Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 135

Viestit - kärmeskytö

Metsätalous / Vs: pesimisrauha
: tänään kello 17:01
Niinpä niin.Selaamalla tätä säiettä selviää moni asia  ;D .
Kasvintuotanto / Vs: Apulannan hinta
: 23.06.26 - klo:22:44
^
Täytyy sanoa etten ole koskaan käynyt Provinssissa sisällä vaikka olisi lyhin matka.Mutta joo,kauas siitä.
Elokuulla sitten saatellaan Eput eläkkeelle Ratinas.

Eikä rynnätä edes apulantakaupoille huomenna  ;D. Meidän porukan kesken tuntuu olevan ajatuksena että tänä vuonna kattellaan noita koukeroita eikä osteta ensimmäisestä tarjouksesta.
Metsätalous / Vs: pesimisrauha
: 23.06.26 - klo:22:38
ai jaa.   siis ei lintujen pesät havukasan vieressä olekaan säästettäviä..  ja mh sittenkin voi laittaa metsurin risukkoon raivurilla jopa jussin jälkeen..   ja peltomaaltahan ei saa puita kaataa, karsia kuin vasta elokuun alusta.  nooo, meikä on sitten lukenu maastullista ihan höpöjuttuja..    ja eikä tuohon ruokaviraston viestiin kannata uskoa..     jepjep!     selväkansa!

Tuo pesimäaikainen hakkuukielto on tullut voimaan 1.6.2026.Varmasti on nuo Oksan latvukset hakattu ennen sitä,firmathan antaa niiden vähän oleentua ennen isolle kasalle ajoa.MH varmaan tietää ettei taimikonhoitoa tuo laki estä edes kesällä tekemästä.Tahtoo vain porukalla olla muuta puuhan jussin molemmin puolin,lomia ja istutuksia.Toki aluksi kaveri kyseli taimikonhoitoa raivurilla ja sitten se olikin MH,noo sattuuhan sitä.Tuntuu taas Oksalla maali liikkuvan kun ensin hakataan pellonreunoja ja sitten ne onkin peltomaalla.Eikös peltomaalla yleensä kasva jotain muuta kuin puuta,reunoilta ainakin täälläpäin niitä kouralla napsitaan.
Kasvintuotanto / Vs: Apulannan hinta
: 23.06.26 - klo:22:26
Eilen keskustelin puhelimessa poroagrian edustajan kanssa.Oli jotain puhetta mahdollisista hinnoista ja oli kuullut jostain että kahdeksikolla alkaisi vähän moniravinteisemman hinta.Saattaa olla jos noin on että kauppiaat yllättyy jos oven saranat ei paljon kulu.

Makuualustat ja pari telttaa on tuossa pakattuna mutta leiri perustetaan viikonloppuna aivan muualle kuin kaupan ovelle.Napapiirin yli.....jååååå.
Metsätalous / Vs: pesimisrauha
: 20.06.26 - klo:06:24
^
Onhan se vaikeaa ymmärtää pykäliä jos lukutaito on samalla tasolla kuin kirjoitustaito.

Mutta vähemmälläkin ymmärtää ettei nuo pykälät koske mitään latvojen ajoa,taimikonhoitoa eikä pellonreunariskuja.

Onhan se hankalaa....joo.
Metsätalous / Vs: pesimisrauha
: 19.06.26 - klo:15:01
Oksa on aukaissut pullon heti aamusta tai sitten vaan osoittaa taas tyhmyytensä.No....onhan se tietysti yksinäistä niin pitää yrittää herättää keskustelua satuilemalla.

Kannattaa ottaa selvää mitä tuo laki ja asetus oikeasti koskee.
Kasvintuotanto / Vs: Paljonko satoi vettä
: 14.06.26 - klo:09:07
16 milliä antoi tämä sade.
Kasvintuotanto / Vs: Apulannan hinta
: 14.06.26 - klo:09:00
Kauppiailla on uusi tyyli tänä kesänä noiden apulanta houkutusten kanssa.Pari suurempaa kauppiasta on lähestynyt viestillä ja linkillä että kohta sitä saa....voit jättää tarjouspyynnön/tilauksen lomakkeella tai olemalla yhteydessä kauppaan.

Tärkein asia vaan puuttuu,hinta ja mitä on tarjolla.Kummaa hommaa....
Kasvintuotanto / Vs: Paljonko satoi vettä
: 12.06.26 - klo:18:06
^
SS voidaan kyllä nimittää Agronetin kruunaamattomaksi satusedäksi,on sen verran värikynää jutuissa.

4 milliä tuli tänään sademittariin,huomenna välipäivä.
Saitin kovimmat "kapitalistit" ovat ensimmäisenä huutamassa, kun maataloustukia ollaan leikkaamassa.
Eikö se markkinatalous kelpaakkaan enää?  :o


Ööö...missä länsi- Euroopan valtiossa maatalous toimii täysin markkinatalouden ehdoilla, ilman tukea?

 Itse olemme äänestyksillä valinneet markkinataloudettoman maatalouden.

