Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fentit katkeilee valitettavasti  (Luettu 13227 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Fentit katkeilee valitettavasti
Näin luki KV:ssä ja on niitä muussakin käytössä katkennut.
Tämä on raskas asia Ojalalle mutta tukekaamme häntä kaikin tavoin jotta ei usko lopu fenttiin.
Tehdas niitä vahvistelee kuulemma jälkeen päin.Kaikilla merkeillä tuntuu olevan omat heikkoutensa.
Ojala joskus vuosi sitten moitti Valtran ketjua kun ei ole Fentit mennyt kaupan ,tähän menessä 30 on jo myyty elikkä lähes vuodessa se mitä entinen ketju myi 1o vuodessa.Rahakkaita ostajia tuntuu olevan maakunnassa ,mutta onhan isojen tilojen tuetkin aivan omaa luokkaa verrattuna "torppareihin".
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Fentit katkeilee valitettavasti
Isoilla viljatiloillahan noita Fenttejä näkyy olevan. Ei vaan urakointiliksoilla tarvi haaveillakkaan tuon hintaluokan vehkeistä  ???

Ojalalle täysi tuki  ;)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Fentit katkeilee valitettavasti
Massikalla tuota rungonkatkeiluongelmaa ei ole.

Erillistä katkeavaa runkoa kun ei ole.

Massikka kestää.
Kui mää ain olen paras?

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Fentit katkeilee valitettavasti
Näin luki KV:ssä ja on niitä muussakin käytössä katkennut.
Tämä on raskas asia Ojalalle mutta tukekaamme häntä kaikin tavoin jotta ei usko lopu fenttiin.
Tehdas niitä vahvistelee kuulemma jälkeen päin.Kaikilla merkeillä tuntuu olevan omat heikkoutensa.
Ojala joskus vuosi sitten moitti Valtran ketjua kun ei ole Fentit mennyt kaupan ,tähän menessä 30 on jo myyty elikkä lähes vuodessa se mitä entinen ketju myi 1o vuodessa.Rahakkaita ostajia tuntuu olevan maakunnassa ,mutta onhan isojen tilojen tuetkin aivan omaa luokkaa verrattuna "torppareihin".

Tää on muuten tosi outo juttu, miks ihmeessä suurimmassa osassa traktoreita ei ole erillisrunkoa. Sitten kun laitetaan etunostolaitetta, aluslevyä, etukuormainta tms niin rakennetaan sitten siihen viereen erillinen runko niille...

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1568
Vs: Fentit katkeilee valitettavasti
Massikalla tuota rungonkatkeiluongelmaa ei ole.

Erillistä katkeavaa runkoa kun ei ole.


No jaa...
Eipä kestänyt tuo:

http://www.farmphoto.com/FPv2/message.aspx?mid=363351

Meneekös nyky-Massikoissa etunostimen runko taka-akselille saakka, siis tehdasasenteisissa tai He-Vassa?

Mulla vähän vastaava systeemi kuin em.linkissä:
Etunostimeen pneuma (kuorman kera) 1400kg ja taakse äes 1200kg.. Jäi massikka ottamatta...valitettavasti. :-\



agrobaatos

  • Vieras
Vs: Fentit katkeilee valitettavasti
Massikalla tuota rungonkatkeiluongelmaa ei ole.

Erillistä katkeavaa runkoa kun ei ole.

Massikka kestää.

Non potevo farmelo scappare.......

En muuten tiedä yhtään mitä äskeinen tarkoittaa, mutta kuullostaa aika sopivalta tähän kohtaan.......

Laitetaan vielä yksi aihetta sivuava linkki ameriikan ihmeistä:

http://www.youtube.com/watch?v=QE6JlXIZmGw

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Fentit katkeilee valitettavasti
Massikalla tuota rungonkatkeiluongelmaa ei ole.

Erillistä katkeavaa runkoa kun ei ole.


No jaa...
Eipä kestänyt tuo:

http://www.farmphoto.com/FPv2/message.aspx?mid=363351

Siinä on vain kytkinremonnti menossa, ei sen vakavampaa. Siis kytkinhuolto.


