Laitan sinulle kokemuksia Deutzin portaattomasta vaikka sähköpostilla jos annat sp.osoitteesi yksityisviestillä.
Mikäli tuo merkki kiinnostaa.
Tänne jos alkaa kirjoitella niin aihe muuttuu hyvin pian. Senhän olitkin jo huomannut.
Laitan sinulle kokemuksia Deutzin portaattomasta vaikka sähköpostilla jos annat sp.osoitteesi yksityisviestillä.
Mikäli tuo merkki kiinnostaa.
Tänne jos alkaa kirjoitella niin aihe muuttuu hyvin pian. Senhän olitkin jo huomannut.
No tuota... jos keskusteltaisiin täällä agronetissa niin pääsee tieto laajempaan julkisuuteen. Luulen että aihepiiri kiinnostaa yleisesti. Taitaa olla vain aika vähän uskalikkoja jotka aloittaisivat. Ymmärrän kyllä kun olen lueskellut aikaisempia kirjoituksia. :-\
Onko sinulla ollut tuon deutzin osalta jotakin vaikeutta keskon taholta kun olen havainnut pientä negatiivisuutta keskoa kohtaan?
En omista autopower jd:tä mutta oli tuossa rehuntekoaikaan lainakone, muutama kymmenen tuntia tuli kokemusta. Kyllähän sillä helppoa on ajaa mutta jotakin joka vaatii enempi totuttelua näin 4-portaiseen pikavaihteeseen tottuneena on. Esim. rehunkorjuutyössä kun tuut päisteeltä karholle niin vaati ainakin mulla oikean nopeuden löytäminen katseen nopeusmittariin, kun keppivaihteisessahan tuo nopeus löytyy silmät vaikka kiinni. Sillä rulllalla nopeuden säätäminen tuntui aika hankalalta. Jos karhon paksuus vaihteli ja halusit säätää nopeutta niin taas tarvittiin katsoa nopeusmittarista, kun pikavaihteella mennään aina tietty nopeuden lisäys/vähennys kerralla. En tiedä oliko vika vaan ratin ja penkin välissä mutta kovasti mietityttää pitäiskö ottaa uusi kone sittenkin keppilootalla.
Kokonaan toinen juttu on sitten vetoteho tieajossa. Testasimme samalla perävaunulla n.15ton painoa, 6520 jd autoquad 2 vaihteistolla ja jd 6820 autopower vaihteistolla molemmat 50km nopeus. 6520 sai kerättyä vastamaahan erään pienen mäen alle täydet 50km ja nopeus putosi vain 3 km/h mäen päälle, kun taas 6820 vastaavat luvut 43km/h mäen alla ja mäen päälle putosi alimmillaan 7km/h nopeutta.
Ero kyllä tuntuu uskomattoman hurjalta kun tietojeni mukaan molemmat koneet vakiotehoilla ja tuossa 6820 kun pitäisi olla tehoa kyllä vakionakin hieman enempi. Molemmat koneet vm. 2004 ja n. 2000h ajettuja.
DynaVt on kuitenkin omassa luokassaan.
Höpiskää te nyt mitä haluatte.
En omista autopower jd:tä mutta oli tuossa rehuntekoaikaan lainakone, muutama kymmenen tuntia tuli kokemusta. Kyllähän sillä helppoa on ajaa mutta jotakin joka vaatii enempi totuttelua näin 4-portaiseen pikavaihteeseen tottuneena on. Esim. rehunkorjuutyössä kun tuut päisteeltä karholle niin vaati ainakin mulla oikean nopeuden löytäminen katseen nopeusmittariin, kun keppivaihteisessahan tuo nopeus löytyy silmät vaikka kiinni. Sillä rulllalla nopeuden säätäminen tuntui aika hankalalta. Jos karhon paksuus vaihteli ja halusit säätää nopeutta niin taas tarvittiin katsoa nopeusmittarista, kun pikavaihteella mennään aina tietty nopeuden lisäys/vähennys kerralla. En tiedä oliko vika vaan ratin ja penkin välissä mutta kovasti mietityttää pitäiskö ottaa uusi kone sittenkin keppilootalla.
Kokonaan toinen juttu on sitten vetoteho tieajossa. Testasimme samalla perävaunulla n.15ton painoa, 6520 jd autoquad 2 vaihteistolla ja jd 6820 autopower vaihteistolla molemmat 50km nopeus. 6520 sai kerättyä vastamaahan erään pienen mäen alle täydet 50km ja nopeus putosi vain 3 km/h mäen päälle, kun taas 6820 vastaavat luvut 43km/h mäen alla ja mäen päälle putosi alimmillaan 7km/h nopeutta.
