Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 44

Viestit - piki1

Tuos kesällä kävi ruotsista eräs siellä asuva sukulainen, sanoi että sieltä nykyisin vievät enimmäkseen käytettyjä saabeja.

Saappi vois olla ihan ok auto kunhan niitä olis kunnon nelivedolla. Tekivät 80 luvulla suuren erehdyksen kun eivät panostaneet nelivetomallien kehittelyyn. Näitä haldex-apuvetoja en laske mihnään, sähköpiuha kun katkeaa niin käy vedollekin  ;D
Kyllä mulle tuommoinen uusi saabi haldexillakin kelpaisi, kun en pahemmin asfalttitieltä muutenkaan poikkea.  ;D
Saabilla oli citymaasturi valmiina samoihin aikoihin kun honda crv löi läpi,mutta gm ei antanut lupaa valmistaa .
tietokonekorjaaja sanoi että ei kannata asentaa kymppiä koska koneissa paljon ei yhteen sopivaa ja lakkaa toimimasta.

eihän tuo ole vielä paljonkaan ,naapurikylällä yhdellä kaverilla on 250 saabia.

Mitenkähän mahtaa tuottaa investointi... kaverilla on kaatopaikka?
ei oo kaatopaikkaa suurin osa katon alla huonoimmat ulkona mutta näky olevan sähköpylväät valmiina hallia varten.
se 1970-mallinenko?   ite katoin että tuollaistakin herkkua vielä tarjolla jossain....             ei liian usein tarjottu.
meillä on 99 vm 70 ja 99 turbo vm80 ja 30 muuta saabia

30 kpl! Oletko tosissasi.

Mulla oli hetken kaksi. Ostin työkaverin sukulaiselta pari vuotta sitten 87-mallisen kaksiovisen 900 sedanin. Ajettu oli 101 000 km, juuri katsastettu, ensimmäinen omistaja möi. Hellyin ja myin sen Viljo-Ilmarille, jotta voidaan pitää kokoontumisajoja. Alunperin intohimoni on kuitenkin ollut alfa Romeo.
eihän tuo ole vielä paljonkaan ,naapurikylällä yhdellä kaverilla on 250 saabia.
se 1970-mallinenko?   ite katoin että tuollaistakin herkkua vielä tarjolla jossain....             ei liian usein tarjottu.
meillä on 99 vm 70 ja 99 turbo vm80 ja 30 muuta saabia
99 tai 900 Turbon kun saisi. Pihassa on yksi turboton 900 vm 87. Minkähänlainen vaiva olisi laittaa tuohon 2.3T kone?  ;D
kaikkihan on mahdollista,kaveri laittoi tollaseen 9000 2.0turbon tekniikan  moottori ja vaihteisto ja ihan papereilla 2,3 ei olis saanu papereita teho olis ylittynyt.
Jos laittaisi pikku t koneen niin tehot ei ehkä ylittyis, sitten vaan Mitsun turboa tilalle... ??? Kuutiotilavuushan saa kasvaa muutoksessa, mutta miten sitten päästöjen laita tuommoisessa muutoksessa.
ei pitäis olla ongelma kun alkuperäisauto noin vanha.
se 1970-mallinenko?   ite katoin että tuollaistakin herkkua vielä tarjolla jossain....             ei liian usein tarjottu.
meillä on 99 vm 70 ja 99 turbo vm80 ja 30 muuta saabia
99 tai 900 Turbon kun saisi. Pihassa on yksi turboton 900 vm 87. Minkähänlainen vaiva olisi laittaa tuohon 2.3T kone?  ;D
kaikkihan on mahdollista,kaveri laittoi tollaseen 9000 2.0turbon tekniikan  moottori ja vaihteisto ja ihan papereilla 2,3 ei olis saanu papereita teho olis ylittynyt.
se 1970-mallinenko?   ite katoin että tuollaistakin herkkua vielä tarjolla jossain....             ei liian usein tarjottu.
meillä on 99 vm 70 ja 99 turbo vm80 ja 30 muuta saabia
Lueppa ketju uusiksi läpi...
on luettu esikuivattu säilöheinä hevosille painaaharvoin yli 500kg kuivaheinäpaalihan painaa vain200-300kg.tonnin painoiset paalit ovat niin märkiä että niitä ei kukaan talliolosuhtessa käytä ovat aikas vankasti talvella jäässä.
Jos yli tonnin painoisia paaleja pitää käsitellä ja mahdollinen muovi saada säilymään ehjänä, vaati kohtuullisen kokoisen etukuormaajan ja kunnollisen paaliphdin. Mahtaako näissä 455 valtroissa ja 685 caseissa olla riittävä etukuormain? Painopiste tulee kuitenkin aika kauas. Vaatii lisäksi reippaan ja kokoaikaisen takapainotuksen paalinkäsittelyssä.

