Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 30

Viestit - volvo88

Onko kellään tietoo, onko tuolta firmasta joku oikeasti saanunt ostettua minkäänlaista konetta

Kyllä tuolta on tullut tavaraa ostettua. Huutokaupan pitäjä on huutokaupan pitäjä, siinä se. Yrittää saada tavarasta mahdollisimman hyvän hinnan. Asiaan vaan pitää osata suhtautua oikealla tavalla. Ei pidä rakastua tavaraan jota on huutamassa. Jos et saa sitä nyt, ensi viikolla on uusi mahdollisuus :P

Olen ostanut tuolta paalisilppurin, ajettavan ruohonleikkurin, viljakärryn lavan, pienkuormaajan, kaivurin romukouran yms pienempää. Homma toimii hienosti, rahat vaatii tilille ennen kun tavara liikkuu, mutta ainakaan minulla ei ole ollut ongelmia. Tavaran laatukin on ollut sitä mitä kerrotaan.

Kolmiakselinen vankkuri on hyvä paalikärry, mutta paalit kannattaa kyllä ajaa sulan maan aikana. Normaalisti pelloilla ei kyllä ole kolmiakselisella mitään liikkumisongelmaa. Anna olla nuo ilmajouset paikallaan. Siivoa kaikki tasonsäätöventtiilit pois ja rakenna jokaiseen pussiin oma venttiili, mistä voit lisätä renkaantäyttölaitteella ilmaa. Jos pussit ovat ehjät ei jatkuvaa paineilmaa tarvita ja toimii jousina niin kun pitääkin.
vasen ovi olis hakusessa ja kattoluukkukii on hieman väljä.....             jotain jääny mertässä väliin.

Ei tuon takia kannata koko koppia vaihtaa. vv-kone tuo fiatin osaa italiasta. Hintakin on ollut ihan sopiva.
Syksyllä tein purkaamokierrosta niin ainakin mähösellä töysässä ja ikh:lla oli noita purettuna. Kokemuksesta voin kuitenkin kertoa että myyvät kopin osia kovin nihkeästi, mieluummin myyvät koko kopin. Silloin hinta pomppaa 4-8 k€ luokkaan.

Mitä osia tarvitset?
Ajotushan se oli pikkasen pielessä. Nyt pelaa

Miten ajoituksen oikeellisuuden saa tarkistettua, jos merkkeihin ei voi luottaa?

Dieselille tarkoitetulla strobovalolla. Ruiskutusputkeen laitetaan anturi josta laite tunnistaa paineen nousun ja välkyttää valoa sen ohjaamana. Sillä sitten tuijotetaan vauhtipyörässä tai hihnapyörässä olevia merkkejä. Sitten toivotaan että ne merkit on kohdillaan :o :o
Veikkaisin kyllä että jakopään asetelmat on menny väärin. Yleensähän nuo pumput otetaan irti ilman että kaikki jakopään merkit on kohdillaan. Tussilla merkitään tai ei sitäkään. Yleensä luotetaan siihen että mikään ei väliajalla liikahda minnekään. Virheen mahdollisuus tuossa on. Uskon että sytty on mennyt yhden hampaan verran myöhäiselle. Mitään sähköistä ajoituksen säätöä tuossa massikassa ei kai ole?

Tarkista nyt ensin tuo ajoitus ja mieti vasta sitten muuta. Häviävän pieni mahdollisuus toki on että pumppupajalla on tehty joku moka.
Niin kumpi siellä huollossa on käynyt ruiskutuspumppu vai syöttöpumppu? Nämä termit voi olla erilaisia eri puolella suomea. Meikäläisellä syöttöpumppu on sama kun siirtopumppu, eli se joka ruokkii ruiskutuspumppua. Älä ota *****iluna, ihan vaan tarkennuksena kysyn :D : ;D
>noissa on muitaakseni ollut sylinteriputkissa heikkoutta jossa niihin on tullut jonkinlaisen galvaanisen reaktion kautta syöpymiä "madonreikiä"

Muisti kyllä rakoilee kun ei oo sylinteriputkia olleskaan vaan on nakerettu reiät suoraan lohkoon.

Joo, muisti kyllä rakoilee, sen myönnän :o.

Mutta ei kyllä tällä kohtaa. Kyllä meidän -68 taavetissa oli märät putket kun siihen remontti tehtiin. Samaa väittää IKH:n sivut. Vm 61-68 990, märät putket, piti oikein tarkistaa.  :P :P
Jos käyttökonetta tarvitset niin tuo remontti voi olla vähän kyseenalaista. Toimivia koneita saa kyllä. Tosin takuuta niillä ei ole.
Veikkaisin kuitenkin että tuohon Taavettiin liittyy muitakin arvoja kun vaan käyttöarvo, eli luultavasti kunnostat sen joka tapauksessa.

Jonkintyyppistä moottoriremonttia se vaatii. Mietityttää tuo öljyn tulo joka aukosta. Ettei olisi huohotin tukossa ja sen seurauksena muita oireita. Luultavasti vaatii täydellisen koneremontin. Voi tosin päästä vähemmälläkin, noissa on muitaakseni ollut sylinteriputkissa heikkoutta jossa niihin on tullut jonkinlaisen galvaanisen reaktion kautta syöpymiä "madonreikiä". Ääntely kyllä viittaa alakerran laakerivikaan. Auki vaan, siitä se lähtee.