Ero kyllä tuntuu uskomattoman hurjalta kun tietojeni mukaan molemmat koneet vakiotehoilla ja tuossa 6820 kun pitäisi olla tehoa kyllä vakionakin hieman enempi. Molemmat koneet vm. 2004 ja n. 2000h ajettuja.
Siis se aktiivinen ajo tapahtuu vivun liikkeellä. Rullalla esivalitaan rajat, esim. 1 lovessa maks. 10 km/h ja toisessa 20 km/h, tai mitä nopeutta missäkin yhteydessä ajaa. Hidastus ja nopeutus vivun liikkeellä. Ei sitä rullaa ole tarkoitettu jatkuvasti pyöriteltäväksi. :)
Autopowerilla on nyt tullut ajettua 550 tuntia pääasiassa lietteen- ja rehunajossa. Pitkään piti kauppaa tehdessä miettiä, uskaltaako sellaisen ottaa, mutta tyytyväinen olen ollut. Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta. ;D
DynaVt on kuitenkin omassa luokassaan.
Höpiskää te nyt mitä haluatte.
Variolla 4000 tuntia ilman murheita ja hillitön
meno jatkuu !
Uusi 818 oli vkl koeajossa ja lievä pettymys, oma 714
uupumaton palvelija on edelleen teknisesti iskussa
vielä monen malliuudistuksen jälkeen, käyttöominaisuudet ja
taloudellisuus ihan ylivoimasia ! 8)Fendt Vario, portaattomien kiistaaton päällikkö 8)
Laitan sinulle kokemuksia Deutzin portaattomasta vaikka sähköpostilla jos annat sp.osoitteesi yksityisviestillä.
Mikäli tuo merkki kiinnostaa.
Tänne jos alkaa kirjoitella niin aihe muuttuu hyvin pian. Senhän olitkin jo huomannut.
No tuota... jos keskusteltaisiin täällä agronetissa niin pääsee tieto laajempaan julkisuuteen. Luulen että aihepiiri kiinnostaa yleisesti. Taitaa olla vain aika vähän uskalikkoja jotka aloittaisivat. Ymmärrän kyllä kun olen lueskellut aikaisempia kirjoituksia. :-\
Onko sinulla ollut tuon deutzin osalta jotakin vaikeutta keskon taholta kun olen havainnut pientä negatiivisuutta keskoa kohtaan?
Eipä tuossa meitin kolhoosin Deutzissa mitään varsinaista ongelmaa ole ollut, varsinkaan Keskon taholta, kun se on hommattu muualta. Muista syistä vastenmielisyyttä Keskon toimintaa kohtaan. Suosittelen erityiseen tarkkaavaisuuteen jos asioit kyseisen keskusliikkeen kanssa. Saattaa muuten harmittaa jälestäpäin.
Tuossa muuten kuulin sukulaismiehen terveisiä sen verran että saattaisi olla Deutzin TTV myynnissä. Ollut kyllä tyytyväinen koneeseen mutta tarpeet vähentyneet niin paljon ettei kuulemma kannata pitää noin arvokasta konetta jouten.
Variolla 4000 tuntia ilman murheita ja hillitönAloin jo innostua Fendtistä, kun Valtra myyjän kanssa käytiin kone (415) läpi teoriassa. Innostus hiipui, kun sain koeajoon 818:an. Ensinnäkin kuljettajaympäristö, eli koppi hallintalaitteineen tökkäsi aika pahasti. Ratti oli suunnaton maailmanpyörä ja onneton suunnanvaihdinlirpukka jäykkätoimisen ohjauspyörän säätökahvan päässä. Toki ajokahvallakin suuntaa voi vaihtaa, mutta etukuormain käytössä se ei oikein toimi. Lisäksi käsijarru perinteisesti lattialla ja vapaa erillisessä napissa - näistäkin olemassa parempia toteutuksia saman konsernin toisessa merkissä. Muutenkin viimeistely ja materiaalit halvan oloisia, vaikka kyseessä kallis kone. Ohjaamoon kulku myöskin ahdasta ja hankalahkoa.
meno jatkuu !
