Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: superdexta - 15.07.08 - klo:16:09

Otsikko: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: superdexta - 15.07.08 - klo:16:09
Tervehdys!
Aikani lueskeltuani erinäisten "asiantuntijoiden" kirjoituksia milloin mistäkin aiheesta päätin rekisteröityä itsekin agronetin käyttäjäksi.
Useimmiten näyttää käyvän siten että hyvin alkanut viestiketju lyödään läskiksi tavalla tai toisella. Onkohan jäänyt nuo käyttäjäehdot lukematta vai missä vika?

No sitten otsikon mukaiseen aiheeseen.
Minkäverran on kertynyt kokemuksia noista cvt-vaihteistoilla olevista traktoreista ja millaisia kokemuksia?
Mikä erityisesti miellyttää omassa traktorissa?
Millaiseen käyttötarkoitukseen ensisijaisesti hankit portaattoman vaihteiston?
Käyttökustannuksista jotain mainintaa kaipailisin. Huoltojen ja huolto-osien hintoja sekä onko ollut vaikeuksia saada huollot ja mahdolliset korjaukset tehtyä.
Tuokaa toki esille myös huonot puolet koneistanne, mikäli sellaisia on.

Nyt olisi tarkoitus saada oikeaa, käyttäjäkokemuksiin perustuvaa TODELLISTA tietoa. Kukin kertokoon omista kokemuksista ja koneensa ominaisuuksista. Nyt ei aleta arvioimaan mitään paremmuusjärjestystä arvostelemalla negatiiviseen sävyyn muita merkkejä kuin itsellä on. Ja yritetään pysyä aiheessa, kerrankin, kiitos!
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: articla - 15.07.08 - klo:17:29
Laitan sinulle kokemuksia Deutzin portaattomasta vaikka sähköpostilla jos annat sp.osoitteesi yksityisviestillä.
Mikäli tuo merkki kiinnostaa.
Tänne jos alkaa kirjoitella niin aihe muuttuu hyvin pian. Senhän olitkin jo huomannut.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: superdexta - 15.07.08 - klo:20:17
Laitan sinulle kokemuksia Deutzin portaattomasta vaikka sähköpostilla jos annat sp.osoitteesi yksityisviestillä.
Mikäli tuo merkki kiinnostaa.
Tänne jos alkaa kirjoitella niin aihe muuttuu hyvin pian. Senhän olitkin jo huomannut.

No tuota... jos keskusteltaisiin täällä agronetissa niin pääsee tieto laajempaan julkisuuteen. Luulen että aihepiiri kiinnostaa yleisesti. Taitaa olla vain aika vähän uskalikkoja jotka aloittaisivat. Ymmärrän kyllä kun olen lueskellut aikaisempia kirjoituksia. :-\
Onko sinulla ollut tuon deutzin osalta jotakin vaikeutta keskon taholta kun olen havainnut pientä negatiivisuutta keskoa kohtaan?
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: articla - 15.07.08 - klo:21:59
Laitan sinulle kokemuksia Deutzin portaattomasta vaikka sähköpostilla jos annat sp.osoitteesi yksityisviestillä.
Mikäli tuo merkki kiinnostaa.
Tänne jos alkaa kirjoitella niin aihe muuttuu hyvin pian. Senhän olitkin jo huomannut.

No tuota... jos keskusteltaisiin täällä agronetissa niin pääsee tieto laajempaan julkisuuteen. Luulen että aihepiiri kiinnostaa yleisesti. Taitaa olla vain aika vähän uskalikkoja jotka aloittaisivat. Ymmärrän kyllä kun olen lueskellut aikaisempia kirjoituksia. :-\
Onko sinulla ollut tuon deutzin osalta jotakin vaikeutta keskon taholta kun olen havainnut pientä negatiivisuutta keskoa kohtaan?

Eipä tuossa meitin kolhoosin Deutzissa mitään varsinaista ongelmaa ole ollut, varsinkaan Keskon taholta, kun se on hommattu muualta. Muista syistä vastenmielisyyttä Keskon toimintaa kohtaan. Suosittelen erityiseen tarkkaavaisuuteen jos asioit kyseisen keskusliikkeen kanssa. Saattaa muuten harmittaa jälestäpäin.
Tuossa muuten kuulin sukulaismiehen terveisiä sen verran että saattaisi olla Deutzin TTV myynnissä. Ollut kyllä tyytyväinen koneeseen mutta tarpeet vähentyneet niin paljon ettei kuulemma kannata pitää noin arvokasta konetta jouten.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Greengrass - 16.07.08 - klo:09:31
En omista autopower jd:tä mutta oli tuossa rehuntekoaikaan lainakone, muutama kymmenen tuntia tuli kokemusta. Kyllähän sillä helppoa on ajaa mutta jotakin joka vaatii enempi totuttelua näin 4-portaiseen pikavaihteeseen tottuneena on. Esim. rehunkorjuutyössä kun tuut päisteeltä karholle niin vaati ainakin mulla oikean nopeuden löytäminen katseen nopeusmittariin, kun keppivaihteisessahan tuo nopeus löytyy silmät vaikka kiinni. Sillä rulllalla nopeuden säätäminen tuntui aika hankalalta. Jos karhon paksuus vaihteli ja halusit säätää nopeutta niin taas tarvittiin katsoa nopeusmittarista, kun pikavaihteella mennään aina tietty nopeuden lisäys/vähennys kerralla. En tiedä oliko vika vaan ratin ja penkin välissä mutta kovasti mietityttää pitäiskö ottaa uusi kone sittenkin keppilootalla.

Kokonaan toinen juttu on sitten vetoteho tieajossa. Testasimme samalla perävaunulla n.15ton painoa, 6520 jd autoquad 2 vaihteistolla ja jd 6820 autopower vaihteistolla molemmat 50km nopeus. 6520 sai kerättyä vastamaahan erään pienen mäen alle täydet 50km ja nopeus putosi vain 3 km/h mäen päälle, kun taas 6820 vastaavat luvut 43km/h mäen alla ja mäen päälle putosi alimmillaan 7km/h nopeutta.
Ero kyllä tuntuu uskomattoman hurjalta kun tietojeni mukaan molemmat koneet vakiotehoilla ja tuossa 6820 kun pitäisi olla tehoa kyllä vakionakin hieman enempi.  Molemmat koneet vm. 2004 ja n. 2000h ajettuja.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Peurajussi - 16.07.08 - klo:11:13
En omista autopower jd:tä mutta oli tuossa rehuntekoaikaan lainakone, muutama kymmenen tuntia tuli kokemusta. Kyllähän sillä helppoa on ajaa mutta jotakin joka vaatii enempi totuttelua näin 4-portaiseen pikavaihteeseen tottuneena on. Esim. rehunkorjuutyössä kun tuut päisteeltä karholle niin vaati ainakin mulla oikean nopeuden löytäminen katseen nopeusmittariin, kun keppivaihteisessahan tuo nopeus löytyy silmät vaikka kiinni. Sillä rulllalla nopeuden säätäminen tuntui aika hankalalta. Jos karhon paksuus vaihteli ja halusit säätää nopeutta niin taas tarvittiin katsoa nopeusmittarista, kun pikavaihteella mennään aina tietty nopeuden lisäys/vähennys kerralla. En tiedä oliko vika vaan ratin ja penkin välissä mutta kovasti mietityttää pitäiskö ottaa uusi kone sittenkin keppilootalla.

