Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 38

Viestit - Cultor

Osaan vasaroida ihan niittejäkin ainakin auttavasti, mutta ei se tulos pelkästään
vasaroimalla kaunis ole, kun ei ole semmoista kuppituurnaa, mut kiinni on
pysynyt, Ei vaan oikein hotsita enää, alasimena käytetyn Majurin vetolaitteen
annoin tarvitsevalle.

Silloin kun oli sormipalkkiniittokone ja vanha Sampo, niin niittailtiin.

Sitkeitä olivat Claasin niitit, ei katkennut lyömällä, piti silittää
ensin hiomalla ja sitten sai tuurnalla pois sen niitin.

-SS-
Kuppituurnan voi tehdä,poraamalla tappiin syvennyksen ja karkaisemalla sitten se pää kovaksi.Mutta kyllä se vasaroimalla ihan hyvä tulee myös.

Sampo Rosenlewilta on saanut ostaa tarkoitukseen tehdyn niittaustuurnan (Sampo Rosenlew R 127831), muistaakseni ei ollut kallis. Jaa... maksoi näköjään 48,00 mk -25% eli 36,00 mk vuonna 1990.
- Miten tähän asiaan nyt sotkeutu Volvocars??? Kas kun ei seuraavaksi avaruussukkula :)))))

- MIkä se on tuo "intterweb" ?? En ole moisesta ennen kuullutkaan??

Kuten saatoin arvata, trollipelle EX-FERMERI'ille vastaaminen on hukkaan heitettyä aikaa ja vaivaa ;- )

*plonk*
Kuinka tarpeellinen varuste on puintitappiomittari? Mitä iloa, onnea ja hyötyä se aiheuttaa käyttäjälleen? Muutakin kuin muutaman tonnilappusen loven lompsaan?

Eikö sen  lopullisen tappion näe sitten tilinpäätöksessä?  :D

=polttoainemittari
2035 samposta puuttuu sekin, säästömalli...

On niin pieniruokanen, ettei haittaa. Eipä juuri koskaan tarvinnut peräkkäisinä päivinä tankata. On siinä sataprosenttisen luotettava mittarikin, vaikkei sitä ohjaamosta voi lukea ;- )
-Voi tuota tyhmyyden osamäärää. Eikö tuo sana "Group" jo kerro tonttulan toopelle että kyse on konsernista jossa on useita yhtiöitä. Siis samaa paskaa joka tekee jopa konsernitilinpäätöksen. Sen sisällä voi rahaa liikutella niinkuin haluaa.

Mikä lie, kun nämä nykyiset webbifoorumien trollit ovat niin hanakoita syyttelemään muita trollaamisesta. Eivät ilmeisestikään edes tiedä mitä trollilla intterwebin yhteydessä tarkoitetaan ;- )

Tämä on varmaan  EX-FERMERIn suhteen hukkaan heitettyä, mutta jos kerran vielä. Volvo-konsernin mahdolisilla sisäisillä rahansiirroilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että konserniin kuuluva Volvo BM (nyk. Volvo CE) päätti lopettaa maataloustraktorituotannon yli 30 vuotta sitten ja myi sen Valmetille.

Jos haluaisi, EX-FERMERI voisi Volvo Group'in sivuilta nähdä konserniin kuuluvat yhtiöt. Niihin kuuluu mm. Volvo C(onstruction) E(quipment), mutta ei Volvocars eli henkilöautotuotanto.

Trollia tosiasiat eivät tietenkään kiinnosta, kuten EX-FERMERI'in lähettämästä viestistä ilmenee:

Etkö sää mölyapina osaa pitää turpaas kiinni? Vähän ny Toivottoman Topin ja joka paikas huseeraavan SAS.in kustannuksella oisin pitäny hauskaa. Onneks et sentään tonttu menny kääntämään. Näköjään harva hiffas. Tieto on VALTAA joten opettele pitämään ajatukses kurissa ja sormet samoin näppiksellä.

