Mitä siinä testissä sitten on massikka ja CNH??
siis ensikuun numerossa...
Ei Jöntikkää uskaltaneet antaa testiin ??? ::)
samoin puttuu deutsi ja fentti, no pirkkafentti sentäs on..
Kantoon ajettu valmetti, ja zetori tikapuilla. ;DJoo mulla on se puoliportaaton versio zetorista ;D Onneksi on sentään toisella puolella niin pääsee hyttiin ilman akrobatiaa...
siis ensikuun numerossa...
Ei Jöntikkää uskaltaneet antaa testiin ??? ::)
samoin puttuu deutsi ja fentti, no pirkkafentti sentäs on..
Testaajien kommentiti K-18 luokkaa ???Se on varmaan aikuisten sarja erikseen ;D
siis ensikuun numerossa...
Ei Jöntikkää uskaltaneet antaa testiin ??? ::)
samoin puttuu deutsi ja fentti, no pirkkafentti sentäs on..
Kantoon ajettu valmetti, ja zetori tikapuilla. ;DHuono kyllä semmonen trattori, mis ei oo portaita ???
Täysin turha vertailu KV.ssä. Valtrasta tehdään voittaja vaikka sisävalon sijoituksen perusteella. KV.n vertailut nähty,tattis ja näkemiin.
Mitä siinä testissä sitten on massikka ja CNH??
siis ensikuun numerossa...
Ei Jöntikkää uskaltaneet antaa testiin ??? ::)
samoin puttuu deutsi ja fentti, no pirkkafentti sentäs on..
http://www.koneviesti.fi/tulevat/fi_FI/traktorit/ Toi massikka hiukan ihmetyttää....
Kyllä mä sen tiedän mutta silti aikas heikoissa kantimissa on heidän tietonsa.... TTV630 olis ollut kiva nähdä myös testissä....http://www.koneviesti.fi/tulevat/fi_FI/traktorit/ Toi massikka hiukan ihmetyttää....
Kirijotusvirihe.
Täysin turha vertailu KV.ssä. Valtrasta tehdään voittaja vaikka sisävalon sijoituksen perusteella. KV.n vertailut nähty,tattis ja näkemiin.Jokuhan nuo testit maksaa , ei siihen riitä KV:n tilausmaksut . Valmetilla varmasti paksuin lompakko . Sen lauluja laulat jonka leipää syöt .
Täysin turha vertailu KV.ssä. Valtrasta tehdään voittaja vaikka sisävalon sijoituksen perusteella. KV.n vertailut nähty,tattis ja näkemiin.Jokuhan nuo testit maksaa , ei siihen riitä KV:n tilausmaksut . Valmetilla varmasti paksuin lompakko . Sen lauluja laulat jonka leipää syöt .
Tulipa mieleen se jo kauan sitten tehty KV:n vertailu/testi erimerkkisistä traktoreista . Testiin oli pyydetty tietyn tehoinen markkinoilla oleva perusversio . Valmetilta oli joku prototyyppi kaikilla mahdollisilla ja mahdottomilla varusteilla . Ei varmasti olisi kelvannut vertailuun jos muut olis yrittänyt samaa . Taisi kyllä olla Deutzi ainut jolla oli peruskone .
Mutta reilu peli . Rahaa testikoneen jakkaralle , suurin kasa voittakoon .
Terkkuja KV:n toimittajille .
Millä tavalla tarpeiden mukaan lukea? :o 90-luvulla oli KV.ssa joku testi 85 hv koneiden luokassa,piti olla kattava,Valmetilta oli joku ponymalli 865 tai jotain sinnepäin. Valtusta piti saada voittaja,niin testiin muka oli pakko ottaa myös V 6400, senhän nyt arvaa miten siinä testissä kävi kun tilattiin iso susi verrattaviksi muihin merkkeihin. Olikohan mukana NH L85 ja Case joku 4240 ja M-F numero ei tule mieleen. Että kyllä noita Koneviestin lapsellisuuksia riittää.Ottaen huomioon testikoneet ja omat tarpeet.
Parempi kun ko.ns.ammattilehti keskittyisi mönkkäreihin,motorikelkkoihin,kurottajiin ja IKH työkaluihin :o
Massey Ferguson 6497 Dyna 6
***Tuo ei ole portaaton.
Katkeraa uikutusta Valtran pärjäämisestä.Venäläiset maksaa paremmin potuista :P
Suolahden tehtaan työtekijät on kovia syömään Suomalaisen viljelijän tuottamaa ruokaa ,sen lauluja laulat kenen leipää syöt,
näinkö se meni vai miten. :D
Massey Ferguson 6497 Dyna 6
***Tuo ei ole portaaton.
Vertailukelpoinen valtun "portaattoman" kanssa ;D
Täysin turha vertailu KV.ssä. Valtrasta tehdään voittaja vaikka sisävalon sijoituksen perusteella. KV.n vertailut nähty,tattis ja näkemiin.Jokuhan nuo testit maksaa , ei siihen riitä KV:n tilausmaksut . Valmetilla varmasti paksuin lompakko . Sen lauluja laulat jonka leipää syöt .
Tulipa mieleen se jo kauan sitten tehty KV:n vertailu/testi erimerkkisistä traktoreista . Testiin oli pyydetty tietyn tehoinen markkinoilla oleva perusversio . Valmetilta oli joku prototyyppi kaikilla mahdollisilla ja mahdottomilla varusteilla . Ei varmasti olisi kelvannut vertailuun jos muut olis yrittänyt samaa . Taisi kyllä olla Deutzi ainut jolla oli peruskone .
Mutta reilu peli . Rahaa testikoneen jakkaralle , suurin kasa voittakoon .
Terkkuja KV:n toimittajille .
Itsellä jäänyt kanssa mieleen joku n.150-160hp koneet parivutotta sitten.Valtra oli kaikilla himmeleillä.Isot renkaat,jouset,vannepainot,etunostolaitteet yms.
Esim. nyykkäri 155tm,20.8 renkailla,ei jousia ja kaiken kruunasi Rc laatikko. Sama kuin valtralta olisi otettu mega sarja mukaan.
No.... eipä tule noteerattua noita testejä hirmu tarkkaan
Katkeraa uikutusta Valtran pärjäämisestä.olen ymmälläni ??? ??? ??? ???
Suolahden tehtaan työtekijät on kovia syömään Suomalaisen viljelijän tuottamaa ruokaa ,sen lauluja laulat kenen leipää syöt,
näinkö se meni vai miten. :D
Massey Ferguson 6497 Dyna 6
***Tuo ei ole portaaton.
Katkeraa uikutusta Valtran pärjäämisestä.olen ymmälläni ??? ??? ??? ???
Suolahden tehtaan työtekijät on kovia syömään Suomalaisen viljelijän tuottamaa ruokaa ,sen lauluja laulat kenen leipää syöt,
näinkö se meni vai miten. :D
oikeasti kiinnostaa löytyykö semmonen isäntä suomesta joka traktorikauppansa tekee vain ja ainoastaan koneviestin testin perusteella ja mitä vahinkoa hänen valintansa saa aikaan sille muunmerkkisellä traktorilla ajavalle? eikö näiden ulkomaiden merkkien omistajien pitäisi tässä tapauksessa hykertää suu korvia myöten naurussa ja onnitella itseään oikeaan osuneesta ja erinomaisesta valinnasta sillä vahingonilo se paras ilo toteaa vanha sananlaskukin. vai elääkö siellä alitajunnassa sittenkin epäilys, joka saa ohimosuonet pullottamaan,,,, entäs jos minä olenkin väärässä ja ne 60% oikeassa ::)
Massey Ferguson 6497 Dyna 6
***Tuo ei ole portaaton.
se on joku virhe.Lehdessä luki 7497 vt
Massey Ferguson 6497 Dyna 6
***Tuo ei ole portaaton.
se on joku virhe.Lehdessä luki 7497 vt
Ei se Direktikään ole ja silti se on vertailussa mukana. :(
KoneViesti on täysin turha lehti,lapsellista jorinaa kaikki. KoneViesti oli 70-luvulla arvostettu,ei enään. Käteen voi vetää joka KoneViestin kirjoituksia uskoo :o 8) :o 8) :o 8) :o 8) :o 8)
Jallu on täysin turha lehti,lapsellista jorinaa kaikki. Se oli 70-luvulla arvostettu,ei enään. Käteen voi vetää joka kyseisiä kirjoituksia uskoo :o 8) :o 8) :o 8) :o 8) :o 8)
KoneViesti on täysin turha lehti,lapsellista jorinaa kaikki. KoneViesti oli 70-luvulla arvostettu,ei enään. Käteen voi vetää joka KoneViestin kirjoituksia uskoo :o 8) :o 8) :o 8) :o 8) :o 8)
aika moni on vaatinut että kuntayhtymien ja hankintayhtiöiden pitää esimerkiksi elintarvikkeita kilpailuttaessaan asettaa kriteerit niin että kotimainen lähellä tuotettu voittaa ;D ;D ;D ;DKatkeraa uikutusta Valtran pärjäämisestä.olen ymmälläni ??? ??? ??? ???