Kokonaan toinen juttu on sitten vetoteho tieajossa. Testasimme samalla perävaunulla n.15ton painoa, 6520 jd autoquad 2 vaihteistolla ja jd 6820 autopower vaihteistolla molemmat 50km nopeus. 6520 sai kerättyä vastamaahan erään pienen mäen alle täydet 50km ja nopeus putosi vain 3 km/h mäen päälle, kun taas 6820 vastaavat luvut 43km/h mäen alla ja mäen päälle putosi alimmillaan 7km/h nopeutta.
Ero kyllä tuntuu uskomattoman hurjalta kun tietojeni mukaan molemmat koneet vakiotehoilla ja tuossa 6820 kun pitäisi olla tehoa kyllä vakionakin hieman enempi.  Molemmat koneet vm. 2004 ja n. 2000h ajettuja.

Siis se aktiivinen ajo tapahtuu vivun liikkeellä. Rullalla esivalitaan rajat, esim. 1 lovessa maks. 10 km/h ja toisessa 20 km/h, tai mitä nopeutta missäkin yhteydessä ajaa. Hidastus ja nopeutus vivun liikkeellä. Ei sitä rullaa ole tarkoitettu jatkuvasti pyöriteltäväksi.  :)
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Maalaispoika - 16.07.08 - klo:12:18
Autopowerilla on nyt tullut ajettua 550 tuntia pääasiassa lietteen- ja rehunajossa. Pitkään piti kauppaa tehdessä miettiä, uskaltaako sellaisen ottaa, mutta tyytyväinen olen ollut. Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta. ;D
Otsikko: Vs: Varion ylivoima iski jälleen !
Kirjoitti: Ojala - 16.07.08 - klo:13:10
Variolla 4000 tuntia ilman murheita ja hillitön
meno jatkuu !

Uusi 818 oli vkl koeajossa ja lievä pettymys, oma 714
uupumaton palvelija on edelleen teknisesti iskussa
vielä monen malliuudistuksen jälkeen, käyttöominaisuudet ja
taloudellisuus ihan ylivoimasia !  8)


Fendt Vario, portaattomien kiistaaton päällikkö  8)


Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Timppa - 16.07.08 - klo:13:21
DynaVt on kuitenkin omassa luokassaan.

Höpiskää te nyt mitä haluatte.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Peurajussi - 16.07.08 - klo:15:08
DynaVt on kuitenkin omassa luokassaan.

Höpiskää te nyt mitä haluatte.

Aloituspostaus jäi ilmeisesti tällä(kin) kertaa lukematta?
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: superdexta - 16.07.08 - klo:16:07
En omista autopower jd:tä mutta oli tuossa rehuntekoaikaan lainakone, muutama kymmenen tuntia tuli kokemusta. Kyllähän sillä helppoa on ajaa mutta jotakin joka vaatii enempi totuttelua näin 4-portaiseen pikavaihteeseen tottuneena on. Esim. rehunkorjuutyössä kun tuut päisteeltä karholle niin vaati ainakin mulla oikean nopeuden löytäminen katseen nopeusmittariin, kun keppivaihteisessahan tuo nopeus löytyy silmät vaikka kiinni. Sillä rulllalla nopeuden säätäminen tuntui aika hankalalta. Jos karhon paksuus vaihteli ja halusit säätää nopeutta niin taas tarvittiin katsoa nopeusmittarista, kun pikavaihteella mennään aina tietty nopeuden lisäys/vähennys kerralla. En tiedä oliko vika vaan ratin ja penkin välissä mutta kovasti mietityttää pitäiskö ottaa uusi kone sittenkin keppilootalla.

Kokonaan toinen juttu on sitten vetoteho tieajossa. Testasimme samalla perävaunulla n.15ton painoa, 6520 jd autoquad 2 vaihteistolla ja jd 6820 autopower vaihteistolla molemmat 50km nopeus. 6520 sai kerättyä vastamaahan erään pienen mäen alle täydet 50km ja nopeus putosi vain 3 km/h mäen päälle, kun taas 6820 vastaavat luvut 43km/h mäen alla ja mäen päälle putosi alimmillaan 7km/h nopeutta.
Ero kyllä tuntuu uskomattoman hurjalta kun tietojeni mukaan molemmat koneet vakiotehoilla ja tuossa 6820 kun pitäisi olla tehoa kyllä vakionakin hieman enempi.  Molemmat koneet vm. 2004 ja n. 2000h ajettuja.

Siis se aktiivinen ajo tapahtuu vivun liikkeellä. Rullalla esivalitaan rajat, esim. 1 lovessa maks. 10 km/h ja toisessa 20 km/h, tai mitä nopeutta missäkin yhteydessä ajaa. Hidastus ja nopeutus vivun liikkeellä. Ei sitä rullaa ole tarkoitettu jatkuvasti pyöriteltäväksi.  :)

Asialinjalla ollaan. Kiitoksia. Laittakaapa vielä lisää samalla tyylillä.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: superdexta - 16.07.08 - klo:16:08
Autopowerilla on nyt tullut ajettua 550 tuntia pääasiassa lietteen- ja rehunajossa. Pitkään piti kauppaa tehdessä miettiä, uskaltaako sellaisen ottaa, mutta tyytyväinen olen ollut. Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta. ;D

Mikä on eniten miellyttänyt portaattomuudessa ja muutenkin Jontikassa?
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: superdexta - 16.07.08 - klo:16:11
DynaVt on kuitenkin omassa luokassaan.

Höpiskää te nyt mitä haluatte.

Ehkä jotakin pientä tarkennusta tuohon.
Otsikko: Vs: Varion ylivoima iski jälleen !
Kirjoitti: superdexta - 16.07.08 - klo:16:14
Variolla 4000 tuntia ilman murheita ja hillitön
meno jatkuu !

Uusi 818 oli vkl koeajossa ja lievä pettymys, oma 714
uupumaton palvelija on edelleen teknisesti iskussa
vielä monen malliuudistuksen jälkeen, käyttöominaisuudet ja
taloudellisuus ihan ylivoimasia !  8)


Fendt Vario, portaattomien kiistaaton päällikkö  8)




Sinullapa on jo kokemusta Fentistä. Tarkentelisitko kuitenkin?
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: superdexta - 16.07.08 - klo:16:18
Laitan sinulle kokemuksia Deutzin portaattomasta vaikka sähköpostilla jos annat sp.osoitteesi yksityisviestillä.
Mikäli tuo merkki kiinnostaa.
Tänne jos alkaa kirjoitella niin aihe muuttuu hyvin pian. Senhän olitkin jo huomannut.

No tuota... jos keskusteltaisiin täällä agronetissa niin pääsee tieto laajempaan julkisuuteen. Luulen että aihepiiri kiinnostaa yleisesti. Taitaa olla vain aika vähän uskalikkoja jotka aloittaisivat. Ymmärrän kyllä kun olen lueskellut aikaisempia kirjoituksia. :-\
Onko sinulla ollut tuon deutzin osalta jotakin vaikeutta keskon taholta kun olen havainnut pientä negatiivisuutta keskoa kohtaan?

Eipä tuossa meitin kolhoosin Deutzissa mitään varsinaista ongelmaa ole ollut, varsinkaan Keskon taholta, kun se on hommattu muualta. Muista syistä vastenmielisyyttä Keskon toimintaa kohtaan. Suosittelen erityiseen tarkkaavaisuuteen jos asioit kyseisen keskusliikkeen kanssa. Saattaa muuten harmittaa jälestäpäin.
Tuossa muuten kuulin sukulaismiehen terveisiä sen verran että saattaisi olla Deutzin TTV myynnissä. Ollut kyllä tyytyväinen koneeseen mutta tarpeet vähentyneet niin paljon ettei kuulemma kannata pitää noin arvokasta konetta jouten.

