (Luettu 138985 kertaa)

ja101

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: EU-maatalouspolitiikan jättiremontti
Byrokratia vain lisääntyy jos tukia aletaan jyvittämään hehtaareilta elukoihin ja siihen vielä erikseen elukkatilan nurmi ja viljatilan nurmi. Vähemmällä pääsee, jos napataan ensimmäisenä tuet pois yli 5 vuotta nurmella olleista pelloista. Lopputulos sama.
Se on juurikin näin..

On muuten jumalattoman paljon karjatiloja, joiden kaikki pellot ovat olleet nurmella iät ja ajat. Eli ovat pysyviä nurmia, vaikka ne onkin uusittu 3-4 vuoden välein. Eli näiltäkö ihan oikeasti tuet pois. Eikö sen voisi sitten ottaa vaikka rehuviljan viljelijöiltä. Eihän ne itse edes tarvitse sitä viljaa  ;D

Byrokratia vain lisääntyy jos tukia aletaan jyvittämään hehtaareilta elukoihin ja siihen vielä erikseen elukkatilan nurmi ja viljatilan nurmi. Vähemmällä pääsee, jos napataan ensimmäisenä tuet pois yli 5 vuotta nurmella olleista pelloista. Lopputulos sama.
Se on juurikin näin..

En näe miten byrokratia lisääntyy jos muuten luovutaan kaikista muista nurmikasvikoodeista. Tai voihan se lisääntyä en mä sitä sano.

Kuitenkin tuo lypsyukon mainitsema jatkuva nurmi monella karjatilalla tekee just sen et se nurmi pitäisi erottaa onko karjatilan vai kasvitilan.

Mut juu saa yrittää keksiä parempaa konstia JOS hömppänurmista halutaan eroon. Vaikka en enää itse omaa ajatusta jossa tuotanto pitää olla tehokasta joka hehtaarilla niin on mielestäni silti väärin et jos ainut mikä tulevaisuudessa tukea saa on erilaiset ilmasto ja ympäristötoimet ts. Hömppänurmipellot.
On tietysti hyvä jos ruuantuotannosta aletaan maksamaan oikeaa hintaa ja tuet poistuu mut se ei toimi et jos tämä kenraaliharjoitus suoritetaan vain eu:n alueella ja muu maailma jatkaa ruuantuotannon tukemista..
Kyliltä kuultua.... "Luomu ilman paskaa on kuin seksi ilman naista"... 😆

Paalimies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: EU-maatalouspolitiikan jättiremontti
Eikä se EU.n sisälläkään kovin tasapuolinen ratkaisu ole. Jos nyt vaikka verrataan suomea ja tanskaa vaikka. Vähän eroa tuotantokustannuksissa ja sadoissa kasveilla.