Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Galluppi portaattomista  (Luettu 20070 kertaa)

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Galluppi portaattomista
Onko kellään kokemusta jd 7530 autopowerista?
Tämä ketju oli portaattomista...  ;D
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

7530

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 62
Vs: Galluppi portaattomista
1500h paskakärrynvetoa ja lumen puskua takana. Hyvin on mennyt.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Galluppi portaattomista
Poljinajo jontikkaan niin valinta on selvä.

Koska tuollaista ei ole, niin ei sitä osaa kaivatakaan. Sen toimintaperiaatekin on meikäläiselle hiukan auki, nopeutta siis muutetaan polkimella, mutta missä tilanteessa? Moottorin pyörintänopeus säädetään ilmeisesti käsikaasulla ja nopeus polkimella, vai kuinka? Ilmeisesti toimii samoin kuin jontikassa vaihdevivun liikuttaminen.

Dyna-VT on oikeasti ensimmäinen karjatilalle suunniteltu traktori... Parhaimmillaan poljinajo on voimanottokäyttöisten koneiden kanssa, mutta sopii muihinkin töihin.
tethering holes to their concave windings

articla

  • Vieras
Vs: Galluppi portaattomista
Poljinajo jontikkaan niin valinta on selvä.

Koska tuollaista ei ole, niin ei sitä osaa kaivatakaan. Sen toimintaperiaatekin on meikäläiselle hiukan auki, nopeutta siis muutetaan polkimella, mutta missä tilanteessa? Moottorin pyörintänopeus säädetään ilmeisesti käsikaasulla ja nopeus polkimella, vai kuinka? Ilmeisesti toimii samoin kuin jontikassa vaihdevivun liikuttaminen.

Dyna-VT on oikeasti ensimmäinen karjatilalle suunniteltu traktori... Parhaimmillaan poljinajo on voimanottokäyttöisten koneiden kanssa, mutta sopii muihinkin töihin.

http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foorumi/04_keskustelut/02_koneet/index.jsp?subject=Post&thread_id=131832644691232168

renki68

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Galluppi portaattomista

http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foorumi/04_keskustelut/02_koneet/index.jsp?subject=Post&thread_id=131832644691232168

Tuo ryömintä taaksepäin on ominaisuus ja näppärä käytännössä kun saa koneet ja kärryt mukavasti kytkettyä perään. Tietysti tuo on makuasia ja jos se häiritsee niin eiköhän huoltomies sen poista.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Galluppi portaattomista
Poljinajo jontikkaan niin valinta on selvä.

Koska tuollaista ei ole, niin ei sitä osaa kaivatakaan. Sen toimintaperiaatekin on meikäläiselle hiukan auki, nopeutta siis muutetaan polkimella, mutta missä tilanteessa? Moottorin pyörintänopeus säädetään ilmeisesti käsikaasulla ja nopeus polkimella, vai kuinka? Ilmeisesti toimii samoin kuin jontikassa vaihdevivun liikuttaminen.

Dyna-VT on oikeasti ensimmäinen karjatilalle suunniteltu traktori... Parhaimmillaan poljinajo on voimanottokäyttöisten koneiden kanssa, mutta sopii muihinkin töihin.

http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foorumi/04_keskustelut/02_koneet/index.jsp?subject=Post&thread_id=131832644691232168
Niimmitäsitte?
tethering holes to their concave windings

articla

  • Vieras
Vs: Galluppi portaattomista
Poljinajo jontikkaan niin valinta on selvä.

Koska tuollaista ei ole, niin ei sitä osaa kaivatakaan. Sen toimintaperiaatekin on meikäläiselle hiukan auki, nopeutta siis muutetaan polkimella, mutta missä tilanteessa? Moottorin pyörintänopeus säädetään ilmeisesti käsikaasulla ja nopeus polkimella, vai kuinka? Ilmeisesti toimii samoin kuin jontikassa vaihdevivun liikuttaminen.

Dyna-VT on oikeasti ensimmäinen karjatilalle suunniteltu traktori... Parhaimmillaan poljinajo on voimanottokäyttöisten koneiden kanssa, mutta sopii muihinkin töihin.

http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foorumi/04_keskustelut/02_koneet/index.jsp?subject=Post&thread_id=131832644691232168
Niimmitäsitte?

