Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 115

Viestit - nuffieldmaster

http://personal.inet.fi/koti/pertti.pukarinen/   valmistusta ei kuitenkaan taida enää olla?
Kahtellut semmosta n. 5000-6000 € (alv0) puimuria, n. reilu 3m pöydällä 2000h tai alle ajettuna, kopillista ja siistiä. Onhan noita joitakin, toispuolen suomea...

500 sampon tilalle. Esim. 690 sampoa tai 1080 deutzia.

Puitavaa n. 40-80ha kahtapuolen vuoteen riippuen vuodesta.

Mutta sitten pätkähtikin mieleen, entä jos hommaisi toisen samankokoisen puimurin...  niitä saa jo 2000-3000 € valita asti paaaljon parempikuntoisia kuin tuo.

Mutta tuleeko se kalliimmaksi ajaa kahdella 2.5 metrin koneella?  Jos maksaa tuolta ajalta palkan kuskille ja huoltaa/ylläpitää 2 konetta.

1 isomman puimurin taktiikalla olet vain sen 1 puimurin varassa, 2:lla koneella on suurempi mahdollisuus että molemmat soi tai ainakin toinen.
Kyllähän welger jää 6-0 Casalikselle samoilla karhoilla heinännielentäkyvyssä. Kahta vaihdetta pienemmällä pitää welgerillä paalata mitä casaliksella. Kun on molemmat ajossa niin hetki menee welgerin nielentäkykyyn vastaamiseen ennenkuin oppii ettei syötä niin paljoa heinää kuin casalikseen.
Opastus kyntöaurojen siipien tunnistamiseen Kvernelandiin. Tarpeellinen varmasti monille.

https://www.youtube.com/watch?v=DsM2XXq0aDM
Mitä tuli vlkaistua niin osin passelin hintaisia auran osia. Mitä jäi silmiin, niin postiennakko tai ennakkolasku. Onko asiakaskunta jo sellaista, ettei laskulle enää myydä?
Mutta hienoa, että tule lisää vaihtoehtoja. Kohta voi myös huomata uusia myyjiä "samalla haaskalla" mikä on ihan luonnollista menoa.

Kun toiminta on pienimuotoista, ja pienellä toimijalla pakko tinkiä isomman eduista kuten esimerkiksi online -asiakkaan luottoselvityksistä, hirveistä mainosbudjeteista jne, niin myös perintä ja vastaavat toimet on pidettävä kulupuolelta mahdollisimman poissa. Vaikka asiakas joutuu maksamaan tuotteen etukäteen, tai käteisellä niin varsinkin rahan näillä koroilla, suora välitön toiminta ilman ylimääräisiä kustannuksia tuotteen hinnassa sataa suoraan asiakkaan pussiin edullisempana ostohintana!
Kyntöauran(kin) kulutusosat on painavia kuljetella. Rahti vie helposti
hinnan nettikaupasta tilattuna marmoripalatsin tasolle. Riippuu tietty
sijainneista. Joillakin karjatiloillahan kyntölaitteita vielä on. Tiedä sitten
onko vielä käytössä. Noottaa kööllää

No on tuossa vielä hiukan hintaeroa. Kolme vannasta tulee alle 50 kg
Postin mikä lie vakiopaketin hinnalla, noin 7:llä eurolla. Matkahuolto veisikin
pari-kolmekymppiä. Postiennakkolisä on runsaat vitosen.

Tuo, että ottaa tavaraa omaan käyttöön ja siinä sivussa varastoon
samaa osaa myyntiin, jos ja kun se riittää, että saa omat
tavarat halvemmalla, ja omalle ehkä hiukan rajatulle asiakaskunnalle
talkoilla välittää, se riittää hyvinkin. Ja saa paljon kavereita, jotka kehuu
Facebookissa.

Sitten jos homma alkaa luonaamaan, että saakin koko päivän postitella, eikä
itse ehdi tekemään mitään "omia hommia" , ja sitten on näitä, jotka eivät tiedä,
mitä oikeastaan tarvitsivat, sitten pitää roikkua puhelimessa selvittämässä,
mikä se osa nyt sitten olikaan ja sitten vaihtoa ja hyvityksiä, totta kai
kun on joviaali ja hyvä palvelu, niin hoidetaan nekin, ja puolen tusinaa
edestakaista rahtia... ei kun pidä ne vaan saat toiset tilalle, kun havaitaan,
että se oma kate ei siedäkään yhtään palautusrahteja, saati takuuasioita.
Puolet asiakkaista lisäksi kysyy, onko Fiskarsiin vannasta ja leikkureita.

