Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 124

Viestit - jusu

Avantilta suoraa, ei hinnat aiva kovin hirveitä muihin verrattuna ja sopii varmasti. Saa myös korjaussarjoja.

Ookko varma että vika on ajomoottorissa, ettei oo kiila pettäny?
meilloli jokunen vuosi sitte oikeen reirusti onkelmia, meni 4lypsävää ja 1 tiine hieho honkajokeen vuoren aikana, halvauksia ja selittämättömistä syistä jalaattomia yms
rehuista oli tottakai näytteet no niitä tutkittiin viä syvemminki eikä nyt mitään ihmeellistä,otettiin verikokeita sekä sairaista että terveistä eikä lopullista selitystä oo tähän päivään mennes selvinny.
toki rehut oli märiän kesän jäliiltä mutta on niitä ollu ennen ja jälkeenki.

ei liity erelliseen sen kummemmin mutta on alettu käyttähän säännöllisesti meijerin boluksia sekä umpikaurelle että poikimisen yhteyteen ja poikimisen yhteyres riskin omaaville viä minergel ja proppia.
nyt on menny aiva ok pitkän aikaa eikä ell lääkäri oo halvauksia käyny hoitaas.
tunnutukset menee ja koko ajan saa puhuras aiv ei lypsys olevien jämiä muuta nuorelle väelle

onko muualla päin ollu el lekuriilla tapana loppua kalakkia nahaan alle? sitä on perusteltu pitkävaikutteisuurella, voi olla luulua mutta hyvällä rosentilla oli teho silloon kun on ollu tarvesta.

meilloli joskus sellaanen holsti joka tarvi joka poikimiseen pari lekurin käyntiä mutta lypsi sevverran hyvin jotta se kannatti kunnes tuli se kerta että tarvittihin se kolomas kerta eikä sekää auttanu soli sitte siinä
vian aiheuttaja on tyhjäksi menny kippo, nesteen mukana on menny muutama paskanökkäre mukana linjaan ja lisäämällä nestettä se paska painetaan sylinteriistä läpi samalla paskoen tiivisteet tai no ei se välttämättä rikki mee mutta paska jää tiivisteen väliin ja siks vuotaa..
aina kun sylinteri korjataan/vaihdetaan niin kippo pesuun ja uurella nesteellä putsataan linjat kaikista ilimaruuvi reilusti auki ollen..
toki usein se eka lisäys jo laittaa ongelman vierimään kun ei sitä siinä kiirees korjata saati putsaalla..


ja sitte ikhlla oli joskus myynnis sylinteriä ja tiivistesarjoja ainaki just valluuhin joiren tiivisteet ei kestäny jarrunestettä.. juu takaasi veto oli ja tilanteen piti korjaantuman mutta jäikö nuota mailmalle kuinka palio sitei tarina kerro. minä kumminki uskallan silti viä ostaa sen ikh osan ei niitä kumminkaa oo sen useemmin menny ku orkkiksiakaa.
mä kyllä väittääsin että jos paineet kunnos ja heti käynnistyksen jäläkehen ei ohjaus nyi tai mieti niin vika on kuormaajan puolella mutta enpä ekaa kertaa vääräskää oo

sen vähä mitä ittellä kokemuksia niin imun ilmavuodot -05, mettoo ja meka sarjoos on ilmentyny just käynnistäes ensi
löytyykö hammasmätään mitää syytä kummemmin? kiviä rautaa petonia laakeririkkoa yms vai onko vaan ison kehän kerrannaasta yhyristettynä levykytkimen jumekseen?
Ylävesiliitäntään useampikin paikka, paisuntasäiliöstä lähtevään letkuun
T-haara, tai sitten vesipumpun takasivussa olevaan proppuun, tai
Siihen lämppärin paluuletkuun.
Kierto toimii huonosti vapaalla kierrolla ( ainaskin 6 - megassa)
Eli ratkaisuna sähköinen kiertovesipumppu,
Löytyy ihan autotarvikeliikkeestä, olikohan  mb sprintterin bussin
Kiertovesipumppu, ei vie virtaa paljoa, eikä pienet ilmakuplat haittaa,
Jos termin lämmitin  pikaliittimillä. Irroitettavaa mallia.
Pikaliittimiksi käy ihan  1/2”  hydrauliikan pikaliittimet.
Jos enempi säännöllistä käyttöä,
Vebasto käytännöllisempi, kun vaan akku timmissä.

