Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Galluppi portaattomista  (Luettu 19892 kertaa)

superdexta

  • Vieras
Galluppi portaattomista
Tervehdys!
Aikani lueskeltuani erinäisten "asiantuntijoiden" kirjoituksia milloin mistäkin aiheesta päätin rekisteröityä itsekin agronetin käyttäjäksi.
Useimmiten näyttää käyvän siten että hyvin alkanut viestiketju lyödään läskiksi tavalla tai toisella. Onkohan jäänyt nuo käyttäjäehdot lukematta vai missä vika?

No sitten otsikon mukaiseen aiheeseen.
Minkäverran on kertynyt kokemuksia noista cvt-vaihteistoilla olevista traktoreista ja millaisia kokemuksia?
Mikä erityisesti miellyttää omassa traktorissa?
Millaiseen käyttötarkoitukseen ensisijaisesti hankit portaattoman vaihteiston?
Käyttökustannuksista jotain mainintaa kaipailisin. Huoltojen ja huolto-osien hintoja sekä onko ollut vaikeuksia saada huollot ja mahdolliset korjaukset tehtyä.
Tuokaa toki esille myös huonot puolet koneistanne, mikäli sellaisia on.

Nyt olisi tarkoitus saada oikeaa, käyttäjäkokemuksiin perustuvaa TODELLISTA tietoa. Kukin kertokoon omista kokemuksista ja koneensa ominaisuuksista. Nyt ei aleta arvioimaan mitään paremmuusjärjestystä arvostelemalla negatiiviseen sävyyn muita merkkejä kuin itsellä on. Ja yritetään pysyä aiheessa, kerrankin, kiitos!

articla

  • Vieras
Vs: Galluppi portaattomista
Laitan sinulle kokemuksia Deutzin portaattomasta vaikka sähköpostilla jos annat sp.osoitteesi yksityisviestillä.
Mikäli tuo merkki kiinnostaa.
Tänne jos alkaa kirjoitella niin aihe muuttuu hyvin pian. Senhän olitkin jo huomannut.

superdexta

  • Vieras
Vs: Galluppi portaattomista
Laitan sinulle kokemuksia Deutzin portaattomasta vaikka sähköpostilla jos annat sp.osoitteesi yksityisviestillä.
Mikäli tuo merkki kiinnostaa.
Tänne jos alkaa kirjoitella niin aihe muuttuu hyvin pian. Senhän olitkin jo huomannut.

No tuota... jos keskusteltaisiin täällä agronetissa niin pääsee tieto laajempaan julkisuuteen. Luulen että aihepiiri kiinnostaa yleisesti. Taitaa olla vain aika vähän uskalikkoja jotka aloittaisivat. Ymmärrän kyllä kun olen lueskellut aikaisempia kirjoituksia. :-\
Onko sinulla ollut tuon deutzin osalta jotakin vaikeutta keskon taholta kun olen havainnut pientä negatiivisuutta keskoa kohtaan?

articla

  • Vieras
Vs: Galluppi portaattomista
Laitan sinulle kokemuksia Deutzin portaattomasta vaikka sähköpostilla jos annat sp.osoitteesi yksityisviestillä.
Mikäli tuo merkki kiinnostaa.
Tänne jos alkaa kirjoitella niin aihe muuttuu hyvin pian. Senhän olitkin jo huomannut.

No tuota... jos keskusteltaisiin täällä agronetissa niin pääsee tieto laajempaan julkisuuteen. Luulen että aihepiiri kiinnostaa yleisesti. Taitaa olla vain aika vähän uskalikkoja jotka aloittaisivat. Ymmärrän kyllä kun olen lueskellut aikaisempia kirjoituksia. :-\
Onko sinulla ollut tuon deutzin osalta jotakin vaikeutta keskon taholta kun olen havainnut pientä negatiivisuutta keskoa kohtaan?