Osia noihin kyllä saa ihan virallista tietä ja muualtakin. Konekorjaamo Marjakangas, IKH ym. kannattaa ainakin kysellä. Nettikoneessa oli ihan just myynnissä uusi kampiakseli, en tosin muista mihin malliin.

Onnea vaan projektiin ;) ;)
Eli tuossa on 6l vesijäähdytteinen kuutoskone? Jos näin niin Silver 130 ohjelman saa huoltomies ajettua sisään tuossa tuokiossa, eikä kustanna paljoa. Tosin jos kone on ilman turboa, ei tuosta kovin paljoa hyötyä ole, savu vaan lisääntyy. Turbolla tuosta saa tehoa ihan riittävästi, 130 suurempien ohjelman sopivuudesta en tiedä.

Onhan noita viritetty sitten kotikonsteinkin mm. löysäämällä ruiskutuselementtien säätötangon palautusjousta ym. pientä. Moni näistä virityksistä on päättynyt täydelliseen koneremonttiin kun kone ottaa hallitsemattomasti kierroksia, eikä edes virran katkaisu auta. Sitten ei venttiilit ehdi pois männän tieltä ja sitä rataa. En suosittele. :o :o
Passaako 5130 casen etupäähän laittaa tuota Valtran Axle LS (80W-90) öljyä, kun sitä olisi muutenkin tontilla saatavilla? Päällepäinhän akselit on valmetissa ja casessa samanlaiset Carrarot ja molemmissa kait kitkalukko, mutta onko kumminkin jotakin eroa?

Kitkalukollinen akseli vaatii tuon LS-lisäaineen, muuten paukkuu tai rutisee. Jos on laitettu tavallinen 80-90 öljy, niin voi vaatia parikin öljynvaihtoa ennen kuin rutina loppuu.

MARAANILLE suosittelen kans öljynvaihtoa akseliin näin ensiavuksi. Voi siellä mekaanista vikaakin olla niin kun tässä muut ovat todenneet, mutta sitten kun tuon LS-lisäaineen teho lakkaa, etuakseli pitää ihan karmeaa ääntä. Käännettäessä tuntuu että hajoaa justiinsa. Kannattaa ainakin kokeilla ja jos tulpassa ei ole rautaa niin vika korjaantuu luultavasti öljynvaihdolla.

Muutama vuosi sitten yksi isäntä oli tehnyt hyvän kaupan kun osti saksalaisen natikan josta oli etuakseli rikki. Korjasin sen vaihtamalla oikean öljyn sisään ja tuolla remontilla kone on vieläkin käytössä. ;) ;)
Sitä Jonnikan telapuimuria siinä ihmettelin ja huomasin hintalapun. Tuntui sopivalta ja ajattelin tehdä myyjän kans heti kaupat. Onneksi kaveri veti hihasta ja tarkensi että se on pelkän leikkuupöydän hinta, olikohan luokkaa 95k€!!! Ei jumalauta ;) :o
Piti tulla katsomaan klo 12 pihalle, mutt ahavahduin 12:08 eikä pihalla ollut kuin kauhea käry jäljellä.

Eihän vaan cc pitänyt katoksen tolppaa pystyssä...? tais olla joku muu...

Heinämäen kans tehty samoja havaintoja. Olin myöhäs ja vasta n. 12.25 paikalla. Silloin siinä nojaili joku tyyppi tosi vahvasti sitä tolppaa ja aivan selvästi oli huolissaan että se kaatuu... ;D ;D Ei se kyllä minun kuvitelmaa CC:stä vastannut :P
Olen hirmu tyytyväinen Citroen Jumperiin. Vm 98 ja ajettu reilu 200tkm. Ei ole pompannut katsastuksessa kertaakaan. Samaa autoa saa Peugeottina ja Fiatina. Ja noita saa käytettynä HALVALLA. Normihuollot on tehty ja jarrupalat eteen, siinä on huollot. Korikin taitaa olla sinkitty kun ei näy ruostetta edes kivenhakkaamissa.
Taidan ottaa riskin ja kysyä. Ja jos ei saa polttaa voisi kysellä lämpölaitoksilta voiko ne ottaa vastaan niitä halkoja ja maksaakkin niistä. Eiköhän tuo olis aika hyvää tavaraa priimaamaan ens talvena poltettavia märkiä turpeita ja hakkeita. Ja sitten jos tuo systeemi ei saa tulta allensa pitää kai ostaa lakkapäältä muovien paalauskone ja alkaa laittamaan muovit paaliin ja pinoon odottamaan että niistä aletaan maksamaankin jotain.

Vois olla ideaa että joku urakoitsija hommais pyöröpaalaimen jonka kitaan voitaisiin puutavarakuormaimella syöttää nuo muovit. Nuo muovipaalit olisi paljon siistimpiä ja kätevämpiä varastoida. Ja ei muuta kun odottamaan että noista maksetaan.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 30