Tuota nuin... eikö siellä käyttäjäehdoissa puhuttu jotakin palstan käyttämisestä markkinapaikkana. ;)
Eipä silti, jos oikiasti myynnissä niin saattas vaikka kiinnostaakkin. Mutta kuulostellaan nyt ensin käyttäjäin kommentteja eri merkeistä ja harkitaan vielä.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: JASS - 16.07.08 - klo:17:27
No joo kato.Reipas 3,5vuotta ajettu dyna-vt etupääs paskanajoa,noukinvaunun vetoa ja talvella lumitöitä.Nuokinvaunun vedos toi poljinajo tod.hyvä voi ajaa koko ajan sen minkä kone jaksaa,aurauksessa taas menee vähällä löpöllä kun ajaa eco-toiminnolla.     
Ilman murheita on ajettu.
naisen***** ja verkusoontraktori on ylimainostettu
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: mike - 16.07.08 - klo:18:14
Eikö Valtran käyttäjät aio kertoa käyttökokemuksistaan?
Vaiiiiiiiiiiiii onko tullut jo se portaaton?
Odotamme innolla!
Ens vuonna.Sitte.
Otsikko: Vs: Varion ylivoima iski jälleen !
Kirjoitti: Peltipailakka - 16.07.08 - klo:22:42
Variolla 4000 tuntia ilman murheita ja hillitön
meno jatkuu !

Uusi 818 oli vkl koeajossa ja lievä pettymys, oma 714
uupumaton palvelija on edelleen teknisesti iskussa
vielä monen malliuudistuksen jälkeen, käyttöominaisuudet ja
taloudellisuus ihan ylivoimasia !  8)


Fendt Vario, portaattomien kiistaaton päällikkö  8)



Aloin jo innostua Fendtistä, kun Valtra myyjän kanssa käytiin kone (415) läpi teoriassa. Innostus hiipui, kun sain koeajoon 818:an. Ensinnäkin kuljettajaympäristö, eli koppi hallintalaitteineen tökkäsi aika pahasti. Ratti oli suunnaton maailmanpyörä ja onneton suunnanvaihdinlirpukka jäykkätoimisen ohjauspyörän säätökahvan päässä. Toki ajokahvallakin suuntaa voi vaihtaa, mutta etukuormain käytössä se ei oikein toimi. Lisäksi käsijarru perinteisesti lattialla ja vapaa erillisessä napissa - näistäkin olemassa parempia toteutuksia saman konsernin toisessa merkissä. Muutenkin viimeistely ja materiaalit halvan oloisia, vaikka kyseessä kallis kone. Ohjaamoon kulku myöskin ahdasta ja hankalahkoa.

Voimansiirto kyllä ihan mukava, kun ei tarvitse pykältää. Suunnanvaihtotilanteessa jos yritti kiirehtiä, niin ylimääräisiä tykytyksiä tuli, kun kone vauhdin jo hiljennyttyä vielä hyppäsi eteenpäin, vaikka suunta oli valittu jo taakse! Sama myös toisinpäin. Samoja oireita oli viime syksynä ajamassani VT:ssä. Suunnanvaihdon nopea toiminta on tärkeää minulle, koska suurin osa töistäni on etukuormainhommia.

Peltotöihin ulosottokäyttöisten koneiden kanssa sopiva kone. Silloin saa myös hyödynnettyä päisteautomatiikan kunnolla.

Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Jemk - 16.07.08 - klo:22:46
Eikö Valtran käyttäjät aio kertoa käyttökokemuksistaan?
Vaiiiiiiiiiiiii onko tullut jo se portaaton?
Odotamme innolla!
Ens vuonna.Sitte.

Älä nyt! Saivathan ne taannoon niitä polokupyöriä. Taatusti halavin ja pisinmpään kaytössä ollut portaaton vaihtoehto!
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: handetonttu - 17.07.08 - klo:08:36
Eikö Valtran käyttäjät aio kertoa käyttökokemuksistaan?
Vaiiiiiiiiiiiii onko tullut jo se portaaton?
Odotamme innolla!
Ens vuonna.Sitte.

Älä nyt! Saivathan ne taannoon niitä polokupyöriä. Taatusti halavin ja pisinmpään kaytössä ollut portaaton vaihtoehto!

joo niissä se poljinajo pelaa tooosi hyvin ;D
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: RockBull - 17.07.08 - klo:09:29
Eikö Valtran käyttäjät aio kertoa käyttökokemuksistaan?
Vaiiiiiiiiiiiii onko tullut jo se portaaton?
Odotamme innolla!
Ens vuonna.Sitte.

Älä nyt! Saivathan ne taannoon niitä polokupyöriä. Taatusti halavin ja pisinmpään kaytössä ollut portaaton vaihtoehto!

joo niissä se poljinajo pelaa tooosi hyvin ;D


Touple petals draiving???
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Timppa - 17.07.08 - klo:11:25
Suunnanvaihtotilanteessa jos yritti kiirehtiä, niin ylimääräisiä tykytyksiä tuli, kun kone vauhdin jo hiljennyttyä vielä hyppäsi eteenpäin, vaikka suunta oli valittu jo taakse! Sama myös toisinpäin. Samoja oireita oli viime syksynä ajamassani VT:ssä.

***Tuo ominaisuus tulee esille kun käyttäjä ensimmäisiä kertoja ajelee portaattomalla. Mut kumma kyllä
jää aika pian pois.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Jobbari - 17.07.08 - klo:13:49
En mää mittään portaatomien hyvyydestä tiedä mutta pihassa tällä hetkellä 20 tuhatta portaatonta tuntia.
Voi kuitenkin olla että samoilla linjoilla pysytään edelleen.

( Eikä ne kokonaistunnit mittään merkkaa, täytys vaan niitten tuottavien osuus saada 100 prosentin paremmalle puolelle tai jos nyt siihen 100 alkuun)
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: koivumaki - 17.07.08 - klo:17:06
Monta kertaa tullu kirjoitettua tänne,jotta eihän portaattomassa ole ongelmana kuin ostohinta.Yleisesti.

Muista ei kokemusta sanottavasti ole kuin Fendtistä.Mukava sillä on töitä tehdä.Ihmettelen mm.tuota ohjaamon ja käsijarrun arvostelua...ei kumpikaan ainakaan mua häirinnyt.
Fendtissä mua häiritsee kääntösäde ja vetokoukun sijainti suht edessä,hiukka kankea kärryn kanssa.
Kääntösädekään ei haittaa muuten mutta kun pienviljelijänä mulla on 3m kylvökone,4m:n kanssa ei ropleemaa.

Noi JDn laatikkomurheet on aika vakava juttu....tässä paikallinen urakoottijakin oli kommentoinu AP:tä,että muuten hyvä mutta vaihdelaatikkojen kulutus kohtuuton.

Tiedä sitten minkämoisen kaupan sais kun alkais K/MF Dynaa kyseleen....onhan se halvempi kuin F
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: superdexta - 20.07.08 - klo:22:03
Aiheesta ei kovin paljon tietoa herunut.
Ilmeisesti portaaton voimansiirto vielä melko harvinainen.
Jontikoista vissiin ollaan parhaiten perillä kun niistä tunnuttiin jotakin tietävänkin. Ei pelkästään että se on parempi kun muut merkit, omistajansa mielestä.
Poljinajo jontikkaan niin valinta on selvä.
Deutsi kiinnostaisi kanssa jos huolto ym kuviot ois varmemmalla pohjalla.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Maalaispoika - 20.07.08 - klo:22:08
Poljinajo jontikkaan niin valinta on selvä.