Suolahden tehtaan työtekijät on kovia syömään Suomalaisen viljelijän tuottamaa ruokaa ,sen lauluja laulat kenen leipää syöt,
näinkö se meni vai miten. :D
oikeasti kiinnostaa löytyykö semmonen isäntä suomesta joka traktorikauppansa tekee vain ja ainoastaan koneviestin testin perusteella ja mitä vahinkoa hänen valintansa saa aikaan sille muunmerkkisellä traktorilla ajavalle? eikö näiden ulkomaiden merkkien omistajien pitäisi tässä tapauksessa hykertää suu korvia myöten naurussa ja onnitella itseään oikeaan osuneesta ja erinomaisesta valinnasta sillä vahingonilo se paras ilo toteaa vanha sananlaskukin. vai elääkö siellä alitajunnassa sittenkin epäilys, joka saa ohimosuonet pullottamaan,,,, entäs jos minä olenkin väärässä ja ne 60% oikeassa ::)
Mutta mitä pahaa siinä olisi jos vertailu tehdään niin se tehdään kaikille samoilla säännöillä ja yhdenvertaisilla vastustajilla? Eikös se estäisi ne alitajunnan harhat ja epäilykset sillä jos lehti tekee testinsä yhtä merkkiä suosien niin toimittajan etiikka on hukassa ja silloin pitäisi opiskella tätä: http://www.stt.fi/fi/tyylikirja/toimittajan_etiikkaa_ja_juridiikkaa/
Nämä testit on mun mielestä ihan hyviä vaikka itelle ei enää KV tulekaan. Mitenkä muuten näistä koneista saisi tietoa kuin lehdestä lukemalla tai sitten testaamalla itse töissä. Lehdestä kun lueskelee koneiden ominaisuuksista ym. niin helpompi valita ainakin mitä ottaa itelle testiin ennen lopullisia päätöksiä. Esim. meidän auto ei ollut todellakaan kärjessä vertailussa muihin vastaaviin, mutta ominaisuudet on omaan käyttöön sopivat eikä ole kaduttanut. Nykyään lueskelen mielenkiintoisimmat jutut kv:stä pdf tiedostoina. Ei tarvi ostaa koko lehmää, kun ei kelkat ja puutarhakoneet kiinnosta.
Hälläväliä mikä merkki testin voittaa niin löytyy siitä kuiteskin paljon vertailutietoa jota on mahdotonta muuten saada. Se on sitten ittestä kii kuinka sen tiedon kanssa menettelee.
Eniten kauhistutti koneiden punnitut painot, ja massikan kääntösäde. Muuta ei tusta testistä oikeen herunutkaan.. No polttoaineen kulutukset kiinnosti myös. :oEi niillä mitatuilla kulutuksilla ole mitään merkitystä. Täällä moni expertti pääsee 200 hp koneilla alle 10 litran tuntikulutuksella melkein työssä kuin työssä...toisilla taaa tuppaa menemään kaksinkertainen määrä tunnissa. Jotkut myös ajavat kesölöpöllä 30 asteen pakkasilla ilman mitään ongelmia ja toisten koneet eivät edes lähde käyntiin. ::)
Eniten kauhistutti koneiden punnitut painot, ja massikan kääntösäde. Muuta ei tusta testistä oikeen herunutkaan.. No polttoaineen kulutukset kiinnosti myös. :o
Tais olla ensimmäinen kerta kun Mönkkäriviestissä jäi vetotesti tekemättä? Siihen taitaa olla syykin...jos Valtra pysähtyy mäkeen niin mikä mahtais olla vetoteho?
Ei näkyny pistetaulukkoakaan, täytyy varmaan vaan luottaa silmät ummessa lehden "puolueettomaan" toimitukseen.
Oriston Fendt-taustalla syntyy puolueettomia kommentteja miten Fentin vaihteisto on perempi vaikkei koko kone ole edes testissä!
Eniten kauhistutti koneiden punnitut painot, ja massikan kääntösäde. Muuta ei tusta testistä oikeen herunutkaan.. No polttoaineen kulutukset kiinnosti myös. :o
Massikan kääntösäde on ihan sitä mihin on topparit ruuvattu.
elikkä hyvä pikavaihdeautomaatti hakkaa mansikin portaattoman ;D ;DTais olla ensimmäinen kerta kun Mönkkäriviestissä jäi vetotesti tekemättä? Siihen taitaa olla syykin...jos Valtra pysähtyy mäkeen niin mikä mahtais olla vetoteho?
Ei näkyny pistetaulukkoakaan, täytyy varmaan vaan luottaa silmät ummessa lehden "puolueettomaan" toimitukseen.
Oriston Fendt-taustalla syntyy puolueettomia kommentteja miten Fentin vaihteisto on perempi vaikkei koko kone ole edes testissä!
Fentin vaihteisto parempi kuin Massikan. :D Sama vaihteisto molemmissa.
Massikka oli ko testin ainoa portaaton.
Kaks muuta on pikavaihdeautomaatteja lähinnä.
Eniten kauhistutti koneiden punnitut painot, ja massikan kääntösäde. Muuta ei tusta testistä oikeen herunutkaan.. No polttoaineen kulutukset kiinnosti myös. :o
Massikan kääntösäde on ihan sitä mihin on topparit ruuvattu.
Toi on muuten ihan totta, jostakin syystä ne topparit on aina tehtaalta tullessa n.15 mm liian pitkät, aina saa ruuvata reilusti sisään, taitaa olla laiska heppu siellä linjalla kiertämässä pultteja :o
Samoja etuakseleita pääosin traktoreissa kuitenkin käytetään, ja sitten saadaan toisista testeissä huomatavan kankeita, pl. supersteer.
Ehkä testissä... ehkä testissä.elikkä hyvä pikavaihdeautomaatti hakkaa mansikin portaattoman ;D ;DTais olla ensimmäinen kerta kun Mönkkäriviestissä jäi vetotesti tekemättä? Siihen taitaa olla syykin...jos Valtra pysähtyy mäkeen niin mikä mahtais olla vetoteho?
Ei näkyny pistetaulukkoakaan, täytyy varmaan vaan luottaa silmät ummessa lehden "puolueettomaan" toimitukseen.
Oriston Fendt-taustalla syntyy puolueettomia kommentteja miten Fentin vaihteisto on perempi vaikkei koko kone ole edes testissä!
Fentin vaihteisto parempi kuin Massikan. :D Sama vaihteisto molemmissa.
Massikka oli ko testin ainoa portaaton.
Kaks muuta on pikavaihdeautomaatteja lähinnä.
Eiköhän ne topparit ole kaikissa merkeissä akselitehtaan jäljiltä. Luovutushuoltaja saattaa ne topparit säätää, jos on perusteellinenEniten kauhistutti koneiden punnitut painot, ja massikan kääntösäde. Muuta ei tusta testistä oikeen herunutkaan.. No polttoaineen kulutukset kiinnosti myös. :o
Massikan kääntösäde on ihan sitä mihin on topparit ruuvattu.
Toi on muuten ihan totta, jostakin syystä ne topparit on aina tehtaalta tullessa n.15 mm liian pitkät, aina saa ruuvata reilusti sisään, taitaa olla laiska heppu siellä linjalla kiertämässä pultteja :o
Samoja etuakseleita pääosin traktoreissa kuitenkin käytetään, ja sitten saadaan toisista testeissä huomatavan kankeita, pl. supersteer.
Nyykkärissä Ivecon moottori ,se jos mikään ei ole koskaan kestävyydellä häikäissyt.
Nyykkärissä Ivecon moottori ,se jos mikään ei ole koskaan kestävyydellä häikäissyt.
Näyttäähän ne 80-luvun Ivecot viellä suolla töissä olevan. Ei juuri vastaavan ikäisiä Valmetteja enään näy niissä hommissa.
Kuka oli janoisin ???
Vario odotetusti janoisin.
Valtussa ikävinta tuo vaihteiston ulina. Mistäköhän loppujen lopuksi kiikastaa, mahtavatko saada koskaan fiksattua ääntä pois? Jos ei onnistu, on mielestäni edessä koko laatikon kuoppaaminen, sillä ei kukaan enää 2011 viitsi ajaa trasselitukko korvissa noin kallista konetta
Vario odotetusti janoisin.
Valtussa ikävinta tuo vaihteiston ulina. Mistäköhän loppujen lopuksi kiikastaa, mahtavatko saada koskaan fiksattua ääntä pois? Jos ei onnistu, on mielestäni edessä koko laatikon kuoppaaminen, sillä ei kukaan enää 2011 viitsi ajaa trasselitukko korvissa noin kallista konetta
On se käsittämätöntä että Dyna-VT hävisi keskoselle joka jää mäkeen kuormansa kanssaerikoiselta kuullostaa kieltämättä... ???
ja sammuu lukkojarrutuksessa. ::)
Hälläväliä mikä merkki testin voittaa niin löytyy siitä kuiteskin paljon vertailutietoa jota on mahdotonta muuten saada. Se on sitten ittestä kii kuinka sen tiedon kanssa menettelee.
Niin... tota... Oikestaan kunnollista vertailutietoa sais vasta, kun on tehnyt töitä kaikilla vertailtavilla koneilla erilaisis olosuhteis vaikkapa tommosen 1000-1500 tuntia. Ei kovin usein edes mahdollista vai? No edes 500 tuntia? Täytyy joskus lukee vertailu ihan huvikseen... vaikkei se mua mihinkään suuntaan hetkautakaan.
Pikaisen selauksen jälkeen voikin taas todeta, että "portaattomien vertailussa" olikin väärä otsikko... Paremmin olis sopinu "Aito portaaton vs. automaattivaihteistot" 8) 8) 8)
Hei ihan oikeesti... riippumatta siitä mikä merkki voitti "vertailun"... todellista vertailua ja johtopäätöksiä voi tehdä vasta muutaman sadan tunnin jälkeen... Toisekseen testikuskeilla tuskin kovin syvällistä kokemusta yhdestäkään "vertailuun" osallistuneesta koneesta, sillä luulen tietäväni, keitä testaajat olivat... Jos arvaukseni osuu oikeaan, on sinänsä harmi, etten lähtenyt testiporukkaan mukaan vaikka mahdollisuutta ehkä juuri tuohon testiin tarjottiinkin.
"kokemattomuus", miusta se on kyllä vähän kummallista toisaalta jos ei 100 tunnissa opi ajamaan traktoria. Hei se on liki 2,5 normaalia työviikkoa, vaikka jakaa viidelle kuskille niin silti 3 työpäivää per kuski. Jos siinä ajassa ei opi käyttämään traktorin ominaisuuksia sillä tasolla että voi niistä muodostaa mielipiteensä niin toisaalta miten keskiverto kuski, oppiiko edes sen 1000 tunnin aikana?