Eipä tuossa meitin kolhoosin Deutzissa mitään varsinaista ongelmaa ole ollut, varsinkaan Keskon taholta, kun se on hommattu muualta. Muista syistä vastenmielisyyttä Keskon toimintaa kohtaan. Suosittelen erityiseen tarkkaavaisuuteen jos asioit kyseisen keskusliikkeen kanssa. Saattaa muuten harmittaa jälestäpäin.
Tuossa muuten kuulin sukulaismiehen terveisiä sen verran että saattaisi olla Deutzin TTV myynnissä. Ollut kyllä tyytyväinen koneeseen mutta tarpeet vähentyneet niin paljon ettei kuulemma kannata pitää noin arvokasta konetta jouten.

Greengrass

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21
Vs: Galluppi portaattomista
En omista autopower jd:tä mutta oli tuossa rehuntekoaikaan lainakone, muutama kymmenen tuntia tuli kokemusta. Kyllähän sillä helppoa on ajaa mutta jotakin joka vaatii enempi totuttelua näin 4-portaiseen pikavaihteeseen tottuneena on. Esim. rehunkorjuutyössä kun tuut päisteeltä karholle niin vaati ainakin mulla oikean nopeuden löytäminen katseen nopeusmittariin, kun keppivaihteisessahan tuo nopeus löytyy silmät vaikka kiinni. Sillä rulllalla nopeuden säätäminen tuntui aika hankalalta. Jos karhon paksuus vaihteli ja halusit säätää nopeutta niin taas tarvittiin katsoa nopeusmittarista, kun pikavaihteella mennään aina tietty nopeuden lisäys/vähennys kerralla. En tiedä oliko vika vaan ratin ja penkin välissä mutta kovasti mietityttää pitäiskö ottaa uusi kone sittenkin keppilootalla.

Kokonaan toinen juttu on sitten vetoteho tieajossa. Testasimme samalla perävaunulla n.15ton painoa, 6520 jd autoquad 2 vaihteistolla ja jd 6820 autopower vaihteistolla molemmat 50km nopeus. 6520 sai kerättyä vastamaahan erään pienen mäen alle täydet 50km ja nopeus putosi vain 3 km/h mäen päälle, kun taas 6820 vastaavat luvut 43km/h mäen alla ja mäen päälle putosi alimmillaan 7km/h nopeutta.
Ero kyllä tuntuu uskomattoman hurjalta kun tietojeni mukaan molemmat koneet vakiotehoilla ja tuossa 6820 kun pitäisi olla tehoa kyllä vakionakin hieman enempi.  Molemmat koneet vm. 2004 ja n. 2000h ajettuja.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Galluppi portaattomista
En omista autopower jd:tä mutta oli tuossa rehuntekoaikaan lainakone, muutama kymmenen tuntia tuli kokemusta. Kyllähän sillä helppoa on ajaa mutta jotakin joka vaatii enempi totuttelua näin 4-portaiseen pikavaihteeseen tottuneena on. Esim. rehunkorjuutyössä kun tuut päisteeltä karholle niin vaati ainakin mulla oikean nopeuden löytäminen katseen nopeusmittariin, kun keppivaihteisessahan tuo nopeus löytyy silmät vaikka kiinni. Sillä rulllalla nopeuden säätäminen tuntui aika hankalalta. Jos karhon paksuus vaihteli ja halusit säätää nopeutta niin taas tarvittiin katsoa nopeusmittarista, kun pikavaihteella mennään aina tietty nopeuden lisäys/vähennys kerralla. En tiedä oliko vika vaan ratin ja penkin välissä mutta kovasti mietityttää pitäiskö ottaa uusi kone sittenkin keppilootalla.

