Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Etukuormaimen ohjaus  (Luettu 25091 kertaa)

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Etukuormaimen ohjaus

Mä pitäydyn edelleen perinteises kovas teknolokias. Pelkästään hyviä kokemuksia Ismen kaapeliohjauksesta. Halpa, yksinkertainen jne... 8)

***Vanha teknologia on harkinnanarvoinen, mutta kun hyvään on tottunut, niin kynnys palata vanhaan on melko iso.

Onko kellään kokemusta quicken omasta ohjaussysteemistä

mulla oli jonteeressä se quicken oma vanhempi musta sähkötikku hyvin pelas muuten mutta nappeja muutama vaihettiin päähän (lisähydrauliikan ja kauhan lukitukse) mutta oon kuullu että uudemmassa quicken tikussa ois jonkin verran ollu vikoja.
quickea ennen oli vila ja sen kaapeliohjausta kyllä korjattiin tarpeeksi.   
nyt on sitte massikanoma ollu joku sata tuntia ja hyvältä kyllä tuntuu ja monipuoliset säädöt löytyy datatronicin kautta, eikä vielä kyllä saa hajota
dynä vt se nykyaikasin portaaton

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Etukuormaimen ohjaus
Mulla oli vanhassa kaapeli ja kesällä uuden tullessa otin kans kaapeliohjauksen.

Quicken sähkötikusta on sen verran kokemusta,että yhteistyötilalla oli Case MX170+Quicke 9jotain.
Siinä oli sähköohjaus.Se oli kyllä vaikea käyttää,varsinkin suursäkkipuomin kanssa kauhankääntö oli kertakaikkiaan liian nopea.Käsi piti tukea erittäin hyvin käsinojaan että homma pysy hanskassa.Ja kuormaaja oli kuitenkin aina laitettava puolinopeudelle.Ko.koneen kanssa kävi vielä niin,että mestarit saivat sen 'mekaanisesti' rikki siten,että kuormaaja alkoi tehdä 'haamu'liikkeitä.Silloin oli vähän turvaton olo kun hätäinen isäntä oli puikoissa ja otit säkkiä kylvökoneeseen ???

Nää systeemit on varmaan kehittyneet noista ajoista ja riippuu vähän kuormaajan koon ja hydraulikan tuoton suhteesta kuin toimii.Esim.paikallinen NH myyjä suositteli Qn sähköohjausta Trimaan,hänellä itsellään on Vallu+Quikka+Electdrive.Vallun kanssa homma varmaan on enempi kohdallaan kun tuotto on tossa peruskoneessa pienempi.Toi tikun hajoaminenkin on enempi käyttäjäpohjainen ongelma.

Viimeksi muokattu: 26.10.07 - klo:20:34 kirjoittanut koivumaki

cappi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 313
Vs: Etukuormaimen ohjaus
[quote author.Esim.paikallinen NH myyjä suositteli Qn sähköohjausta Trimaan,hänellä itsellään on Vallu+Quikka+Electdrive.Vallun kanssa homma varmaan on enempi kohdallaan kun tuotto on tossa peruskoneessa pienempi.Toi tikun hajoaminenkin on enempi käyttäjäpohjainen ongelma.
[/quote]

Ompa myyjällä kova luotto myymiinsä koneisiin  ;D ;D ;D :D :D ;) ::) :-

JuJa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: Etukuormaimen ohjaus
Keväillä tuli t-sarjan hitekki sillä uuvella joystickäsinojalla ja oon tykänny pirusti, on minusta tosi tarkka ja mukava käyttää. Ihmetyttää vaan ku eivät raaski nuinkaan tyyriiseen laitteseen käyttää laatuosia ku sen vivun pää on semmosta heppostamuovia >:( En kyllä enää mekaanista huolis mutta hydraulinen esiohjaus saattas toimiakki.

farmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 330
Vs: Etukuormaimen ohjaus
500 h ollut käytössä JD:n sähköjoystick. Käyttömukavuudessa erinomainen ainakin toiseen kuormainkoneeseen verrattuna jossa kuikan vaijeriohjaus. Kestävyydestä ei nyt noilla tuntimäärillä voi vielä sanoa mitään mutta ainakaan vielä ei ole ollut vikoja...

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Etukuormaimen ohjaus
[quote author.Esim.paikallinen NH myyjä suositteli Qn sähköohjausta Trimaan,hänellä itsellään on Vallu+Quikka+Electdrive.Vallun kanssa homma varmaan on enempi kohdallaan kun tuotto on tossa peruskoneessa pienempi.Toi tikun hajoaminenkin on enempi käyttäjäpohjainen ongelma.