Sitten viisikymmenvuotiaana on kurkkua myöten täynnä sitä asiakkaiden
paapomista, ja myös havaitsee, että ne vuositunnit eivät ole johtaneet
mihinkään rahavarojen lisääntymiseen. Palkollista ei kannattanut ottaa,
sillä vaikka tavaraa olisi mennyt, palkollinenhan ottaa ne rahat, elättää kiitol-
lisena perheensä, mutta itselle ei jääkään enää mitään.

Perähalli on täynnä kauhtuneita osia, koodipaperilaput rypistyneinä 20 v takaa,
eipä ollut niillä kysyntää. Silloin kun kunkin osan volyymit ovat >1000 kpl
vuodessa, voi alkaa muutaman kuukauden kuluttua päästä nähdä, mitä tavaraa
rupeaa jäämään kasalle.

Ohuet katteet ja tehokas toiminta. Se tuntuu useimmista aivan
uskomattomalta keksinnöltä, tätä ei varmaan ole kukaan aikaisemmin keksinyt.

-SS-

niin, amazon ja vast. ulkomaiset vebbikauppojen mallit ei toimi suomessa?

En tiedä kuinka paljon sitä läskiä pitää myyjän hinnan päälle laittaa, mutta nyt kun on jotakuinkin ostohinnat tiedossa, niin suomalainen webbikauppa näkyy ottavan maatalouskoneiden varaosissa vähintään 35 pinnaa, 75-80% monessakin tuotteessa.   Ei viljanmyynnillä saa tuollaisia katteita.
Olen käyttänyt kyseisiä osia kotimaasta ostettuna jo pitkään. Oman kokemuksen mukaan alkuperäiset ovat toki parhaat, mutta ei ole ongelmia ollut noissakaan. Kärkiä on mennyt poikki ja vantaita, mutta poikkeuksetta pultit ovat olleet löysällä näissä tapauksissa, eli huolellinen jälkikiristys olisi tehtävä, tosin koskee myös alkuperäisosia.

Samoja osia myy muutkin tarviketoimittajat suomessa, mutta nyt hinta on vain järkevämmällä tasolla.
Onko nämä Kvernelandin omia varaosia vai jotakin merkkiä, Molbro, Grene yms.

-SS-

Tarviketoimittajalta.
En tiiä mutta lopettavat tilat täällä pohjos-karjalan alueella, ottakaa yhteyttä peltojenne osalta olen kiinnostunut.
tätäkö se valmetien varaosavarmuus on?
eikös se pidä olla kone käynnissä kun koodit luetaan!
Älä osta mekaanisella suunnanvaihtimella varustettua aakkosta. Ennemin käytetty A93 tai isompi hitekki

Kuin? Onko ollu vikoja? Vaiko vaan hankala käyttää.

Surullisen kuuluisa suunnanvaihdon laukeaminen ja siitä johtuva n. 10 000 € remppa. Ihan suosiolla, itse moisen paskan omistaneena, ja huoltomiestenkin suosittelemana, älä puutu. Tehdas väittää ettei ongelmaa ole, mutta jos tälläkin kylällä noita oli liki parikymentä ja kaikkiin laitettiin tuo laatikko, osaan kahdestikkin niin onhan ne surkeat laakeroinniltaan nuo suunnanvaihdinlaatikot.

mulla löytyy tallista korjauskelponen suunnanvaihtimen kotelo ja nelikon pakan malja joka saanu hieman pinta-osumaa rattaankappaleista.
Ois tarve mutta ei välttämättä ihan noin suurelle alalle. Laita viestiä: kuuksenvaarankonepalvelu@gmail.com

ei  mulla ole menny, kun on riittävän järeät eli 8 koon akseli.
Eihän nivelakselit mene ikinä rikki,kun muistaa edes joskus rasvata.

kyllä kutosakselin saa nätisti puneelle putkistaan lingon kanssa, siihen ei rasvaus auta.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 115