Kokonaan toinen juttu on sitten vetoteho tieajossa. Testasimme samalla perävaunulla n.15ton painoa, 6520 jd autoquad 2 vaihteistolla ja jd 6820 autopower vaihteistolla molemmat 50km nopeus. 6520 sai kerättyä vastamaahan erään pienen mäen alle täydet 50km ja nopeus putosi vain 3 km/h mäen päälle, kun taas 6820 vastaavat luvut 43km/h mäen alla ja mäen päälle putosi alimmillaan 7km/h nopeutta.
Ero kyllä tuntuu uskomattoman hurjalta kun tietojeni mukaan molemmat koneet vakiotehoilla ja tuossa 6820 kun pitäisi olla tehoa kyllä vakionakin hieman enempi.  Molemmat koneet vm. 2004 ja n. 2000h ajettuja.

Siis se aktiivinen ajo tapahtuu vivun liikkeellä. Rullalla esivalitaan rajat, esim. 1 lovessa maks. 10 km/h ja toisessa 20 km/h, tai mitä nopeutta missäkin yhteydessä ajaa. Hidastus ja nopeutus vivun liikkeellä. Ei sitä rullaa ole tarkoitettu jatkuvasti pyöriteltäväksi.  :)
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Galluppi portaattomista
Autopowerilla on nyt tullut ajettua 550 tuntia pääasiassa lietteen- ja rehunajossa. Pitkään piti kauppaa tehdessä miettiä, uskaltaako sellaisen ottaa, mutta tyytyväinen olen ollut. Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta. ;D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Varion ylivoima iski jälleen !
Variolla 4000 tuntia ilman murheita ja hillitön
meno jatkuu !

Uusi 818 oli vkl koeajossa ja lievä pettymys, oma 714
uupumaton palvelija on edelleen teknisesti iskussa
vielä monen malliuudistuksen jälkeen, käyttöominaisuudet ja
taloudellisuus ihan ylivoimasia !  8)


Fendt Vario, portaattomien kiistaaton päällikkö  8)

Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Galluppi portaattomista
DynaVt on kuitenkin omassa luokassaan.

Höpiskää te nyt mitä haluatte.
Kui mää ain olen paras?

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Galluppi portaattomista
DynaVt on kuitenkin omassa luokassaan.

Höpiskää te nyt mitä haluatte.

Aloituspostaus jäi ilmeisesti tällä(kin) kertaa lukematta?
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

superdexta

  • Vieras
Vs: Galluppi portaattomista
En omista autopower jd:tä mutta oli tuossa rehuntekoaikaan lainakone, muutama kymmenen tuntia tuli kokemusta. Kyllähän sillä helppoa on ajaa mutta jotakin joka vaatii enempi totuttelua näin 4-portaiseen pikavaihteeseen tottuneena on. Esim. rehunkorjuutyössä kun tuut päisteeltä karholle niin vaati ainakin mulla oikean nopeuden löytäminen katseen nopeusmittariin, kun keppivaihteisessahan tuo nopeus löytyy silmät vaikka kiinni. Sillä rulllalla nopeuden säätäminen tuntui aika hankalalta. Jos karhon paksuus vaihteli ja halusit säätää nopeutta niin taas tarvittiin katsoa nopeusmittarista, kun pikavaihteella mennään aina tietty nopeuden lisäys/vähennys kerralla. En tiedä oliko vika vaan ratin ja penkin välissä mutta kovasti mietityttää pitäiskö ottaa uusi kone sittenkin keppilootalla.

Kokonaan toinen juttu on sitten vetoteho tieajossa. Testasimme samalla perävaunulla n.15ton painoa, 6520 jd autoquad 2 vaihteistolla ja jd 6820 autopower vaihteistolla molemmat 50km nopeus. 6520 sai kerättyä vastamaahan erään pienen mäen alle täydet 50km ja nopeus putosi vain 3 km/h mäen päälle, kun taas 6820 vastaavat luvut 43km/h mäen alla ja mäen päälle putosi alimmillaan 7km/h nopeutta.
Ero kyllä tuntuu uskomattoman hurjalta kun tietojeni mukaan molemmat koneet vakiotehoilla ja tuossa 6820 kun pitäisi olla tehoa kyllä vakionakin hieman enempi.  Molemmat koneet vm. 2004 ja n. 2000h ajettuja.