😁😁😁

Eli olet valinnut olla tukielätti?
Kummasti se vaan sosialismi houkuttelee sinuakin.  ;D

Uusi-Seelanti on ainoa kehittynyt maa, joka poisti maataloudestaan kaikki suorat tuotantotuet ja vientikannustimet kerralla vuonna 1984. Tämän seurauksena maan maataloussektori toimii täysin ilman valtion suoria taloudellisia tukia ja altistuu suoraan maailmanmarkkinoiden hintavaihteluille.Uudessa-Seelannissa siirryttiin tukien poistamiseen seuraavien toimien ja vaikutusten kautta:Tukien poisto (1984): Valtio lakkautti yli 30 erilaista maatalouden hintatukea, verohuojennusta ja vientitukea. Tätä ennen maatalous oli ylisuojeltua, mikä johti ylituotantoon ja kannattamattomien syrjäseutujen viljelyyn.Markkinalähtöisyys: Tukien poiston myötä maatalouden tuottavuus, tehokkuus ja laatu ovat kasvaneet huomattavasti. Maanviljelijät keskittyvät tuotteisiin, joille on todellista kysyntää.Julkiset investoinnit: Vaikka suoria tuotantotukia ei makseta, valtio investoi edelleen maataloutta tukevaan infrastruktuuriin ja tutkimukseen.Ympäristövaikutukset: Tukien poistamisen on todettu parantaneen ympäristön tilaa, kun luonnonvarojen tuhlaaminen ja ympäristölle haitallinen viljely kannattamattomilla alueilla vähenivät.

   Suomessa ympäristötuki ei ole millään muotoa parantanut ympäristön tilaa.
   On tunnustettu että ympäristötuki on vain yksi tuki muiden joukossa ilman tavoitteita.

Punikki täällä näköjään vertailee Suomen ja Uuden-Seelannin viljelyoloja ja kovasti antaa ymmärtää että ympäristötuella ei ole mitään saatu aikaan ja kaikki tuet voi Suomessa lopettaa.Osoittaa kyllä todella tätä vasemmiston yksinkertaisuutta.Varmasti viljelijöille sopisi että luovutaan tuista koko EeUussa ja sen jälkeen ruoka olisi paljon kalliinpaa.Siinä olisi maattomat äkkiä kerjuulla ja eläkkelllläisvijelijäkin söisi pettua omasta metsästä.Ei edes Norjan paskalohta olisi tarjolla.

Nämä vassarit on kyllä hauskoja.Tälläkin saitilla muutama roikkuu yötä päivää eikä ymmärrä maataloudesta enempää kuin sika pohjantähdestä.Ei huoleta että toverit ruoka- ja muussa alaan liittyvässä siinä samalla kärsisivät jos tuotanto vähenee.Kai Putleri niille lupaa sitten edes kaalenpään.

Kun ei muuhun pysty niin ruvetaan nimittelemään. Kuka liene kysynyt mikä maa se oli, vastasin.
  Sit ruvetaan selittelemään että trooppinen saarivaltio. Räntää siellä sataa paikoin.
   Eilen oli uutinen että itämeri tummuu. Näinhän siinä käy kun lasketaan humusta suopelloita.
 Näin se käy myös järvissä.
   Kepulainen ympäristölautakunnan puheenjohtaja sanoi tuossa meidän tuasa että tummuminen on normaalia.
  Asun järven rannalla jonka laskualueella kaikki maatalous on lopetettu 25 vuotta sitten.
  Järven vesi kirkastuu vähitellen.

Punikkia alkoi ilmeisesti hävettää kun piti nimimerkkiä vaihtaa lennossa,montako mahtaa olla vielä jemmassa.Mutta joo.Mahtaa siinä tulla näille nälkä jotka meinaa että lopetetaan vaan tämä kotimainen tuotanto ja aletaan loisimaan ja tuodaan eväät ulkoa.Osoittaa melkoista talousosaamista ....ollaan nettomaksajia ja halutaan tuoda ruoka ulkoa joka on tuotettu muualla  EeUussa maksetuilla tuilla ja kotomaasta lopetetaan tuet. Mutta niinkuin sanottu,lopetetaan ne ja katsotaan kellä on ruoka pöydässä.

Ja toki vassarit toistaa tuota Valco-Sorsa säätiön agendaa ettei mitään ole saatu aikaan vaikkapa ympäristötuilla.Verenpunaisten lasien läpi kun katsoo niin eipä niistä mitään muuta näykkään reaalimaailmasta.
Kasvintuotanto / Vs: Paljonko satoi vettä
: 10.06.26 - klo:17:43
3 milliä tänään samoin kun eilen.Kesäkuu 23.
Saitin kovimmat "kapitalistit" ovat ensimmäisenä huutamassa, kun maataloustukia ollaan leikkaamassa.
Eikö se markkinatalous kelpaakkaan enää?  :o


Ööö...missä länsi- Euroopan valtiossa maatalous toimii täysin markkinatalouden ehdoilla, ilman tukea?

 Itse olemme äänestyksillä valinneet markkinataloudettoman maatalouden.