Tuo mitä ensiksi yrität selitellä ilmeisesti jonkinlaisena yrityskauppana on juurikin fuusio. Mitä vaihdannoissa on käytetty kulloinkin maksuvälineenä et sinäkään kerro. Yleensä mergereissä käytetään osakkeita yritysjärjestelyissä. Sinähän nohevana voit sen tarkistaa Scantracin ja Valtran osakasluetteloista ja todistaa siten toisin jos niin todellakin on. Siihen asti väitteesi on pelkkää huuhaa oletusta.
Mistäs muuten tedät etteikö Volvo omista AGCO:a? Oletkos kurkistanut heidän osakasluetteloonsa? ........tuskimpa.......lopeta huuhaa paskan kirjottelu ja trollaaminen.

Mulle se on aivan sama omistaako joku kiinalainen AGCO:a, tai Volvoa. Volvocars on kuitenkin aivan eri firma kuin Volvo Group.

Volvo Group Headquarters, Sweden
The Volvo Group Headquarters is located in Torslanda, outside Gothenburg, Sweden.
Postal address:
AB Volvo
SE-405 08  Gothenburg, Sweden
Tel switchboard +46 31 660000
Corporate website: volvogroup.com

Kyselepä sieltä, jos oikeaa tietoa haluat. Tosin sinähän haluat vain satujasi levitellä.

Valmet ostaa Volvon traktorit

Volvo Construction Equipment on osa Volvo Group'ia ja sen historiasta voi lukea:

As a result of declining profitability, the Board decided to phase out tractor manufacture in 1979 and the last agricultural tractor left the company in 1984.

 
Mikä kohta kirjoituksessani oli satua? Et kai vaan ole peruuttamattomasti valumöntti vammainen, joka yrittää taasen epätoivoisesti jahka löytyisi trollauksen paikka?

Satusetä EX-FERMERI'lle ei muuten kannattaisi vastata, mutta joku voi aikojen päästä löytää hänen sepustuksensa ja erehtyä uskomaan. Täyttä satua kirjoituksessasi on Volvon ja Valmetin fuusio. Volvo Bm halusi eroon kannattamattomasta traktorituotannostaan ja myi sen, sekä määräaikaisen VolvoBM nimen käyttöoikeuden Valmetille. Volvo BM:n traktoritoiminnat siirrettiin Scantrac-nimiseen yhtiöön, josta Valmet omisti alkuun 50 %, myöhemmin 100 %.

Noh voit vielä nukkua yösi rauhassa. Tiedossahan ei ole jäikö Volvo BM:n osakkeet fuusiossa Volvolle. Jos jäi niin silloinkin kiinalaiset omistaa Valtraa vain välillisesti Volvon kautta.

Eivät kiinalaiset omista Valtraa Volvon kautta. Valtran omistaa AGCO Corporation ja jos joku kiinalainen omistaa AGCO Corporation'in osakkeita, niin sitä kautta voi omistaa Valtraakin.

Volvon henkilöautot www.volvocars.com/ Volvo myi Fordille, joka myi sen edelleen Kiinaan.
Tässä vähän toisenlaista käppyrää;

https://en.wikipedia.org/wiki/Oil_reserves#/media/File:Oil_Reserves_Top_5_Countries.png

-Olennaista on se että viimeisen vuosikymmenen aikana vain Iran ja Venezuela ovat pystyneet kasvattamaan merkittävästi öljyntuotantoaan. Saudit on pysyneet toistaiseksi tasaisena, mutta kaikki muut merkittävät tuottajamaat ovat kääntyneet laskuun. Eli tuottaminen lähteistä alkaa käymään kalliimmaksi päivä päivältä.
Samalla populaatio kasvaa ja siten kysynä myös kasvaa. Varsinkin kiinassa elintason noustua.

USA:n (ja Kanadan) öljyntuotanto on kasvanut huomattavasti viimeisen vuosikymmenen aikana, mutta nimimerkki EX-FERMERI se vaan jatkaa satujen kertomistaan. Toisenlaistakin tietoa löytyy:
http://www.kiwiblog.co.nz/2016/07/us_oil_reserves_now_bigger_than_saudi_and_russia.html

July 6, 2016 2:00pm by David Farrar
US oil reserves now bigger than Saudi and Russia

FT reports:

The US holds more oil reserves than Saudi Arabia and Russia, the first time it has surpassed those held by the world’s biggest exporting nations, according to a new study.

