Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 30

Viestit - volvo88

Clayson 8070 vm-79 tais olla viime syksynä moottoritunteja 4400h n. 150 tulee toivottavasti tänä syksynä. Kone on siinä kunnossa että ei ole vielä vaihto edes mielessä, ajetaan nyt seuraavat kymmenen vuotta ja katsotaan sitten. Hydrauliveto, kuutoskone ja suht hyvä hytti, miksi vaihtaisin.

ps. arvatkaa seuraavan puimurin merkki? ;) ;)
Normaali betoniin kiihdytintä joukkoon. Ruokasuolaa (NaCl) tai tiesuolaa (CaCl) 2% sementin määrästä. Kestää vuorokauden kuluttua. Varmaan hienompiakin (kalliimpia) kiihdyttimiä on olemassa mutta noilla homma toimii.
Epson AcuLaser CX11N on ollut yli viisi vuotta. Ei niin mitään murheita, mutta oli kyllä pirun kallis aikoinaan.
Vaakatasojyrsimellä olen omani vetänyt, niin matalaan kun pystyy, eli ihan vaan pinta rikki. Kylvetty on tuon jälkeen laahavannas-Tumella. Kyntää ei pidä missään tapauksessa, eikä ainakaan kultivaattorilla vetää. Kaikki pinnan alla olevat kannot nousee pintaan ja sitten on kantokeräyshelvetti irti.

Toki on muistettava että kun kantojen määrä lahoamalla vähenee kohtuulliseksi, niin kyntö nopeuttaa pellon tulemista oikeaksi peltomaaksi. Rajanveto kynnön ja kantokeräyshelvetin välillä on aina tapauskohtaista.
Trukkipiikkeihin kiinnitettävä nostokori on täällä käytössä. Mitat 1.2m x 2.4m, trukkipiikkien "tupet" niin että voi ottaa joka sivulta kantoon. On monitoiminen kun voi käyttää minikuormaajalla, trukilla, etukuormaajalla, kurottajalla ja kaivurin trukkipiikeillä. Sopii joka tilanteeseen. Ainut haittapuoli on että vaatii kaverin, mutta tuo ei ole vielä muodostunut ongelmaksi. Kaverin pitää olla ns. "luotettava" kun keikut kaivurin puomissa n. 8m korkeudessa. Työsuojelumääräyksiähän tuo ei täytä, eli omalla vastuulla ja yrittäjä itse koriin :-X :-X.
Vapaa sana / Vs: forsiitin kepulikontti!
: 10.07.13 - klo:23:24
Melko jännää, kun tuollaisen firman pihalla seisoo 200 kuution konttia tavaraa, jonka sisällöstä eikä alkuperästä ole tietoa. Maajussi jos osti muutamia vuosia sitten Raision maahantuomaa apulantaa, piti toimittaa pelastuslaitokselle selvitys tavaran sijainnista ja vaikka mistä. Lopulta koko lannoite tehtiin "laittomaksi". Oliko niin, että tuhannen kilon säilyttämiseen tarvittiin lupa? Eli kahteen säkkiin! Yhden olisi saanut siis varastoida ilman ilmoitusmenettelyä? Mutta sitten tosiaan taajaman kyljessä saa olla tuollainen pommivarasto ihan taivasalla.

Eihän tuossa lannoitejutussa ollut yhtään mitään muuta takana, kuin sellainen eräs kotimaassa toimiva alalla hääräävä taho, joka nykyisin on ulkomaalaisomistuksessa.....

Joo eikä tuo lannoitetapaus ole ainoa. Karjatila kun ostaa rehua niin "siilot" pitää olla tarkkaan merkityt, rehukirjanpitoa pitää pitää, vaikka joka viikko tulee 20t mäskiä ja 5t rankkia. Ulkomuistista tuon pystyn kertomaan, mäski tiistaina ja rankki torstaina, viikosta toiseen, vuodesta toiseen.

Ja sitten mennään ruutivaraston viereen Vihtavuoreen jossa on 110t TNT vastaava räjähdemäärä. Siellä seisoo kontti jonka sisällöstä ei kukaan tiedä mitään muuta kun sen että nyt siellä on jokin hallitsematon prosessi käynnissä.

Olisiko syytä kohdentaa maatalouden valvontaan ja ohjeistamiseen käytettäviä resursseja hiukan muualle >:( :-\ :-\
Hyviä neuvoja ja vinkkejä runsaasti, kiitos kaikille, mutta vika ei ole vielä selvinnyt. Kompressorin magneettikytkin toimii akusta aivan niin kun pitääkin. Kenno ei mene jäähän, ilma tulee hyvin läpi. Kompressorin yläpuolella oleva kytkin (kai ylipainekytkin?) päästää virrat läpi niin kun pitääkin. Vika on kai kuivaimessa jota ei ole ihan juuri vaihdettu, tai sitten katolla jossa on joku painekytkin mutta mikä lienee? Vian haun tekee ongelmalliseksi se että kun ajaa vika päällä hallin pihaan ja alkaa selvittää niin aikaa on n. 5min, sen jälkeen kylmää taas tulee. Ihme homma. Laitteiston lämpötilaan se jotenkin liittyy, mutta miten. Jatketaan selvittelyä, raportoin sitten kun vika selviää.