Portaaton tai "portaaton", mitä väliä ihan oikeesti loppukäyttäjälle? Jos "portaatomasta" löytyy käyttäjälle samat ominaisuudet kuin portaattomasta samalla luotettavuudella niin who cares? Ja toisaalta jos samalla saadaan hyötyä hyötysuhteessa yms. niin eikös se portaaton kuulosta jopa heikkoudelta? Nokialla on puhelimissaan paras rauta mutta ei meinaa pärjätä kun käyttöliittymä heikko, oisko sama Fendt vs. MF?
Ei ne mitatut ominaisuudet muutu vaikka ajettas 1000 tuntia, karua vaan se on jos kulutus kova...
Vario odotetusti janoisin.
Valtussa ikävinta tuo vaihteiston ulina. Mistäköhän loppujen lopuksi kiikastaa, mahtavatko saada koskaan fiksattua ääntä pois? Jos ei onnistu, on mielestäni edessä koko laatikon kuoppaaminen, sillä ei kukaan enää 2011 viitsi ajaa trasselitukko korvissa noin kallista konetta
siis ensikuun numerossa...
Ei Jöntikkää uskaltaneet antaa testiin ??? ::)
samoin puttuu deutsi ja fentti, no pirkkafentti sentäs on..
Onks KJL:llä jotain hampaankolossa testin suhteen?Ei tietenkään. Miksi olisi? Olishan se ollu suuri häpeä, jos vanha konkari ois rökittäny tulokkaat testissä...
Jaksaa ne verkupojat jauhaa...Ja mitä jauhaa? Pysäyttää? Joskus tarvii, joskus ei... Ihme kun noinkin pieni asia tuntuu noin suurelta niille, jotka eivät päivittäin kyseisellä koneella tee töitä... On se, hyvä, että edes yhden vian löydät. Mun ei tartte sulle selittää, miten sen aluevalinnan kans käytännös eletään. Sun ei todellakaan tarvi sitä koskaan ymmärtää. Oikeestaan sitä ei edes huomaa tai alueen vaihto tarvittaessa sujuu niin helposti, ettei huomaakaan.
Ja vekotus pitää käytänössä pysäyttää alueen vaihtoon ja sehän nyt on joku aito...
Ihailtava piirre tuo uskon lujuus mutta hölmö lienekkö pakko olla?
Konsernin ykkösmerkillä kuulema sujuvampaa.Ei puhalla silppuri pellille kun pysyy tahdissa aluettakin vaihtaessa.
Ainiin... Jossakin on ryssitty pahasti, jos silppurin torven alla ajaessa 30km/h ei riitä. Ei se silppurikuskikaan oikeesti halua lujaa ajaa. Muutenkin jossain on ryssitty, jos pellolla joutuu jossain työssä ajamaan lujempaa kuin 30km/h...
Haukkukaa nyt verkku (henkilöt) Jontikkaa,totuus on se että teitin vt verkkua ei olisi ilman Jontikkaa,ei olisi tarvista tehdä halvempaa Brändiä.
Kilpailu ihmeellistä.
KJL:ää ei tunnu mikään hetkauttavan ikinä, silti kova tarve päästä selittelemään testin lopputuloksia :D
"kokemattomuus", miusta se on kyllä vähän kummallista toisaalta jos ei 100 tunnissa opi ajamaan traktoria. Hei se on liki 2,5 normaalia työviikkoa, vaikka jakaa viidelle kuskille niin silti 3 työpäivää per kuski. Jos siinä ajassa ei opi käyttämään traktorin ominaisuuksia sillä tasolla että voi niistä muodostaa mielipiteensä niin toisaalta miten keskiverto kuski, oppiiko edes sen 1000 tunnin aikana? En tuosta tiedä... Dyna-VT:llä nyt ainaki kolme tuntia ajanu niin enhän mä mitään siitä viä tiedä. Vai taitaa niitä olla takana jo 1500
Portaaton tai "portaaton", mitä väliä ihan oikeesti loppukäyttäjälle? Jos "portaatomasta" löytyy käyttäjälle samat ominaisuudet kuin portaattomasta samalla luotettavuudella Vaan kun ei löydy... niin who cares? Ja toisaalta jos samalla saadaan hyötyä hyötysuhteessa yms. niin eikös se portaaton kuulosta jopa heikkoudelta? Ei minusta... Nokialla on puhelimissaan paras rauta mutta ei meinaa pärjätä kun käyttöliittymä heikko, oisko sama Fendt vs. MF?Mikä lienee KV:n takin kääntänyt, kun joitain vuosia sitten kehuivat, että MF:n insinöörit toteuttaneet voimansiirron ohjelmoinnin paremmin kuin Fendtin?
Ei ne mitatut ominaisuudet muutu vaikka ajettas 1000 tuntia, karua vaan se on jos kulutus kova... En ole väittänyt mitattujen ominaisuuksien suhteen mitään...
Onks KJL:llä jotain hampaankolossa testin suhteen?Ei tietenkään. Miksi olisi? Olishan se ollu suuri häpeä, jos vanha konkari ois rökittäny tulokkaat testissä...
Lues tuosta uudelleen...
"Hei ihan oikeesti... riippumatta siitä mikä merkki voitti "vertailun"... todellista vertailua ja johtopäätöksiä voi tehdä vasta muutaman sadan tunnin jälkeen... "Jaksaa ne verkupojat jauhaa...Ja mitä jauhaa? Pysäyttää? Joskus tarvii, joskus ei... Ihme kun noinkin pieni asia tuntuu noin suurelta niille, jotka eivät päivittäin kyseisellä koneella tee töitä... On se, hyvä, että edes yhden vian löydät. Mun ei tartte sulle selittää, miten sen aluevalinnan kans käytännös eletään. Sun ei todellakaan tarvi sitä koskaan ymmärtää. Oikeestaan sitä ei edes huomaa tai alueen vaihto tarvittaessa sujuu niin helposti, ettei huomaakaan.
Ja vekotus pitää käytänössä pysäyttää alueen vaihtoon ja sehän nyt on joku aito...
Ihailtava piirre tuo uskon lujuus mutta hölmö lienekkö pakko olla?
Konsernin ykkösmerkillä kuulema sujuvampaa.Ei puhalla silppuri pellille kun pysyy tahdissa aluettakin vaihtaessa.
Ainiin... Jossakin on ryssitty pahasti, jos silppurin torven alla ajaessa 30km/h ei riitä. Ei se silppurikuskikaan oikeesti halua lujaa ajaa. Muutenkin jossain on ryssitty, jos pellolla joutuu jossain työssä ajamaan lujempaa kuin 30km/h...
Haukkukaa nyt verkku (henkilöt) Jontikkaa,totuus on se että teitin vt verkkua ei olisi ilman Jontikkaa,ei olisi tarvista tehdä halvempaa Brändiä.
Kilpailu ihmeellistä.
Huvittava kommentti tuokin totuus on se että teitin vt verkkua ei olisi ilman Jontikkaa. Tietääkseni Vario voimansiirto on kehitelty ennen jontikan eccomia, korjatkoon joku, jos olen väärässä. Siten väite, ettei Dyna-VT:tä ois ilman jontikkaa on, ellei valheellinen niin ainakin täysin perusteeton.
Kysymys on ihan puhtaasti tekniikasta, ihan vaan tekniikasta ja portaattoman voimansiirron erosta automaattivaihteeseen, jossa automaattivaihteiden välinen alue täytetään portaattomalla osiolla. Kyseessä on teknisesti ottaen aito portaaton vain silloin, kun nopeusalue 0-53km/h toteutuu ilman minkään pakan kytkemistä eli vaihteen vaihtoa. Se, että kone kuljettajalle, ainakin useimmille, tuntuu portaattomalta, ei tarkoita täydellistä portaattomuutta. Ratkaisua voidaan tietenkin taas teknisin perustein selittää pumppujen/hydraulimoottoreiden kokovalinnalla yms... Niin Fendt kuin MF:kin käyttää samaa Vario-ML voimansiirtoa, jossa on tosin kaksi nopeusaluetta vaan ei portaita. Kumpikin alue alkaa nollasta... Tämä tarkoittaa sitä ettei kyseessä ole sekventaalisesti toimiva automaattivaihteisto, kuten muilla tavoilla toteutetuissa ratkaisuissa, jolloin seuraava nopeusalue alkaa edellisen nopeusalueen loppuessa.
Tuo siis tekniikasta ja sitten siihen jontikkaan... Nyt en just oo mollannu jontikan automaattivaihteistoa, vaikka siinäkin selkeästi vaihteen vaihdon huomaa. Ellei huomaa, on perse liian puutunut eikä pitäis ajaa ollenkaan... Valtun dokumentoitu nykiminen on juuri samassa nopeudessa kuin jo protokoneiden aikana.KJL:ää ei tunnu mikään hetkauttavan ikinä, silti kova tarve päästä selittelemään testin lopputuloksia :D
"kokemattomuus", miusta se on kyllä vähän kummallista toisaalta jos ei 100 tunnissa opi ajamaan traktoria. Hei se on liki 2,5 normaalia työviikkoa, vaikka jakaa viidelle kuskille niin silti 3 työpäivää per kuski. Jos siinä ajassa ei opi käyttämään traktorin ominaisuuksia sillä tasolla että voi niistä muodostaa mielipiteensä niin toisaalta miten keskiverto kuski, oppiiko edes sen 1000 tunnin aikana? En tuosta tiedä... Dyna-VT:llä nyt ainaki kolme tuntia ajanu niin enhän mä mitään siitä viä tiedä. Vai taitaa niitä olla takana jo 1500
Portaaton tai "portaaton", mitä väliä ihan oikeesti loppukäyttäjälle? Jos "portaatomasta" löytyy käyttäjälle samat ominaisuudet kuin portaattomasta samalla luotettavuudella Vaan kun ei löydy... niin who cares? Ja toisaalta jos samalla saadaan hyötyä hyötysuhteessa yms. niin eikös se portaaton kuulosta jopa heikkoudelta? Ei minusta... Nokialla on puhelimissaan paras rauta mutta ei meinaa pärjätä kun käyttöliittymä heikko, oisko sama Fendt vs. MF?Mikä lienee KV:n takin kääntänyt, kun joitain vuosia sitten kehuivat, että MF:n insinöörit toteuttaneet voimansiirron ohjelmoinnin paremmin kuin Fendtin?