Uusi 818 oli vkl koeajossa ja lievä pettymys, oma 714
uupumaton palvelija on edelleen teknisesti iskussa
vielä monen malliuudistuksen jälkeen, käyttöominaisuudet ja
taloudellisuus ihan ylivoimasia ! 8)Fendt Vario, portaattomien kiistaaton päällikkö 8)
Eikö Valtran käyttäjät aio kertoa käyttökokemuksistaan?
Vaiiiiiiiiiiiii onko tullut jo se portaaton?
Odotamme innolla!
Ens vuonna.Sitte.
Eikö Valtran käyttäjät aio kertoa käyttökokemuksistaan?
Vaiiiiiiiiiiiii onko tullut jo se portaaton?
Odotamme innolla!
Ens vuonna.Sitte.
Älä nyt! Saivathan ne taannoon niitä polokupyöriä. Taatusti halavin ja pisinmpään kaytössä ollut portaaton vaihtoehto!
Eikö Valtran käyttäjät aio kertoa käyttökokemuksistaan?
Vaiiiiiiiiiiiii onko tullut jo se portaaton?
Odotamme innolla!
Ens vuonna.Sitte.
Älä nyt! Saivathan ne taannoon niitä polokupyöriä. Taatusti halavin ja pisinmpään kaytössä ollut portaaton vaihtoehto!
joo niissä se poljinajo pelaa tooosi hyvin ;D
Poljinajo jontikkaan niin valinta on selvä.
Aiheesta ei kovin paljon tietoa herunut.
Ilmeisesti portaaton voimansiirto vielä melko harvinainen.
Jontikoista vissiin ollaan parhaiten perillä kun niistä tunnuttiin jotakin tietävänkin. Ei pelkästään että se on parempi kun muut merkit, omistajansa mielestä.
Poljinajo jontikkaan niin valinta on selvä.
Deutsi kiinnostaisi kanssa jos huolto ym kuviot ois varmemmalla pohjalla.
Onko kellään kokemusta jd 7530 autopowerista?Tämä ketju oli portaattomista... ;D
Poljinajo jontikkaan niin valinta on selvä.
Koska tuollaista ei ole, niin ei sitä osaa kaivatakaan. Sen toimintaperiaatekin on meikäläiselle hiukan auki, nopeutta siis muutetaan polkimella, mutta missä tilanteessa? Moottorin pyörintänopeus säädetään ilmeisesti käsikaasulla ja nopeus polkimella, vai kuinka? Ilmeisesti toimii samoin kuin jontikassa vaihdevivun liikuttaminen.
Poljinajo jontikkaan niin valinta on selvä.
Koska tuollaista ei ole, niin ei sitä osaa kaivatakaan. Sen toimintaperiaatekin on meikäläiselle hiukan auki, nopeutta siis muutetaan polkimella, mutta missä tilanteessa? Moottorin pyörintänopeus säädetään ilmeisesti käsikaasulla ja nopeus polkimella, vai kuinka? Ilmeisesti toimii samoin kuin jontikassa vaihdevivun liikuttaminen.
Dyna-VT on oikeasti ensimmäinen karjatilalle suunniteltu traktori... Parhaimmillaan poljinajo on voimanottokäyttöisten koneiden kanssa, mutta sopii muihinkin töihin.
http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foorumi/04_keskustelut/02_koneet/index.jsp?subject=Post&thread_id=131832644691232168
Niimmitäsitte?Poljinajo jontikkaan niin valinta on selvä.
Koska tuollaista ei ole, niin ei sitä osaa kaivatakaan. Sen toimintaperiaatekin on meikäläiselle hiukan auki, nopeutta siis muutetaan polkimella, mutta missä tilanteessa? Moottorin pyörintänopeus säädetään ilmeisesti käsikaasulla ja nopeus polkimella, vai kuinka? Ilmeisesti toimii samoin kuin jontikassa vaihdevivun liikuttaminen.
Dyna-VT on oikeasti ensimmäinen karjatilalle suunniteltu traktori... Parhaimmillaan poljinajo on voimanottokäyttöisten koneiden kanssa, mutta sopii muihinkin töihin.
http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foorumi/04_keskustelut/02_koneet/index.jsp?subject=Post&thread_id=131832644691232168
Niimmitäsitte?Poljinajo jontikkaan niin valinta on selvä.
