Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 44

Viestit - piki1

Siis 1000 litran säiliö. Vanha liima-, ruokaöljy-, tai typpiliuossäiliö.
Niitä on tuossa muutama ruiskutusvesisäiliöinä. Ja osassa on jo aika paljon leväkasvustoa sisällä. Osassa ei ole vielä.
Millä näitä olisi hyvä puhdistaa?
Täyttökorkit ovat noin 15 senttiä halkaisijaltaan, joten huonosti sinne harja sopii ja huonosti liikkuu (kokeiltu on).
Ollaan täytetty pelkästään vesijohtovedellä ja silti levää tulee.
Onko jollakin joku puhdistusaine mielessä jolla voisi tämän ongelman ratkaista?
mitenkähän se olis tuo matkailuautojen raikasvesisäiliön puhdistusaine on ainakin pienellä käyttömäärällä ja tulee niin puhtaaksi että voi käyttää juomavetenä.

Siinä on tuo vetyperoksidi se ihmeaine ja aika pienillä käyttömäärillä tulee toimeen.
Nykyisin joutuu selvittelemään apteekissa käyttötarkoituksen mihin käyttää, sillä osaavissa käsissä pienelläkin ainemäärillä saa aika jytkyn.
saa ostaa  karavaanari liikkeestä tuota ainetta,
Siis 1000 litran säiliö. Vanha liima-, ruokaöljy-, tai typpiliuossäiliö.
Niitä on tuossa muutama ruiskutusvesisäiliöinä. Ja osassa on jo aika paljon leväkasvustoa sisällä. Osassa ei ole vielä.
Millä näitä olisi hyvä puhdistaa?
Täyttökorkit ovat noin 15 senttiä halkaisijaltaan, joten huonosti sinne harja sopii ja huonosti liikkuu (kokeiltu on).
Ollaan täytetty pelkästään vesijohtovedellä ja silti levää tulee.
Onko jollakin joku puhdistusaine mielessä jolla voisi tämän ongelman ratkaista?
mitenkähän se olis tuo matkailuautojen raikasvesisäiliön puhdistusaine on ainakin pienellä käyttömäärällä ja tulee niin puhtaaksi että voi käyttää juomavetenä.
miten muuten noihin valtuihin oikein noita tunteja kertyy?    naapurillakin pari ja molemmilla kait ajettu saman kuin mulla yhteensä näillä italiaanoilla...            ja mulla sentäs nyy on aika paljon liikkellä verrattuna hänen valtuihin.
just tunti tunnissa
Joo eli aamu siinä taas meni, viat pysy, paikka vaihteli. Se terä joka pysäyttää verkon, ihme ettei siinä ole mitään hammastusta. Se terä jäi aavistuksen ehkä auki, ei mennyt siihet vasteeseen asti. Terän säätö ei auttanut koska se terä oli aavistuksen liian leveä ja otti paalaimen runkoon kiinni ennen kuin siihen vastelevyyn. Moottorisahaviilalla parimilliä pois niin terä ja vaste löysivät toisensa. Sit se kumin pala mikä jarruttaa siihen hihnapyörään. 16 000 paalia tehty ja se ei ole edes maaleja kunnolla kuluttanut hihnasta pois. Paksu maali, tai sit se ei o edes ikinä koskenut siihen pyörään. Kotia kun saan ni millin levy ainakin lisätä säätöpalaksi siihen.

Sit se paalin tiukkuuden säätö, ihan sama mihin sen ruuvin vääntää. Aina tulee niin tiukka että vain rykimällä saa kammiosta tipahtaan. Ja se säätöruuvi on ehjä, justikään oli pöydällä purettuna.



sillä terän ja vastelevyn keskinäisellä etäisyydellä toisiinsa ei ole mitään tekemistä verkon katkeamisen kanssa, joskus aikoinaan siinä välissä oli jonkinmoinen kumilärpäke, sittemmin jätettiin pois.
se vastinlevy on jousikuormitteinen häristin, joka liikkuu verkon katketessa ja tuo liike käyttää verkotuksen anturia, joka taas ilmoittaa verkotuksen onnistuneen.