Niimmitäkösitte jos traktori liikkuu taaksepäin vaikka suunnanvaihtaja etiäppäin ajoasennossa?
Eikö siinä MF:ssa ollutkaan sitä automaattisesti toimivaa seisontajarrua joka menee päälle kun poljinta ei paineta? Tästä aiheesta oli kerran keskustelua ja joku väitti sellaisen olevan.
Ei tuo DF ainakaan mihinkään ryömi itekseen. Ja siinähän on se kyseinen jarru.
Tuo on totta että poljinajo on parhaimmillaan voa-käyttöisten työkoneiden kanssa. Kummassa sitten lie ollu MF:ssa vai DF:ssa ensin tuo poljinajo mahdollisuus. Fentissähän se TMS (=poljinajo) on ollu lisävaruste. Liekkö jo nykyään vakiona? JD:een ei kai saa edes lisävarusteena?

Viimeksi muokattu: 27.07.08 - klo:11:15 kirjoittanut articla

Tiimo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 605
Vs: Galluppi portaattomista
TMS on olut Fendtissä vakiona siitä asti kun se on olllut yleensäkään saatavilla.

superdexta

  • Vieras
Vs: Galluppi portaattomista
TMS on olut Fendtissä vakiona siitä asti kun se on olllut yleensäkään saatavilla.

Tuntuu nuin yhtäkkiä ajateltuna tuo hiipimisilmiö, josta toisella palstalla puhutaan, aika häijyltä. Entä jos ohjelma sekoaa niin ettei riitä pelkkä hiipiminen vastakkaiseen suuntaan mihin suunnanvaihdin asetettu? Sehän on hengenvaarallinen vika (ominaisuus?).
Eikai fentissä moista ilmiötä ole?

Mistä lähtien ollut fentissä TMS poljinajo?
Ja onko niissä pienemmissä varioissa kans nykyään?

Viimeksi muokattu: 27.07.08 - klo:21:29 kirjoittanut superdexta

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Galluppi portaattomista
Dyna-VT on oikeasti ensimmäinen karjatilalle suunniteltu traktori... Parhaimmillaan poljinajo on voimanottokäyttöisten koneiden kanssa, mutta sopii muihinkin töihin.

Tänään olin ensimmäistä kertaa Dyna-VT:n kyytissä, kieltämättä komiasti liikkui noukinvaunun kanssa. En silti heti ole vaihtamassa.. :)
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Galluppi portaattomista
Tuntuu nuin yhtäkkiä ajateltuna tuo hiipimisilmiö, josta toisella palstalla puhutaan, aika häijyltä. Entä jos ohjelma sekoaa niin ettei riitä pelkkä hiipiminen vastakkaiseen suuntaan mihin suunnanvaihdin asetettu? Sehän on hengenvaarallinen vika (ominaisuus?).

Onko tuossa hiipimisessä voimaa käytössä, vai pysähtyykö jarrulla?

Automaattivaihteiset autot on ryömineet maailman sivu, eikä sekään ole mitään maailmanloppua aiheuttanut.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Galluppi portaattomista
Ei dynävt mihinkän hiivi.

Paikallaan se on kun poljinajolla suunnanvaihdin on etteen tai taakse ja kaasuun ei kosketa.
Kui mää ain olen paras?

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Galluppi portaattomista


Onko tuossa hiipimisessä voimaa käytössä, vai pysähtyykö jarrulla?

Automaattivaihteiset autot on ryömineet maailman sivu, eikä sekään ole mitään maailmanloppua aiheuttanut.


[/quote]


Ei tarvii automaattia tai portaatonta, Volvo 240 hiipi pakkasella
kun öölit kankeena laatikossa. ATF poisti tai lievensi ominaisuutta  ::)

Hiipiminen mikään ongelma ole, jos jätät parkkiin ei saa jättää vetoa
päälle, kässäri niin nappaa vapaalle automaattisesti.
Valtu taas nappaa kässärin päälle vapaalla , Vario nappaa vapaalle
kun kässärin laittaa... ;D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Galluppi portaattomista
Poljinajo jontikkaan niin valinta on selvä.