😁😁😁

Eli olet valinnut olla tukielätti?
Kummasti se vaan sosialismi houkuttelee sinuakin.  ;D

Uusi-Seelanti on ainoa kehittynyt maa, joka poisti maataloudestaan kaikki suorat tuotantotuet ja vientikannustimet kerralla vuonna 1984. Tämän seurauksena maan maataloussektori toimii täysin ilman valtion suoria taloudellisia tukia ja altistuu suoraan maailmanmarkkinoiden hintavaihteluille.Uudessa-Seelannissa siirryttiin tukien poistamiseen seuraavien toimien ja vaikutusten kautta:Tukien poisto (1984): Valtio lakkautti yli 30 erilaista maatalouden hintatukea, verohuojennusta ja vientitukea. Tätä ennen maatalous oli ylisuojeltua, mikä johti ylituotantoon ja kannattamattomien syrjäseutujen viljelyyn.Markkinalähtöisyys: Tukien poiston myötä maatalouden tuottavuus, tehokkuus ja laatu ovat kasvaneet huomattavasti. Maanviljelijät keskittyvät tuotteisiin, joille on todellista kysyntää.Julkiset investoinnit: Vaikka suoria tuotantotukia ei makseta, valtio investoi edelleen maataloutta tukevaan infrastruktuuriin ja tutkimukseen.Ympäristövaikutukset: Tukien poistamisen on todettu parantaneen ympäristön tilaa, kun luonnonvarojen tuhlaaminen ja ympäristölle haitallinen viljely kannattamattomilla alueilla vähenivät.

   Suomessa ympäristötuki ei ole millään muotoa parantanut ympäristön tilaa.
   On tunnustettu että ympäristötuki on vain yksi tuki muiden joukossa ilman tavoitteita.

Punikki täällä näköjään vertailee Suomen ja Uuden-Seelannin viljelyoloja ja kovasti antaa ymmärtää että ympäristötuella ei ole mitään saatu aikaan ja kaikki tuet voi Suomessa lopettaa.Osoittaa kyllä todella tätä vasemmiston yksinkertaisuutta.Varmasti viljelijöille sopisi että luovutaan tuista koko EeUussa ja sen jälkeen ruoka olisi paljon kalliinpaa.Siinä olisi maattomat äkkiä kerjuulla ja eläkkelllläisvijelijäkin söisi pettua omasta metsästä.Ei edes Norjan paskalohta olisi tarjolla.

Nämä vassarit on kyllä hauskoja.Tälläkin saitilla muutama roikkuu yötä päivää eikä ymmärrä maataloudesta enempää kuin sika pohjantähdestä.Ei huoleta että toverit ruoka- ja muussa alaan liittyvässä siinä samalla kärsisivät jos tuotanto vähenee.Kai Putleri niille lupaa sitten edes kaalenpään.
juu, ja perinteisillä menetelmillä jopa työstöä.   ei taija enää suomesta löytyä moista ammattitaitoa ja eikä yleensäkään vanhaa tekniikkaa suomessa arvosteta joten jopa 2x4 on lankku vaikka vasta 2x5 on semmonen...   mutta mitäpä siitä kun ei meillä etes puuta ole ja sitä osata käyttää...

Miksi ihmeessä ihmisen pitää olla noin pessimisti ! Ehkä Suomessakin on jokunen ihan oikea ammattilainen joka osaa tehdä käsillään. Luultavasti sellaisia ei tosin ole savossa.

Se on tuollaista kun katselee tynnyristä maailmaa ja ympäristössä on samanlaisia.Ei ole ensimmäinen kerta kun Oksa dissaa suomalaista tekijää,oli ala mikä tahansa.

Mitähän Oksa rakentaa kun on  sahoittanut  7*7 tuuman parrua?
Kasvintuotanto / Vs: Herne
: 06.06.26 - klo:21:08
40 k€ ruisku suutinkohtaisella digillä 100 ha:n ruiskutukselle kymmenen vuoden ajalle ei välttämättä vielä tuo säästettyjen ainemäärien muodossa investoinnin korkoa takaisin. Saksalaisten tutkimusten mukaan aineiden säästö suutinkohtaisella säädöllä on 3-5% luokkaa. Jos lohkot ovat meritähden muotoiset, niin voidaan päästä 10 %:iin. Jos kasvinsuojeluaineita käytetään 100€/ha, säästö siis voi olla 3-10 €/ha. 100 ha -> 300-1000 €. Viidenkympin kasvinsuojelukuluilla päästään 150 - 500 euron säästöihin.

-SS-

40 kiloeuron ruiskulla touhutessa saattaapi kulua vähemmän aikaa / hehtaari kuin jollain aatamin aikasella 10 metrin Eholla.Säästyy polttoainetta ja omaa aikaa,kai sillekin pitää joku hinta laskea.Toki jos haluaa asuilla joka hehtaarilla ylimääräistä niin se ei maksa kai mitään...
Kasvintuotanto / Vs: Paljonko satoi vettä
: 06.06.26 - klo:21:01
15 milliä malttoi antaa tänään,lisää voi sadella vaikka tuokin aivan ookoo.
Sivuja: [1] 2 3 ... 135