se terä on tosiaankin suora ilman minkäänlaista hammastusta, eikä ole väliksi olla hirvittävän teräväkään, toki terävä terä katkaisee siistimmin. verkon katkaisu on kyllä satavarma, jos jarru pitää. pyörivä paali vetää sen verkon poikki, vaikka ei terää olisi ollenkaan.

sitä jarrun ottavuutta voi säätää myös siitä hihnan kiristinpyörän takana olevasta pystytangosta, mutta jos verkotuksen ajoitukset ovat muuten kohillaan, niin helpoin tapa on lisätä niitä talloja sinne jarrupalan alle.
alapertillä on ohjeet kohdallaan, jarru on katkaisun kannalta tärkeä, omissa paalaimissa 575 578 ei ole ikään terotettu terää ja aina on katkaissut.
Jaa siinä on teräkin.  ;D Luulin et se katkee sen jarrun voimasta, ns repee poikki. Huomen aamulla seiskalta olen viisaampi kun otan silmän käteen ja hutkin/tutkin. Jos vaan löydän mihin pellolle se paalain jäi.
Heh niin ainakin noissa muissa paalaimissa mitä olen nähnyt semmonen hammastettu terä siellä on ollu. Hiukan niinkuin pokasahan terä mutta jykevämpi. On sen verkon levyinen. Varositten niissä on semmonen laukasumekanismi sille terälle. Joka loskauttaa sen sidonnan lopussa sinne verkkoon. Eli kun menet hiplaan sitä terää niin kato etteise pääse lyömään sormille.
Varsinkin kun tuo paalaimen löytämis epäilyn perusteella kehottaisin aamulla varovaisuuteen ;D ;D
ihan sileä terä eikä mitään laukaisumekanismiäkään,sileän terän takia jarrun on toimittava.tullu purettua ja kasattua tuollainen paalain purettavaksi tuomitusta palaneesta paalaimesta joten aika tuttu vehjes.
ei oo kauheen tarkka terän terävyydestä.
Joo, sellasen vois kattoo. Ja sit kun keksis mikä siinä on vikana. Millä se toimii? Joku pantasysteemi? Hydraulipaineella?
sellanen muutaman sentin kokoinen kuminpala joka vastaa siihen verkotuksen hihnapyörään ja toimii vivulla samalta sähkösylinteriltä kuin verkotus.
Kiitos vertaistuesta. Sellaset kaventimet olisi kammion seinään kivat, sais tiukatkin paalit ulos kammiosta. Puistattaa vaan jo ajatus mennä agrin tiskille kyseleen jotain osaa, suu auki katotaan ja kysytään: jaa mikä ja mihin??  :o Mut se verkko, en ees kyllä tiä mitä alan tutkiin tosta, siis mistä vikaa etsisin.
hae nyt ensinnä vaikka siitä jarrusta
Peräkammarin pimeimmässä nurkassa kituen kasvaneille varjo ja loimaan räksä se vaan on niin kun  Agco on maailman luokan toimija niin toimintaa pitää olla siellä täällä näin se menee.
Varjoa neuvoin että älä osta deutsia ,mutta ei kuuleviin korviin nyt katkeruutta runsain määrin purkaa Valtraan. ;)
Jaa noinko meinaat? No senytvaan on niin että tosiaankin tommonen maailmaluokan toimia lopettaa herkästi neet huonomman katteen tekevät yksiköt. Mutta juu lähinnä meinaan että sitä onpi mukava myydä sitä tuotetta kun siitä on mielikuva että tehdään Suomessa. Mut sitte paljastuukin että oho olikin Kinkin pannu ;D ;D ;D ;D
mutta kun ei olekaan kinkin pannu,mf käyttää niitä.
ats hihnat seinäjoella
Älkää laittako kraana vetää syyleriin vain ionisoitua akkuvettä.
Raana vedessä on jos jotakin rautaa magnesiumia ,mangaania ym, haitallisa suoloja jotka eivät jäähdytys järjestelmään millään sovi.
Kait jos sinne pelkkää vettä jäähdyttimeen laittaa,mutta pakkasnestettähän siihen myös laitetaa,ja siinä on niitä suojaaineita mukana.Koskaan en ole mitään tislattuja vesiä laittanut ihan kraanasta vaan ja on pelannut jäähdytys kaikissa koneissa.Jos vesi on ihmiselle sopivaa pitää sen olla myös jäähdyttäjään kelvollista.Näin uskoisin.
Käyttääkö SAS itse akkuvettä "syylerissä" ja omaan syyleriin vissiin sitten tuontivesiä.
No kerrompa esimerkin aina ihmeteltiin miksi nuffin jäähdytys neste muuttui ruskeaksi ja koko järjestelmä oli yhtä ruskeaa velliä ,no sitten pistin akkuveden ja nesteen ongelmat loppu heti ikinä ei sen jälkeen ole ruskeaa ollut,rautaa oli raana vedessä. Jäähdytys neste ei pysty niitä stapiloimaan siksi akuuvesi tai tislattu vesi .Olen myös samaa kuullut korjaamoilta ei raana vettä syyleriin.Kunnanvedessä on klooria joka on erityisen haitallinen.
höpöhöpö
Vaihde päällä käyntiin ja piharakennusta kiertämään  ???
Kyllä se siitä irtoo  :)