Ompa myyjällä kova luotto myymiinsä koneisiin  ;D ;D ;D :D :D ;) ::) :-
[/quote]

--niin,kyseinen kaverin aloitti myyntiuransa keväällä.Sai työpaikan NH myyjänä.
--aiemin viljellyt+tehnyt rak.hommia.Siitä syystä hällä Vallu,kysyinkin koska vaihtuu.Kaveri aatteli vaihdella pari vanhempaa reutsia ekaks...
--sinänsä hyvä huomio...
--muuten...yks paikallinen Vallu myyjäkin viljelee,hällä on edelleen toisen koneena Fiat joten tasan menee,ovat melkein naapureitakin

Julle

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Vs: Etukuormaimen ohjaus
Omassa ykköskoneessa NH on hydraulinen esiohjaus ja siihen oon erittäin tyytyväinen. Pikkuvallus 455 on Mp-liftin mekaaninen joka on kans oikein hyvän tuntuinen... Sähköisistä en ole saanut oikein kokemusta. uudessa N-valtrassa tuntus olevan kohtalainen tuntuma


Mikäs kuormaaha hollanis? tuliko hydraulinen ohjaus kuormaimen mukana vai jälkikäteen asennettu?

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Vs: Etukuormaimen ohjaus
Nyykkärissä on James 210 L kuormain... Hydraulinen esiohjaus olis tullut jamekseltakin suoraan mutta otin traktorikaupan tehneeltä LH-osalta hydraulipuolen rakentelun.....

mutajussi

Vs: Etukuormaimen ohjaus
JD:n sähkötikkua kanssa käytellyt puolentoeista vuotta. hyvin on pelannut ja tuntumaan olen ollut tyytyväinen.

Alueauran kanssa joutuu kylläkin käännön virtaukset pudottaa parikymmentä prosenttia alaspäin kun tuntuu auran liikeet muuten liian ärhäköiltä mutta, tämäkin taitaa olla tottumis kysymys.
JD AutoPowr
ajossa 2400 h
pajalla 0 h

kaksvitonen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: Etukuormaimen ohjaus
miulla koko lohko kajuutassa eikä kyllä kaapelit kangertele edes pakkasellaja ei ole vielä ollut sähkövikojakaan

häkä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Vs: Etukuormaimen ohjaus
Itsellä C-valtrassa traktorin joystik, olen tykännyt. Ajettu 3500 tuntia, kerran ollut lisähydrauliikan johdossa kosketushäiriö (meni poikki ohjaimen sisältä). Aikaisempaan kaapeliohjaukseen en vaihtaisi. Ainut huono puoli minä olen löytänyt, kuormaimen laskussa ei ole sellaista tuntoa kuin nostossa. Tarkoissa töissä vähän häiritsee, täytyy ottaa vähän ennakkoa.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Etukuormaimen ohjaus
Ohjauksen pitäisi mielestäni tunnokas, tarkka ja kestää käyttöä ilman vaijereiden vaihtoa.

Ykköskoneeseen laittaisin nyt hydr esiohjatun kahvan, vähä vanhemmissa koneissa olen törmännyt erinomaisesti yhdellä kepillä toimiviin mekaanisesti ohjattuihin 2 vipu venttiileihin. Nykyisessä kuikan  vaijeriohjauksessa on ollut sepittämistä ihan riittävästi, toki käyttöäkin on ollut paljon. Vaijerien katkeilusta pääsi onneksi eroon kun rakensi päät sellaisiksi että pianolangan vaihtamalla onnistuu katkenneen vaijerin uusinta.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Etukuormaimen ohjaus
Quicken kaapelihässäkkä, toimii ja pehmeäohjausura
venttiilissä mahdollistaa hitaat liikkeet...
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: Etukuormaimen ohjaus

Mä pitäydyn edelleen perinteises kovas teknolokias. Pelkästään hyviä kokemuksia Ismen kaapeliohjauksesta. Halpa, yksinkertainen jne... 8)

***Vanha teknologia on harkinnanarvoinen, mutta kun hyvään on tottunut, niin kynnys palata vanhaan on melko iso.

Onko kellään kokemusta quicken omasta ohjaussysteemistä

Kyllä quicken sähköohjaus on hyvä kun se toimii, jota se tekee harvakseltaan. aika outoja vikoja ja kalliita korjata.

Peltipailakka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Vs: Etukuormaimen ohjaus
Kyllä se Quicken sähköohjain on ihan mukava käyttää. Itellä reilu 6v ja 6000 h käytössä semmonen. Muuten toiminu, mut uutuuttaan piti vaihtaa koko kahva, kun herkes toimimasta. Meni takuuseen. Malli on tämä musta laatikko, eli se vanhempi versio. Sähköohjatun laittasin nyttenkin. En kuitenkaan Quicken omaa, vaan traktorin oman tikun. Vaijeriohjaukseen ei ole paluuta sillä kuormainta käytän paljon.