Vaan miten tuo korjataan oikeasti? Onko vaijerivika vai miten sen kuoren on siinä venttiilissä tarkoitus olla kiinni? Se toimivampi vaijeri lienee muuten vaihdettu joskus - on ainakin päältäpäin eri näköinen.
Itte virittelin sen siten, että hioin sitä lukitusrengasta painavaa metallikantta ruuvinreikien kohdilta siten että lukitusrenkaaseen kohdistuu suurempi voima. toki seuraava ongelma oli kun ne 4? mm kierteet korkkasivat siitä kevytmetallisesta kakkarasta. Ratkaisu siihen oli tehdä kunnossa oleviin kierteisiin jatkoa ja korvaamalla se kiristyspultti kierretangon pätkällä ja kiinnitin sen kierretangon korkanneeseen päähän ruuvilukitteella. Sitten saa kiristää ihan huoletta.
Aikanaan tehtiin kaverin kanssa sellaiset vaijerinpäät noihin kuikan vaijereihin että kiinnitys päihin tapahtui pienillä top ruuveilla. Senjälkeen ei vaijereita ole kyllä katkeillutkaan.