Koska tuollaista ei ole, niin ei sitä osaa kaivatakaan. Sen toimintaperiaatekin on meikäläiselle hiukan auki, nopeutta siis muutetaan polkimella, mutta missä tilanteessa? Moottorin pyörintänopeus säädetään ilmeisesti käsikaasulla ja nopeus polkimella, vai kuinka? Ilmeisesti toimii samoin kuin jontikassa vaihdevivun liikuttaminen.
Dyna-VT on oikeasti ensimmäinen karjatilalle suunniteltu traktori... Parhaimmillaan poljinajo on voimanottokäyttöisten koneiden kanssa, mutta sopii muihinkin töihin.
http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foorumi/04_keskustelut/02_koneet/index.jsp?subject=Post&thread_id=131832644691232168
TMS on olut Fendtissä vakiona siitä asti kun se on olllut yleensäkään saatavilla.
Dyna-VT on oikeasti ensimmäinen karjatilalle suunniteltu traktori... Parhaimmillaan poljinajo on voimanottokäyttöisten koneiden kanssa, mutta sopii muihinkin töihin.
Tuntuu nuin yhtäkkiä ajateltuna tuo hiipimisilmiö, josta toisella palstalla puhutaan, aika häijyltä. Entä jos ohjelma sekoaa niin ettei riitä pelkkä hiipiminen vastakkaiseen suuntaan mihin suunnanvaihdin asetettu? Sehän on hengenvaarallinen vika (ominaisuus?).
Poljinajo ja poljinajo, minun "mielestä" poljinajo on aidoimmillaan silloin kun kierrokset on säädetty johonkin vakio lukemaan ja vauhdin säätö on kuljettajan vastuulla, ilman automatiikan autuaaksi tekevää vaikutusta. Elikkä ku uupelo uhkaa, oikeinta pedaalia pittää nostaa, eikä painaa...?Niimmitäsitte?Poljinajo jontikkaan niin valinta on selvä.
Koska tuollaista ei ole, niin ei sitä osaa kaivatakaan. Sen toimintaperiaatekin on meikäläiselle hiukan auki, nopeutta siis muutetaan polkimella, mutta missä tilanteessa? Moottorin pyörintänopeus säädetään ilmeisesti käsikaasulla ja nopeus polkimella, vai kuinka? Ilmeisesti toimii samoin kuin jontikassa vaihdevivun liikuttaminen.
Dyna-VT on oikeasti ensimmäinen karjatilalle suunniteltu traktori... Parhaimmillaan poljinajo on voimanottokäyttöisten koneiden kanssa, mutta sopii muihinkin töihin.
http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foorumi/04_keskustelut/02_koneet/index.jsp?subject=Post&thread_id=131832644691232168
Niimmitäkösitte jos traktori liikkuu taaksepäin vaikka suunnanvaihtaja etiäppäin ajoasennossa?
Eikö siinä MF:ssa ollutkaan sitä automaattisesti toimivaa seisontajarrua joka menee päälle kun poljinta ei paineta? Tästä aiheesta oli kerran keskustelua ja joku väitti sellaisen olevan.
Ei tuo DF ainakaan mihinkään ryömi itekseen. Ja siinähän on se kyseinen jarru.
Tuo on totta että poljinajo on parhaimmillaan voa-käyttöisten työkoneiden kanssa. Kummassa sitten lie ollu MF:ssa vai DF:ssa ensin tuo poljinajo mahdollisuus. Fentissähän se TMS (=poljinajo) on ollu lisävaruste. Liekkö jo nykyään vakiona? JD:een ei kai saa edes lisävarusteena?
Poljinajo ja poljinajo, minun "mielestä" poljinajo on aidoimmillaan silloin kun kierrokset on säädetty johonkin vakio lukemaan ja vauhdin säätö on kuljettajan vastuulla, ilman automatiikan autuaaksi tekevää vaikutusta. Elikkä ku uupelo uhkaa, oikeinta pedaalia pittää nostaa, eikä painaa...?Niimmitäsitte?Poljinajo jontikkaan niin valinta on selvä.
Koska tuollaista ei ole, niin ei sitä osaa kaivatakaan. Sen toimintaperiaatekin on meikäläiselle hiukan auki, nopeutta siis muutetaan polkimella, mutta missä tilanteessa? Moottorin pyörintänopeus säädetään ilmeisesti käsikaasulla ja nopeus polkimella, vai kuinka? Ilmeisesti toimii samoin kuin jontikassa vaihdevivun liikuttaminen.
