Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 44

Viestit - piki1

Taas niin ajankohtainen .Eli voiko liikennetraktoriksi varustellun (lähinnä nopeus 50 ) rekisteröidä maatalous traktoriksi ?
Kyllä niitä ainakin on muita merkkejä paitsi valtroja..
valtroja ainakin on muutettu liikennetraktorista normi traktoriksi.
No eihän tollaisiin kuvaamiini renkaisiin ole kaikilla varaa,joten happamia sano......
Voin sanoa kokemuksesta että hyvät on.Ei sula alle kesällä. 8) 8) 8)

Jaa noihin B.F Goodricheihin, jotka ovat Michelinin halpisrenkaat? No mulla on sellaiset, ja kokemuksesta voin sanoa, ettei ole kummoiset. Tien päällä rullaavat raskaasti, maastoon liian sileä kuvio ja talvella luistimet.
just samat kokemukset oli kerran ensimmäiset ja viimeiset bfgoodrikit
oli varmaan mennyt  metallin keräykseen toi lohko kun ei mistään löytynyt.ite laitoin sähköohjatun lohkon ergo kahvalla.
Niinpä tietysti.

En oikein hiffaa mikä idea on suunnitella & teettää koneeseen epästandardeja komponentteja eikä sitten edes itse toimiteta niihin varaosia ?!

Halutaan ettei asiakkaat häiritse ja tule ostamaan meidän koneita?
kyllä se on ihan bochrexrocin tavaraa eikä erikseen Valtralle suunniteltu on muissakin juuri samaa. mutta varaosia oli vaikea saada kun oli määrätyt viikot milloin tehtiin mitäkin ja varmaan piti vielä malmikin louhia.
Ja ellei se ole jokin Valtra-special-design niin kai niitä Bosch-Rexroth suunnastakin  saattaisi löytyä jos korjaaminen syystä tai toisesta ei luonnistu.

Vaikka sitten tuosta:

http://www.boschrexroth.com/fi/fi/service/liikkuva-kalusto/service-ma-1
huonosti löyty osia tuolta kun tarvittiin tai ainakin niitä mitä oli tarvis.
City Valrasta meni ek.n lohkosta päätylevy halki (särö), lohko on rexrothin tekemä, Valtran kautta siihen ei saa osia. Vammaksen Magnumissa on liki sopiva, mut vaatii koko lohkon vaihdon ja sekään ei sovi suoraan siihen. Onko ideoita mistä lähtisin hankkimaan tuota päätylevyä taikka koko lohkoa. Voiko sen päätylevyn korjata taikka missä olisi sellainen koneistamo joka sen tekisi.
pitääpä huomenna tutkia heitettiinkö tommonen lohko roskiin vai onko vielä tallella.
kyllähän noita ebereitä laittais jos net jonnekin sopis.    aika monessa on sitä sälää jo siinä munakupissa jota kopiksi haukkuvat niin paljon että ei sinne enää mitään muuta sovi ja pellin alle vielä huonommin.                 tai sit huolto on niiiiin v...maista.
niin pienikokoisia nykyään että sopii varmasti,  eikä sitä sinne koppiin oo tarkoitus laittaa.
missä valtussa on teräksiset oven saranat?   ite katellu jo vuosikymmeniä että varmaan olen yhen tai kaksi nähny joissa EI OLIS hitsattu sitä lehteä siellä oven laidalla.     nety piiitkät, kuin ladon ovensaranat on niii heppoista tavaraa ja kun vielä isäntien ajettava ovet auki pelloilla niin mitään ne kestä!         yhessäkään omista traktoreista ei ole tarvinnu hitsata saranoita... paitti se 604ssa oli jo aeimpi omistaja tinannu.

Tuu meille kattomaan.
tuossahan noita on 3eri ikäistä ja yhtään ei oo hitsattu enkä oo nähny muidenkaan valtroissa hitsatun.
en tiä. 05 oli viimeinen sarja kotimaisia, joissa tuulilasikin pysyi paikoillaan. nämä nykyiset sellaisia harakanpesiä, jotta jos tuuliruutu ei irtoa itsekseen kopin huojuessa, niin se kerpele hajoaa tuhannenruumeniksi. tai sitten toisinpäin. viime talvena asensivat hajonneen tilalle uuden ja eiköhän tuo jo kesän aikana irronnut liimauksistaan. se liimamassa valui räkänä pitkin lasia lattialle.
05 vanhemmat notkeampia ja sitä uudemmat niin jäykkiä että ei koritunkilla taho oieta millään (tullut muutama  kolari hytti oiottua)saa painaa monta senttiä yli  vanhemmat oikesivat tosi helposti että ei ne tuulilasi ongelmat kyllä notkeudesta johdu ,noista oiotuistakaan ei ole mennyt yhtään lasia eikä kyllä omistakaan.se edellinesen lasivalmistajan lasi ei tahtonut kestää transpointin kyydissä edes valtran toimipisteisiin.
Jos kelpaa uusi peruskone samaan hintaan niin:

http://www.valtra.fi/a-sarja.aspx#Etukuormain_netto

Aaakkonen on viimenen runkotankkimalli millä voi mennä metsään vakiovarustein.


Nyt menee kaks asiaa ristiin a-sarja ja etukuormaintraktori, ne nyt vaan ei mahdu samaan lauseeseen :( Naapuri erehtyi konemyyjän lipevän puhumisen tuloksena laittamaan tuollaisen rimpulan navettatraktoriksi ja 450 tunnin välein vaihteli siihen kytkintä ja noitui sitä lelua, kunnes vaihtoi tykkänään merkkiä, siihen saakka talossa ollut ainoastaan valluja.
ja toisilla lähtee vaihtoon 8000 h ajettuna alkuperäisellä kytikimellä, aika paljon ajotavasta kiinni.
Mitä eroa N111 ja N121? Moottorihan on sama 44CWA, onko turbo eri vai pelkästään ohjelma?
eikös 111 oo matalakierroskone
Suabilla on jopa kolme nelivetoa 9-2X, 9-4X ja 9-7X. Ainoana 9-4X on Saab kehittämä tekniikka, 9-2X on Subaru ja 9-7X on GM vakio-osaa.
ja 9-3X ja9-5neliveto
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 44