Ei ne mitatut ominaisuudet muutu vaikka ajettas 1000 tuntia, karua vaan se on jos kulutus kova... En ole väittänyt mitattujen ominaisuuksien suhteen mitään...
Pitäskö mua jotenkin hetkauttaa? Koko lailla erilaisia ovat nykykoneet. Toki jouko_jokamies saa koneen kuin koneen liikkeelle ja voi jopa yrittää tehdä sillä töitä, mutta edelleen väitän, että koneen täydelliseen hallintaan /täysimittaiseen hyödyntämiseen tarvitaan joitakin satoja tunteja oppimista sekä yritys/erehdys menetelmällä ja muutamia kertoja jopa kannattaa plarata Käyttöohjekirjaakin. Usko tai älä, käyttöohjekirjasta voi olla hyötyä, jos muuta väität, kannattaa pysyä erossa huipputekniikasta... Sitten... Mitä tulee oppimiseen, on kokonaan eri asia hypätä tutun merkin portaattoman rattiin kuin täysin vieraan merkin jolloin perusasiatkin ovat toisin kuin tutussa merkissä.
No sit viä nyykkäristä... En sano mitään nyykkärin automaattilaatikon toiminnasta, kun en oo ajanu. Vanhempaa CaseIH:n CVX:ää kokeilin kerran ja oikeestaan se jopa sopi käteen toiseksi parhaiten MF:n jälkeen. Paremmin se toimi, kun samalla eccomin automaattivaihteistolla varustettu jontikka. On se kumma juttu, kun teknisiä faktoja lyö pöytään, heti jätkät vetää pakasteherneitä pussillisen nenäänsä. Hahaa...
Kumma juttu sinänsä sekin, ettei mulla oo mitään antipatioita nyykkäriä kohtaan. Jos joku on niin kuvitellu, ei tunne mua. Itse asiassa mulla on nyykkäreistä melkoisen paljonkin kokemusta, että oon nähny senkin puolen, miten paljon isännät saa koneista ihan uskomattomiakin osia rikki...
Yks hyvä esimerkki siitä, kun yks joukojokamies hyppäs aikoinaan uuden NH M160 RangeCommandin rattiin ja tempoi "vaihdekahvan" ensitöikseen paskaksi. Olis ehkä kannattanu silloin avata se ohjekirja... mut eihän sitä tosimies tarvi ei... olis vaan kirjasesta selvinny, että onkin nappivaihteet. Tai olis edes kysyny, mut tosimies ei kysy... Satuin vaan silloin lähettään sen kepakon Seinäjoelle...
Edelleen... Ihan se ja sama. Mä ajan Dyna-VT:llä ihan vaan teidän kiusaksi ja siksi, että siinä on ominaisuuksia, joita ei automaattilootaisista löydy... kuin ehkä directistä jotain vähäsinneppäin...
On se vaan kumma kun Jontikka ja Fentti ei uskalla tuoda koneitaan testiin Koneviestiin, Fentin puuttuminen on varsinainen ihme, kun ei olisi epäselvää kuinka olisi käynyt. KV:hän on Fentin mainoslehti, kun esim. jokaisessa työkonetestissä on Fentti veturina, vaikka merkillä on vain markinaalinen osuus markkinoista.
On se vaan kumma kun Jontikka ja Fentti ei uskalla tuoda koneitaan testiin Koneviestiin, Fentin puuttuminen on varsinainen ihme, kun ei olisi epäselvää kuinka olisi käynyt. KV:hän on Fentin mainoslehti, kun esim. jokaisessa työkonetestissä on Fentti veturina, vaikka merkillä on vain markinaalinen osuus markkinoista.
Taitaa olla niin ettei Fendt ja JD halunneet antaa vanhoja malleja testiin, molemmilta uutta tulossa. Tai siis Fendtiltä tullut jo.
Olihan KLJ:tä reimukas kirjoitus, luulin ettei tollasta tekstiä tule kun lapsen suusta jo makaa lattialla selällään ja itkee ja huutaa. Ns. "itkupotkuraivarit".
näin maalaisjärjellä ajateltuna kyllä tuntus järkevältä valmetin ajatukset että mekaansta vetoa on paljon. ihan hyötysuhteen kannalta, öljyjen lämmön yms muun takia. ohjelmapuolesta tämä kyllä tekee haastavan mutta antaa nörttien valvoo, kyllä se siittä ;D ;D ;D ;DOn se vaan kumma kun Jontikka ja Fentti ei uskalla tuoda koneitaan testiin Koneviestiin, Fentin puuttuminen on varsinainen ihme, kun ei olisi epäselvää kuinka olisi käynyt. KV:hän on Fentin mainoslehti, kun esim. jokaisessa työkonetestissä on Fentti veturina, vaikka merkillä on vain markinaalinen osuus markkinoista.
Taitaa olla niin ettei Fendt ja JD halunneet antaa vanhoja malleja testiin, molemmilta uutta tulossa. Tai siis Fendtiltä tullut jo.
Olihan KLJ:tä reimukas kirjoitus, luulin ettei tollasta tekstiä tule kun lapsen suusta jo makaa lattialla selällään ja itkee ja huutaa. Ns. "itkupotkuraivarit".
Ei noi mitään lapsen suusta tulleita juttuja olleet. Sulla ei Mäkkyyveri ilmeisesti ole lapsia kun et tiedä että kakaroiden sanavarastoa dominoivat suhteellisen korkealla esiintymisfrekvenssillä fraasit:"Mä haluun!" tai "Mä en halua!" ;D
Jos siis puhutaan ihan tekniikasta, eli vaihteiston teknisestä toteuttamisesta niin mikä ominaisuus jää monipykäläisillä pois vrt. Vario?syyskynnöillä rauhallisesti ajaen kakssiipiset fältit peräs ;D vakavasti puhuen riittävä jäähdytyshän pitää öljyt vilposina mutta se on harakoille mennyttä löpöä. ja näillä hinnoilla alkaa jo tuntumaan. mutta tekniikka kehittyy...
***Kyseessä oli kuitenkin portaattomien vaihteistojen testi ja ainoastaan DynaVt on portaaton.
Massikan Dyna 6 vastaa lähinnä vallun, nyykkärin ja jonnikkaan "portaattomia".
Viime syyskynnöissä DynaVtn peräöljylämpö oli n 50 astetta C.
Ei kovin kuumalta tunnu?
Nyt on valtralla menos se vaihe kun kannattaa ostaa advance-mallin koneita. Toki niitä ei uusia enää saa, mutta vähä käytetyn itsekkin hommasin. Directiä ei nykyisessä kuosissa IKINÄ! Jos raputonta ostaisin niin valinta tehtäis CNH vs MF!
Nyt on valtralla menos se vaihe kun kannattaa ostaa advance-mallin koneita. Toki niitä ei uusia enää saa, mutta vähä käytetyn itsekkin hommasin. Directiä ei nykyisessä kuosissa IKINÄ! Jos raputonta ostaisin niin valinta tehtäis CNH vs MF!
Eikö arvelluttanut??: http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=7338 http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=7088
Haitekki tuli vähän käytettynä.
Oho http://services.mascus.com/product.aspx?did={29E471B3-A8CC-4F57-9800-3605442FF4BA}&ctl=agriculture&prodid={c728ffac-e24a-4778-abdc-ff40520d6080}&ctgn=tractors_200 vaihtui TTV630 reutsiin ;D On varmaan ollut tosi hyvä kun on malttanut antaa pois ::)
Mitä jää huutaa nyykkäri vrt MF? DTM oli ainut mikä sattui silmään ja sekin oikeestaan ei liity portaattomaan laatikkoon vaan enemmänkin softapuoleen... Nyykkärin käyttäjäkokemuksissa ei yhtään miinusta, Mfllä jotain ihme ryömintää tms...
Jos siis puhutaan ihan tekniikasta, eli vaihteiston teknisestä toteuttamisesta niin mikä ominaisuus jää monipykäläisillä pois vrt. Vario? Niin, ja mielestäni kuskin selkämykseen välittyvä pieni nykäys? jollain nopeudella ei ole tekninen heikkous jos nykäisi ei estä työn tekoa kys. alueella?
KJL:ltä asiaa ja hyvää semmosta. Ei tuo tekniikka kaikkia vaan kiinnosta, niinkuin ei itseänikään, koska en löydä kaikelle sille käyttöä omissa töissäni. Ei kuitenkaan voine sanoa, että siitä haittaa olisi niille, jotka sitä tarvitsevat ja vielä osaavat käyttää. Onko Maasioissa montakin voa-aluetta vakiona, sillä NH:sta jäin sitä kaipaamaan ja vähän petyinkin, kun en sitä älynnyt hankkia ja vaatia. Ryöminnästäkin voi sanoa vaan sen, että mahdottoman ikävä ominaisuus, kun kytkytyy itsekseen päälle äkeen kanssa täydessä vauhdissa alamäessä. Kone huutaa hilpeämmin kun Sinnemäki Ydinvoimalan avajaisissa.