Dyna-VT on oikeasti ensimmäinen karjatilalle suunniteltu traktori... Parhaimmillaan poljinajo on voimanottokäyttöisten koneiden kanssa, mutta sopii muihinkin töihin.
http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foorumi/04_keskustelut/02_koneet/index.jsp?subject=Post&thread_id=131832644691232168
Niimmitäkösitte jos traktori liikkuu taaksepäin vaikka suunnanvaihtaja etiäppäin ajoasennossa?
Eikö siinä MF:ssa ollutkaan sitä automaattisesti toimivaa seisontajarrua joka menee päälle kun poljinta ei paineta? Tästä aiheesta oli kerran keskustelua ja joku väitti sellaisen olevan.
Ei tuo DF ainakaan mihinkään ryömi itekseen. Ja siinähän on se kyseinen jarru.
Tuo on totta että poljinajo on parhaimmillaan voa-käyttöisten työkoneiden kanssa. Kummassa sitten lie ollu MF:ssa vai DF:ssa ensin tuo poljinajo mahdollisuus. Fentissähän se TMS (=poljinajo) on ollu lisävaruste. Liekkö jo nykyään vakiona? JD:een ei kai saa edes lisävarusteena?
Jontikka hiipii, molempiin suuntiin, "ominaisuus"
Vuo hommissa: potentiometri 3:een, tikku 1:een, esim noukkarilla mennään karholla minkä jaksaa ja päisteessä löysätään vahän kaasua jolloin kierrokset laskee, mutta vauhti kiihtyy ja uuden karhon edessä himmataan vauhti sopivaksi ja polkastaan kickdown, loppun matkaa voi sitten kattella vaikka maisemia.
Maantiellä: potikka 5, käsikaasu etteen ja taas kattellaan, ennen ylämäkeä kerrotaan trattorille vastuksen kasvusta käyttämällä jalkakaasu pohjassa.
Siis jos puhutaan ns. silppuriajosta (eräs ajotapa poljinajolle) kierrokset pysyy säädetyssä ja automatiikka vähentää nopeutta tarvittaessa. Pedaali pidetään tietenki pohjassa. Esim. siis noukinvaunulla, kun kuorma alkaa täyttyä ja panee vastaan... Kierroksista ei tingitä.
Siis jos puhutaan ns. silppuriajosta (eräs ajotapa poljinajolle) kierrokset pysyy säädetyssä ja automatiikka vähentää nopeutta tarvittaessa. Pedaali pidetään tietenki pohjassa. Esim. siis noukinvaunulla, kun kuorma alkaa täyttyä ja panee vastaan... Kierroksista ei tingitä.
Jontikassahan tuo toimii niin, että silppuriajossa käsikaasu on täysillä ja oikea ulosotonnopeus säädetään potikalla kohdilleen. Sopiva ajonopeus on valittu näyttöön ja sitten ei tartte mitään polkimia painella. Jos karho rupeaa ahdistamaan, niin nopeus hidastuu automaattisesti, tai sitten kuski vetää vipua taaksepäin. Molemmilla jaloilla on vapaapäivä.
Onko tuossa hiipimisessä voimaa käytössä, vai pysähtyykö jarrulla?
Automaattivaihteiset autot on ryömineet maailman sivu, eikä sekään ole mitään maailmanloppua aiheuttanut.
On hiipiny joo. Varsinkin liukkaalla kelillä oikein mukava ominaisuus kun takavetoinen työnnättää autoa eteenpäin vaikka etujarrut lukossa. Suttina menee.
Jarrullahan niitä joutuu pidättelemään aina kun "pykälä" silmässä ja haluaa paikallaan pysyä, kesäkelilläkin.
Kaikki edellä kerrotut hienot ja työtä helpottavat ominaisuudet löytyy myös Deutzin TTV:stä.
Paitsi tuo hiipiminen. Ei hiivi jos kuski ei käske hiipiä. Ja silloinkin hiipii vain siihen suuntaan mihin suunnanvaihtimella käsketään. Saiskohan tuon deutsinkin hiipimään, vielä väärään suuntaan, jollain koodilla? ;)
Onko tuossa hiipimisessä voimaa käytössä, vai pysähtyykö jarrulla?
Automaattivaihteiset autot on ryömineet maailman sivu, eikä sekään ole mitään maailmanloppua aiheuttanut.
On hiipiny joo. Varsinkin liukkaalla kelillä oikein mukava ominaisuus kun takavetoinen työnnättää autoa eteenpäin vaikka etujarrut lukossa. Suttina menee.