Jos paalin käsittely tapahtuu matalissa korkeuksissa, eikä muovin särkymisestä ole niin väliä, niin takanostolaitteen juontokourakin kävisi tähän hommaan ja sitä voi tietysti käyttää poltto- ja hankintapuun ajoon. Tällöin em. valtra 455 on hyvä vaihtoehto. 40-sarjan ford on myös hyvä kone ja on 40 km/h laatikolla. Perusvarma ja lähtee hyvin käyntiin kylmälläkin, jos joku ei halua lämmitintä käyttää
taitaa hevosmiesten paalit olla maks 500 kg kuitenkin suhkot kuivaa tavaraa.
Onko KoneAgriassa näytillä Valtran uusi N4 sarja?

Saattaa olla et tän vuoden puolella vielä esitellään.
tällä viikolla esiteltiin myyjille.
En tarkemmin tiiraillu, mutta nurmi 2015 oli claassi jo esillä.
Olisi pitänyt sitten sinne lähteä...  >:( No, nyt sitten odotellaan koneagriaa.  ???

Tuo 850, mikäli oikeen muistan, 264 nykyheppaa. Vähän isonlainen monellekin, mutta eiköhän myyjät myy silti :) Joku sanoi että Iveco, niin näkyi olevan moottori FPT 6.8l.

Ajovipu oli suoraan puimurista ja väri, eli jotain yhtäläisyyksiäkin :)
tulipahan tuossa just käytyä ajelemassa tolla 850 llä
No minkälainen se oli?  :o
ei oikein pienen lenkin perusteella osaa sanoa,vaihteiston ääni kuului aika selvästi takalasista läpi lasi oli aika lähellä takaraivoa n 20cm.keskelle keskittävä ohjaus jäi mieleen.
En tarkemmin tiiraillu, mutta nurmi 2015 oli claassi jo esillä.
Olisi pitänyt sitten sinne lähteä...  >:( No, nyt sitten odotellaan koneagriaa.  ???

Tuo 850, mikäli oikeen muistan, 264 nykyheppaa. Vähän isonlainen monellekin, mutta eiköhän myyjät myy silti :) Joku sanoi että Iveco, niin näkyi olevan moottori FPT 6.8l.

Ajovipu oli suoraan puimurista ja väri, eli jotain yhtäläisyyksiäkin :)
tulipahan tuossa just käytyä ajelemassa tolla 850 llä
Vapaa sana / Vs: amerikan autojen akselit
: 09.08.15 - klo:06:05
How The American Dream Went Wrong In Detroit   https://www.youtube.com/watch?v=lEXLPpr2Rwg :'(

Buy American. American Motors Car commercial 1980   https://youtu.be/NCYfVo3Q2Es  :-*

Ainoa "amerikkalainen" autotehdas, jossa oon vieraillut on M-B:n tehdas Alabamassa ja lopptulos on etten ainakaan ML/GL tai nyttemmin GLE/GLS Mersua osta / liisaa. BMW:n tehtaan autojen varastointipaikka näkyi hotellin ikkunasta South-Carolinassa, mutta vierailtu ei siellä (X3, X4, X5, X6).

Yhteistä noille (ja esim. Toyotan/Hondan tehtaille) on että ne ovat halvoissa osavaltioissa, joissa liitot ovat heikkoja ja palkat puolet Detroitista. Eläkkeitä ei ole tai itseasiassa lain minimi eli jotain 200 USD kuukaudessa.

Ford F-150 taitaa olla myydyin auto 40-vuotta, mutta amerikkalaiset sedanit on halpoja ja niillä ajaa latinot, nee.. ei kun siis afroamerikkalaiset.

Tuntuu että tuotekehitys US-autoissa on lopetettu 1960-luvulla, jolloin ne varmaan varustelun ja luotettavuuden suhteen vetivät vertoja silloin kovasti myydyille UK-autoille.
sulla oli vielä vanhempi vuosikymmen.mä oon aina sanonu että ne on jääny 80 luvulle.
Laakerit löyty. Onko muilla noi vastaterät törmänny siihen sullojaan?
jotain ylimääräistä heinän mukana ei muuten törmää
Mitähän tuo nahkasohva tykkää vesisateesta...saattaahan sitä jonkin verran noin avoseinäisessä mallissa roiskahdella.. :o
eise niin nopeasti huonoksi mene 3 vuotta ollu vanha nahka sohva terassilla koiran käytössä eikä ole vielä pilalla vaikka lumipyryn jälkeen  ollut välillä paksustikin lunta päällä.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 44