Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 115

Viestit - nuffieldmaster

Katso että kaikki syöttörihlat ehjiä eikä halki.

Katso että nostoautomatiikan välykset ei ole isot, että koko nostoalueella teleskoopeissa riittää vara. Kuluu vanhemmiten niin, että tietyssä kohtaa nostoa vantaat on vielä maassa ja kone niin ylhäällä että repii teleskoopit irti. Teleskooppien nastat kuluu puhki herkästi, ylä ja alapuolelta. Ne tarkasta. eli millä teleskooppi on kiinni vantaassa ja yläpäässä syöttölaitteessa.  Myös lannotepuolella sama.   Sitten ihan alkupään koneisiin ei saa apulantavantaan jousta, se nykyisin myytävä ei sovi etummaisiksi.

HKL ei ole kevythinattava KL-H on se kevythinattava malli.

Jyräpyörien kunto kannattaa katsoa, jos on se luttakumimalli niin sen kumiosat erkanee vanteesta ja maksaa jotain 55 euroa tsipale.

Tuontikone.

Sain tiedon, että ihan paikalliset tee-se-itse sepät olisi stefan kuluttamat urat täyttäneet hitsaamalla taka-akselista  ja tästä saumasta petti. 
Claassista tuli kuva vastaan somessa.
Mistähän löytäisi Maxxumin 5150:seen puskutuet Quicken 660 kuormaajalle valmiina bolton sarjana?




Nyt muistankin että Alakortes on joskus ilmoitellut osista Maas.Tullissa, ja näyttää saksasta olevan saatavilla. Tyhmä kysymys, kuinkas se sarka-auran kääntö onkaan, oikealle vai vasemmalle?

Mun aurat ainakin kääntää oikealle :) Kalliimpia nuo kärjet näytti olevan saksas kuin Marjakankaalla. Krampin hintakin taisi olla halvempi. Mutta Kjelmanni mainosti kvernen kärkijä 5 kpl nipussa. Ne 5kpl oli halvempia kuin pultteineen kuin yksi tuollainen Kongskilde ilman niitä pultteja. Mutta jospa noilla nyt jonkun vuoden kynsii :)

Mitä ne Kjelmannin käret maksaa?  Mulla 5kpl satsi 25 € sis pultit ja alv.
Kovasti tässä miettinyt, kumpi olisi järkevämpää... uusia vanhaan koneeseen hd vannasvarret ja kiekottaa laahavantaat, etsiä käytetty? lisäsäiliö ja ajaa tuolla vai oiskohan viisain jo ettiä uudempi takapyöräkone tilalle?

tume noine muovirihveleineen ei oikein houkuta, nuo ei kestä täällä näköjään ja varsinkaan vanhemmissa koneissa joita oisi vara hankkia.

Oisko sitten jukossa tai junkkarissa tms asiat paremmin?
tässä repeää lähinnä nuo korvat kun tietyssä asennossa liikerataa teleskoopit on niin tiukalla että ne soi kun vantaat vetää niitä alaspäin.
Onko kukaan vaihtanut tumen nauhajyräpyörästön pyöriä?  Mikä olisi edullisin vaihtoehto, uudet 60 € kpl tuntumassa hinnaltaan, kaikista vanhoista pinnat irti. Tuo original on aivan liian kallis.

Entä onko kuka vaihtanut teleskooppeja ihan normaali putkiksi?  Kone repii teleskoopit kappaleiksi, myös uudet, hetkessä. Nähtävästi vannasautomatiikka niin kulunut että liikerata suunniteltua suurempi, tangot ja akselit jo täytehitsasin mutta vielä jostain paikasta antaa periksi mitä en keksi...  Muutenkin  nuo muovinastaiset teleskoopit on kivikossa aika heikko keksintö. Taakse on asennettu jo nk. päivityssarja mutta niiden sisäputket putkahtelevat ulkoputkista pois vähän väliä myös.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: näppä
: 23.09.18 - klo:09:29
Näppä -linkojen valmistus oli katkoksissa muutaman vuotta pajan omistajan jäätyä eläkkeelle.

Nyt Ny-tek oy on ottanut Näpät Wieska tuoteperheeseen, ja pääsin itse tänne itäpiirille myyjäksi!

https://www.facebook.com/nytekoy/photos/pcb.677302175974778/677298032641859/?type=3&theater
Niinpä.  5 tonnilla pitäis saada priima kone. Kola on rautakangella äkkiä suorana, puulaakerit kohlimiin helppo ja halpa vaihtaa, eikä pianolankakaan taida lompsaa tyhjentää.

Pianolangan vaihto on aika iso operaatio yleensä. Jos konetta myydään teknisesti ok kuntoisena niin eihän tuollaisia saa siellä olla, olipa se 1000 € tai 100 000 € kone.
joo mut hei, nythän agcon ja valtran tuotekehitys on jo satasta kulkevissa miehittämättömissä ennätys -traktoreissa, joten älkää murehtiko noista vioista.  ne kuuluu kaupantekijäisinä.

on se jännä, että touhua ja rahaa riittää moisiin paska-rakkineisiin, mutta eivät saa nyt myynnissä olevaa kalustoa laadultaan vastaamaan hintaa.
Mikä ihme näitä puimurin  myyjiä vaivaa?

Teknisesti ok tiedon mukaan, mutta minun silmään jo heti pistää moni asia mikä rikki:

https://www.nettikone.com/john-deere/1032/1756013

mm. varstasillassa lankoja poikki, äkkiä katottuna onko kohlimetkaan reilassa kun noin isot välit ja kolakulettimen kola vääntyny...  tuskin tuntimittarikaan toimii, eli tekniikassakin aika paljon sepittämistä... silti myydään teknisesti ok kuntoisena...
http://personal.inet.fi/koti/pertti.pukarinen/   valmistusta ei kuitenkaan taida enää olla?
Kahtellut semmosta n. 5000-6000 € (alv0) puimuria, n. reilu 3m pöydällä 2000h tai alle ajettuna, kopillista ja siistiä. Onhan noita joitakin, toispuolen suomea...

500 sampon tilalle. Esim. 690 sampoa tai 1080 deutzia.

Puitavaa n. 40-80ha kahtapuolen vuoteen riippuen vuodesta.

Mutta sitten pätkähtikin mieleen, entä jos hommaisi toisen samankokoisen puimurin...  niitä saa jo 2000-3000 € valita asti paaaljon parempikuntoisia kuin tuo.

Mutta tuleeko se kalliimmaksi ajaa kahdella 2.5 metrin koneella?  Jos maksaa tuolta ajalta palkan kuskille ja huoltaa/ylläpitää 2 konetta.

1 isomman puimurin taktiikalla olet vain sen 1 puimurin varassa, 2:lla koneella on suurempi mahdollisuus että molemmat soi tai ainakin toinen.
Sivuja: [1] 2 3 ... 115