Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 30

Viestit - volvo88

Elikkäs vissiin vetävästä akselista kysymys? Mikä kone mahtaa olla kyseessä, purkutekniikka on noissa vanhemmissa vähemmän selkeää kun uusimmissa.
Lämpöä nuo yleensä vaatii, ja kärsivällisyyttä. Vanhan traderin rumpua joskus yritin irti, lämmitin ja lämmitin, ei vaan irronnut. Iltamyöhäsellä luovutin ja menin maaten, ajattelin että aamulla pienin paloiksi ja hommaan uuden.

Aamulla menin pajalle ja rumpu irtosi käsin vetämällä. Lämpölaajeneminen ja tässä tapauksessa kai lämpökutistuminen oli tehnyt tehtävänsä.

Lämmityksen jälkeen, kohteen sopivasti jäähdyttyä, öljysuihku irrotettavaan saumaan tekee ihmeitä. Sopiva lämpö notkistaa öljyn ja silloin se tunkeutuu joka paikkaan. Ajankohdan valinta on tarkka, liian kuuma polttaa/haihduttaa öljyn, kylmä ei anna mahdollisuutta tunkeutua syvemmälle.

Kaikki on irti saatu. Kaasupilli, kärsivällisyys, CRC ja öljy. Siinä se, nuo kun tekee oikein, lekaa tarvitaan hyvin vähän.

PS. tuohon kuumentamiseen ei sitten riitä mikään nestekaasutoho, tarvitsee happea pullosta mukaan ennen kuin lämmöt on riittävät. ;)
Suoraan virtalukon hehkuasennosta virta tulee, ei ole relettä, ei automatiikkaa. Liekkihehkussa on pieni säiliö, joka täyttyy paluuvirtauksella. Jos hehkutulppa vuotaa, eli on rikki, tuo säiliö voi tyhjentyä omia aikojaan ja silloin hehkutus ei hoida hommaansa.
Onhan noita tullut käytettyä, monenkin merkkisiä. Mainostaa kun ei saa niin parhaiten kestävä laite on tehty sveitsissä, mutta on sitten kallis. Kyllä noilla 500€ laitteilla normaalilaakerit hoitaa, mutta sitten kun tulee vastaan se joka on kunnolla kiinni...

Yhden laakerin takia ei tuollaisia kannata hankkia. Sopiva putken pätkä jonka ulkohalkaisija on laakerin ulkokehän sisämitan vahvuinen. Toiseen päähän liukuvasaraan sopiva mutteri, toinen pää hitsataan (hepataan) laakerin ulkokehään kiinni. Annetaan kunnolla jäähtyä ja liukuvasaralla pois. Tuolla lähtee lujassakin olevat laakerit kun lämpölaajeneminen tekee tehtävänsä.