Koska tuollaista ei ole, niin ei sitä osaa kaivatakaan. Sen toimintaperiaatekin on meikäläiselle hiukan auki, nopeutta siis muutetaan polkimella, mutta missä tilanteessa? Moottorin pyörintänopeus säädetään ilmeisesti käsikaasulla ja nopeus polkimella, vai kuinka? Ilmeisesti toimii samoin kuin jontikassa vaihdevivun liikuttaminen.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Timppa - 21.07.08 - klo:09:04
Sen toimintaperiaatekin on meikäläiselle hiukan auki, nopeutta siis muutetaan polkimella, mutta missä tilanteessa?

Joka tilanteessa.

Käsinojassa olevaa ajotikkua ja käsikaasua ei tarvita.

Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: koivumaki - 21.07.08 - klo:15:08
Aiheesta ei kovin paljon tietoa herunut.
Ilmeisesti portaaton voimansiirto vielä melko harvinainen.
Jontikoista vissiin ollaan parhaiten perillä kun niistä tunnuttiin jotakin tietävänkin. Ei pelkästään että se on parempi kun muut merkit, omistajansa mielestä.
Poljinajo jontikkaan niin valinta on selvä.
Deutsi kiinnostaisi kanssa jos huolto ym kuviot ois varmemmalla pohjalla.

---niin,mä en viittiny yrittääkään kommentoida poljinajoa,kun tuossa fendt vuosimallissa mitä olen ajellut ei TMS:ää ole.
---MF:ää ja Case CVX:ää olen kokeillut liikkeiden pihoissa mutta ei niillä ajopätkillä paljon elämöidä.
---käsittääkseni poljinajomahdollisuus laajentaa portaattoman käyttöä ja myös helpottaa koska automatiikka hoitaa kuormituksen mukaan tr:n toimintaa.

Otsikko: Vs: TMS
Kirjoitti: Ojala - 21.07.08 - klo:16:04
TMS= transmission management system

Uutta 818 pruuvailin muutaman päivän, onhan se monessa
työssä ihan "amerikkaa" TMS , ekm ja voa käyttöset pelittää
ihan eri tavalla.

Toisaalta vanha 714 ei turhia hirnu ja jämysti vetää, yllättävän
hyvin  ;D

Paras malli lienee keskikokoselle farmille olis 716 TMS vaikka
iliman cr moottoria  8)
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: teuturi - 22.07.08 - klo:21:09
Onko kellään kokemusta jd 7530 autopowerista?
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: SomeBody77 - 23.07.08 - klo:16:08
Onko kellään kokemusta jd 7530 autopowerista?
Tämä ketju oli portaattomista...  ;D
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: 7530 - 23.07.08 - klo:19:27
1500h paskakärrynvetoa ja lumen puskua takana. Hyvin on mennyt.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: KJL - 26.07.08 - klo:22:00
Poljinajo jontikkaan niin valinta on selvä.

Koska tuollaista ei ole, niin ei sitä osaa kaivatakaan. Sen toimintaperiaatekin on meikäläiselle hiukan auki, nopeutta siis muutetaan polkimella, mutta missä tilanteessa? Moottorin pyörintänopeus säädetään ilmeisesti käsikaasulla ja nopeus polkimella, vai kuinka? Ilmeisesti toimii samoin kuin jontikassa vaihdevivun liikuttaminen.

Dyna-VT on oikeasti ensimmäinen karjatilalle suunniteltu traktori... Parhaimmillaan poljinajo on voimanottokäyttöisten koneiden kanssa, mutta sopii muihinkin töihin.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: articla - 26.07.08 - klo:22:03
Poljinajo jontikkaan niin valinta on selvä.

Koska tuollaista ei ole, niin ei sitä osaa kaivatakaan. Sen toimintaperiaatekin on meikäläiselle hiukan auki, nopeutta siis muutetaan polkimella, mutta missä tilanteessa? Moottorin pyörintänopeus säädetään ilmeisesti käsikaasulla ja nopeus polkimella, vai kuinka? Ilmeisesti toimii samoin kuin jontikassa vaihdevivun liikuttaminen.

Dyna-VT on oikeasti ensimmäinen karjatilalle suunniteltu traktori... Parhaimmillaan poljinajo on voimanottokäyttöisten koneiden kanssa, mutta sopii muihinkin töihin.

http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foorumi/04_keskustelut/02_koneet/index.jsp?subject=Post&thread_id=131832644691232168
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: renki68 - 26.07.08 - klo:22:17

http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foorumi/04_keskustelut/02_koneet/index.jsp?subject=Post&thread_id=131832644691232168

Tuo ryömintä taaksepäin on ominaisuus ja näppärä käytännössä kun saa koneet ja kärryt mukavasti kytkettyä perään. Tietysti tuo on makuasia ja jos se häiritsee niin eiköhän huoltomies sen poista.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: KJL - 26.07.08 - klo:22:35
Poljinajo jontikkaan niin valinta on selvä.

Koska tuollaista ei ole, niin ei sitä osaa kaivatakaan. Sen toimintaperiaatekin on meikäläiselle hiukan auki, nopeutta siis muutetaan polkimella, mutta missä tilanteessa? Moottorin pyörintänopeus säädetään ilmeisesti käsikaasulla ja nopeus polkimella, vai kuinka? Ilmeisesti toimii samoin kuin jontikassa vaihdevivun liikuttaminen.

Dyna-VT on oikeasti ensimmäinen karjatilalle suunniteltu traktori... Parhaimmillaan poljinajo on voimanottokäyttöisten koneiden kanssa, mutta sopii muihinkin töihin.

http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foorumi/04_keskustelut/02_koneet/index.jsp?subject=Post&thread_id=131832644691232168
Niimmitäsitte?
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: articla - 27.07.08 - klo:10:52
Poljinajo jontikkaan niin valinta on selvä.

Koska tuollaista ei ole, niin ei sitä osaa kaivatakaan. Sen toimintaperiaatekin on meikäläiselle hiukan auki, nopeutta siis muutetaan polkimella, mutta missä tilanteessa? Moottorin pyörintänopeus säädetään ilmeisesti käsikaasulla ja nopeus polkimella, vai kuinka? Ilmeisesti toimii samoin kuin jontikassa vaihdevivun liikuttaminen.

Dyna-VT on oikeasti ensimmäinen karjatilalle suunniteltu traktori... Parhaimmillaan poljinajo on voimanottokäyttöisten koneiden kanssa, mutta sopii muihinkin töihin.

http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foorumi/04_keskustelut/02_koneet/index.jsp?subject=Post&thread_id=131832644691232168
Niimmitäsitte?

Niimmitäkösitte jos traktori liikkuu taaksepäin vaikka suunnanvaihtaja etiäppäin ajoasennossa?
Eikö siinä MF:ssa ollutkaan sitä automaattisesti toimivaa seisontajarrua joka menee päälle kun poljinta ei paineta? Tästä aiheesta oli kerran keskustelua ja joku väitti sellaisen olevan.
Ei tuo DF ainakaan mihinkään ryömi itekseen. Ja siinähän on se kyseinen jarru.
Tuo on totta että poljinajo on parhaimmillaan voa-käyttöisten työkoneiden kanssa. Kummassa sitten lie ollu MF:ssa vai DF:ssa ensin tuo poljinajo mahdollisuus. Fentissähän se TMS (=poljinajo) on ollu lisävaruste. Liekkö jo nykyään vakiona? JD:een ei kai saa edes lisävarusteena?
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Tiimo - 27.07.08 - klo:20:57
TMS on olut Fendtissä vakiona siitä asti kun se on olllut yleensäkään saatavilla.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: superdexta - 27.07.08 - klo:21:27
TMS on olut Fendtissä vakiona siitä asti kun se on olllut yleensäkään saatavilla.

