Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 124

Viestit - jusu

Maidontuotanto ja lihanaudat / Vs: bolukset
: 13.01.19 - klo:11:59
onko faban kauppaamasta bolus annostelijasta kokemuksia/näkemyksiä? jotenki arveluttaa se kumisuoja, pysyykö se siinä..?

nyt muovinen käytös, ihan ok mutta helposti pureskeltava..




ja hauskinta tuossa kun ei saanu tuohon malliin kunnon puskutukia vaan piti nuihin mp-liftin sötöksiin tyytyä.  noooo , ei pä näytä nykyäänkään olevan kovinkaksiset nuo tuet..   ja sen takia panostin linkoon ja aurana mopoluokan rote..   saa nähä miten käy ens viikolla.   tuo kuormain ollu pikkanen pettymys muutenkin..   onneton ei nosta etes etupäätä maasta, saati kevennä.   aikasemmassa ollu nosti pyörät reilusti ilmaan.   helppo korjata renkaat.  tuo nykyinen tartte aina tunkkia apuun..   ainoa hyvä on tuo tuplaturpa...  sms ja euro ni ei ole paljon värkkei mitä ei kiinnisais..

onko etupään noston ongelma voiman puute vai liikeraran loppuminen?
kuikkaa on ollu viimeeset 5 kuormainta joista 2 viäki käytös. 670 malli on just auran kans pökätty vanhan isännän toimesta pariki kertaa, sitte virheenä tehty jäykistys kolmio, jonka takia alkoi repeily joka on loppunut vasta nyt kun tein vuosi pari sitte asian suuntaiset kiilapäiset vahvikeet jokka jakaa kuormituksen piremmälle matkalle.. loppuhan se on jo mutta onpa se jokusen tunniin liikkunukki.. 9X0 sarjaasta ku viä tehtääs samalla mallilla niin se olis se valinta..
muutamaa q sarjaasta hitsalleena en kyllä enää kuikkaa ostaasi..

isme on torennäköösesti se seuraava jos joskus kuormaaja viä täytyy ostaa
mulla on luultavasti 80 luvun tos, kuitenki jo pikaliikemoottorein varustettu, kv1700 ja maks halkasija johteiden päällä joku 450 ja kitapalan poistamalla 550, läpireikä 70mm

harvoja hommia mitä tolla omaan tai naapurien tarpeeseen ei oo saanu tehtyä, isommat sarjat sitte teetetty cncllä

tollanen yhyren sorvarin loppuun ajama kones on viä maatilakäyttöön ihan pätevä ja tarkkuus riittävä, koneen välykset kun oppii tuntemaan niin saa kyllä riittävää jäläkiä.

teriin kannattaa panostaa. kärkipylkän lukitukset pitää olla kunnos ja kartio ehjä, pakka suoras, johteet ruosteettomat ja kelkan tiiveyttä useissa pystyy säätämään. tukilaakeri on hyvä ja lähes pakollinen varuste sekä pyöriviä keskiökärkiä pitäis olla isompaan ja pienempään tarpeeseen.
läpireikää pidän tärkeänä ton 70mm kans ei oo ollu takkua mutta en pienempääkää huolisi, holkittamalla nylonilla saa värinät kuriin pienemmille  halkaasioille.

sitte josei aiempaa kokemusta niin kokeneen sorvarin puheille, äkkiä opastaa perusasiat.

työturvallisuutta sorvin kans touhutes ei voi korostaa liikaa, se on tappokone huolimattomis käsis.. ja viä se 30mm aksilaki kun ottaa resonanssin niin sitä liikettä ei pirätä mikää, jo metrin tukematon aksila esim reiästä läpi sorvin päästä tukemattomana saa aikamoista tuhoa aikaan

en ostaasi sorvia kokeelematta sitä ensi
Suonsyrjän tilalta kysyny?
Juu öljy oli tummaa ja suodatin täynnä pintoja. Vaikka ei vanoista öljyistä ole kyse.

Pikavaihteen pakat menny ainakin. Uusitaan nyt ne ja lyödään kasaan. Sit ulosoton aukasu.
Sellanen tuli mieleen, että ohjauksen paineet pitää ensitöinä tarkastaa, kunhan saadaan kasaan.

onko ollu vettä maharollisesti öljyn seas, se saa kalvon levyn pinnasta pois ja sitte vain narskahtelee pinnat irti kytkies..

toinen on se sähkö/muu ohjausvika mikä voi nopiastikki särkiä käyttäjän lisäksi.. paineet on hyvä kattua joo..

öljyn tummuus vois kertua siihen suuntaan että syystä tai toisesta luistanu kovastikkin, ajatuksena kolome pakkaa yhtäaikaa päällä esim..

muista huuhrella kunnolla löpöllä jokapaikka sen jälkeen öljyllä

tarkista myös neliveron pakka samalla ja vaihra laakerit kun kerran niin liki jo auki..
Joo pitääkin kokeilla niin että kytkee päälle ja sammuttaa moottorin.