juuri näin pumpun kans on ainaki varmatoimisempi/tasaasempi lämpiämään

toi termi lämmitin on kyllä tehokas

ei oo kovin pitkän ajan kokemusta viä (5v) että löytyykö haittaa tekevää vaikutusta lähinnä tosta tehokkuudesta että lämpiääkö turhanki tehokkaasti
mutta miten olis paras kytkeä laturi vanhaan koneeseen ja akkuun.    lohkolämppäri on vielä sellanen iso pyöreä pistokkeinen.

erillinen pistoke laturia varte esim perus kolminapaanen työkonepistoke

navetan harjakoneeseen laitoon sellasen ja toimii luotettavasti ja läpääsykyky riittävä, sen akku kun tulee liianki tyhyjäksi ajettua
jos ilmavuotua kuvittelis muittenki liikkeiren tökkivän ja valojen vilikkuvan.

imusiivilän kannen vuoto ilmenis ensi heti käynnistyksen jälkeen tökkivänä ohjauksena yms

ootko varma että on ilmaa? vahtoaako?

vain yleensä pikaliittimistä kannattaa aloottaa nuo kourakuormaamien esiohjauspuolen häikät, etenki paluupuolella pitäs olla uuret tai sitte ei ollenkaa

mutta jos siis vahtuaa niin se imusiivilän kannen tiiviste on siis se helepoon

mettoo ja meka sarjoos ei pääse imuputkeen käsiksi muuta reppu pois, 05sarjas pääsi helepommalla

yks hieho nuolee metallisia rakenteita kielen alapuolella. mikäs juttu tämon?
alkanu pistään silmään täs parin viikon aikana, olovana aina vaan innokkahammin sitä tekee. välillä tuntuu että aiva niinku sitä kutittaas tai jotain. muuten normaalin oloonen
14.9r28 kapialla välivanteella ainaki -98 6400 mahtuu juuri ja juuri kääntyhy osumatta mutta lokari ei maharu olee
Koneet, laitteet ja tekniikka / nännikumit
: 05.04.19 - klo:13:58
onko kukaa löytäny muualta ku hankkian eioo myymälän kautta delavalin 907595 01 nännikummia? ei oo larulla ei finlaktolla ei missää nettikaupoos mitä löytäny tähän mennes..
Ettei ny olsi moottorin ja pumpun välises sakara tai mikä siä onkaa kytkimes vikaa? Tuo "varon ääni" vois olla että kytkin olis luistanu sakaroiden tms antauruttua tai kytkin luistanu aksilalla kiilan yms petettyä..

Pelkkä varon kuoleentuminen yhyreltä liikkeeltä ei tee viä kuolleeksi koko hydrauliikkaa.

Vanhemmista avanttiista meni niitä jostain syystä mutta uurempiin en muista vaihtaneeni..
Näin ittekki jonkin verran toisille remonttia tekevänä, niin kyllä son palio mukavee purkaa ja kasata itte kuin että eri tyyppi purkaa ja eri kasaa..
Varustelutasois on kumminki eroa vaikka perustekniikka onki samaa. Sitte on jälkiasennuksia yms kotkaaluja ja pelkästään niiren kans takutes kun ei oo takaraivos kuinka letkut sun muut menee.. kasaus järjestys kun määräytyy purkaes.. se voi hyvinki olla että puruun säästö kuluu kasauksen lisäkuluuhin..

Parasta säästöä on kun tarvittaes ottaa sen etu tai kourakuormaajan yms pois tai paripyörät ja tyhjää hytin ja pesee sen koneen hyvin ennen huoltoon vientiä.
jaa jos oikeen ymmärsin niin X22 liitin katon sisällä hytin kaikis kulmis, pitäs erkaantua työvalojen johtonipuista ja jos ei oo pirelty niin olis jo katon sivuosalla pujotettuna
Maidontuotanto ja lihanaudat / Vs: bolukset
: 13.01.19 - klo:12:08
kyllä boluksien käyttö perustuu siihen ennakointiin/rutiiniin riskialttiille, en kyllä makaavalle uskaltaasi antaa enää, pasta minerkeelin kans nopeavaikutteisempina tuntuu siinä turvallisemmalta ensiapuun lekuria orotelles joka kumminki on halavee ottaa aijjoos paikalle..

Sivuja: [1] 2 3 ... 124