Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 44

Viestit - piki1

onko varmaa kanssa?
ON se on sama kuin Sisun kuorma_-autoissa.
mutta johdot eri järjestyksessä pistokkeessa vai oliko eri pistoke
Suomessa on helppo korjailla näitä vikoja, kun ollaan kotimarkkinoilla. Suurin osa tuotannosta menee kuitenkin vientiin ja sitä kautta reviiriä koitetaan koko ajan laajentaa. Asettaa kuitenkin jälkimarkkinoinnille isoja haasteita, kun tuote ei ole kunnossa, vaan kaikenlaista pikkuvikaa ilmenee. Joudutaan panostamaan paljon huoltoon ja varaosien saatavuuteen jne. Kestääkö maine tuolla ulkomailla, kun ollaan toisten kotikentällä, jossa taas paikallisilla merkeillä on etulyöntiasema. Vaikea uskoa, että ne vientimallit olisi jotenkin parempia kuin nämä kotimarkkinoille jääneet yksilöt. Mun mielestäni tuohon touhuun tulee suhtautua erittäin kriittisesti ja vaatia parannuksia laatuun. Ihan turha vedota huonoihin alihankkijoihin ja muiden ongelmiin. Kyllä tämän hintaluokan vehkeen täytyisi jo pysyä paremmin kasassa.
mutta kuitenkin aggon koneista vähiten reklamaatioita.
misä tuosa oli se turkkilainen
Tuota , mitä te vaahtoatte tuosta traktorin ajokortti uudistuksesta . Nythän asiat vain helpottuu jos tuo uusi esitys menee läpi .
Tähän asti liikennetraktoriksi rekisteröidyn  traktorin (yli 40 km/h kulkeva ) ajamiseen on vaadittu LT , C1 tai C kortti . Nämä kortit on saanut 18 vuotta täyttänyt . Uuden esityksen mukaan LT kortin saa 16 vuotias . Luvan varaiseen ajoon voi lähteä  ( iästä en ole ihan varma ) vasta 18 vuotias joka on saanut ammattipätevyys koulutuksen . Uuden esityksen mukaan ammattipätevyys vaaditaan jos traktorin kuljettaminen edellyttää kuorma-auto korttia eli yli 60 km/h kulkeva yli 3500 painava traktori . Tuohon painoon ja nopeuteen kun lisätään perävaunu tarvitaan CE ajokortti , joten kuka hölmö rekisteröi traktorinsa yli 60km/h kulkevana .
B luokan ajokortilla ei ole saanut lain mukaan  ajaa liikennetraktoria tähänkään asti , sillä mitä polttoainetta on tankissa tai onko päivämaksu maksettu , ei ole mitään merkitystä .  Elikkä jos ajatte liikennetraktoria B kortti taskussa , ajatte ajokortitta nyt ja tulevaisuudessa .
Näin asiat on ainakin minulle on kerrottu , kun olen kysellyt niitä autokoulussa ja liikennelupa kurssilla  .

Jos raktorissa eiole piirturia eikä ajo ole mitään rahtiajoa yleisellä tiellä. Niin ainakin mulle on polliisi sanonu että saapi ajaa ihan vaikka t kortilla. Sii ja vielä huom koneen omistaja/haltia saa ajaa.
Absoluuttista totuutta en tästä tiedä mutta näin viranomaiset on mulle sanoneet.
ajo vaikuttaa, omistus suhteet eivät vaikuta mitään.
Onko jotain faktatietoa jo tullu jollekin pöytään

maaseutukin tuntuu sekoilevan.
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/kes%C3%A4ty%C3%B6n-tarjoaminen-voi-k%C3%A4yd%C3%A4-hankalaksi-ajokorttiuudistuksen-my%C3%B6t%C3%A4-1.133956

eli eikö muka t/lt kortit ole alempiarvoiset kuin b kortti ja jos ei ole niin mikä on sitten raja. Saako c alkuisella ajaa vai joutuuko kaikki käymään ton lt kurssin.

Itte koen asian aika selkeäksi jos alle 40 kulkevissa pitää olla t/b, alle 60 kulkevissa lt/b ja yli 60 kulkevissa c/ce

mutta mikä on totuus.
kyllä c riittää ainaki alle 60 kulkeviin ja muitahan ei vielä tule
No niih ensimmäisen kerran voi haisulin ulkonäköä pitää jo jollaintapaa siedettävänä! Ajettavuuskin on näissä euroversioissa jo sellainen että juuri ja juuri menee ennemmin kotterolla kun polkupyörällä :)
toivat maalattavaksi kesällä hiacen vein ite takasin puolessavälissä jo tuntu että vois olla jo perillä ja matkaa oli kokonaiset 12 km.silloin päätin että nostan hattua joka kerta kun kylän taksisuhari tulee vastaan hiasella jolla on ajanu 650000km.vaihtanu aina tjheään uuden mutta tämä viimeinen on ollut pitempään.
Aiheesta on tullut mukavasti asiallista keskustelua.