Samassa koneessa on myös sellainen vika, että jumittaa ilmeisesti ykkösen pakka pikavaihteissa.
Kakkosen alueella kaikki toimii oikein ja taas kolmosen pikavaihteella on niin jumissa ettei meinaa paikaltaan liikkeelle päästä.
Muuta näissähän onkin niin, että
alueella 1 on pakat I ja II
alueella 2 II ja III
alueella 3 I ja III
eli tästä päättelin että ykkösen pakassa on jotain vialla. Täytyy ehkä tästä laittaa ihan oma aihe.

pv viassa myös magn vent vika maharollinen koska osa pakoista päällä jousella ja tulee paineella pois..

pelaako ulosoton 540 ja ajo normaalisti, 540 pitäis teherä saman jos pakkaan liittyvä tai sen ohjaus vika, josei tee niin jotain on särki repus

sähkövikaa kannattaa lähtiä ihan napilta ja kepiltä alakaen, takaseinän turvakatkaisin plus sivupaneelin releen kautta magn venttiiliille.

jos muutaki sähkövikaa niin hytin maarootukset kannattaa ensimmäästen joukos putsaalla




viä tuli mieleen että jos nappi uusittu niin onko se oikian mallinen, off pito on?
Kiristikkö pyssyllä liian tiukkaan.

mulla ei ainakaa ollu kireyrellä väliä, tai en ainakaa huomannu, ja toisekseen ne vaivat loppu sitte..
mölpröötä meni kvernees samalla lailla takavuosina ilman osumia ihan 5-6ha väliin, niitä takuuhin sai haettua kyllä mutta vaihtorumpa tympi niin haettu muualta.. syytä ei selvinny muuta toisen merkkiset on kestäny..
palkka.fi käyttäny ja ollu heleppua ainaki sen kautta
ihan varmasti olis hyvä systeemi kun aina portin käyres puhaltaas.. jos se jäis kuskin vastuulle olis tuloksena vain enemmän palaneita konehia..
mikäli käyntijaksot on pirentyny ja korvakuulollaki huomaa jos viipyy painerajaan pääsy, kannattaa ensimmääsenä kiristää kansi, (tämä on monis merkiis ihan ohjekirjaski yleensä 50-100h eka ja määrävälein tarkatus), mutta se yleensä on tällääsis tapauksis jo myöhäästä tai tuo korkeintaan hetken helpotuksen.. venttiilit on kyllä yleensä meleko toimintavarmoja, josei ny moskia satu menehen just kansipaffista välihin..

sitte toisekseen pikkupään kompurat on sen verran halapoja että kannattaako niiren kans taistella sen kummemmin.. nehän on reissukäytös kovilla saa kolhuja ja väliajat säilytetään autos tai työmaakopis ja lämpövaihtelut on suuria, vetet jää purottamatta ja säiliöt ruostuu niin ihan oman ja muirenki turvallisuuren vuoksi tuollaasten käyttöaika on just se 2-3 vuotta minkä ne kestää jos kestää..
katse polkimien suuntaan, sieltä ne löytyy, luultavasti vain katkaisija tai vastine vääräs asennos josei johtovikaa
kyllä tuo sen verran mun vastaavalta remmikoneelta näyttää että ei kovin suuria haaveeta siihen kannata tuhurata.. tuos jenkaamises mä tykkään siitä suunnanvaihtajalla soveltuu sen kans ok

vanhanliiton koneet on sitte erimaata, tuos yhyrellä konepajalla 2000 luvun säteiskone olikahan engelsmanni aika rimpula ja tärisee, kaverilla vastaavan kokonen ryssänmaalta jostaki 70luvulta olisko ensimmääsiä sähkölukoolla ei paa oikeen kuinkaa porates
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Kaasua
: 04.04.18 - klo:17:18
perus nestekaasun pikaliitinsäädinhässäkkä, takaiskut ja takatulisuojat omansa nestekaasulle, ei mittaria, pilli on nestekaasulle soveltuva ja on siis pykälää isompi ja suuttimet on olovana suurireikääsempiä ku asettivehkeis vastaaville leikkausvahvuuksille, luultavasti suuttimis se suurin ero..

sellaasia havaantoja jotta

nestekaasulla epäsiistimpi jäläki ohkaasis, toki mulla on suuttimekki vain 25->100mm

asetilla tarkempi pienistää laakerin koolia aksiloosta

nestekaasulla lämmitys on tehokkahempaa

josei juottaa tarvi ja on paljo lämmittelyä tai leikkausta tulee nestekaasulla erullisemmaksi

Eikö (kova- ym)juotoksetkin nestekaasulla ja hapella onnistu?

Varsinainen teräksen hitsaaminen ei sitten.

mun vähäisellä kokemuksella se sulan hallinta on hanskas paremmin asetin kans kun nestekaasulla

on mulla sellaanen taskutoho juotoksia varte mutta ei sillä sitte muuta teheräkkää, no tokeri on kätevä sillä sytyttää kyllä..

ei oo tullu hitsaaltua kaasulla sitte kohta 20vuoteen
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 124