Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Valtraan pitäs hommata uudet renkaat, vanhat 8500 tuntia ajetut rupeaa oleen entiset. Käytännössä tota vehjettä käytetään vaan kevät töiden aikaan ja vähän syksyllä ja talvella. 600/65 38 takana ja 480/65 28 edessä. Tuli yksi tarjous Linglong merkkisistä.
Onko mitään kokemusta merkistä? Auton alla on pelannu ok itsellä. Alliance lienee aika huono. BKT merkkisiin nähden saisi koko kierron takarenkaiden hinnalla.
Tuli hommattua tommonen klassikko kaivuri jostain seitsemänkymmentä luvulta. Nuffieldin tai Leylandin tekniikkaa. Vehje on suhteellisen siisti. Tiukassa vedätyksessä esim rinteeseen ei ole ensin vetoa yhtään sitten saattaa hyökätä vauhdilla ajosuuntaan tai sitten ei liiku mihinkään. Vaihteistossa on neljä peruspykälää ja suunnanvaihdin. Kytkin on turbiinimallia. Mistähän tuota probleemaa alkaisi etsiä?
Runkojarrun ilmaventtiili vuotaa "katosta". Wabcossa on jonkinlainnen hattu karaa vasten rungossa. Sehän sitten aiheuttaa sen että kone ei oikeen liiku kun on kaikki jarrut päällä, kun ilmanpaine ei riitä. Uusia ei saa, joku korvaava malli on olemassa mutta pistoke pitää vaihtaa erilaiseksi. Onko kukaan kokeillu korjata sen tuplan ilmavuodot kaksikomponenttiliimalla tai jollain muulla aineella.
Vaatiiko tuo nykyään jonkin rekisteröinnin tilojen välisessä kaupassa? Kyseltiin tuollaista plakaattia rehuviljan myynnissä?
Sattuuko kellään oleen Nibexin vihreitä kauhoja ylimääräsenä. Muutamaa kymmentä tarvis.
Mites tämä nyt oikeen menee kun tuota Google faktaa on vanhaa ja uutta ja sekavaa ja ristiriitaista.
Talossa on nyt kevytkuorma-auto mikä vaatii C-kortin ja ajetaan tavaraa noin 100 päivää vuodessa toreille ja jälleenmyyjille. Lisäksi tavaraa kärrätään liikennetraktorilla, lapeja yms.
Nyt on menty ilman ammattipätevyyttä ja liikennelupaa traktorille. Trukkikorttikin pitäisi olla yhdelle tilaajalle.
Ns. direktiivipäiviä on nyt muiden töiden takia kolme; työturva, tieturva ja rataturva (ja tulityö).
Rupeaa olemaan ammattipätevyys kuorma-autolle niin pientä vaille että voisi suorittaa. Ennakoiva-ajo on pakollinen eli se pitäs käydä.
Mitäs sitten? Pitääkö ammattipätevyys olla jo voimassa kun hakee traktorin liikennelupakurssille? Vai kattaako se yhden päivän? Sellainen kurssi on, mutta onko se edes pakollinen vai voiko traktorin liikennelupaa anoa ammattipätevyyden perusteella?
Skännä omasi ennustajanlahjoja aikoinaan. Nyt tuli mitta täyteen Sirkussonnin kanssa, kun tuo huolto on niin hankalaa täälläpäin. Tarkoitus olisi hommata joko uusi tai vähän käytetty Valtra kokoluokassa 130-170 heppaa. Mites noi laatikkovaihtoehdot menee. Onko jotain mitä kannattaa välttää. Käyttö on pääasiassa peltohommia ja lumi- yms urakointia. Siirtoajoa on suht paljon.
Ko vehkeen hydrauliikan räjäytyskuva pitäs löytää netistä. Kerran sen löysin mutta nyt ei millään. Oisko vinkkiä?
Löyty yksi irtonainen seegeri hydrauliikkapumpun ja kannen välistä, se ei järjen mukaan mahdu sinne kanavaan kummastakaan suunnasta, mutta mistä se on?
Piti 3 vuott sitten vaihtaa 6850 Valtraan uudet gummit. Sillon on lähtöhinta Continentaleilla noin 3000 tonnia kipale, siis takarenkaat, 600/65r38. Jäi ostamatta. Samat gummit vielä alla. Nyt alkaa asfalttiajon seurauksena sulaa etusetkin alle, Firestonet. Contit on alkuperäset kohta 8000 tuntia ajetut. Firestonet jotain puolet siitä. Hinnat on lähes puolittuneet siitä ajasta.Kyllä tuo kierros vielä kustantaa sen verran että noita itämaankumeja on tullut kateltua.
Virossa ois tuo takakumi verollisena Petlaksen tekemänä rapian tonnin verolla. 575 Sirkussonnissa on Petlakset takana eikä niissä nyt mitään moitittavaa ole kesäajossa.
Että mites nykyään noi BKT, Starmaxx, Petlas yms gummit. Sulaako alle? Pääseekö talvella eteenpäin?
Onko kellään ollut ko. lajiketta koeviljelyssä? Aika niukasti on tietoa jaossa jos ensi vuonna pitäs olla siementä saatavilla.
On olemassa Jykevän kivikoukku. Samaan runkoon myydään jankkuria. Miten on, tarvis perunamailla ja muutamalla savikolla päisteisiin vähän kuohkeutusta. Onko rahan hukkaa vai oikotie onneen ostaa Korteksen jankkuri? Tarve on pieni mutta oleellinen.
Mikä lienee sen osan nimi joka on osassa hydraulisia työntövarsia. Osa on banjoliitin joka liukuu lukkoventtiiliin. Tiivisteenä on ainoastaan O-rengas. Toisessa päässä on usein samanlainen banjo lyhennettevällä putkella ja helmellä. Näistä liukuvista liittimistä joutuu pulittamaan yli 60 euroa Valtran kautta. Ko. osassa on banjoliitin ja noin 15 mm paksuseinämäistä putkea joka menee lukkoventtiiliin missä on se O-rengas tiivisteenä.
Millähän noihin saisi lisää nopeutta. Nostossa on viiden sekunnin viive nappulan painamisen jälkeen. Onko tuo vika vai ominaisuus. Muuten tuon kanssa pärjää mutta osa kylvöistä tehdään nostolaitekoneella ja laahavantaat tupaa meneen tukkoon varsinkin herneen kanssa. Lasku kyllä tapahtuu riitävän nopeasti.
Pitkästä aikaa
Sirkussonni pelleilee. Aluksi nostolaitteet alkoi temppuileen niin että teki napeista mitä vaan niin automatiikka ajoi vetovarret yläasentoon. Rullalla pystyi vielä toimimaan. Otin kynkän tyvestä asentoanturin irti ja pistin takasin paikalleen. Ei pelaa enää mitenkään. Jäivät yläasentoon "pumppua vasten". Nostolaitteiden käyttöpanelissa vilkkuu impulssivalo kolmion sisässä. Koodi on 22.
Onko muilla yhtiöillä venyneet toimitusajat? Nesteeltä tilatun öljyn mikä on tilattu 29.12 toivotaan tulevan 15.1. Asiassa on muuttujia, mutta ei näin. Pyhiä on pari välissä. Huonot ajokelit (sanoi asiakaspalvelu tänään).
Vaikuttaako joku maailmanmarkkinahinta johonkin vai? Kuivurikaudella olisi aika pitkä aika.
Hermot menee, tilaa ajoissa jos tilaat.