Rystad Energy estimates recoverable oil in the US from existing fields, discoveries and yet undiscovered areas amounts to 264bn barrels. The figure surpasses Saudi Arabia’s 212bn and Russia’s 256bn in reserves.

The analysis of 60,000 fields worldwide, conducted over a three-year period by the Oslo-based group, shows total global oil reserves at 2.1tn barrels. This is 70 times the current production rate of about 30bn barrels of crude oil a year, Rystad Energy said on Monday.

Who remembers peak oil?

30 vuotta ja sitten on öljy loppu. Jos ei vetyteknologia siinä ajassa kehity, niin palataan 1-hevosvoiman kauramoottoriin pelloilla ja metsissä ja mottimetsään mennään pokasahan ja kirveen kanssa.
Setäni povasi 70-luvun lopulla öljyn loppuvan 20 vuodessa, ei ole vieläkään loppua näkyvissä. Öljyhän ei lopu koskaan, niukentuessaan siitä vain tulee niin kallista, ettei sitä kannata polttaa.

Vaan mistäpä satusetä EX-FERMERI sellaista ymmärtäisi ;- )
Fordien rattivaihteet olivat mainio keksintö.
Foodin ensimmäinen ratti vaihde… paras kun lähti paikalta heti suoraan seiskalla.
Kuuluisa hämmennyskeppi...
Niin tekeepi. Ajeleepi ruattalaiseella. Eihän pikkuruisella Valametilla olisi mitään mahdollisuuksia fuusioituneiden maailmanmerkkien puristuksessa jollei olisi fuusioitunut Volvon kanssa Valtraksi.

Aikamoinen satusetä tämä EX-FERMERI on.
Etkö sää mölyapina osaa pitää turpaas kiinni? Vähän ny Toivottoman Topin ja joka paikas huseeraavan SAS.in kustannuksella oisin pitäny hauskaa. Onneks et sentään tonttu menny kääntämään. Näköjään harva hiffas. Tieto on VALTAA joten opettele pitämään ajatukses kurissa ja sormet samoin näppiksellä.

Tää sun lähettämäs viesti on niin hauska, että laitetaan se muittenkin luettavaksi...
POIKASET HEI !

sun kannattaisi vaihtaa nimmaris Pelle-Hermanniks, kun noin lapsettaa ;- )
Mutta sanokaapas Valmet fanit Toivoton Topi ja SAS, mitä helkkaria Valmetin 4-vedot tekee Countyn tehtaalla???!!!;

Siis Countyllako se kehumanne Valmetin hieno ja notkea tekniikka onkin valmistettu??

Nimimerkki EX-FERMERIn lukutaito ei taida olla kaksinen ;- )

Forestmachines 8 vuotta sitten
Yes you could be right, it was about 89/90. This was the Benson Group factory who were the main importers for Valmet tractors in the early days. The red County was a last effort to rekindle the 1184 which unfortunately failed.
Mää ajoin foortilla tänääkin. On nii piristävää se. Huomenaamulla kyntämään. Muut on kyntäneet jo paljon tuntuu et jää kaikessa nykyään jälkeen. No on mulla syötyä syysrapsia sentään hiukan.

Määkin ajoin eilen viljakärryn edessä olleen 6600:sen pihaan kahville mennessäni. Hyvä traktori se on, mutta ohjaamo hallintalaitteineen on kyllä aika ankea tällaiselle Valmetin ergonomiaan tottuneelle ;- )
Jos sinulla on faktaa niin ISBN numero kiitos?

Kuvat tähän kiitos?

Onko kirjallista dokumenttia pelkän kirjoittelun sijaan? Lataa tähän kiitos?

Sitä faktaa jäämme sinulta odottamaan, veikkanpa odotuksesta tulevan pitkän. Tähän mennessä on nähty taholtasi vain suuria sanoja ja luuloja ;- )
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 38