Niin ja sitten se konemiehen konsti. Kaasupillillä kylmän rauhallisesti ulko ja sisäkehä poikki. Onnistuu kyllä vastinpintoja vahingoittamatta kun on tarkkana. Sen jälkeen romut voi kaivaa ulos vaikka ruuvimensselillä.
Jos kauhoja on monta, kannattaa miettiä kumpi on helpompi, vaihtaa kaikkiin kauhoihin kiinnikkeet (ei muuten ole ihan pikkujuttu) vai tehdä/teetättää valtran kuormaajaan ismen sovite. Sovitteen voi saada valmiinakin kun vain osaa kysyä oikeasta paikasta. MP-Liftin kuormaajat ainakin saa sillä sovitteella kun haluaa.
Pysy Juhana vaan mukana kirjoittajien joukossa. Hait apua ongelmaasi ja sitä sait, saatoit säästää tuhansien eurojen remonttilaskun. Mieluummin sinun vastauksiisi kommentoin, kun muutaman huomionkipeän, jotka kääntää asiallisen aiheen alta aikayksikön täysin epäoleelliseen. Hyvällä kaverillani on lukihäiriö, eikä sille mitään voi. Kirjoittaminen ei suju, mutta muuten järki on kuin partaveitsi ja on kaverina aivan huippu. Kirjoituskin kehittyy ajan myötä pikkuhiljaa ;) ;D
selvä netse oilin purkisa 80 90 20 litraa hyporoitia muta ls aine puutuu lukee lf peräsä sitä laitan kun pakatsu loppuu kylmä ilmo uklona toivotavasti autaa paukumisee eikö ole iso vika kiitos vielä vatsauksista kakille
Älä laita tuota eikä Universalia. Tilanne ei muutu miksikään. Kitkalukkoon pitää ehdottomasti käyttää LS-lisäaineistettua öljyä. Tavallinen hypoidi tai märkäjarruöljy ei käy. Neste Hypoid LS on oikea öljy tuonne, muillakin valmistajilla toki on vastaavia. Niitä ei muuten ihan joka kaupassa ole, sitten yrittävät puhumalla myydä sinulle jotakin muuta. Älä ota.
Kokeileppas vaihtaa öljyt tasauspyörästöön ennen kun alat mitään remontteja suunnittelemaan. Tuossa ZF-akselissa on kitkalukko ja on pirun tarkka öljyille. Kitkalukolle tarkoitetun LS-lisäaineistetun 80-90 öljyn kun laitat tuonne niin veikkaan että pätkiminen loppuu siihen paikkaan. Jos sielä on väärä tai liian vanha öljy, tekee justiinsa tuota, tuntuu että hajoaa koko etuperä.
Huonosti on kokemusta torpedoista, mutta jokin kosketus sentään. Olin korjaamassa tuollaista konetta ja siinä sivumennen ihmettelin noiden torpedojen merkitystä. Isäntä kertoi niiden olevan aivan ehdottomat. Viljeli porkkanaa ja lanttua. Muuta en tiedä, mutta eipä tunnu tietävän kyllä muutkaan ;) ;)
Tuttu on ongelma, varmaan saman sarjan olen ostanut. Koneet on tosi hyviä ja voimakkaita. Ei mitään maailman kevyimpiä, mutta kai sekin jotakin kertoo.
En muista firman nimeä joka tuon sarjan myi, kulkeva kauppias kuitenkin. Vuosi sitten kärähti eka laturi ja korvaavan sain MPT-tools nimisen firman edustajalta. Tiedä sitten saako enää, mutta kannattaa ainakin kysyä. MPT löytyy kyllä googlella.
no hakkee sen pakokaasulapun joltain pikkukorjaamolta, ne ei pole hullun lailla... mutta täytyyhän moottori sen kestää mitä tehtaan säädöissä kierroksia ottaa, joka koneella pitää joskus revittää oikein kunnolla :)
Joo mutta kun ne tekee joskus pistokokeita vaikka on lappu mukana. Jos päästöjä löytyy on seuraavaksi tuo pikkukorjaamo kusessa...
Tuo myyräoja-aura ei ole tarkoitettu putken vetämiseen. Se "luoti" tekee maahan onkalon jota pitkin vesi virtaa. Toimii joissakin maissa, mutta ei kaikissa. Alunperin se on tarkoitettu normaalin salaojituksen aputoimeksi.

Nuo oja-aurat, joilla vedetään putkea on asia erikseen.
Kolmessa koneessa on MP-lift. Ei ole pahaa sanottavaa, vaikka kaupanteko saattaa äkkiseltään tuntua hiukan omituiselta ::)

Ei vaan yksi miinus on. TM155 vaatii etukuormaajan irrottamisen sovitteista että saa ilmansuodattimen pois. Onkos joku onnistunut ratkaisemaan tämän ongelman?
Nostetaanpas ylös parin vuoden takaa, aikaa on kulunut ja laitteet kehittyneet. Mitä bluetooth-kuulokkeita suosittelette nyt?
Paikalla oltiin. Ihan asiallinen näytös, osaavilla kuskeilla ja koneilla. Sain jopa investointikipinää, mikä lienee tarkoituskin :P :P
http://koti.mbnet.fi/~huhtama/ele/index.php?si=ml29.sis

Että näin, sekavaa on. Asentajan paperit on mutta en ikinä tee vanhoissa järjestelmissä mitään ennen kuin varmistan. Suojamaa voi olla punainen tai sininen riippuen tilanteesta (lue: mitä johtoa nyt sitten olikin saatavilla). Kannattaa seurata johtoa taululle asti ja katsoa mikä väri menee suojamaakiskoon kiinni, loput kolme on vaihejohtoja. Virtakynästäkin on uskomattomasti apua. Johtojen värit voivat olla haalistuneet, erityisesti ruskeaa ja punaista voi olla vaikea erottaa, samoin sininen ja harmaa. Tarkkana.

ps. muistathan että noita kytkentöjä ei saa tehdä muut kuin ammattilaiset ;)
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 30