Kyllä se taitaa olla niin että on otettava noilla 540/80-38 nokia tri2.
42 palakumit liian kalliit ja näyttää siltä että 42 kumien kanssa ei taida ketjut kunnolla mahtua.

Käyttö tosiaan valtaosin lavetin ja maakärrin vetoa ja jonkin verran metsäajoa, muttei mitään moton perässä ajoa.

Tuohon käyttötarkoitukseen kannattais ostaa T6-sarjalainen.Pienet metsäajot ajaa kutoskoneella,mutta lavetti ja maakärri hommissa pitää olla voimaa ja vääntöä.
nyt et tainnu tuota T4 oikein tajuta
eikös siinä kutosseturissa ja urkissa ollu se scanian kones. soli yksi parhaita moottoreita traktoreissa. mahlen männät ja kaikki.
ei niisä mitään scanian konetta ollu ,se oli siinä ruottalaisten kasaamassa traktorissa ja se oli  nimellä swedtrac.
Maidontuotanto ja lihanaudat / Vs: Valja
: 19.11.15 - klo:12:53
Nyt kyllä huolestuttaa koska Putinin porukka tulee vaihtamaan oviin lukot  :P
Nääs, tekivät perustuslakimuutoksen niitä maita vastaan jotka sanktioivat tai
ovat jäädyttäneet Venäläisten rahoja... Suomi kuuluu näihin, siis voivat ottaa
haltuunsa tosta vaan vieraan vallan omaisuuden Venäjällä  :P :P ::)

Eipä paljoa naarata ei  :P

Ja lisää vettä myllyyn...   Eilen korkein oikeus antoi lopullisen päätöksensä valion maitojupakan
suhteen.     Tuomio pysyi samana kuin ennen ja valittaa ei voi enää kuin täällä agrossa.

Antti-x ja Adam Smith voivat laittaa jo karvalakkinsa likoamaan niin on pehmeempää purtavaa...  8)
eihän siitä ole vielä tullut päätöstä
kaikki muu ite mutta takuunalaisten koneiden huollot merkkikorjaamossa.
:o

 Kaveri kertoi, että pojallaan uusi Skoda Octavia ,bensamalli, 1,4 litranen, ajettu 18 000 km...alkoi moottori kolisemaan ja merkkivalo palamaan. Soitti huoltoon ja sieltä sanottiin, että " niissä on ollu sitä vikaa, juu...moottoreita vaihdettu paljonkin alle 30 000 kilometrissä..."

 Tuttavan firmalla kaksi uutta Transportteria, molemmilla ajettu alle 40 000 ja toisssa vaihdettu pallonivelet, etup. laakerit, niveliä, toisessa vaan ...joo, vaan etup. laakerit ja yks pallonivel.

 Näitä esimerkkejä on useempiakin. Onko tämänpäivän autot tosiaan noin pas...kaa? :o
Eikö teidän päähän uppoa, että Vag on paska-autoja suoltava konserni. Muutenkin kaikki alle 1.8 moottorit pitäisi kieltää.  >:(
sama periaate
Hitecissa se sähkönen käsijarru on toteutettu sylinterillä
joka käyttää sitä vaijeri. Sylinteri on sijoitettu sen käsijarruvivun kanssa samalle kohdalle, mutta lattian alle.
jousi sylinterinsisällä joka vetää käsijarrun päälle ja hydraulipaine ottaa pois päältä.
Täysi vitsi on levittää lantaa ennen talvea. Oiskos tuossa keväällä pikkuisen järkevämpää levittää, kun kasvukausi alkaa?
kyllä tänä keväänäkin jäi kelien takia levittämättä,ei mitään asiaa pellolle paskavehkeitten kanssa syksyllä ei mitään ongelmia.
Joo...näin se taitaa olla että kun siirrän liikennetraktorilla lavettia missä on kaivinkone kyydissä pitäs olla CE-kortti
Eli halvemmaksi tulee jos ostaa 40 rekisteröidyn jousitetun traktorin ja sitten poistaa/poistattaa rajoittimen?

Mulla on jousittamaton liikennetraktori. Jos kärrään vaikka 4 tonnin yksiakselisella Tuhtilla siemenjyvää pellolle pari säkkiä niin pitää olla CE?
ei tartte jos on normaalia maatalousaioa.
Millä perusteella olette hankkineet liikennetraktorin, onko pellot +5km päässä vai urakointi perusteena? Ite oon aatellu, että 40km/h laatikolla selviää jos pellot alle 3-5km/suunta.

Ihan vaan kun sattu hyvä kauppa käytetystä. Nyt sitten taiteillaan tämän reilun viiskymppiä kulkevan säännösten kanssa. Toivottavasti vuoden vaihteessa selkenee, ettei tiejoaja tarvii vaihtaa 40 km/h kulkevaan.
ei maatalousajoon tuu muutoksia.
Sivuja: [1] 2 3 ... 44