Jarrullahan niitä joutuu pidättelemään aina kun "pykälä" silmässä ja haluaa paikallaan pysyä, kesäkelilläkin.
Ei tarvii automaattia tai portaatonta, Volvo 240 hiipi pakkasella
kun öölit kankeena laatikossa. ATF poisti tai lievensi ominaisuutta ::)
Hiipiminen mikään ongelma ole, jos jätät parkkiin ei saa jättää vetoa
päälle, kässäri niin nappaa vapaalle automaattisesti.
Valtu taas nappaa kässärin päälle vapaalla , Vario nappaa vapaalle
kun kässärin laittaa... ;D
aikanaan kun tutustuin ttv siinä ei löytyny 50kmh eco.
Onko tuossa hiipimisessä voimaa käytössä, vai pysähtyykö jarrulla?
Automaattivaihteiset autot on ryömineet maailman sivu, eikä sekään ole mitään maailmanloppua aiheuttanut.
On hiipiny joo. Varsinkin liukkaalla kelillä oikein mukava ominaisuus kun takavetoinen työnnättää autoa eteenpäin vaikka etujarrut lukossa. Suttina menee.
Jarrullahan niitä joutuu pidättelemään aina kun "pykälä" silmässä ja haluaa paikallaan pysyä, kesäkelilläkin.
Ei tarvii automaattia tai portaatonta, Volvo 240 hiipi pakkasella
kun öölit kankeena laatikossa. ATF poisti tai lievensi ominaisuutta ::)
Hiipiminen mikään ongelma ole, jos jätät parkkiin ei saa jättää vetoa
päälle, kässäri niin nappaa vapaalle automaattisesti.
Valtu taas nappaa kässärin päälle vapaalla , Vario nappaa vapaalle
kun kässärin laittaa... ;D
DF nappaa jarrun päälle kun nostaa jalan "kaasulta". Mukava ominaisuus työkoneita tai kärryä perään tällätessä. Sekä taajama-ajossa kun pysähdyksiä tiheään. Nopeammassa ajossa ei jarrutus ole kuitenkaan mikään lukkojarrutus vaan sen voi säätää potikasta kuskille ja olosuhteisiin nähden sopivaksi.
Fenrin laatikon hiipimisominaisuus johtuu käytännössä vaihteiston hydraulipumpun 0-asennosta tai oikeammin sen virheellisyydestä, elikkä koneen olettama pumpun nollakulma ei olekkaan nolla vaan asteen osissa joku.
Vika/ominaisuus poistuu pumpun askelmoottorin kalibroinnilla, joka on varsin yksinkertainen toimenpide.
1. käynnistä moottori
2 kytke käsijarru
3 kytke laatikko vapaalle joko mekaanisesti huoltoluukusta tai huoltokoodilla, jota en nyt muista
4 nosta käsikaasulla moottorin kierrokset yli 1600 rpm
5 anna koneelle vaihteiston kalibrointi käsky nro 4007
6 totea että kalibrointi on mennyt onnistuneesti läpi
7 tilaa taksi ja lähde paikalliseen kaljalle rankan huoltorupeaman onnistuneesta suorittamisesta.
PS. Kyseinen kalibrointi tulee tehdä kerran pari vuodessa jos tämä hiipiminen häiritsee, itseä ei
kyseiset laitteet eivät käytännössä voi pysyä paikallaan ilman paikallaan olo jarrua.
En honannu ensin että tässä oli puhe vaihde päällä paikallaan pysymisestä.
Jaa, jokohan tuo pitäs kalibroida kun 4 tuhatta pamahti mittariin ::)
Jaa, jokohan tuo pitäs kalibroida kun 4 tuhatta pamahti mittariin ::)
Nyt on puhe Ojalasta eikä fentistä.
Ojalassa on sisäsyntyisesti hiipivä ominaisuus.
Varateron kanssa hiipii pitkin maakuntaa ja selvittä asioitten oikean tilan. Perinpohjaisesti.
Näin on ja ihmeen monimutkaunen ongelma tuo portaaton on.Ojalalle huom 4000 tuntia on liian paljon.Vaihtoarvo putoaa merkistä riippumatta tuossa tuntimäärässä,Se on vaihdon paikka vaikka et plussapisteitä saakaan :-X
Nyt vaaja 200 tuntia Case CVX ajoa , ja se on tosi mukava traktori! erityisesti e-k kanssa se on parempi kuin pyöräkuormaaja kun se se sisoo paikalla ilman jarrut ja saat tarka ajot ilman kytkin-jarru hässäkkä!
