Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 137

Viestit - Latz

Sattuuko kellään oleen Nibexin vihreitä kauhoja ylimääräsenä. Muutamaa kymmentä tarvis.
Juttu ei ollut alunperin kun digilehdessä, ovat sittemmin laittaneet sen vapaasti luettavaksi.
Yritin eilen liittää yhden digilehden artikkelin tänne Massikasta. Ei onnistunu käyttäjästä johtuen. Jutussa oli Massikka 7XXX, jarrut porsi metallia hydrauliikkaan. Nyt on ollut vähän yli vuoden korjaamolla, kolmannella, ei toimi vielä. Maahantuojan omia tai sopimuskorjaajia kaikki. Kokoajan työn alla. Vuosimalli 2008 ja tunteja 4800.

Paljonko maksaa? Tuleeko edes kuntoon? Hyviä kysymyksiä myös etuperän kanssa.

Kuulostaa oikeastaan käsittämättömältä. Riippuu varmaan paikkakunnastakin.

Minullakin oli tekijän kannalta melkoisen  hankalan puoleinen remontti aikoinaan, mutta kyllä huolto teki siinä parhaansa.
Ei edes kestänyt kohtuuttomia vaikka sanoin että sillä ei ole ollenkaan kiirus, voi tehdä vaikka täytetyönä jos se auttaa. Tämä siis Lahden alueella. Kyllä mulle jäi täkäläisestä huollosta sellainen kuva että voin luottaa jos isompia murheita vielä tulee. Toistaiseksi ei ole tullut.

Mulla on se lehtijuttu pdf tiedostona tulostettu lehdestä, jos joku sen tänne pistää niin voin lähettää sen privana. Kaikkiaan aika uskomaton. En huoltoa mollaa vaan sitä että mitä kaikkea voi tapahtua kun kaikki menee kuseen.
Kasvintuotanto / Vs: Kylvöt 2016
: 04.05.16 - klo:22:53
Ihan on hyvässä kylvökunnossa hietamoreenit täälpäin Tampere-Jyväskylä akselilla. Muut maalajit saapi vielä odottaa. Jotakin kylvetty ja suurin osa kylvämättä.
Yritin eilen liittää yhden digilehden artikkelin tänne Massikasta. Ei onnistunu käyttäjästä johtuen. Jutussa oli Massikka 7XXX, jarrut porsi metallia hydrauliikkaan. Nyt on ollut vähän yli vuoden korjaamolla, kolmannella, ei toimi vielä. Maahantuojan omia tai sopimuskorjaajia kaikki. Kokoajan työn alla. Vuosimalli 2008 ja tunteja 4800.

Paljonko maksaa? Tuleeko edes kuntoon? Hyviä kysymyksiä myös etuperän kanssa.
6850 Valtrasta korkkas vetolevy kun tunteja oli 8000. 5460 sama osa samaan aikaan kun tunteja oli 4500. Molemmissa ek.4255 Sirkussonnista kytkin meni ek hommissa joka toinen vuosi.
Insinöörin pitäisi keksiä miten saisi kiinteäteräisistä toi terä kääntymään pois hytistä poistumatta. Toi nisula tyylinen ratkaisu kun on nopea eli puu katkeaa kun ottaa puusta kiinni mutta sitten kuormauksessa pitäisi saada toi terä pois edestä. Nää erillisellä teränkäytöllä olevat ovat auttamatta hitaat...

Nisulan terä on vaan kahdella pultilla kiinni, eli aika nopee irrottaa akkupyssyllä. Ajaa kouran ohjaamon ovelle, niin ei tarvi poistua kopista  ???
Turun pojille voi olla haastava paikka saada ferkuja myytyä Keskon alennus myynnin jälkeen. ;D

Ja miten niillä persaus kestää hetkellisesti. Polkasta organisaatio ympäri maan pystyyn ja lisäksi Lakkapään pikku ongelmat.
Keskon traktorimyyjä piti Massikan menetystä isona tappiona. On tämän vuoden aikana myynyt vielä neljä konetta tänne meikäläisen suuntaan, mikä on aika paljon verrattuna mihinkään muuhun merkkiin. Kamppaniamallit ovat olleet kysyttyjä vaikka niihin ei ole mitään lisäalennuksia tulossa ketjun vaihdon johdosta.