Tuntuu nuin yhtäkkiä ajateltuna tuo hiipimisilmiö, josta toisella palstalla puhutaan, aika häijyltä. Entä jos ohjelma sekoaa niin ettei riitä pelkkä hiipiminen vastakkaiseen suuntaan mihin suunnanvaihdin asetettu? Sehän on hengenvaarallinen vika (ominaisuus?).
Eikai fentissä moista ilmiötä ole?

Mistä lähtien ollut fentissä TMS poljinajo?
Ja onko niissä pienemmissä varioissa kans nykyään?
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Maalaispoika - 27.07.08 - klo:22:07
Dyna-VT on oikeasti ensimmäinen karjatilalle suunniteltu traktori... Parhaimmillaan poljinajo on voimanottokäyttöisten koneiden kanssa, mutta sopii muihinkin töihin.

Tänään olin ensimmäistä kertaa Dyna-VT:n kyytissä, kieltämättä komiasti liikkui noukinvaunun kanssa. En silti heti ole vaihtamassa.. :)
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 27.07.08 - klo:23:17
Tuntuu nuin yhtäkkiä ajateltuna tuo hiipimisilmiö, josta toisella palstalla puhutaan, aika häijyltä. Entä jos ohjelma sekoaa niin ettei riitä pelkkä hiipiminen vastakkaiseen suuntaan mihin suunnanvaihdin asetettu? Sehän on hengenvaarallinen vika (ominaisuus?).

Onko tuossa hiipimisessä voimaa käytössä, vai pysähtyykö jarrulla?

Automaattivaihteiset autot on ryömineet maailman sivu, eikä sekään ole mitään maailmanloppua aiheuttanut.

Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Timppa - 28.07.08 - klo:09:02
Ei dynävt mihinkän hiivi.

Paikallaan se on kun poljinajolla suunnanvaihdin on etteen tai taakse ja kaasuun ei kosketa.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Ojala - 28.07.08 - klo:09:49


Onko tuossa hiipimisessä voimaa käytössä, vai pysähtyykö jarrulla?

Automaattivaihteiset autot on ryömineet maailman sivu, eikä sekään ole mitään maailmanloppua aiheuttanut.


[/quote]


Ei tarvii automaattia tai portaatonta, Volvo 240 hiipi pakkasella
kun öölit kankeena laatikossa. ATF poisti tai lievensi ominaisuutta  ::)

Hiipiminen mikään ongelma ole, jos jätät parkkiin ei saa jättää vetoa
päälle, kässäri niin nappaa vapaalle automaattisesti.
Valtu taas nappaa kässärin päälle vapaalla , Vario nappaa vapaalle
kun kässärin laittaa... ;D
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Greenpwr - 28.07.08 - klo:10:03
Poljinajo jontikkaan niin valinta on selvä.

Koska tuollaista ei ole, niin ei sitä osaa kaivatakaan. Sen toimintaperiaatekin on meikäläiselle hiukan auki, nopeutta siis muutetaan polkimella, mutta missä tilanteessa? Moottorin pyörintänopeus säädetään ilmeisesti käsikaasulla ja nopeus polkimella, vai kuinka? Ilmeisesti toimii samoin kuin jontikassa vaihdevivun liikuttaminen.

Dyna-VT on oikeasti ensimmäinen karjatilalle suunniteltu traktori... Parhaimmillaan poljinajo on voimanottokäyttöisten koneiden kanssa, mutta sopii muihinkin töihin.

http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foorumi/04_keskustelut/02_koneet/index.jsp?subject=Post&thread_id=131832644691232168
Niimmitäsitte?

Niimmitäkösitte jos traktori liikkuu taaksepäin vaikka suunnanvaihtaja etiäppäin ajoasennossa?
Eikö siinä MF:ssa ollutkaan sitä automaattisesti toimivaa seisontajarrua joka menee päälle kun poljinta ei paineta? Tästä aiheesta oli kerran keskustelua ja joku väitti sellaisen olevan.
Ei tuo DF ainakaan mihinkään ryömi itekseen. Ja siinähän on se kyseinen jarru.
Tuo on totta että poljinajo on parhaimmillaan voa-käyttöisten työkoneiden kanssa. Kummassa sitten lie ollu MF:ssa vai DF:ssa ensin tuo poljinajo mahdollisuus. Fentissähän se TMS (=poljinajo) on ollu lisävaruste. Liekkö jo nykyään vakiona? JD:een ei kai saa edes lisävarusteena?
Poljinajo ja poljinajo, minun "mielestä" poljinajo on aidoimmillaan silloin kun kierrokset on säädetty johonkin vakio lukemaan ja vauhdin säätö on kuljettajan vastuulla, ilman automatiikan autuaaksi tekevää vaikutusta. Elikkä ku uupelo uhkaa, oikeinta pedaalia pittää nostaa, eikä painaa...?
Jontikka hiipii, molempiin suuntiin, "ominaisuus"
Vuo hommissa: potentiometri 3:een, tikku 1:een, esim noukkarilla mennään karholla minkä jaksaa ja päisteessä löysätään vahän kaasua jolloin kierrokset laskee, mutta vauhti kiihtyy ja uuden karhon edessä himmataan vauhti sopivaksi ja polkastaan kickdown, loppun matkaa voi sitten kattella vaikka maisemia.
Maantiellä: potikka 5, käsikaasu etteen ja taas kattellaan, ennen ylämäkeä kerrotaan trattorille vastuksen kasvusta käyttämällä jalkakaasu pohjassa.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Jobbari - 28.07.08 - klo:11:56
Fenrin laatikon hiipimisominaisuus johtuu käytännössä vaihteiston hydraulipumpun 0-asennosta tai oikeammin sen virheellisyydestä, elikkä koneen olettama pumpun nollakulma ei olekkaan nolla vaan asteen osissa joku.
Vika/ominaisuus poistuu pumpun askelmoottorin kalibroinnilla, joka on varsin yksinkertainen toimenpide.

1. käynnistä moottori
2 kytke käsijarru
3 kytke laatikko vapaalle joko mekaanisesti huoltoluukusta tai huoltokoodilla, jota en nyt muista
4 nosta käsikaasulla moottorin kierrokset yli 1600 rpm
5 anna koneelle vaihteiston kalibrointi käsky nro 4007
6 totea että kalibrointi on mennyt onnistuneesti läpi
7 tilaa taksi ja lähde paikalliseen kaljalle rankan huoltorupeaman onnistuneesta suorittamisesta.

PS. Kyseinen kalibrointi tulee tehdä kerran pari vuodessa jos tämä hiipiminen häiritsee, itseä ei
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: KJL - 28.07.08 - klo:20:21
Poljinajo jontikkaan niin valinta on selvä.

Koska tuollaista ei ole, niin ei sitä osaa kaivatakaan. Sen toimintaperiaatekin on meikäläiselle hiukan auki, nopeutta siis muutetaan polkimella, mutta missä tilanteessa? Moottorin pyörintänopeus säädetään ilmeisesti käsikaasulla ja nopeus polkimella, vai kuinka? Ilmeisesti toimii samoin kuin jontikassa vaihdevivun liikuttaminen.

Dyna-VT on oikeasti ensimmäinen karjatilalle suunniteltu traktori... Parhaimmillaan poljinajo on voimanottokäyttöisten koneiden kanssa, mutta sopii muihinkin töihin.

http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foorumi/04_keskustelut/02_koneet/index.jsp?subject=Post&thread_id=131832644691232168
Niimmitäsitte?

