Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Valtraan pitäs hommata uudet renkaat, vanhat 8500 tuntia ajetut rupeaa oleen entiset. Käytännössä tota vehjettä käytetään vaan kevät töiden aikaan ja vähän syksyllä ja talvella. 600/65 38 takana ja 480/65 28 edessä. Tuli yksi tarjous Linglong merkkisistä.
Onko mitään kokemusta merkistä? Auton alla on pelannu ok itsellä. Alliance lienee aika huono. BKT merkkisiin nähden saisi koko kierron takarenkaiden hinnalla.
Onko Nuhvimestarilla tietoa että mikä kone tossa on? Neljä pyttyä vähän hassulla pakosarjalla. Hehkua ei ole, Simmsim pakkosyöttö vähän epäkunnossa, Pilotin putki poikki, käyntiin saa kyllä pakkasillakin kun antaa pilottia imusarjaan. Se menee kyllä seuraavaksi korjaukseen. Pakkosyöttö menee ja jää pohjaan mutta ei toimi. Sehän ei kyllä koneeseen liity, kuten ei Pilottikaan.
Se on Leylandin Skid Unitin päälle tehty, Brockhousen 11N muuntimella, kirjaimesta en varmaksi sano, mutta kuitenkii.
Oletko ajanut muunninkoneella ennen? Ihan kysyn siksi, koska ajotuntuma on muuntimella osittain tuollainen, tuntuu ettei liiku mutta kun muuntimen öljy alkaa kiertää staattoripyörän kautta, kone saa momenttia ja alkaa liikkua.
No niin On noita momentinmuunnin koneita tullut joskus ajeltua. Kone on seissyt pihassa verkkaisessa huollossa ja nyt laatikkoon on lisätty öljyä, alkaa vetoa löytyyn. Isoin syy tais olla öljyn puute. Mitähän öljyä tuo muunnin syö?
Tänään otettu Työelämään tutustumiskurssille JCB:llä ja hyvin meni. Suursäkki nousee vaikka molemmilla päillä riittävän korkealle ja suht isot maakivet nousee pellosta.
Ei tuossa mielestäni ole mitään muutakun valot ja startti sähköllä.
Tuli hommattua tommonen klassikko kaivuri jostain seitsemänkymmentä luvulta. Nuffieldin tai Leylandin tekniikkaa. Vehje on suhteellisen siisti. Tiukassa vedätyksessä esim rinteeseen ei ole ensin vetoa yhtään sitten saattaa hyökätä vauhdilla ajosuuntaan tai sitten ei liiku mihinkään. Vaihteistossa on neljä peruspykälää ja suunnanvaihdin. Kytkin on turbiinimallia. Mistähän tuota probleemaa alkaisi etsiä?
Pohjoispirkassa on maksimi maksu 300 euroa ja tulee täyteen aika pienillä hehtaareilla. 50 euroa perusmaksu ja 1,5 euroa hehtaari päälle. Mielestäni paljon saamattomiin etuihin nähden.
Taimista salaatit istutetaan, eli vaatii esikasvatuksen kasvihuoneessa, jollei valmiita taimia osta.
Nykyään niitä istutetaan biohajoavaan kalvoon.
Tuo taitaa kaupata taimiakin. http://www.sgnieminen.fi/ammattiviljely/
Siemeniä. http://www.helle.fi/
Luin kyllä juttuja että onnistuis siemenestäkin.
Eniten kiinnostaa tuo tautien ja tuholaisten torjunta, että meneekö luomuna vai pitääkö olla suihkepullon kanssa vartioimassa pellon reunalla.
Eiköhän noi taudit taudit ja tuholaiset ole pienimpiä ongelmia kylvöön, jäähdytykseen, pakkamiseen ja markkinointiin verrattuna.
Wabcon venttiilin osanumero on 472072656. Tommosen kun löytäs jemmaan tai muutamankin. Tämä on se korvaava malli mihin joutuu vaihtaan liittimen.
Hain Koneosapalvelusta purkuosan, sama vika, katto vuotaa. Sattumalta sain vinkin että Länkipohjassa Jykillä voi olla. Hurukyytiä Jykille ja vot, löyty tasan yksi vielä hyllystä. Sellanen korvaava malli, sitäkään ei enää tehdä. Kuorma-auton kärreissä on käytetty samaa, ainakin Jykillä.
Jykin varaosamyyjä esitteli seuraavqn vaihtoehdon Lokomoon. Jykillä on yksi venttiilimalli mitä pystyy niputtaan, kierretangolla tai pitkällä pultilla venttiilit nippuun. Sillon Lokomon jakotukki jää ylimääräseksi ja päälinja kulkee venttiilien läpi. Sähköliittimet joutuu vaihtaan. Ainoa vaan että senkin mallin valmistus on loppu mutta tavaraa on vielä paljon maailmalla.
Sen alkuperäisen korvannutta peltikuorista mallia saa kuulemma jostain peruskorjattunq, merkkinä on punainen maalitäplä.
Eikö tuo ole ominaisuus eikä vika. Virrat pois, virrat päälle. Toimii.
Runkojarrun ilmaventtiili vuotaa "katosta". Wabcossa on jonkinlainnen hattu karaa vasten rungossa. Sehän sitten aiheuttaa sen että kone ei oikeen liiku kun on kaikki jarrut päällä, kun ilmanpaine ei riitä. Uusia ei saa, joku korvaava malli on olemassa mutta pistoke pitää vaihtaa erilaiseksi. Onko kukaan kokeillu korjata sen tuplan ilmavuodot kaksikomponenttiliimalla tai jollain muulla aineella.
Lustossa voi olla tietoa.
Runkojarrun ilmaventtiili vuotaa "katosta". Wabcossa on jonkinlainnen hattu karaa vasten rungossa. Sehän sitten aiheuttaa sen että kone ei oikeen liiku kun on kaikki jarrut päällä, kun ilmanpaine ei riitä. Uusia ei saa, joku korvaava malli on olemassa mutta pistoke pitää vaihtaa erilaiseksi. Onko kukaan kokeillu korjata sen tuplan ilmavuodot kaksikomponenttiliimalla tai jollain muulla aineella.
Milläs, mistäs tuohon rekisteröidytään? Ei näissä jutuissa ole kyllä mitään tolkkua, jos vie rotanmyrkkyä naapuriin pitää olla oma kortti. Vanha erityisten vaarallisten kortti ei riitä plus ympäristötutkinto. Juu...
Vaatiiko tuo nykyään jonkin rekisteröinnin tilojen välisessä kaupassa? Kyseltiin tuollaista plakaattia rehuviljan myynnissä?