Koska tuollaista ei ole, niin ei sitä osaa kaivatakaan. Sen toimintaperiaatekin on meikäläiselle hiukan auki, nopeutta siis muutetaan polkimella, mutta missä tilanteessa? Moottorin pyörintänopeus säädetään ilmeisesti käsikaasulla ja nopeus polkimella, vai kuinka? Ilmeisesti toimii samoin kuin jontikassa vaihdevivun liikuttaminen.

Dyna-VT on oikeasti ensimmäinen karjatilalle suunniteltu traktori... Parhaimmillaan poljinajo on voimanottokäyttöisten koneiden kanssa, mutta sopii muihinkin töihin.

http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foorumi/04_keskustelut/02_koneet/index.jsp?subject=Post&thread_id=131832644691232168
Niimmitäsitte?

Niimmitäkösitte jos traktori liikkuu taaksepäin vaikka suunnanvaihtaja etiäppäin ajoasennossa?
Eikö siinä MF:ssa ollutkaan sitä automaattisesti toimivaa seisontajarrua joka menee päälle kun poljinta ei paineta? Tästä aiheesta oli kerran keskustelua ja joku väitti sellaisen olevan.
Ei tuo DF ainakaan mihinkään ryömi itekseen. Ja siinähän on se kyseinen jarru.
Tuo on totta että poljinajo on parhaimmillaan voa-käyttöisten työkoneiden kanssa. Kummassa sitten lie ollu MF:ssa vai DF:ssa ensin tuo poljinajo mahdollisuus. Fentissähän se TMS (=poljinajo) on ollu lisävaruste. Liekkö jo nykyään vakiona? JD:een ei kai saa edes lisävarusteena?
Poljinajo ja poljinajo, minun "mielestä" poljinajo on aidoimmillaan silloin kun kierrokset on säädetty johonkin vakio lukemaan ja vauhdin säätö on kuljettajan vastuulla, ilman automatiikan autuaaksi tekevää vaikutusta. Elikkä ku uupelo uhkaa, oikeinta pedaalia pittää nostaa, eikä painaa...?
Jontikka hiipii, molempiin suuntiin, "ominaisuus"
Vuo hommissa: potentiometri 3:een, tikku 1:een, esim noukkarilla mennään karholla minkä jaksaa ja päisteessä löysätään vahän kaasua jolloin kierrokset laskee, mutta vauhti kiihtyy ja uuden karhon edessä himmataan vauhti sopivaksi ja polkastaan kickdown, loppun matkaa voi sitten kattella vaikka maisemia.
Maantiellä: potikka 5, käsikaasu etteen ja taas kattellaan, ennen ylämäkeä kerrotaan trattorille vastuksen kasvusta käyttämällä jalkakaasu pohjassa.

Jobbari

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
  • No VOi Voi !!!!
Vs: Galluppi portaattomista
Fenrin laatikon hiipimisominaisuus johtuu käytännössä vaihteiston hydraulipumpun 0-asennosta tai oikeammin sen virheellisyydestä, elikkä koneen olettama pumpun nollakulma ei olekkaan nolla vaan asteen osissa joku.
Vika/ominaisuus poistuu pumpun askelmoottorin kalibroinnilla, joka on varsin yksinkertainen toimenpide.

1. käynnistä moottori
2 kytke käsijarru
3 kytke laatikko vapaalle joko mekaanisesti huoltoluukusta tai huoltokoodilla, jota en nyt muista
4 nosta käsikaasulla moottorin kierrokset yli 1600 rpm
5 anna koneelle vaihteiston kalibrointi käsky nro 4007
6 totea että kalibrointi on mennyt onnistuneesti läpi
7 tilaa taksi ja lähde paikalliseen kaljalle rankan huoltorupeaman onnistuneesta suorittamisesta.

PS. Kyseinen kalibrointi tulee tehdä kerran pari vuodessa jos tämä hiipiminen häiritsee, itseä ei