Selitäppäs KJL kuitenkin tuo vetositkeydenkin säätö, sillä semmonen löytyy, mutten ole sillä nähnyt juurikaan olevan mitään vaikutusta ajossa, vaikka sitä on tullut rämpättyäkin! :D
Voimanotto-ajotapa (ns. silppuriajo) on VT:n paras ominaisuus töissä, jolloin voimanoton kierrosten pitää pysyä samana kuormituksesta riippumatta...
Minkä merkin vehkeestä tuommonen paras ominaisuus puuttuu?
Onks KJL:llä jotain hampaankolossa testin suhteen?Ei tietenkään. Miksi olisi? Olishan se ollu suuri häpeä, jos vanha konkari ois rökittäny tulokkaat testissä...
Lues tuosta uudelleen...
"Hei ihan oikeesti... riippumatta siitä mikä merkki voitti "vertailun"... todellista vertailua ja johtopäätöksiä voi tehdä vasta muutaman sadan tunnin jälkeen... "Jaksaa ne verkupojat jauhaa...Ja mitä jauhaa? Pysäyttää? Joskus tarvii, joskus ei... Ihme kun noinkin pieni asia tuntuu noin suurelta niille, jotka eivät päivittäin kyseisellä koneella tee töitä... On se, hyvä, että edes yhden vian löydät. Mun ei tartte sulle selittää, miten sen aluevalinnan kans käytännös eletään. Sun ei todellakaan tarvi sitä koskaan ymmärtää. Oikeestaan sitä ei edes huomaa tai alueen vaihto tarvittaessa sujuu niin helposti, ettei huomaakaan.
Ja vekotus pitää käytänössä pysäyttää alueen vaihtoon ja sehän nyt on joku aito...
Ihailtava piirre tuo uskon lujuus mutta hölmö lienekkö pakko olla?
Konsernin ykkösmerkillä kuulema sujuvampaa.Ei puhalla silppuri pellille kun pysyy tahdissa aluettakin vaihtaessa.
Ainiin... Jossakin on ryssitty pahasti, jos silppurin torven alla ajaessa 30km/h ei riitä. Ei se silppurikuskikaan oikeesti halua lujaa ajaa. Muutenkin jossain on ryssitty, jos pellolla joutuu jossain työssä ajamaan lujempaa kuin 30km/h...
Haukkukaa nyt verkku (henkilöt) Jontikkaa,totuus on se että teitin vt verkkua ei olisi ilman Jontikkaa,ei olisi tarvista tehdä halvempaa Brändiä.
Kilpailu ihmeellistä.
Huvittava kommentti tuokin totuus on se että teitin vt verkkua ei olisi ilman Jontikkaa. Tietääkseni Vario voimansiirto on kehitelty ennen jontikan eccomia, korjatkoon joku, jos olen väärässä. Siten väite, ettei Dyna-VT:tä ois ilman jontikkaa on, ellei valheellinen niin ainakin täysin perusteeton.
Kysymys on ihan puhtaasti tekniikasta, ihan vaan tekniikasta ja portaattoman voimansiirron erosta automaattivaihteeseen, jossa automaattivaihteiden välinen alue täytetään portaattomalla osiolla. Kyseessä on teknisesti ottaen aito portaaton vain silloin, kun nopeusalue 0-53km/h toteutuu ilman minkään pakan kytkemistä eli vaihteen vaihtoa. Se, että kone kuljettajalle, ainakin useimmille, tuntuu portaattomalta, ei tarkoita täydellistä portaattomuutta. Ratkaisua voidaan tietenkin taas teknisin perustein selittää pumppujen/hydraulimoottoreiden kokovalinnalla yms... Niin Fendt kuin MF:kin käyttää samaa Vario-ML voimansiirtoa, jossa on tosin kaksi nopeusaluetta vaan ei portaita. Kumpikin alue alkaa nollasta... Tämä tarkoittaa sitä ettei kyseessä ole sekventaalisesti toimiva automaattivaihteisto, kuten muilla tavoilla toteutetuissa ratkaisuissa, jolloin seuraava nopeusalue alkaa edellisen nopeusalueen loppuessa.
Tuo siis tekniikasta ja sitten siihen jontikkaan... Nyt en just oo mollannu jontikan automaattivaihteistoa, vaikka siinäkin selkeästi vaihteen vaihdon huomaa. Ellei huomaa, on perse liian puutunut eikä pitäis ajaa ollenkaan... Valtun dokumentoitu nykiminen on juuri samassa nopeudessa kuin jo protokoneiden aikana.KJL:ää ei tunnu mikään hetkauttavan ikinä, silti kova tarve päästä selittelemään testin lopputuloksia :D
"kokemattomuus", miusta se on kyllä vähän kummallista toisaalta jos ei 100 tunnissa opi ajamaan traktoria. Hei se on liki 2,5 normaalia työviikkoa, vaikka jakaa viidelle kuskille niin silti 3 työpäivää per kuski. Jos siinä ajassa ei opi käyttämään traktorin ominaisuuksia sillä tasolla että voi niistä muodostaa mielipiteensä niin toisaalta miten keskiverto kuski, oppiiko edes sen 1000 tunnin aikana? En tuosta tiedä... Dyna-VT:llä nyt ainaki kolme tuntia ajanu niin enhän mä mitään siitä viä tiedä. Vai taitaa niitä olla takana jo 1500
Portaaton tai "portaaton", mitä väliä ihan oikeesti loppukäyttäjälle? Jos "portaatomasta" löytyy käyttäjälle samat ominaisuudet kuin portaattomasta samalla luotettavuudella Vaan kun ei löydy... niin who cares? Ja toisaalta jos samalla saadaan hyötyä hyötysuhteessa yms. niin eikös se portaaton kuulosta jopa heikkoudelta? Ei minusta... Nokialla on puhelimissaan paras rauta mutta ei meinaa pärjätä kun käyttöliittymä heikko, oisko sama Fendt vs. MF?Mikä lienee KV:n takin kääntänyt, kun joitain vuosia sitten kehuivat, että MF:n insinöörit toteuttaneet voimansiirron ohjelmoinnin paremmin kuin Fendtin?
Ei ne mitatut ominaisuudet muutu vaikka ajettas 1000 tuntia, karua vaan se on jos kulutus kova... En ole väittänyt mitattujen ominaisuuksien suhteen mitään...
Pitäskö mua jotenkin hetkauttaa? Koko lailla erilaisia ovat nykykoneet. Toki jouko_jokamies saa koneen kuin koneen liikkeelle ja voi jopa yrittää tehdä sillä töitä, mutta edelleen väitän, että koneen täydelliseen hallintaan /täysimittaiseen hyödyntämiseen tarvitaan joitakin satoja tunteja oppimista sekä yritys/erehdys menetelmällä ja muutamia kertoja jopa kannattaa plarata Käyttöohjekirjaakin. Usko tai älä, käyttöohjekirjasta voi olla hyötyä, jos muuta väität, kannattaa pysyä erossa huipputekniikasta... Sitten... Mitä tulee oppimiseen, on kokonaan eri asia hypätä tutun merkin portaattoman rattiin kuin täysin vieraan merkin jolloin perusasiatkin ovat toisin kuin tutussa merkissä.
No sit viä nyykkäristä... En sano mitään nyykkärin automaattilaatikon toiminnasta, kun en oo ajanu. Vanhempaa CaseIH:n CVX:ää kokeilin kerran ja oikeestaan se jopa sopi käteen toiseksi parhaiten MF:n jälkeen. Paremmin se toimi, kun samalla eccomin automaattivaihteistolla varustettu jontikka. On se kumma juttu, kun teknisiä faktoja lyö pöytään, heti jätkät vetää pakasteherneitä pussillisen nenäänsä. Hahaa...
Kumma juttu sinänsä sekin, ettei mulla oo mitään antipatioita nyykkäriä kohtaan. Jos joku on niin kuvitellu, ei tunne mua. Itse asiassa mulla on nyykkäreistä melkoisen paljonkin kokemusta, että oon nähny senkin puolen, miten paljon isännät saa koneista ihan uskomattomiakin osia rikki...
Yks hyvä esimerkki siitä, kun yks joukojokamies hyppäs aikoinaan uuden NH M160 RangeCommandin rattiin ja tempoi "vaihdekahvan" ensitöikseen paskaksi. Olis ehkä kannattanu silloin avata se ohjekirja... mut eihän sitä tosimies tarvi ei... olis vaan kirjasesta selvinny, että onkin nappivaihteet. Tai olis edes kysyny, mut tosimies ei kysy... Satuin vaan silloin lähettään sen kepakon Seinäjoelle...
Edelleen... Ihan se ja sama. Mä ajan Dyna-VT:llä ihan vaan teidän kiusaksi ja siksi, että siinä on ominaisuuksia, joita ei automaattilootaisista löydy... kuin ehkä directistä jotain vähäsinneppäin...
Pellolle tullessa napilla pienempää,tai jos unohtuu niin vaunun täyttyessä,siis jos perässä on muuta kuin kasivitonen velsa.
Sitteen taas siirtymälle napilla suurempaa,siilolle tullaan ja jotta sinne kasalle päästään niin napilla pienempää,jälleen siirtymälle ja napilla suurempaa. Tuliko neljä nappivaihdejuttua? Entä jos matkalla on ***** iso mäki? Joudut väistämääm vaikka vuokraisäntää ja nollasta vauhtia siihen mäkeen niin napitellaanko vai ei,sama mulle. Tai löytyy hieman pehmeetä maata ja alkaa uurtaa?? Siis jänöinen päällä?
Sorkin vaan tuota verkupoikien hehkutusta teknisestä ylivoimasta ja aidosta portaattomasta. En ole paljoa koulua käyny mutta kai tuo yllä oleva esimerkki muuksi koulua käymällä muutu? Nappivaihteinen aito portaaton?