Niimmitäkösitte jos traktori liikkuu taaksepäin vaikka suunnanvaihtaja etiäppäin ajoasennossa?
Eikö siinä MF:ssa ollutkaan sitä automaattisesti toimivaa seisontajarrua joka menee päälle kun poljinta ei paineta? Tästä aiheesta oli kerran keskustelua ja joku väitti sellaisen olevan.
Ei tuo DF ainakaan mihinkään ryömi itekseen. Ja siinähän on se kyseinen jarru.
Tuo on totta että poljinajo on parhaimmillaan voa-käyttöisten työkoneiden kanssa. Kummassa sitten lie ollu MF:ssa vai DF:ssa ensin tuo poljinajo mahdollisuus. Fentissähän se TMS (=poljinajo) on ollu lisävaruste. Liekkö jo nykyään vakiona? JD:een ei kai saa edes lisävarusteena?
Poljinajo ja poljinajo, minun "mielestä" poljinajo on aidoimmillaan silloin kun kierrokset on säädetty johonkin vakio lukemaan ja vauhdin säätö on kuljettajan vastuulla, ilman automatiikan autuaaksi tekevää vaikutusta. Elikkä ku uupelo uhkaa, oikeinta pedaalia pittää nostaa, eikä painaa...?
Jontikka hiipii, molempiin suuntiin, "ominaisuus"
Vuo hommissa: potentiometri 3:een, tikku 1:een, esim noukkarilla mennään karholla minkä jaksaa ja päisteessä löysätään vahän kaasua jolloin kierrokset laskee, mutta vauhti kiihtyy ja uuden karhon edessä himmataan vauhti sopivaksi ja polkastaan kickdown, loppun matkaa voi sitten kattella vaikka maisemia.
Maantiellä: potikka 5, käsikaasu etteen ja taas kattellaan, ennen ylämäkeä kerrotaan trattorille vastuksen kasvusta käyttämällä jalkakaasu pohjassa.

Siis jos puhutaan ns. silppuriajosta (eräs ajotapa poljinajolle) kierrokset pysyy säädetyssä ja automatiikka vähentää nopeutta tarvittaessa. Pedaali pidetään tietenki pohjassa. Esim. siis noukinvaunulla, kun kuorma alkaa täyttyä ja panee vastaan... Kierroksista ei tingitä.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Maalaispoika - 28.07.08 - klo:21:28
Siis jos puhutaan ns. silppuriajosta (eräs ajotapa poljinajolle) kierrokset pysyy säädetyssä ja automatiikka vähentää nopeutta tarvittaessa. Pedaali pidetään tietenki pohjassa. Esim. siis noukinvaunulla, kun kuorma alkaa täyttyä ja panee vastaan... Kierroksista ei tingitä.

Jontikassahan tuo toimii niin, että silppuriajossa käsikaasu on täysillä ja oikea ulosotonnopeus säädetään potikalla kohdilleen. Sopiva ajonopeus on valittu näyttöön ja sitten ei tartte mitään polkimia painella. Jos karho rupeaa ahdistamaan, niin nopeus hidastuu automaattisesti, tai sitten kuski vetää vipua taaksepäin. Molemmilla jaloilla on vapaapäivä.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Timppa - 29.07.08 - klo:09:45
Siis jos puhutaan ns. silppuriajosta (eräs ajotapa poljinajolle) kierrokset pysyy säädetyssä ja automatiikka vähentää nopeutta tarvittaessa. Pedaali pidetään tietenki pohjassa. Esim. siis noukinvaunulla, kun kuorma alkaa täyttyä ja panee vastaan... Kierroksista ei tingitä.

Jontikassahan tuo toimii niin, että silppuriajossa käsikaasu on täysillä ja oikea ulosotonnopeus säädetään potikalla kohdilleen. Sopiva ajonopeus on valittu näyttöön ja sitten ei tartte mitään polkimia painella. Jos karho rupeaa ahdistamaan, niin nopeus hidastuu automaattisesti, tai sitten kuski vetää vipua taaksepäin. Molemmilla jaloilla on vapaapäivä.

Massikassa on kaksikin vakionopeusnappia joihin voi asettaa nopeudet ns. silppuriajollakin.

Sivummaisilla jaloilla vapaapäivä, keskimmäinen ei tahdo helpolla päästä.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: articla - 29.07.08 - klo:20:39
Kaikki edellä kerrotut hienot ja työtä helpottavat ominaisuudet löytyy myös Deutzin TTV:stä.
Paitsi tuo  hiipiminen. Ei hiivi jos kuski ei käske hiipiä. Ja silloinkin hiipii vain siihen suuntaan mihin suunnanvaihtimella käsketään. Saiskohan tuon deutsinkin hiipimään, vielä väärään suuntaan, jollain koodilla? ;)
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: articla - 29.07.08 - klo:20:52


Onko tuossa hiipimisessä voimaa käytössä, vai pysähtyykö jarrulla?

Automaattivaihteiset autot on ryömineet maailman sivu, eikä sekään ole mitään maailmanloppua aiheuttanut.

On hiipiny joo. Varsinkin liukkaalla kelillä oikein mukava ominaisuus kun takavetoinen työnnättää autoa eteenpäin vaikka etujarrut lukossa. Suttina menee.
Jarrullahan niitä joutuu pidättelemään aina kun "pykälä" silmässä ja haluaa paikallaan pysyä, kesäkelilläkin.





Ei tarvii automaattia tai portaatonta, Volvo 240 hiipi pakkasella
kun öölit kankeena laatikossa. ATF poisti tai lievensi ominaisuutta  ::)

Hiipiminen mikään ongelma ole, jos jätät parkkiin ei saa jättää vetoa
päälle, kässäri niin nappaa vapaalle automaattisesti.
Valtu taas nappaa kässärin päälle vapaalla , Vario nappaa vapaalle
kun kässärin laittaa... ;D
[/quote]

DF nappaa jarrun päälle kun nostaa jalan "kaasulta". Mukava ominaisuus työkoneita tai kärryä perään tällätessä. Sekä taajama-ajossa kun pysähdyksiä tiheään. Nopeammassa ajossa ei jarrutus ole kuitenkaan mikään lukkojarrutus vaan sen voi säätää potikasta kuskille ja olosuhteisiin nähden sopivaksi.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Timppa - 29.07.08 - klo:20:56
Kaikki edellä kerrotut hienot ja työtä helpottavat ominaisuudet löytyy myös Deutzin TTV:stä.
Paitsi tuo  hiipiminen. Ei hiivi jos kuski ei käske hiipiä. Ja silloinkin hiipii vain siihen suuntaan mihin suunnanvaihtimella käsketään. Saiskohan tuon deutsinkin hiipimään, vielä väärään suuntaan, jollain koodilla? ;)

TTV:ssä on myös hintaa runsaasti enemmän...
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: lappalainen - 29.07.08 - klo:21:23


Onko tuossa hiipimisessä voimaa käytössä, vai pysähtyykö jarrulla?

Automaattivaihteiset autot on ryömineet maailman sivu, eikä sekään ole mitään maailmanloppua aiheuttanut.

On hiipiny joo. Varsinkin liukkaalla kelillä oikein mukava ominaisuus kun takavetoinen työnnättää autoa eteenpäin vaikka etujarrut lukossa. Suttina menee.
Jarrullahan niitä joutuu pidättelemään aina kun "pykälä" silmässä ja haluaa paikallaan pysyä, kesäkelilläkin.





