Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 851 852 [853]

Viestit - SAS

Max akselipaino on pellolla 3500 kiloa elikkä ei kovin suuri vaunu tarvitse olla kun se ylittyy nykymaataloudessa jossa ei peltoa surra elikkä pelloilla eletään kuin viimeistä päivää kaikki nämä perussäännöt on unohdettu Suuri on kaunista!
Joku tomppeli voi pian väittää että rengasta leventämällä voi tämäkin asia ratketa mutta se ei auta mitään jos paino on tuon 3,5 tonnia yli.
Amerikassa tutkittiin muutama vuosi sitten ,110 vuotta käydyn kansalaissodan aiheuttamia tykkilavettien raiteita peltoaukeilla ja vielä tänäkin päivänä raiteet ovat näkyvissä maan rakenteessa elikkä kun polet pellon siitä kärsivät sinun takia vielä seuraavatkin sukupolvet.
Se sanonta pätee vieläkin vaikka sitä ei niin enään toitoteta kun on
ns.glopaalit markkinat.
Saksassa viljelijät suosivat omassa maassa valmistettuja koneita niin että 80 % on kotimaisuusaste.Ranskassa lähes sama tilanne.
Mutta mitä tekee Suomalainen viljelijä ,vaatii kovasti kuluttajilta että
pitää ostaa kotimaisia elintarvikkeita mutta itse ostaa tuontikoneita aina kun siihen on mahdollisuus aika ikävää kaksinaamaisuutta.
Maidontuottajatkin nousivat kovasti vastustamaan Viron maidon maahanhyökkäystä takavuosina .Mutta niin vain usealla on tallissa
Jd,Nh,tai joku muu tuontitraktori.Nyt voi joku vääräleuka väittää että kotimaista traktoria ei ole olemassakaan mutta kyllä siitä Valtran teosta saa leipänsä lähes 5000 Suomalaista työläistä jotka pääsääntöisesti juovat Suomalaisen maidontuottajan tuottamaa maitoa.Kysytäämpä toisin päin syökö JD-traktorin tekijät Suomalaisia
maataloustuotteita tai Ventin tehtaan väki ,tuskimpa .
Jos haluat tukea keskieuroopan maatalousklusteria osta aina tuontikone sillä edistät Suomen maatalouselinkeinon alasajoa tehokkaasti ja varmasti.Tämä on ikävä totuus joka on monelta unohtunut tässä glopaalissa maailmantaloudessa.
Tokihan on sellaisia koneita joita ei valmisteta Suomessa ollenkaan mutta se onkin toinen juttu .
Osta kotimaista se on kotiin päin!
Vapaa sana / Vs: Huomenna jos
: 06.12.07 - klo:19:30
Olis ehkä pitänyt jättä vastaamatta, mutten malttanut.


En kyllä käsitä tätä perusteetonta nationalismia ja itselleenvalehtelemista. Ihan kuin asiat olisivat jotenkin äärimmäisen huonosti nyt. Mikä on se määräämättömän itsemääräämisoikeuden kaipuu, joka näitä nationalisteja riipii??

Suomalaisuuden säilyttäminen vaatii eri aikoina erilaista toimintaa. 68 vuotta sitten se vaati hurraaisänmaallisuutta ja käsittämätöntä velvollisuudentunnetta olla valmiina ottamaan luoti nahkaansa. Näitä kavereita ei voida koskaan kyllin kiittää.
 Vuosien saatossa se on vaatinut erilaisia uhrauksia ja erityyppistä politiikkaa riippuen ulkopoliittisista tilanteista ja niin edelleen. Sama sopeutuminen jatkuu edelleen eri muodoissa, vaikka reaalista itsemäärämisoikeutta meillä on paljon enemmän kuin esimerkiksi 60- ja 70-luvuilla. Samoin painoarvoa maailmalla.

Puoli vuosisataa vanhat itsenäisyyden kriteerit ovat aikansa eläneitä. Reaalisilla kriteereillä pitää mitata, ei menneisyydellä.
Taustapeili pitää olla, muttei se saa peittää koko tuulilasia. 