Siis joko paine nousee eikä laske normaalisti ennen odottelua (joku paikka tukossa) ja painekytkin laittaa pelin seis, tai sitten painekytkin/mahdollinen termostaatti on sökö. Laita merkkilamppu sen painekytkimen kärkien kanssa rinnan, silloin lamppu palaa aina kun kärjet on auki. Jos lamppu jää palamaan kun vika tulee päälle, on vika painekytkimessä tai sitten paine ei oikeasti laske.

Mika

--taitaa olla termostaatti sökö.Sehän sijaitsee tod.kytkimen puolella kennon päässä.Katto pois ja termari vaihtoon.
--vai onko vuosimall niin paljon vanha jotta termari on asennettu säätimen yhteyteen?

Joo ei ole vika tuossa termostaatissa. Sähköinen on ja vaihdettiin heti ihan rutiinitoimenpiteenä. Niitä kun noista tuntuu menevän.
Enpä ole ehtinyt tuon ilmastointilaitteen saloihin perehtyä, kelit on ollu pari viikkoa sellaiset että traktoriin tarvittaisiin enemmän teloja tai ponttoonia kun ilmastointilaitetta. ...kele >:( >:(
Hyviä neuvoja ja vinkkejä runsaasti, kiitos kaikille, mutta vika ei ole vielä selvinnyt. Kompressorin magneettikytkin toimii akusta aivan niin kun pitääkin. Kenno ei mene jäähän, ilma tulee hyvin läpi. Kompressorin yläpuolella oleva kytkin (kai ylipainekytkin?) päästää virrat läpi niin kun pitääkin. Vika on kai kuivaimessa jota ei ole ihan juuri vaihdettu, tai sitten katolla jossa on joku painekytkin mutta mikä lienee? Vian haun tekee ongelmalliseksi se että kun ajaa vika päällä hallin pihaan ja alkaa selvittää niin aikaa on n. 5min, sen jälkeen kylmää taas tulee. Ihme homma. Laitteiston lämpötilaan se jotenkin liittyy, mutta miten. Jatketaan selvittelyä, raportoin sitten kun vika selviää.
NH TM 150 ilmastointilaite temppuilee. Antaa kylmää todella hyvin ensimmäisen tunnin, sitten loppuu. Ilmastoinnin kompura ei pyöri.
Ilmastoinnin syyläri ja kenno on puhdistettu, kylmäaineet on tarkistettu, termostaatti on vaihdettu. Vaan aina tekee saman.
Onko kokemusta mikä tuon voisi aiheuttaa?
Tuolle levityskelalle tuo pohjapehku on suurempi haaste kun kärrylle? Belkun kela on tosin siitä hyvä että suurimmat kasat menee suoraan yli, onko tuo ongelma? Jos tuo Junkkari on hydraulisella pohjakuljettimella se voi olla oivallinen ja edullinen aihio tuohon hommaan.
Helposti irtoava vanha maali ja hämähäkinverkot ym roskat kun saa pois niin se riittää. Painepesurilla olen hoitanut tuon homman. Vaatii pari päivää poutaa ennen kun pääsee maalamaan. Jos on oikein kiire niin ISOLLA paineilmakompressorilla päästää suurimmat pois. Irtonainen maali ja roskahan siitä pitää pois saada. Mielipuolinen vanhan maalin rapsuttaminen on ajan hukkaa. Jos vanha maali on kiinni, se ei haittaa millään tavalla.
72h eli kolme vuorokautta tuli vietettyä fiude 1880 kopissa nevalla kunnostusjyrsintä vetäen -80 luvun lopussa. Kevättalvella piti saada neva valmiiksi ja yllättävä lämpöaalto uhkasi viedä kantavuuden. 3h kesti saran päästä päähän, kierros 6h. Tankkaus joka kierroksella ja taas mentiin. Tämä suoritus ei tosin täytä kaikkia ehtoja kun tuon 3h vedon aikana tuli vedettyä sikeitä pitkiäkin aikoja, ainakin koiran unta ;D
Jumper kuormuri löytyy täältä, saa myös Peugeot ja Fiat merkillä. Näitä saa sikahalvalla. En kyllä ymmärrä miksi, mutta mitä väliä. Plussaa sinkitty kori, muutenkaan ei suurempia murheita. Etuveto, onko plussaa vai miinusta? Pienellä kuormalla aika hyvä etenemään. Sprinter oli aikaisemmin mutta alkoi lahota käsiin, ei huono ollut sekään. Sitä edellinen oli VW LT, sillä ei kannattanut ajaa asvaltilta sivuun, oli kyllä maailman toiseksi huonoin auto etenemään. Huonoinhan on takavetoinen Transit >:(
M100RC ja TM150PC löytyy kokemusta. Kummankin koneesta otettu tehoja enemmän kun laki sallii. Vaihteistojen kanssa ei mitään ongelmaa.