Ja tuo trolliksi tunnustettava "veeteetä ei olisi ilman jonnikkaa" sisältää aika vahvan totuuden siemenen,ainakin niille jotka ymmärtävät lukemansa,Fendt kun on aika paljon kalliimpi ja hienompi brändi,niin täytyi Agcon kilpailun vuoksi lanseerata halvempi vaihtoehto.
Ja konsernin ykkösmerkistä nyt lienee ihan naurettavaa ryhtyä edes inttämään?
Mitä sä ny sekoilet? Mitä sä oikein tuolla ekalla lauseella yrität solkata? jää huutaa? Oikeestaan mä voisin tähän kirjottaa ihan mitä vaan, mutta nyt täytyykin kysyä, millä portaattomalla se oltsikki ajelee niin jatketaan keskustelua aiheesta sitten lisää. Omas fergus oo mitään ryömintöjä löytäny... mut mulla onkin vain vanhempaa mallia... Eivaan kyllä sieltä ryömintää saa, jos ei osaa... ajaa.
Ja jos et vieläkään ymmärrä eroja portaattomien ominaisuuksien välillä, en enää niitä ala selittämään... Nimittäin edellisten perusteella tuntuu olevan kuin myrkkyä, kun kirjoittaa tekniikasta asioita, jotka ei välttämättä olekaan "valtavirran" mieleen. Kuten mäkkäiväräkin jo leimasi lapselliseksi tekstiksi, niin ei sitten tarjoilla asiaa enempää.
Ja näinhän se sitten meneekin, kun esittelijä näppäilee "helppokäyttöisyysmoodin" päälle ja punaniskainen renkaanpotkija lähtee koeajolle... ja TYKKÄÄ. Kauppa käy kuin siimaa. Hienoa. Sama kuin hienojen multimediakännyköiden kanssa, joita kuitenkin pääasiassa käytetään vain soittamiseen ja tekstareihin.
Ainiin... Vertailun ontuvin osio oli voimanoton suhteen, jossa tehtiin oikeastaan vääryyttä NH:lle puutteellisen voimanoton nopeusvalikoimansa takia, vain tonniperä. Toisekseen pottukone ei ehkä ole niitä koneita, joissa parhaiten pääsis eri ajomoodien väliset erot oikeuksiinsa, mutta kyse olikin kasvinviljelytilan töistä...
Ja vielä... Päisteautomatiikat oli jätetty kokonaan käsittelemättä? Miksi?
Sitten... vetositkeyssäädön väärällä asetuksella kone kyllä saadaan kuluttamaan soppaa hyvinkin iloisesti. Testissä arvona oli käytetty 14%, kun yleensä kuljetus/siirtoajossa järkevää käyttää asetusta 30-40%, jolloin ajetaan väännöllä eikä kierroksilla, kuten testissä... joku tarkoitus tuollakin kai sitten oli.
Mutta ei noin saa sanoa, eihän? ;D
Saakos sanoa, miksei Fendt ollut vertailussa? Ei kai sitten sitäkään, ettei tuu taas Appetit...
Voisin kertoa paljon muutakin, muttei nyt sitten, kun kerran ei faktoja kestetä...
There`s no substitute for cubic inches.Mitä sä ny sekoilet? Mitä sä oikein tuolla ekalla lauseella yrität solkata? jää huutaa? Oikeestaan mä voisin tähän kirjottaa ihan mitä vaan, mutta nyt täytyykin kysyä, millä portaattomalla se oltsikki ajelee niin jatketaan keskustelua aiheesta sitten lisää. Omas fergus oo mitään ryömintöjä löytäny... mut mulla onkin vain vanhempaa mallia... Eivaan kyllä sieltä ryömintää saa, jos ei osaa... ajaa.
Ja jos et vieläkään ymmärrä eroja portaattomien ominaisuuksien välillä, en enää niitä ala selittämään... Nimittäin edellisten perusteella tuntuu olevan kuin myrkkyä, kun kirjoittaa tekniikasta asioita, jotka ei välttämättä olekaan "valtavirran" mieleen. Kuten mäkkäiväräkin jo leimasi lapselliseksi tekstiksi, niin ei sitten tarjoilla asiaa enempää.
Ja näinhän se sitten meneekin, kun esittelijä näppäilee "helppokäyttöisyysmoodin" päälle ja punaniskainen renkaanpotkija lähtee koeajolle... ja TYKKÄÄ. Kauppa käy kuin siimaa. Hienoa. Sama kuin hienojen multimediakännyköiden kanssa, joita kuitenkin pääasiassa käytetään vain soittamiseen ja tekstareihin.
Ainiin... Vertailun ontuvin osio oli voimanoton suhteen, jossa tehtiin oikeastaan vääryyttä NH:lle puutteellisen voimanoton nopeusvalikoimansa takia, vain tonniperä. Toisekseen pottukone ei ehkä ole niitä koneita, joissa parhaiten pääsis eri ajomoodien väliset erot oikeuksiinsa, mutta kyse olikin kasvinviljelytilan töistä...
Ja vielä... Päisteautomatiikat oli jätetty kokonaan käsittelemättä? Miksi?
Sitten... vetositkeyssäädön väärällä asetuksella kone kyllä saadaan kuluttamaan soppaa hyvinkin iloisesti. Testissä arvona oli käytetty 14%, kun yleensä kuljetus/siirtoajossa järkevää käyttää asetusta 30-40%, jolloin ajetaan väännöllä eikä kierroksilla, kuten testissä... joku tarkoitus tuollakin kai sitten oli.
Mutta ei noin saa sanoa, eihän? ;D
Saakos sanoa, miksei Fendt ollut vertailussa? Ei kai sitten sitäkään, ettei tuu taas Appetit...
Voisin kertoa paljon muutakin, muttei nyt sitten, kun kerran ei faktoja kestetä...
Tarkoitan sitä että mitä puuttuu testin voittaneesta NH:sta vrt MF jos puhutaan voimansiirron ominaisuuksista? Eroja löytyy varmaan enemmänkin kuin DTM mutta tuleeko erot minkään muun takia kuin softan?
En omista minkään näköistä portaatonta, joskus oon koeajanut ihan parkkiksella JD:tä. Eli miulla ei ole minkään värisiä linssejä tän asian suhteen :)
Tosiaan - NH:n vain 1000 perä on ihmeellinen...
Sitä en ole sanonut että MF/Fendt ei olisi paras tällä hetkellä. Ei missään nimessä. Eikä minulla ole hernettä nenässä, ei ole mitään syytä kun en omista enkä tule omistamaankaan portaatonta traktoria. Haluan vain kyseenalaistaa hehkutusta juuri Varion raudan ylivertaisuuden ympärillä. Joka ikinen kerta - viimeistään kun testit ei miellytä - otetaan portaaton/"portaaton" -kortti esille vaikka edelleenkään sillä ei ole mielestäni mitään merkitystä... Eikä vieläkään ole löytynyt yhtään seikkaa joka kääntäisi tämän. Esim toi vetositkeys, siinäkään ei loppupeleissä oo muusta kyse kuin softasta?
"Mitä pienempi mies, sitä suurempi Jonnikka."Eli se siis toimii myös toisinkin päin ;D Mutta miksi valmetit pitää aina olla vähintään T170:siä että saa vedettyä 4m rapidia kun 6820 ja 6830 sontikat jaksaa sitä vetää myös ja ihan vakioina vieläpä ihan APinoina ;D Ja massikasta sen verran kun paikallinen urakoitsija omistaa ohjelmoidun 7480 ryynärin ja vakion 820 fendtin niin fentti vetää isoa samsonia huomattavasti paremmin ja pienemmillä kierroksilla :o
;D
Ja massikasta sen verran kun paikallinen urakoitsija omistaa ohjelmoidun 7480 ryynärin ja vakion 820 fendtin niin fentti vetää isoa samsonia huomattavasti paremmin ja pienemmillä kierroksilla :o
Ja massikasta sen verran kun paikallinen urakoitsija omistaa ohjelmoidun 7480 ryynärin ja vakion 820 fendtin niin fentti vetää isoa samsonia huomattavasti paremmin ja pienemmillä kierroksilla :o
Siis hetkinen, paljonko on ohjelmoitu ja mihin suuntaan tuo vt? ,
Testi tehtiin virheellisesti.Unta näät.Sun massikkas on testihäviäjä,hukkaa pois.Paskamikäpaska ;D
Massikka olis voittannu jos testaajat olis toiminu oikein....
Syitä en aio tässä julkaista mutta tod näk KV palaa asiaan vielä.
fentissä sentään on mahdollisuuksia valita myös taakse ajo laitteet.
fentissä sentään on mahdollisuuksia valita myös taakse ajo laitteet.
Mites nopeasti se Fendtin pulpetti kääntyy? Ei taida ola ihan joka hommaan soveltuvaa mallia
Tarkoitan sitä että mitä puuttuu testin voittaneesta NH:sta vrt MF jos puhutaan voimansiirron ominaisuuksista? Eroja löytyy varmaan enemmänkin kuin DTM mutta tuleeko erot minkään muun takia kuin softan?
Testi tehtiin virheellisesti.Unta näät.Sun massikkas on testihäviäjä,hukkaa pois.Paskamikäpaska ;D
Massikka olis voittannu jos testaajat olis toiminu oikein....
Syitä en aio tässä julkaista mutta tod näk KV palaa asiaan vielä.
Yrmalla ei ollut oikeen traktoria tuohon testiin ja taisi viime kertainen testikin vielä vituttaa kun oli perustraktorien testi ja deutsilla oli ainoona sellainen ja vielä oikean kokoinen mutta muilla oli kaikki varusteet ja olivat vielä jonkun verran isompia ;DTesti tehtiin virheellisesti.Unta näät.Sun massikkas on testihäviäjä,hukkaa pois.Paskamikäpaska ;D
Massikka olis voittannu jos testaajat olis toiminu oikein....