Meneekös nyky-Massikoissa etunostimen runko taka-akselille saakka, siis tehdasasenteisissa tai He-Vassa?

Mulla vähän vastaava systeemi kuin em.linkissä:
Etunostimeen pneuma (kuorman kera) 1400kg ja taakse äes 1200kg.. Jäi massikka ottamatta...valitettavasti. :-\




Kui mää ain olen paras?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Fentit katkeilee valitettavasti

Tää on muuten tosi outo juttu, miks ihmeessä suurimmassa osassa traktoreita ei ole erillisrunkoa. Sitten kun laitetaan etunostolaitetta, aluslevyä, etukuormainta tms niin rakennetaan sitten siihen viereen erillinen runko niille...

Toisaalta taas se erillinen soviterunko voidaan mitoittaa niin, että rakenne kestää eikä tarvitse vakiorunkoa ylimitoittaa ja turhaan kasvattaa painoa, jos ei sitä tarvita. Erillisrunko sinällään on hyvä ajatus, mutta sen mitoittaminen kestämään kaikki arvioidut rasitukset... mahdoton tehtävä. Esim. kuormaimen pulttaaminen noin sentin paksuiseen erillisrunkoon sellaisenaan vaikuttaa arveluttavalta. Kyllähän teräksen laatukin vaikuttaa, mutta silti...
tethering holes to their concave windings

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Fentit katkeilee valitettavasti
No jaa...
Eipä kestänyt tuo:

http://www.farmphoto.com/FPv2/message.aspx?mid=363351

Meneekös nyky-Massikoissa etunostimen runko taka-akselille saakka, siis tehdasasenteisissa tai He-Vassa?

Mulla vähän vastaava systeemi kuin em.linkissä:
Etunostimeen pneuma (kuorman kera) 1400kg ja taakse äes 1200kg.. Jäi massikka ottamatta...valitettavasti. :-\





Tuohon sanoisin, että ikävää...

Kuva ei kerro, mitä etu- ja takapääs on mahdettu kiikuttaa ennen kylvöhommiin lähtöä. Epäilen vaan, ettei tuollanen kevyt kylvöyhdistelmä oo yksin tuota aiheuttanu.
tethering holes to their concave windings

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Fentit katkeilee valitettavasti

Tää on muuten tosi outo juttu, miks ihmeessä suurimmassa osassa traktoreita ei ole erillisrunkoa. Sitten kun laitetaan etunostolaitetta, aluslevyä, etukuormainta tms niin rakennetaan sitten siihen viereen erillinen runko niille...

Toisaalta taas se erillinen soviterunko voidaan mitoittaa niin, että rakenne kestää eikä tarvitse vakiorunkoa ylimitoittaa ja turhaan kasvattaa painoa, jos ei sitä tarvita. Erillisrunko sinällään on hyvä ajatus, mutta sen mitoittaminen kestämään kaikki arvioidut rasitukset... mahdoton tehtävä. Esim. kuormaimen pulttaaminen noin sentin paksuiseen erillisrunkoon sellaisenaan vaikuttaa arveluttavalta. Kyllähän teräksen laatukin vaikuttaa, mutta silti...


Erillisrunko ei lisää painoa, tai no jos vertaat ainoan erillisrungolla varustetun länsimaisen merkin painoa ilman erillisrunkoa varustettuihin niin paino ei kasva oleellisesti. Uskallan väittää, että kys. merkin runko on kyllä mitoitettu niin että voit kiinnittää siihen kaikki haluamasi lisävarusteet ja se ei tule olemaan ongelma. Vai oletko kuullut, että olisi esim erillisrunko vääntynyt?





KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Fentit katkeilee valitettavasti

Erillisrunko ei lisää painoa, tai no jos vertaat ainoan erillisrungolla varustetun länsimaisen merkin painoa ilman erillisrunkoa varustettuihin niin paino ei kasva oleellisesti. Uskallan väittää, että kys. merkin runko on kyllä mitoitettu niin että voit kiinnittää siihen kaikki haluamasi lisävarusteet ja se ei tule olemaan ongelma. Vai oletko kuullut, että olisi esim erillisrunko vääntynyt?