Etuakselin perä ja napaöljyt kannattaa vaihtaa kerran vuodessa. Tiivisteitä ja puslia noista menee mutta kun remontti tehdään ajoissa niin ei ole kallis. Niin ja sen remontin tarpeen huomaa juuri siinä kun vaihtaa öljyt. Napaongelmat on yleisempiä. Jos tulee rautaa niin auki, kunnon puhdistus, uusi pusla ja tiiviste ja sitten vähän parempaa öljyä kun edellinen.

Moottori on ongelmaton ja tehoa saa ulos riittävästi.

Koppi on keskitasoa, ei aivan nykypäivän huippua mutta hirmuisen kestävä aikaa vastaan. Ei heilu eikä tiivisteet irvistele vanhassakaan koneessa.

M-koneessa on harmillisia öljyvuotoja perän päältä hydrauliikasta. Ei mitään vakavaa eikä suurta mutta kuitenkin. TM on selvästi parempi. Sähkömurheita on ollut kummassakin mutta varustetaso huomioon ottaen kuitenkin yllättävän vähän ja pieniä.(halpoja)

Kumpikin kone on tullut taloon uutena ja syykin on selvä. Samalla varustetasolla olevasta koneesta olisi joutunut maksamaan muissa merkeissä suhteettoman paljon enemmän. En ole katunut. M on pyörinyt 10000h ja TM 6000h. Eikä vieläkään ole tarvis vaihtaa toimivuuden takia. Ainahan jotakin pientä on mutta ei mitään mitä ei olisi saatu korjattua.
Onhan näitä

Salpakiinnitteiset paripyörät. Mikä menee oikealta ohi? Ai jaa sehän on paripyörä.
JF AV35 yleisperävaunu. Muuten kestävä ja hyvä mutta paskanlevitin aivan surkea. Pakki puuttui.
POMO hihnavetoinen lautasniittokone. Pajupuskaan ajo ja hihnaremontti edessä.
JAPA tjms. säilörehuleikkuri. Piiiki oli päästä teroitettu RHS palkki. Ei mennyt rehukasaan, leikatessa runko vääntyi.
Pellonpajan sahaava rehuleikkuri. Väljisti traktorin nostolaitteen ja kopin kiinnitykset puolessa vuodessa.
Jonsered ajettava ruohonleikkuri. Muuten hyvä kone mutta leikkuriosa täysi susi.
Poulan moottorisaha. Kestävä ja luotettava. Kun tarjoat ketjulle puuta ymmärrät miksi?
Epsanjasta -80 luvulla ostettu langaton puhelin, kantama 1000m. Todellisuus oli 25m.
Alfan kevytlypsimet. Jää se maito lehmään lypsämättäkin.
Alfa duovac. Irrottimien edeltäjä, heitti asentoon jossa maito ei tullut tissistä.
Junkkari pyöröpaalain. Mikäs sille nyt tuli kun jo pysähtyi? Ai jaa paali tuli täyteen.
DF-puimuri M660. Vastalakoon puinti? Voiko niinkin tehdä?
IH885 traktori. 20v vanha 3.3l lohko porataan 4.4l ja sitten ihmetellään kun ei moottori kestä!
Tempo karhotin. Kätevä maansiirtokone, mutta ei sovi rehuntekoon.
Volvo V70. Kolme yksilöä ollut. Kyllä tuolla rahalla pitäisi saada laadukkaampaa autoa.
Agrolux aurat. Nurmikynnöllä päisteessä aurat ylös, rullaaminen alkaa ja jatkuu pellon toiseen päähän asti.
Antti-Sampo 6m s-piikkiäes. Turvemailla mahdoton juolan kerääjä.
Garnin navigaattori. Poikkea reitiltä niin on sekaisin kun seinäkello, ajattaa sen jälkeen ihan mistä sattuu.
Ylö puhallinlevitin. Syöttökotelo täysin mahdoton puhdistettava, siksi ruostuu muutamassa vuodessa.
Lukematon määrä halpis-työkaluja. Joukossa muutamia tähtiäkin. mm Lidl:in myymät rälläkät.
Nokia E7. Latausliittimen takia takuuvaihto n.6kk välein. Ihme bugeja. Buuttaus korjaa tilanteen hetkeksi.

Nämä tuli näin pikaisesti mieleen. Näihin hukattua rahamäärää ei viitsi edes laskea.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 30