Ei tarvii automaattia tai portaatonta, Volvo 240 hiipi pakkasella
kun öölit kankeena laatikossa. ATF poisti tai lievensi ominaisuutta  ::)

Hiipiminen mikään ongelma ole, jos jätät parkkiin ei saa jättää vetoa
päälle, kässäri niin nappaa vapaalle automaattisesti.
Valtu taas nappaa kässärin päälle vapaalla , Vario nappaa vapaalle
kun kässärin laittaa... ;D

DF nappaa jarrun päälle kun nostaa jalan "kaasulta". Mukava ominaisuus työkoneita tai kärryä perään tällätessä. Sekä taajama-ajossa kun pysähdyksiä tiheään. Nopeammassa ajossa ei jarrutus ole kuitenkaan mikään lukkojarrutus vaan sen voi säätää potikasta kuskille ja olosuhteisiin nähden sopivaksi.
[/quote]
aikanaan  kun tutustuin ttv siinä ei löytyny 50kmh eco.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: articla - 29.07.08 - klo:21:37


Onko tuossa hiipimisessä voimaa käytössä, vai pysähtyykö jarrulla?

Automaattivaihteiset autot on ryömineet maailman sivu, eikä sekään ole mitään maailmanloppua aiheuttanut.

On hiipiny joo. Varsinkin liukkaalla kelillä oikein mukava ominaisuus kun takavetoinen työnnättää autoa eteenpäin vaikka etujarrut lukossa. Suttina menee.
Jarrullahan niitä joutuu pidättelemään aina kun "pykälä" silmässä ja haluaa paikallaan pysyä, kesäkelilläkin.





Ei tarvii automaattia tai portaatonta, Volvo 240 hiipi pakkasella
kun öölit kankeena laatikossa. ATF poisti tai lievensi ominaisuutta  ::)

Hiipiminen mikään ongelma ole, jos jätät parkkiin ei saa jättää vetoa
päälle, kässäri niin nappaa vapaalle automaattisesti.
Valtu taas nappaa kässärin päälle vapaalla , Vario nappaa vapaalle
kun kässärin laittaa... ;D

DF nappaa jarrun päälle kun nostaa jalan "kaasulta". Mukava ominaisuus työkoneita tai kärryä perään tällätessä. Sekä taajama-ajossa kun pysähdyksiä tiheään. Nopeammassa ajossa ei jarrutus ole kuitenkaan mikään lukkojarrutus vaan sen voi säätää potikasta kuskille ja olosuhteisiin nähden sopivaksi.
aikanaan  kun tutustuin ttv siinä ei löytyny 50kmh eco.
[/quote]

Joo, se on totta. Täytyy tyytyä 42 km/h, 1700 rpm.
Nykyään on kuulemma 50 km/h, 1800 rpm.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: articla - 29.07.08 - klo:22:17
Fenrin laatikon hiipimisominaisuus johtuu käytännössä vaihteiston hydraulipumpun 0-asennosta tai oikeammin sen virheellisyydestä, elikkä koneen olettama pumpun nollakulma ei olekkaan nolla vaan asteen osissa joku.
Vika/ominaisuus poistuu pumpun askelmoottorin kalibroinnilla, joka on varsin yksinkertainen toimenpide.

1. käynnistä moottori
2 kytke käsijarru
3 kytke laatikko vapaalle joko mekaanisesti huoltoluukusta tai huoltokoodilla, jota en nyt muista
4 nosta käsikaasulla moottorin kierrokset yli 1600 rpm
5 anna koneelle vaihteiston kalibrointi käsky nro 4007
6 totea että kalibrointi on mennyt onnistuneesti läpi
7 tilaa taksi ja lähde paikalliseen kaljalle rankan huoltorupeaman onnistuneesta suorittamisesta.

PS. Kyseinen kalibrointi tulee tehdä kerran pari vuodessa jos tämä hiipiminen häiritsee, itseä ei

Entä jos ohjelma sekoilee ja kulma onkin esim. 15 astetta nollan sijasta? Ja samalla TMS haistelee että nyt moottori tarvihtoo apetta.... ja suunnanvaihdin eri asennossa mihin kone hyökkää....
No se nyt oli vain spegulointia, mutta oisko teoriassa mahdollista?
Otsikko: Vs: höpö höpö...
Kirjoitti: Ojala - 30.07.08 - klo:09:00
Ei se Vario mihinkään varkain hyökkää, varmistukset
on kohillaan, hiipiminen ainoo "ominaisuus" joka muutamaa
häirittee, sitäkään ei huomaa jos ei sano... ::)
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Jobbari - 30.07.08 - klo:22:04
TÄMÄ ON TURHA KOMMETTI, mutta kuitenkin.
Jos nyt puhutaan jontikan tainen deutsin tainen Casen (Case siksi Isolla koska sillä kuiten näistä kolmesta edistyksellisin automaattiloota) laatikon teknisistä ratkaisuista niin kyseiset laitteet eivät käytännössä voi pysyä paikallaan ilman paikallaan olo jarrua.

Jos joku jotain muuta väittää, niin parempi ensin opiskella hetken eri valmistajien laatikoiden toimintaperiaatetta ennenkuin tulee muuta nussuttamaan.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Cepu - 30.07.08 - klo:22:56
kyseiset laitteet eivät käytännössä voi pysyä paikallaan ilman paikallaan olo jarrua.



En honannu ensin että tässä oli puhe vaihde päällä paikallaan pysymisestä.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Tiimo - 31.07.08 - klo:19:56
Ei hiipiminen ole mikään ominaisuusvaan vika. Ei yksikään ajamistani Fendteistä ei omista eikä vieraista ole hiipinyt mihinkään.Ojalan kone tarttee kalibrointia.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Ojala - 31.07.08 - klo:20:15
Jaa, jokohan tuo pitäs kalibroida kun 4 tuhatta pamahti mittariin  ::)
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Timppa - 31.07.08 - klo:20:21
Jaa, jokohan tuo pitäs kalibroida kun 4 tuhatta pamahti mittariin  ::)

Nyt on puhe Ojalasta eikä fentistä.

Ojalassa on sisäsyntyisesti hiipivä ominaisuus.

Varateron kanssa hiipii pitkin maakuntaa ja selvittä asioitten oikean tilan. Perinpohjaisesti.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Ojala - 31.07.08 - klo:21:43
Jaa, jokohan tuo pitäs kalibroida kun 4 tuhatta pamahti mittariin  ::)

Nyt on puhe Ojalasta eikä fentistä.

Ojalassa on sisäsyntyisesti hiipivä ominaisuus.

Varateron kanssa hiipii pitkin maakuntaa ja selvittä asioitten oikean tilan. Perinpohjaisesti.


Varateron kans paljoo hiivitä, kattilat kaapissa ja kupit pöydällä
helisee taloissa kun v-2 jytäjää tiellä  ;D
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Maitopoika - 31.07.08 - klo:22:24
Näin on ja ihmeen monimutkaunen ongelma tuo portaaton on.Ojalalle huom 4000 tuntia on liian paljon.Vaihtoarvo putoaa merkistä riippumatta tuossa tuntimäärässä,Se on vaihdon paikka vaikka et plussapisteitä saakaan :-X
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Ojala - 01.08.08 - klo:08:55
Näin on ja ihmeen monimutkaunen ongelma tuo portaaton on.Ojalalle huom 4000 tuntia on liian paljon.Vaihtoarvo putoaa merkistä riippumatta tuossa tuntimäärässä,Se on vaihdon paikka vaikka et plussapisteitä saakaan :-X

Muutaman päivän kokeiltuani uutta ,totesin vanhan olevan TOSI ISKUSSA.
Siis tää 714, viimmenen paskanajoo tuli tehtyä 311 veteraanilla, on
iskussa sekin mut kuskille astetta kovempaa hommaa mitä variolla ajo,
melekeen niinku "suolahen betonimyllyllä" ajas, paitti että vaihteisto
pelaa niinku ajatus ja moottorin ääni musiikkia korville  ::) 
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: cvx - 01.08.08 - klo:15:25
Nyt vaaja 200 tuntia Case CVX ajoa , ja se on tosi mukava traktori! erityisesti e-k kanssa se on parempi kuin pyöräkuormaaja kun se se sisoo paikalla ilman jarrut ja saat tarka ajot ilman kytkin-jarru hässäkkä!