Siis se aktiivinen ajo tapahtuu vivun liikkeellä. Rullalla esivalitaan rajat, esim. 1 lovessa maks. 10 km/h ja toisessa 20 km/h, tai mitä nopeutta missäkin yhteydessä ajaa. Hidastus ja nopeutus vivun liikkeellä. Ei sitä rullaa ole tarkoitettu jatkuvasti pyöriteltäväksi.  :)

Asialinjalla ollaan. Kiitoksia. Laittakaapa vielä lisää samalla tyylillä.

superdexta

  • Vieras
Vs: Galluppi portaattomista
Autopowerilla on nyt tullut ajettua 550 tuntia pääasiassa lietteen- ja rehunajossa. Pitkään piti kauppaa tehdessä miettiä, uskaltaako sellaisen ottaa, mutta tyytyväinen olen ollut. Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta. ;D

Mikä on eniten miellyttänyt portaattomuudessa ja muutenkin Jontikassa?

superdexta

  • Vieras
Vs: Galluppi portaattomista
DynaVt on kuitenkin omassa luokassaan.

Höpiskää te nyt mitä haluatte.

Ehkä jotakin pientä tarkennusta tuohon.

superdexta

  • Vieras
Vs: Varion ylivoima iski jälleen !
Variolla 4000 tuntia ilman murheita ja hillitön
meno jatkuu !

Uusi 818 oli vkl koeajossa ja lievä pettymys, oma 714
uupumaton palvelija on edelleen teknisesti iskussa
vielä monen malliuudistuksen jälkeen, käyttöominaisuudet ja
taloudellisuus ihan ylivoimasia !  8)


Fendt Vario, portaattomien kiistaaton päällikkö  8)



Sinullapa on jo kokemusta Fentistä. Tarkentelisitko kuitenkin?

superdexta

  • Vieras
Vs: Galluppi portaattomista
Laitan sinulle kokemuksia Deutzin portaattomasta vaikka sähköpostilla jos annat sp.osoitteesi yksityisviestillä.
Mikäli tuo merkki kiinnostaa.
Tänne jos alkaa kirjoitella niin aihe muuttuu hyvin pian. Senhän olitkin jo huomannut.

No tuota... jos keskusteltaisiin täällä agronetissa niin pääsee tieto laajempaan julkisuuteen. Luulen että aihepiiri kiinnostaa yleisesti. Taitaa olla vain aika vähän uskalikkoja jotka aloittaisivat. Ymmärrän kyllä kun olen lueskellut aikaisempia kirjoituksia. :-\
Onko sinulla ollut tuon deutzin osalta jotakin vaikeutta keskon taholta kun olen havainnut pientä negatiivisuutta keskoa kohtaan?

Eipä tuossa meitin kolhoosin Deutzissa mitään varsinaista ongelmaa ole ollut, varsinkaan Keskon taholta, kun se on hommattu muualta. Muista syistä vastenmielisyyttä Keskon toimintaa kohtaan. Suosittelen erityiseen tarkkaavaisuuteen jos asioit kyseisen keskusliikkeen kanssa. Saattaa muuten harmittaa jälestäpäin.
Tuossa muuten kuulin sukulaismiehen terveisiä sen verran että saattaisi olla Deutzin TTV myynnissä. Ollut kyllä tyytyväinen koneeseen mutta tarpeet vähentyneet niin paljon ettei kuulemma kannata pitää noin arvokasta konetta jouten.

Tuota nuin... eikö siellä käyttäjäehdoissa puhuttu jotakin palstan käyttämisestä markkinapaikkana. ;)
Eipä silti, jos oikiasti myynnissä niin saattas vaikka kiinnostaakkin. Mutta kuulostellaan nyt ensin käyttäjäin kommentteja eri merkeistä ja harkitaan vielä.