Suosittelen!!!
Nyt vaaja 200 tuntia Case CVX ajoa , ja se on tosi mukava traktori! erityisesti e-k kanssa se on parempi kuin pyöräkuormaaja kun se se sisoo paikalla ilman jarrut ja saat tarka ajot ilman kytkin-jarru hässäkkä!sehän on vähä niinku dynä vt .onko casessaki hydrauli ja vaihteistoöljy samassa niinku jd,ssä ja deutsissa
Suosittelen!!!
Nyt vaaja 200 tuntia Case CVX ajoa , ja se on tosi mukava traktori! erityisesti e-k kanssa se on parempi kuin pyöräkuormaaja kun se se sisoo paikalla ilman jarrut ja saat tarka ajot ilman kytkin-jarru hässäkkä!sehän on vähä niinku dynä vt .onko casessaki hydrauli ja vaihteistoöljy samassa niinku jd,ssä ja deutsissa
Suosittelen!!!
Case cvx on erillisiä hydrauli ja lootan öljyä! mun mielestä hyvä, sit ei pääse paska sinne! lootassa on joku erikois öljy ja se pitäis vielä suodata joku agritekin erikois filtteri läpi ennen täyttö!
jos mä on ymmärtänyt oikein jd ja deutz on samalla öljy?
Case cvx on erillisiä hydrauli ja lootan öljyä! mun mielestä hyvä, sit ei pääse paska sinne! lootassa on joku erikois öljy ja se pitäis vielä suodata joku agritekin erikois filtteri läpi ennen täyttö!
jos mä on ymmärtänyt oikein jd ja deutz on samalla öljy?
Oikein olet ymmärtänyt.
Mutta DF:ssa ei tarvi mitään kalliita erikoisöljyjä. Vaikka aivan riittävän kallista kuitenkin. Ehkäpä suodatin hoitaa hommansa jos sekaan pääsee jotain epäpuhtautta???
Case cvx on erillisiä hydrauli ja lootan öljyä! mun mielestä hyvä, sit ei pääse paska sinne! lootassa on joku erikois öljy ja se pitäis vielä suodata joku agritekin erikois filtteri läpi ennen täyttö!
jos mä on ymmärtänyt oikein jd ja deutz on samalla öljy?
Oikein olet ymmärtänyt.
Mutta DF:ssa ei tarvi mitään kalliita erikoisöljyjä. Vaikka aivan riittävän kallista kuitenkin. Ehkäpä suodatin hoitaa hommansa jos sekaan pääsee jotain epäpuhtautta???
Onkos vaihtoväli sama? :)
Case cvx on erillisiä hydrauli ja lootan öljyä! mun mielestä hyvä, sit ei pääse paska sinne! lootassa on joku erikois öljy ja se pitäis vielä suodata joku agritekin erikois filtteri läpi ennen täyttö!
jos mä on ymmärtänyt oikein jd ja deutz on samalla öljy?
Oikein olet ymmärtänyt.
Mutta DF:ssa ei tarvi mitään kalliita erikoisöljyjä. Vaikka aivan riittävän kallista kuitenkin. Ehkäpä suodatin hoitaa hommansa jos sekaan pääsee jotain epäpuhtautta???
Onkos vaihtoväli sama? :)
500 tuntia tai vähintään kahden vuoden välein.
Miten JD:ssa?
Case cvx on erillisiä hydrauli ja lootan öljyä! mun mielestä hyvä, sit ei pääse paska sinne! lootassa on joku erikois öljy ja se pitäis vielä suodata joku agritekin erikois filtteri läpi ennen täyttö!
jos mä on ymmärtänyt oikein jd ja deutz on samalla öljy?
Oikein olet ymmärtänyt.
Mutta DF:ssa ei tarvi mitään kalliita erikoisöljyjä. Vaikka aivan riittävän kallista kuitenkin. Ehkäpä suodatin hoitaa hommansa jos sekaan pääsee jotain epäpuhtautta???
Onkos vaihtoväli sama? :)
500 tuntia tai vähintään kahden vuoden välein.
Miten JD:ssa?
1500 h/ 2 vuotta. Suotimet vaihdetaan välillä uusiin.