Suosittelen!!!
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: articla - 01.08.08 - klo:16:54
Nyt vaaja 200 tuntia Case CVX ajoa , ja se on tosi mukava traktori! erityisesti e-k kanssa se on parempi kuin pyöräkuormaaja kun se se sisoo paikalla ilman jarrut ja saat tarka ajot ilman kytkin-jarru hässäkkä!

Suosittelen!!!

Näinhän se deutz ttv toimii myös.
Lisäksi mahdollista asettaa automaattinen moottorin kierrosluvun nosto hydrauliikkaa käytettäessä mikäli LS-pumpun tuotto (max.120 ltr) ei riitä tyhjäkäynnillä. Mitä lie tuotto tyhjäkäynnillä? 1/2" liitin ei läpäise kuitenkaan kuin reilut 80 ltr/min.
Muuten mahtaa CVX olla parempi. Ainakin vaihdelooda edistyksellisempi.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: lappalainen - 01.08.08 - klo:18:13
Nyt vaaja 200 tuntia Case CVX ajoa , ja se on tosi mukava traktori! erityisesti e-k kanssa se on parempi kuin pyöräkuormaaja kun se se sisoo paikalla ilman jarrut ja saat tarka ajot ilman kytkin-jarru hässäkkä!

Suosittelen!!!
sehän on vähä niinku dynä vt  .onko casessaki hydrauli ja vaihteistoöljy samassa niinku jd,ssä ja deutsissa
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: articla - 01.08.08 - klo:20:32
Nyt vaaja 200 tuntia Case CVX ajoa , ja se on tosi mukava traktori! erityisesti e-k kanssa se on parempi kuin pyöräkuormaaja kun se se sisoo paikalla ilman jarrut ja saat tarka ajot ilman kytkin-jarru hässäkkä!

Suosittelen!!!
sehän on vähä niinku dynä vt  .onko casessaki hydrauli ja vaihteistoöljy samassa niinku jd,ssä ja deutsissa

Oonpa miekii sammaa mieltä tuosta yhteisestä öljystä loodassa ja hydrauliikassa. Eli ei oikein hyvä. Paremmin on fenttiloodaisissa vehkeissä.
Mutta toisaalta, onko tullut ilmi vaihteistovikoja jotka johtuisivat ulkopuolelta tulleen hydr.öljyn epäpuhtaudesta? Luulisi joitain tapauksia olevan kun yhteisöljysysteemiä pidetään huonompana kuin erillisöljyjä.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: cvx - 01.08.08 - klo:21:03
Case cvx on erillisiä hydrauli ja lootan öljyä! mun mielestä hyvä, sit ei pääse paska sinne! lootassa on joku erikois öljy ja se pitäis vielä suodata joku agritekin erikois filtteri läpi ennen täyttö!

jos mä on ymmärtänyt oikein jd ja deutz on samalla öljy?
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: articla - 01.08.08 - klo:21:19
Case cvx on erillisiä hydrauli ja lootan öljyä! mun mielestä hyvä, sit ei pääse paska sinne! lootassa on joku erikois öljy ja se pitäis vielä suodata joku agritekin erikois filtteri läpi ennen täyttö!

jos mä on ymmärtänyt oikein jd ja deutz on samalla öljy?

Oikein olet ymmärtänyt.
Mutta DF:ssa ei tarvi mitään kalliita erikoisöljyjä. Vaikka aivan riittävän kallista kuitenkin. Ehkäpä suodatin hoitaa hommansa jos sekaan pääsee jotain epäpuhtautta???
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Peurajussi - 01.08.08 - klo:22:14
Case cvx on erillisiä hydrauli ja lootan öljyä! mun mielestä hyvä, sit ei pääse paska sinne! lootassa on joku erikois öljy ja se pitäis vielä suodata joku agritekin erikois filtteri läpi ennen täyttö!

jos mä on ymmärtänyt oikein jd ja deutz on samalla öljy?

Oikein olet ymmärtänyt.
Mutta DF:ssa ei tarvi mitään kalliita erikoisöljyjä. Vaikka aivan riittävän kallista kuitenkin. Ehkäpä suodatin hoitaa hommansa jos sekaan pääsee jotain epäpuhtautta???

Onkos vaihtoväli sama?  :)
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: articla - 02.08.08 - klo:10:21
Case cvx on erillisiä hydrauli ja lootan öljyä! mun mielestä hyvä, sit ei pääse paska sinne! lootassa on joku erikois öljy ja se pitäis vielä suodata joku agritekin erikois filtteri läpi ennen täyttö!

jos mä on ymmärtänyt oikein jd ja deutz on samalla öljy?

Oikein olet ymmärtänyt.
Mutta DF:ssa ei tarvi mitään kalliita erikoisöljyjä. Vaikka aivan riittävän kallista kuitenkin. Ehkäpä suodatin hoitaa hommansa jos sekaan pääsee jotain epäpuhtautta???

Onkos vaihtoväli sama?  :)

500 tuntia tai vähintään kahden vuoden välein.

Miten JD:ssa?
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: Peurajussi - 02.08.08 - klo:15:46
Case cvx on erillisiä hydrauli ja lootan öljyä! mun mielestä hyvä, sit ei pääse paska sinne! lootassa on joku erikois öljy ja se pitäis vielä suodata joku agritekin erikois filtteri läpi ennen täyttö!

jos mä on ymmärtänyt oikein jd ja deutz on samalla öljy?

Oikein olet ymmärtänyt.
Mutta DF:ssa ei tarvi mitään kalliita erikoisöljyjä. Vaikka aivan riittävän kallista kuitenkin. Ehkäpä suodatin hoitaa hommansa jos sekaan pääsee jotain epäpuhtautta???

Onkos vaihtoväli sama?  :)

500 tuntia tai vähintään kahden vuoden välein.

Miten JD:ssa?

1500 h/ 2 vuotta. Suotimet vaihdetaan välillä uusiin.
Otsikko: Vs: Galluppi portaattomista
Kirjoitti: articla - 02.08.08 - klo:17:53
Case cvx on erillisiä hydrauli ja lootan öljyä! mun mielestä hyvä, sit ei pääse paska sinne! lootassa on joku erikois öljy ja se pitäis vielä suodata joku agritekin erikois filtteri läpi ennen täyttö!

jos mä on ymmärtänyt oikein jd ja deutz on samalla öljy?

Oikein olet ymmärtänyt.
Mutta DF:ssa ei tarvi mitään kalliita erikoisöljyjä. Vaikka aivan riittävän kallista kuitenkin. Ehkäpä suodatin hoitaa hommansa jos sekaan pääsee jotain epäpuhtautta???

Onkos vaihtoväli sama?  :)

500 tuntia tai vähintään kahden vuoden välein.

Miten JD:ssa?

1500 h/ 2 vuotta. Suotimet vaihdetaan välillä uusiin.

JD:ssähän on tutkitusti halvimmat huoltokustannukset ajotuntia kohden. Ja jos haluaa niitä maksullisia huoltotakuu asioita hyödyntää niin JD:n osalta niiden hinnat pitävät. Toisin on sillä punaisella merkillä jonka nimeä en loihe lausumahan. Hyökkäävät vielä porukalla taas kimppuun. Oranssin pallon kerholaiset. ;)