Syitä en aio tässä julkaista mutta tod näk KV palaa asiaan vielä.
Tässä tapauksessa ei oo väliä kuka voitti vaan siitä, että vaikka lopputulos olisi samakin testauksessa todennäköisesti ryssitty... pahasti.
Mitattu kyllä varmasti muuten oikein, mutta menetelmä hieman kyseenalainen... ja tämän menetelmän voi sitten kyseenalaistaa ihan kaikkien merkkien kohdalla. Oikeestaan en edes yhtään ihmettele, kun JD, Deutz ja Fendt jäi pois. Taisi olla menetelmistä etukäteistietoa. Mä en antais edes meidän vanhaa satakuusvitosta noiden miesten ajettavaksi tuollaiseen testiin...
Muttei tästä nyt enempää.
Enemmän tuolla massikassa pitäisi kuulemma teho olla ja savumerkkejä ainakin lähettelee vahvasti :PJa massikasta sen verran kun paikallinen urakoitsija omistaa ohjelmoidun 7480 ryynärin ja vakion 820 fendtin niin fentti vetää isoa samsonia huomattavasti paremmin ja pienemmillä kierroksilla :o
Siis hetkinen, jos 7480 vt on vakiona 167 hp kaikilla lisätehoilla(2007 ja uudemmat, vanhemmat 145hp), ja fenttikö on vakiona 212 hp? Paljonko on ohjelmoitu ja mihin suuntaan tuo vt? Fentissähän on aina vähintään sen verran tehoja mitä ilmoitetaan, kun muissa yleensä on optimistisesti oletettu maksimi joka saattaa löytyä.
Onko nuo oikeesti ihan vertailukelpoisia?!! Emmää vaan tiärä!
Näin nätisti se kääntyy fendt 819-828 mallissa http://www.fendt.fi/traktorit_fendt819-828varioneu_monipuolisuus_taakseajolaitteisto.asp
Tiiä sitte et mitä tämä haittaa muissa hommissa ;D
Milläs tonne penkille sitten pääsee kun se on käännetty?? Penkkiä siirtämällä ensin vai???
Näin nätisti se kääntyy fendt 819-828 mallissa http://www.fendt.fi/traktorit_fendt819-828varioneu_monipuolisuus_taakseajolaitteisto.asp
Tiiä sitte et mitä tämä haittaa muissa hommissa ;D
Juu ei tuolla oikein mitään tee, jos kuski pitää poistaa joka kerta ohjaamosta kun vaihdetaan ajosuuntaa.
Milläs tonne penkille sitten pääsee kun se on käännetty?? Penkkiä siirtämällä ensin vai???
Näin nätisti se kääntyy fendt 819-828 mallissa http://www.fendt.fi/traktorit_fendt819-828varioneu_monipuolisuus_taakseajolaitteisto.asp
Tiiä sitte et mitä tämä haittaa muissa hommissa ;D
Juu ei tuolla oikein mitään tee, jos kuski pitää poistaa joka kerta ohjaamosta kun vaihdetaan ajosuuntaa.
Milläs tonne penkille sitten pääsee kun se on käännetty?? Penkkiä siirtämällä ensin vai???
Näin nätisti se kääntyy fendt 819-828 mallissa http://www.fendt.fi/traktorit_fendt819-828varioneu_monipuolisuus_taakseajolaitteisto.asp
Tiiä sitte et mitä tämä haittaa muissa hommissa ;D
Juu ei tuolla oikein mitään tee, jos kuski pitää poistaa joka kerta ohjaamosta kun vaihdetaan ajosuuntaa.
--eikös tuonne kuljeta 'jarrujen puolelta'.Eli edestä katsoen vasemmalta.
--jos olen oikein ymmärtänyt,niin Fendtin taakseajolaitteisto on tarkoitettu vähän jatkuvampaan taakseajoon.Siinähän kääntyy kaikki mukana.Ei tuota kyllä joka rankakasalla kannata kääntää,mutta ei ole tarviskaan.
Samaa mieltä olen... Eihän näitä nyt mihinkää mettähän viedä puita hakeen, jos on hakkurin edessä niin eikö se riitä ku kerran päivässä kääntää ku saapuu työmaalle ja sit jos on niittokoneeseen kytketty niin kait sillä nyt voi vähä tiellä peruuttaenki ajaa ni ei tarvi kaiken aikaa käännelllä... Maalaisjärjen käyttö tässäkin ilmeisesti sallittua...
Samaa mieltä olen... Eihän näitä nyt mihinkää mettähän viedä puita hakeen, jos on hakkurin edessä niin eikö se riitä ku kerran päivässä kääntää ku saapuu työmaalle ja sit jos on niittokoneeseen kytketty niin kait sillä nyt voi vähä tiellä peruuttaenki ajaa ni ei tarvi kaiken aikaa käännelllä... Maalaisjärjen käyttö tässäkin ilmeisesti sallittua...
Ei kyllä saa lain mukaan peruuttaa tiellä. Harvinaisen typerä toteutus Fendtiltä tuo taakseajo.
Ei kyllä saa lain mukaan peruuttaa tiellä. Harvinaisen typerä toteutus Fendtiltä tuo taakseajo.
ML- ,vai AVT-voimansiirtoko se nykyään on, on kyllä pirun hyvä TMS:n kera, muttei täydellinen sekään. Mahtava yhdistelmä reilun 200 hevosen luokkaan olisi 7.4 Agco Sisu keulalla ja jatkeena AVT, mutta perässään Valtran pakkasuunnanvaihto ja 2 portainen manuaalikäyttöinen aluevaihteisto mutta pakoilla toteutettuna. Ja hytti Beauvais'sta MF:n 8600-sarjasta. Etujousitus Fendtiltä. Välirunko-etukehto, konepelti ja merkki ratin keskiössä voisivat olla vaikka Valtraa, Suomessa kun ollaan.
Niin..Kun mä en jaksa lukea näitä läpitte.ML- ,vai AVT-voimansiirtoko se nykyään on, on kyllä pirun hyvä TMS:n kera, muttei täydellinen sekään. Mahtava yhdistelmä reilun 200 hevosen luokkaan olisi 7.4 Agco Sisu keulalla ja jatkeena AVT, mutta perässään Valtran pakkasuunnanvaihto ja 2 portainen manuaalikäyttöinen aluevaihteisto mutta pakoilla toteutettuna. Ja hytti Beauvais'sta MF:n 8600-sarjasta. Etujousitus Fendtiltä. Välirunko-etukehto, konepelti ja merkki ratin keskiössä voisivat olla vaikka Valtraa, Suomessa kun ollaan.
Niin... Tuosta suunnanvaihdosta jättäisin kyllä pakan pois, mutta tuo kilpikonna/jänis vois olla pakalla kytkettävä muttei ihan ongelmaton sekään... ellei sitten siitä vaihdosta tehtäis puoliautomaatti tyyliin, että vaihto joko sallittaisiin tai kiellettäisiin napilla. Jossain yhteydes täysin automaattinen vaihto vois aiheuttaa samaa nykimistä kuin directissä...
Niin..Kun mä en jaksa lukea näitä läpitte.ML- ,vai AVT-voimansiirtoko se nykyään on, on kyllä pirun hyvä TMS:n kera, muttei täydellinen sekään. Mahtava yhdistelmä reilun 200 hevosen luokkaan olisi 7.4 Agco Sisu keulalla ja jatkeena AVT, mutta perässään Valtran pakkasuunnanvaihto ja 2 portainen manuaalikäyttöinen aluevaihteisto mutta pakoilla toteutettuna. Ja hytti Beauvais'sta MF:n 8600-sarjasta. Etujousitus Fendtiltä. Välirunko-etukehto, konepelti ja merkki ratin keskiössä voisivat olla vaikka Valtraa, Suomessa kun ollaan.
Niin... Tuosta suunnanvaihdosta jättäisin kyllä pakan pois, mutta tuo kilpikonna/jänis vois olla pakalla kytkettävä muttei ihan ongelmaton sekään... ellei sitten siitä vaihdosta tehtäis puoliautomaatti tyyliin, että vaihto joko sallittaisiin tai kiellettäisiin napilla. Jossain yhteydes täysin automaattinen vaihto vois aiheuttaa samaa nykimistä kuin directissä...
Puhuuko KJL tossa dynavtn vaihteista?Eikö se olekkaan portaaton?Vaihdetaanko siinä aluetta samoin kuin pappatunturis,kahvaa kääntämällä ??? ;D
Se variohan on tuplasti portaaton niinkuin Wille ja samalla vetoteholla ainakin takaperin ;D
Se ei ole portaaton siinä on portaat hyttiin asti ja oikeen sinkityt niin ei ruostu ;) Ja se on monesti portaaton noin 40/40 kertaa portaaton eikä tartte pysähdellä välillä :DSe variohan on tuplasti portaaton niinkuin Wille ja samalla vetoteholla ainakin takaperin ;D
Niin milläs portaattomalla sä teetkään töitä?
Niin sitä mä meinasinkin, että kovinta meteliä tuntuu portaattomista pitävän ne, jotka ei sellaisella töitä tee... ;)Se ei ole portaaton siinä on portaat hyttiin asti ja oikeen sinkityt niin ei ruostu ;) Ja se on monesti portaaton noin 40/40 kertaa portaaton eikä tartte pysähdellä välillä :DSe variohan on tuplasti portaaton niinkuin Wille ja samalla vetoteholla ainakin takaperin ;D
Niin milläs portaattomalla sä teetkään töitä?