Hyvin olet oppinut Suomen Eu-hurmos politiikkojen liturgian eli jos joku muistuttaa Suomen itsenäisyyden ajoista ja sen menetyksestä Eu jäsenyyden myötä leimataan heti nationalistiksi ja jos joku rohkenee moittia ulkomaalaisia aivan asiastakin niin heti leimataan
rasistiksi,tämä on sitä taktiikkaa jolla tapetaan terve keskustelu.
Ja jolla johtavat politiikot yrittävät välttää heille ikäviä asioita kuten
maanpetos ja köyhien kyykytys.
Mitä tulee Soinin slouganeihin sillä miehellä ei valitettavasti muuta sitten olekaan kuin muutama virke mitä se hokee.Siitä miehestä ei ole vaaraa eu -hurmos poliitiikoille.
Vapaan sanan palstalla kirjoitus "Huomenna"
Vapaa sana / Huomenna jos
: 05.12.07 - klo:21:14
Jumala suo vietetään Suomen Itsenäisyyden Muistojuhlaa .
Kaikkia kehotetaan viettämään päivää asiaan kuuluvalla vakavuudella.
Muistellaan niitä onnellisia aikoja kun Pieni Sisukas SUOMI Oli itsenäinen valtio ja meillä Suomen kansalaisilla oli kaikki päätösvalta omiin asioihin .Meillä oli oma raha joka on ensimmäisiä itsenäisen valtion tunnusmerkkejä. Pieni joukko maanpetokseen taipuvaisia saivat lähes puolet kansasta EU-hurmokseen ja niin petollinen päätösten sarja syöksi Suomen Rooman-liiton syliin ja sen vasalli valtioksi. Rooman-liiton jäsenyysneuvotteluissa sovitut liittymisehdot Suomen osalta ovat yksi kerrallaan osoittautuneet karmeaksi
petokseksi ja niistä Rooman-liitto on irtisanoutunut lähes kokonaan.
Siksi kehotankin kaikkia vetämään Suomen Siniristilipun puolisalkoon muistojuhlan kunniaksi.
On suurta itsepetosta väittää että Suomi on itsenäinen valtio tässä
karmeassa tilanteessa.
Mut viel koittaa Suomelle autereinen aamu ja voimme elää vapaana ja itsenäisenä ilman Rooman-liiton kahleita.
Näitä aikoja odotellessa hiljentykäämme ja kunnioittakaamme sotiemme veteraaneja ja niitä sukupolvia jotka ovat rakentaneet Suomen meille, jonka itsenäisyyden annoimme pois ilman yhtäkään laukausta.
Mutta voi sitä päivää kun maanpetturit joutuvat tilille teoistaan,
voi sitä hammasten kiristystä ja voihketta.