Voihan se vaatia saada Claasin myyntimäärä Fergun tasolle verta hikeä ja kyyneleitä. Ei taida olla -80 luvun jälkeen tullut markkinoille yhtään traktori merkkiä joka ois myynin nostanut merkitäväksi ja jäänyt Suomen markkinoille?
Näillä merkeillä ei myöskään ole ollut keskon tapaista myyntiorganisaatiota. En epäile hetkeäkään etteikö kesko saisi claasia tuotua onnistuneesti markkinoille. Ja traktoreiden myyntimäärä on lopulta ihan toissijainen seikka jos kokonaisdiilistä tippuu riitävästi rahaa.
Joo, kyllä niissä näytti väkeä käyvän istuskelemassa. En lähde arvioimaan kuinka tässä käy.

Valtra ja JD vahvistaa asemiaan, MF vähenee, Claas ei voi ainakaan huonontua. Tänä vuonna näin.
Onko mitään merkittävää uutta tuolla saralla. 910 Lokomoon  (10t) koneeseen missä on 71 nosturi pitäs (ehkä ) hommata giljotiini.  Lähinnä kiinnostaa kestävyys, kuormausominaisuudet ja katkontakyky. Jak tai Nisula 175E tai 200 olis sillai houkuttelevia kun pajat on vieressä. Nuo kaikkihan on tavallaan täysin erilaisia rakenteeltaan. JAK on lähimpänä normaalia risukouraa terällä varustettuna, terä on kiinni seitsemällä pultilla. Nisula 200 on vain kahdella käpälällä varustettu, terä on kahdella pultilla kiinni mutta mites noi kuormausominaisuudet? Nisula 175E on taas lähellä normaalia pöllikouraa kun siinä on leukalevy, terä on siinäkin kahdella pultilla kiinni. 175E on herkin nostaan ylimäärästä rojua mukaan leukalevyn takia.

Keräyskäpäliä ei saa mihinkään noista. Sitten se olis Naarva tai Biojack tai joku muu. Onko käpälistä kuinka paljon hyötyä?
Kysytäämpäs näin päin, onko kellään  liikennetraktoria  ::)?

Onko kellään liikennetraktorilupaa  jos on muuta kun maatalouden ajoa :-\?
Näköjään tuo traktoriliikennelupa on konemäärään sidottu, 4000,- per kone. Eli itsellä 8000,- euroa vakuuksia jos kahdella vehkeellä ajetaan, eikö näin?
Mites tämä nyt oikeen menee kun tuota Google faktaa on vanhaa ja uutta ja sekavaa ja ristiriitaista.

Talossa on nyt kevytkuorma-auto mikä vaatii C-kortin ja ajetaan tavaraa noin 100 päivää vuodessa toreille ja jälleenmyyjille. Lisäksi tavaraa kärrätään liikennetraktorilla, lapeja yms.

Nyt on menty ilman ammattipätevyyttä ja liikennelupaa traktorille. Trukkikorttikin pitäisi olla yhdelle tilaajalle.

Ns. direktiivipäiviä on nyt muiden töiden takia kolme; työturva, tieturva ja rataturva (ja tulityö).

Rupeaa olemaan ammattipätevyys kuorma-autolle niin pientä vaille että voisi suorittaa. Ennakoiva-ajo on pakollinen eli se pitäs käydä.

Mitäs sitten? Pitääkö ammattipätevyys olla jo voimassa kun hakee traktorin liikennelupakurssille? Vai kattaako se yhden päivän? Sellainen kurssi on, mutta onko se edes pakollinen vai voiko traktorin liikennelupaa anoa ammattipätevyyden perusteella?
Hyväkoneen Camio ollut käytössä muutaman vuoden. Ajetaan kiviä, maata, lantaalantaa yms. Hardox-pohja, leveet renkaat, järeämpi kippi. Pompottaa tietyllä nopeudella tyhjänä. Varmaan korjaantus ilmanpaineiden rukkaamisella. Korokelaidat putoaa tuppeen ja pulteilla kiinni. Siihen vois olla joku salpasysteemi hyvä. Mukava ajella viljaa, ei tarvii olla siinä viljanpölyssä kun avaa hydraulisen perälaidan.
Japalta löytyy jonkinlaista.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 137