No kyllä sitä jonnikan portaattomalla tulee sillointällöin ajeltua ja se sopiikin tämmöselle yksinkertaiselle mettäläiselle hyvin kun menee vaan hyttiin ja käynnistää ja lähtee menemään ja jos tarttis vielä jotain aktivoida ennen liikkeelle pääsyä niin olis jo mahdotonta :o Ja siinäpä tulee se jonnikan arvostus meikäläiseltä kun ei tosiaan tartte mitään aktivointeja vaan kaikki toimii nopeudesta riippumatta... Mutta esim deutsissa joutuu aktivoimaan nostolaitteen aina jos nopeus käy yli 35km/h ja muissa merkeissä on myös yhtä tyhmiä ratkaisuja niinkuin valtran hydrauliikat että voi ***** sentään ???Niin sitä mä meinasinkin, että kovinta meteliä tuntuu portaattomista pitävän ne, jotka ei sellaisella töitä tee... ;)Se ei ole portaaton siinä on portaat hyttiin asti ja oikeen sinkityt niin ei ruostu ;) Ja se on monesti portaaton noin 40/40 kertaa portaaton eikä tartte pysähdellä välillä :DSe variohan on tuplasti portaaton niinkuin Wille ja samalla vetoteholla ainakin takaperin ;D
Niin milläs portaattomalla sä teetkään töitä?
No kyllä sitä jonnikan portaattomalla tulee sillointällöin ajeltua ja se sopiikin tämmöselle yksinkertaiselle mettäläiselle hyvin kun menee vaan hyttiin ja käynnistää ja lähtee menemään ja jos tarttis vielä jotain aktivoida ennen liikkeelle pääsyä niin olis jo mahdotonta :o Ja siinäpä tulee se jonnikan arvostus meikäläiseltä kun ei tosiaan tartte mitään aktivointeja vaan kaikki toimii nopeudesta riippumatta... Mutta esim deutsissa joutuu aktivoimaan nostolaitteen aina jos nopeus käy yli 35km/h ja muissa merkeissä on myös yhtä tyhmiä ratkaisuja niinkuin valtran hydrauliikat että voi ***** sentään ???Niin sitä mä meinasinkin, että kovinta meteliä tuntuu portaattomista pitävän ne, jotka ei sellaisella töitä tee... ;)Se ei ole portaaton siinä on portaat hyttiin asti ja oikeen sinkityt niin ei ruostu ;) Ja se on monesti portaaton noin 40/40 kertaa portaaton eikä tartte pysähdellä välillä :DSe variohan on tuplasti portaaton niinkuin Wille ja samalla vetoteholla ainakin takaperin ;D
Niin milläs portaattomalla sä teetkään töitä?
Kjl:lle vihjeeksi.
Eipä taida kannattaa rautalankaa täällä väännellä.
Samaa mieltä olen... Eihän näitä nyt mihinkää mettähän viedä puita hakeen, jos on hakkurin edessä niin eikö se riitä ku kerran päivässä kääntää ku saapuu työmaalle ja sit jos on niittokoneeseen kytketty niin kait sillä nyt voi vähä tiellä peruuttaenki ajaa ni ei tarvi kaiken aikaa käännelllä... Maalaisjärjen käyttö tässäkin ilmeisesti sallittua...
Ei kyllä saa lain mukaan peruuttaa tiellä. Harvinaisen typerä toteutus Fendtiltä tuo taakseajo.
Kjl:lle vihjeeksi.
Eipä taida kannattaa rautalankaa täällä väännellä.
--niinpä,koetin ihan ajatuksella lukea tuota testiä.Minusta Vallun toteutus pärjäsi tosi hyvin.Kaikkihan noi hyviä on,mulla testissä olleista kokemusta on vain NHn sisaresta eli Casesta.Noh onhan tullu Fendtillä ajeltua mutta ei MFn raputtomalla.
--ehkä suurin yllätys oli Vallun pö:n kulutus suhteessa MF:ään.
--tosin Vallun omapaino on tonnin pienempi mikä vaikuttaa tieajokulutukseen jonkin verran myös
Ei kyllä saa lain mukaan peruuttaa tiellä. Harvinaisen typerä toteutus Fendtiltä tuo taakseajo.
Ainoastaan umpitunnelissa ei saa peruuttaa.
Se variohan on tuplasti portaaton niinkuin Wille ja samalla vetoteholla ainakin takaperin ;D
Heh heh aika pilkun nussimista ;D Kärryä kun joutuu lykkäämään takaperin pahoihin paikkoihin niin sillon tarttis olla työntötehoa mutta onhan noita etunostolaitteita/etukuormaimia millä pystyy myös vetämään mutta teille asti ei ole moiset tainneet tulla käyttöön... Yks hyvin tarkka fendt mies sanos että jos lumitöissä peruttelee paljon niin menee tuplasti enemmän polttoainetta mutta tiedä sitten itse hiukan epäilen mutta jos tuo huono hyötysuhde taaksepäin vaikuttaa niin paljon :P 5 litraa tunnissa pihoilla joilla lykellä etuperin ja jos täytyy takaperin ajaa paljon niin 10 litraa kuulemma :oSe variohan on tuplasti portaaton niinkuin Wille ja samalla vetoteholla ainakin takaperin ;D
Mielenkiinnosta vaan, mitä sinä vedät takaperin, en ole nähnyt koukkua kuin takana?
Veikkaan että takaperin ajettaessa siellä on niittokone takanostolaitteessa, joka on taakse ajettaessa etupää. Silloin voimaa tarvitaan ulosotosta niittokoneen pyörittämiseen ja pelkkään koneen liikuttamiseen tarvittava (voimansiirron kautta kulkeva) nopeus/ teho/ polttoaineenkulutus on aika pienessä roolissa kokonaiskulutukseen verrattuna. Olisikin hauska testi kun koneilla niitettäisiin pitkiä pätkiä taakseajolaitteistolla ja vertailtaisi sitä realikulutusta. Olisiko sillä Varion toimintamallilla niin paljon merkitystä polttoainetalouteen kuin moni haluaa uskoa, kun työlaite kuitenkin syö suurimmat tehot mekaanisella PTO -välityksellä?
Pari kertaa olen tuon pulpettisysteemin nähnyt ja kääntöön menee n. 20s, jos ohjaamo ei ole täynnä tavaraa (pitää ottaa penkin takaa/ sivulta kaikki ylimääräinen pois, jotta mahtuu pyörimään). Sen jälkeen kulkeminen tapahtuu selkänojan ja tuulilasin välistä.
Kjl:lle vihjeeksi.--ehkä suurin yllätys oli Vallun pö:n kulutus suhteessa MF:ään.
Eipä taida kannattaa rautalankaa täällä väännellä.
Kjl:lle vihjeeksi.--ehkä suurin yllätys oli Vallun pö:n kulutus suhteessa MF:ään.
Eipä taida kannattaa rautalankaa täällä väännellä.
Se minuakin yllätti. Onko voimansiirron hyötysuhteessa noin paljon eroa vai mistä tuo tulee? Vai pelkästään eroja moottorin ohjelmoinnissa? Sama moottori kuitenkin on kyseessä.
Se minuakin yllätti. Onko voimansiirron hyötysuhteessa noin paljon eroa vai mistä tuo tulee? Vai pelkästään eroja moottorin ohjelmoinnissa? Sama moottori kuitenkin on kyseessä.
Se minuakin yllätti. Onko voimansiirron hyötysuhteessa noin paljon eroa vai mistä tuo tulee? Vai pelkästään eroja moottorin ohjelmoinnissa? Sama moottori kuitenkin on kyseessä.
laatikon luisto kait
Yks hyvin tarkka fendt mies sanos että jos lumitöissä peruttelee paljon niin menee tuplasti enemmän polttoainetta mutta tiedä sitten itse hiukan epäilen mutta jos tuo huono hyötysuhde taaksepäin vaikuttaa niin paljon :P 5 litraa tunnissa pihoilla joilla lykellä etuperin ja jos täytyy takaperin ajaa paljon niin 10 litraa kuulemma :o
Niin,Vario laatikon mekaaninen osuushan kasvaa hyvin äkkiä liikkeellelähdön jälkeen.Taitaa olla 5 kilsan paikkeilla olla jo yli puolet.
Kuinkahan suuri osa näistä nykykoneiden laatikoiden (merkkiin katsomatta) "huonoista" puolista johtuu aivan täysin siitä ettei viitsitä oikeasti opetella sitä voimansiirron käyttöä ja optimointia?
Niin... Varion peruutushan on väkisin tehty, mekaaninen puoli yrittää väntää kokooja-akselia eteenpäinmenosuuntaan ja hydraulimoottor(e)illa väännetään väkisin taaksepäin. Ei ihme, jos löpöä palaa.
****Taas höpöhöpöä. Mulla on koko ajohistorian keskikulutus n 10litraa/tunti.Sis kaikki ajot. En mää ole huomannu että peruutus jotenkin enemmän veis polttoainetta ta raskaampi olis.
Niin... Varion peruutushan on väkisin tehty, mekaaninen puoli yrittää väntää kokooja-akselia eteenpäinmenosuuntaan ja hydraulimoottor(e)illa väännetään väkisin taaksepäin. Ei ihme, jos löpöä palaa.
****Taas höpöhöpöä. Mulla on koko ajohistorian keskikulutus n 10litraa/tunti.Sis kaikki ajot. En mää ole huomannu että peruutus jotenkin enemmän veis polttoainetta ta raskaampi olis.
Tosiasiat on tosiasioita, ehkä ne sinullekin valkenevat, kun riittävästi ja ajatuksella tiirailet varion periaatekuvaa. KV:ssa oli varsin hyvälaatuinen kuva suomenkielisellä selostuksella.
jäin valtralla jumiin rehuauman päälle rehukärryn kanssa, fendtin 820 tuli vetämään. ei saanu pakillä vedettyä mua ylös kun neliveto ei pitänyt... kuulemma joku ylikuormajuttu??
no ylös kuitenki lopulta päästiin ja valtran vikahan tuo oli kun jumiin jäin...
Timpalle tulee 2700h vuoresa...