Terveisin Sotaveteraanin poika (isäni oli sodassa lähes viisi vuotta ja turhaanko sittenkin )
Ja myös voiteluaineet on noussut huimasti,esim:15/40 moottoriöljy maksoi pönttö 2 vuotta sitten 295 euroa nyt pyytävät 440 euroa.
Silloin olis pitänyt ottaa varastoon kunnolla tavaraa ja nyt olis mitä myydä edulliseen hintaan mutta sievoista voittoa tuottaen.
Samoin Eriksonin osakkeita pitäisi nyt ostaa kun niiden arvo ainakin viime viikolla oli romahtanut.Vanha sanonta että rohkea rokan syö pitää paikkansa.
Hui kyllä nyt alko pelottaan.Mutta kuitenkin huumorimielellä tässä mennään.
Ei kuitenkaan kunnollista,vaan ns.mainoskikka ohjaamo.Olen sen testannut K-Maatalous maatilapäivillä ,itku tuli silmään kun siellä istu on se niin keppoonen ferku metsäohjaamo.
Kannattaako siihen traktoriin tuppeja hamuta kun siellä ohjaamossa joutuu olemaan monella mutkalla kun kuormaa ,se meinaan käy aika pian polvien ym muiden raajojen päälle kun siellä mutkalla on.
Oikein käy sääliksi niitä traktorin omistajia joilla ei ole konessaan metsäohjaamoa.Siitä syystä ei juuri muihin tuppeja ole tarjolla kuin Valtraan siinä kun on vakio varusteena metsäohjaamo.
Ehdotankin kohteliaasti että vaihdat Ferkun Valtraan ja lopetat kyttyrä istunnot siellä Ferkun kopissa jo oman terveyden takia.
Terveys on kuitenkin suurin lahja mitä ihminen voi saada elämässään.
Sen rinnalla maallinen mammonakin kalpenee ja menettää merkityksensä.Ihmisen paras pääoma on hyvä terveys.Siinä ei merkkiuskollisuus paina mitään kun on panoksena on oma terveys.
Ole onnellinen siitä että ei kukaan tarjoa sinulle tuppeja pääset vähin äänin eroon sinulle soveltumattomasta traktorista.Kaikkea hyvää ja onnea tarktori kauppaan.
Eräällä kaverilla Tuhtin ensimmäisiä maanajokärryjä ei mitään ongelmia vaikka on ajettu tosi paljon hiekkaa ja lantaa ym ym.
Junkkarin yksi ongelma on surkea maalaus ja maalin vielä surkeampi laatu  ,haalistuu ja irtoilee aika pian .
Paljon pitää olla kaivamista jos itelle kannattaa ostaa kyseinen härveli. Kannattavuuteen tietysti vaikuttaa lomsan paksuus jos sitä on riittävästi niin samapa tuo vaikka kaivuriin pistät alimmaisia ettei homehdu aivan pilalle.
No otetaan esimerkki hintaluokka 25-35 tuhatta euroa ajomäärä alkaa olemaan jo siellä vähintään 8000 tunnin paikeilla elikkä remonttia on tiedossa ensin ketjut ne maksaa noin 5000 osina ja ruuvaus paikalleen jossa lähes välttämätön on pulttikone joka maksaa vähintään kunnollinen 1200 euroa alkaen.Telastoon voi joutua uusimaan rullia ja johto ja vetorattaat ja pahimmassa tapauksessa laakeroimaan navat ja jos oikein epäonnistaa voi olla ajomoottorit lopussa ja pohjapanssari melkoisella varmuudella rutussa .
Jos metsässä kaivat on metsäalusta aika välttämätön ainakin aloittelija kaivajalle.Tuontikoneet ovat luku sinänsä elikkä niistä puttuu melkein aina lämmityslaite jonka tilalla on vebasto jos sekään toimii useimmiten ei.Suomikoneissa yleensä puomi revitty routasilla työmailla hitsaus kuntoon.Kääntö voi olla loppunsa edellä eli pultteja katkeilee ja muuta mukavaa laakerissa.Sylinterin tiivisteet kaipaa jo kiireesti uusimista ainakin ison puomin .Pääpumppu voi olla jo loppunsa edellä seurausta kermaöljyistä ja hätäisistä kaivamaan ryhtymisestä kovalla pakkasella vaikka summerit soi.Hydrauliikan ohjauselekroniikka voi takkuilla hapettumat ja muut tehdyt viritykset.
Moottori voi olla vielä lyönnissä mutta sekään ei ole varmaa jos huolto mitä sattuu,esim. ilmanputsari täynnä multaa.
Yleensä ei kauhaa mukana eli siihen on syytä varata vähintään 10 tuhatta (muoto ja kuokkakauha)puhumattakaan luiskakuhasta alkaen 6000 euroa.
Yhteenvetona jos on tekemisen puutetta elikkä innostusta ja rahaa remontin tekoon ja hyvä lämmin iso halli korkeus vähintään 4,50 m. niin eikun kaivuria ostamaan .
Loppuhuomautuksena tuolla 25-35 tuhatta plus remonttirahat ja kauharahat kaivattaa vieraalla koneella tosi paljon eikä ole mitään muutakuin katselee sivusta ja viheltelee .Näi on näreet.
Näin luki KV:ssä ja on niitä muussakin käytössä katkennut.
Tämä on raskas asia Ojalalle mutta tukekaamme häntä kaikin tavoin jotta ei usko lopu fenttiin.
Tehdas niitä vahvistelee kuulemma jälkeen päin.Kaikilla merkeillä tuntuu olevan omat heikkoutensa.
Ojala joskus vuosi sitten moitti Valtran ketjua kun ei ole Fentit mennyt kaupan ,tähän menessä 30 on jo myyty elikkä lähes vuodessa se mitä entinen ketju myi 1o vuodessa.Rahakkaita ostajia tuntuu olevan maakunnassa ,mutta onhan isojen tilojen tuetkin aivan omaa luokkaa verrattuna "torppareihin".
Tuliko tosiaan suodattimen tiivisteet kunnolla paikoilleen ?
Meillä oli edellinen 6200 mezzo siinä ilmaus oli joskus tosi työläs mutta kun kytkin kopan reijästä pyörittää isolla meisselillä pikkusen kerrallaan niin viimein löytyy kohta jossa pumppu pumppaa tehokkaasti ja ilmaus onnistuu. Reijässä onmuuten kumitulppa sen kun poistaa näkyy vauhtipyörän hampaat.
Sivuja: 1 ... 851 852 [853]