En mä ny tällä kertaa hyökänny mitenkään zöndiiriä vastaan. En oo nähny tai kuullu, että olis vielä pettäny zöndiirin erillisrunko missään.
tethering holes to their concave windings

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Fentit katkeilee valitettavasti
Massikalla tuota rungonkatkeiluongelmaa ei ole.

Erillistä katkeavaa runkoa kun ei ole.


No jaa...
Eipä kestänyt tuo:

http://www.farmphoto.com/FPv2/message.aspx?mid=363351

Meneekös nyky-Massikoissa etunostimen runko taka-akselille saakka, siis tehdasasenteisissa tai He-Vassa?

Mulla vähän vastaava systeemi kuin em.linkissä:
Etunostimeen pneuma (kuorman kera) 1400kg ja taakse äes 1200kg.. Jäi massikka ottamatta...valitettavasti. :-\

6100-ja 6200-sarja tarvitsee etukuormain-tai etunostolaitteen sovitteet rungon turvaksi. Kolme katkesi takavuosina samassa kunnassa, ja näissä ei ollut em. varusteita.....Vaan on niitä katkennut muitakin, valurunkoinen suokäytössä ollut Maxxum....


J.A.Sandels

  • Vieras
Vs: Fentit katkeilee valitettavasti
Kuva ei kerro, mitä etu- ja takapääs on mahdettu kiikuttaa ennen kylvöhommiin lähtöä. Epäilen vaan, ettei tuollanen kevyt kylvöyhdistelmä oo yksin tuota aiheuttanu.
[/quote]

Entäs jos on Verku-Sonni tullu oikeesti ja isosti härälleen ja hypänny ihtesä rikkipoikki? ;D

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Fentit katkeilee valitettavasti



Entäs jos on Verku-Sonni tullu oikeesti ja isosti härälleen ja hypänny ihtesä rikkipoikki? ;D

Kattelin tota kuvaa ajatuksella ja vertasin sitä omaan yksilöön. Katkoskohta on vaihteiston ja peräkotelon tienoilla. Toisesta kuvasta näkyy, kuinka on ajeltu vinosti ojan yli.

Syitä: Liian suuri nopeus notkoon ajettaes, josta isku topparille jne.
tai valuvikaa peräkotelon puoleises osas, josta kielii ruskehtava paikka murtumas =vanhaa vikaa jo.
Tai sitte molemmat.

Kerran tuli vastaan 15 vuotta vanhan Ford 1520 kiinteistötraktorin vaihteistokotelo, joka oli murtunut poikki pohjasta alkaen etukuormaimen takia. Varsinaiseksi viaksi paljastui sitten valuvika kotelon pohjassa, valun paksuus vain 3mm. Yllättävän pitkään oli kestänytkin niin ohut valu. Asiakas sai takuuseen uuden 15v vanhaan koneeseen. (Maahantuojan lähtökohta asiaan oli se, ettei tuollaista voi olla, joten sen on mentävä takuuseen vaikkakin oli vanha kone)
tethering holes to their concave windings

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1568
Vs: Fentit katkeilee valitettavasti

Kattelin tota kuvaa ajatuksella ja vertasin sitä omaan yksilöön. Katkoskohta on vaihteiston ja peräkotelon tienoilla. Toisesta kuvasta näkyy, kuinka on ajeltu vinosti ojan yli.

Syitä: Liian suuri nopeus notkoon ajettaes, josta isku topparille jne.
tai valuvikaa peräkotelon puoleises osas, josta kielii ruskehtava paikka murtumas =vanhaa vikaa jo.
Tai sitte molemmat.



Tuossa linkissähän kerrotaan kahdesta eri massikasta:kylvökonetraktori on 8130 ja halkeamat on 3670:stä.. :o