Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 285 286 [287]

Viestit - pötsjölööm

PTU-7: Ei mitään kannatinrautoja pohjakuljettimen ketjuille rungon poikkipalkkien yli, jonnekka sitten vähänkin löysänä takertuu kolista kiinni.
Venäläinen imupainevaunu: kaksi pikku kompuraa parempi ,kuin yksi iso: saat tuplasti vikoja samalla imuteholla.
Fahr/D-F puimureissa moottoriöljyn suodatin parhaassa paikassa, ettei vahingossa tulisi öljyt vaihettua liian tiuhaan.
Jukon N25 kylvölannottimen säiliöiden muovikannet, ja etuosaan laitettu heinäsiemenlaatikko on mukava "pelkokerroin", että millonka rusahtaa. Toinen hauskuus tulee kovassa tuulessa, joka paiskoo niitä muovisia kansia ylös, niin kun variksen siipiä.
Tuota Zetorin nousua en ois kyllä uskonu millään. Myynti organisaatio koostuu melkoisen kirjavasta joukosta  http://www.trv.fi/zetor/jalleenmyyjat.php  ,etten kyllä ihan heti tietäs  mihin rimpauttas ,jos moisen värkin tahtoisin. Ihmetellä pittää kyllä heijän saavutusta siinäkin mielessä ,kun nää traktorimarkkinat vuosivuodelta vaan supistuu, ja ainoostaan se ,että jokkaisen mökkiläisen pittää saaha mönkijä pitää kokonaismyynnin edes näissä lukemissa.
En usko ,että lähivuosina mitään merkkejä lakkauteteen. Kyllä ne alkaa sen verran hyvin olleen fuusioituna toisiinsa, ja valmistus rationalisoitu aikoja sitten, että kahdesta neljään samaa pökälettä tullee, erivärisenä vaan. Tehdaiden paikat kartalla kyllä muuttuu, esim. venäjällä riittää kasvun varaa, ja  valmistajat hoksaa ,että mitäs näitä traktoreita sinne kuljettelemaan ,kun ne voi tehä paikan päällä.
Turkki, intia, brasilia yms. halpavoima valtiot, voi olla entistä houkuttelevampia vaihtoehtoja kans.
Pari MX135:sta tiedän, joista on peräkotelon sisältä hajonnut laakeri väliakselista, josta voima välittyy ulosotolle. Ko akseli pyörittää myös hydraulipumppua sekä latauspumppua. Mutta en tiedä sitten onko tuo sen kummemmin tyyppivika vai onko vain pari maanantaiyksilöä sattunut lähihollille, en ainakaan ole kuullut että tuo kovin yleinen vaiva olisi.
Juu, näin tosiaan käy. Siis jos ei ulosotonakselin laakeria ei vaiha ajoissa, sillon kun alkaa urinaa peräpäästä kuulua voimanotto hommissa. Se paskoo kaikki laakerit, ja siitä väliakselilta menee myös hampaat. HETI kun sieltä alkaa ylimääräsiä ääniä kuulua niin pelit seis, silloin selvii pelkällä VOA akselin laakerien vaihdolla, muuten se vatkaa siellä ,ja paskoo suunnilleen kaiken. Se VOA akselikaan ei ole niin järkyttävän kallis, mutta sitten jos sen homman päästää leviään , se leviää kunnolla.
Tuosta voip olla apuja:
http://www.konedata.net/Traktorit/caseihMaxxumMX100.htm
Etuakseli kestää, jos pittää jären päässä. Ite en kuormaa juur mittään isompia ilman takapainoa. Ei oo teollisuusakseli ,mutta caset on ylleisesti takapainosia , sieltä pahimmasta päästä. Joten etukuormain tasapainottaa mukavasti.
Enpä tuosta kopin melusuudesta tiedä. 72desibeliä tuntuu olevan vielä monessa koneessa nykyäänki. Siin on plussana leveyttä , ja koverrettu kaarevaks se vipukonsoli, jos tarvii penkkiä kääntää ympäri.
Onko muuten mimmonen homma tuo jarruremontti MX sarjaan?
Ainoo mun tiedossa oleva tyyppi vika , on tosiaan se lämppärin ensimmäinen nopeus. Se vaihattaa muutaman vuoden välein sinne tuommosen vastushässäkän ,jonka nimmee en tiedä. Sen saapi vaihettua kun lonkottaa kattoa etureunasta, ja puhallinpöntön kannen nostaa pois, ni se on siin pöntön etureunas kiinni. Ei maksa montaa kymppiä osa, ja muovikaton nostoon ei nostureita tarvita.
Sivuja: 1 ... 285 286 [287]