Huomenna sitten kokeilen..
kytkin pohjassa ja jarruttelee.
Led valmissarjat on ainoita pelaavia valmissarjoja. Vedon poistot kun tekee asiallisesti niin pelaa pitkään.

Käyttääks joku vielä kärryissä hehkuja????

Vain täysi pahvi ostaa kaikki kilkkeet rattaisiinsa yksittäisinä komponentteina, muutamalla kympillä saa valmiita sarjoja ylipitkällä johdolla. 

Ja se kynästeleminen ja yhteenliittäminenhän ei maksa mitään... :P
Niihin valmiisiin sarjoihin joutuu vaihtamaan lamput, ja pistotulpan kun niiden laatu on ihan surkea. Kytkennät on tehty johdot yhteen kiertämällä. Johtokin niissä on huonolaatuista.  ::)
Ledisarja on jonkunnäköinen, mutta kytkennät niissäkin tehty ala-arvoisesti.

Meillääin yleensä vaihdetaan ne polttimot kun ei myrskylyhty enää loista. Pistotulppakin kestää kun muistaa irrottaa samaan aikaan kun letkut ja kärryn traktorista. ;D

Kotikolvaajat ja elektroniikkaharrastajat erikseen näitten juttujen kanssa, tavalliselle perniöläiselle ja loimaalaiselle riittää 30euron valmissarja.

Niissä valmiissa sarjoissa on polttimot kiinni ohuessa väljässä pellinpalassa, jossa polttimot toimivat vain tuurilla. Pistokkeesta nastat pakenee pistorasiaan laitettaessa. Mulla on aina varastossa Hellan alumiinisia pistotulppia, että saa vaihtaa ne muovihimmelit kunnollisiin.
minä oon aina pyrkiny välttään noita alumiinisiä kaikki navat täynnä hapetusta.
Kun nyt puhutaan tuliterästä Pumasta eikä mistään iänikuisesta Tm:stä, jotka tuntuvat olevan sysipaskoja vehkeitä muutenkin.  :o Jostain syystä luotto muualla kuin briteissä kasattuihin koneisiin on suurempi kuin niihin briteissä kasattuihin.

John Deere 6150R tai 6170R olisi toki järkivalinta.
eikös nuo 6150rät oo muitten vaihtokoneriveissä seisomassa täys susi
ne laitetaan 2toimiseen venttiiliin ja toiminnot valitaan ohjaimella ja on maininta ohjekirjassa.

Ohjaimella voi valita noukkimen tai terät, ne toimii. Sullojanpohja ei liiku tuolla kytkennällä. Jos laittaa eri lohkoon suollojanpohja liikkuu puolet liikevarasta.
muut sylinterit on ykstoimisia sullojanpohja 2 toiminen sylinteri
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 44