Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Portaattomien testi KV:ssä...  (Luettu 49850 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26193
  • vastustan
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Jos siis puhutaan ihan tekniikasta, eli vaihteiston teknisestä toteuttamisesta niin mikä ominaisuus jää monipykäläisillä pois vrt. Vario?

***Kyseessä oli kuitenkin portaattomien vaihteistojen testi ja ainoastaan DynaVt on portaaton.

Massikan Dyna 6 vastaa lähinnä vallun, nyykkärin ja jonnikkaan "portaattomia".

Viime syyskynnöissä DynaVtn peräöljylämpö oli n 50 astetta C.

Ei kovin kuumalta tunnu?
syyskynnöillä rauhallisesti ajaen kakssiipiset fältit peräs ;D  vakavasti puhuen riittävä jäähdytyshän pitää öljyt vilposina mutta se on harakoille mennyttä löpöä. ja näillä hinnoilla alkaa jo tuntumaan. mutta tekniikka kehittyy...
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Ei ne hommat kuule ÄssKooÄnnä nuin vaan tule tehtyä, jos ei ole Prenttiä pihassa täysin portaattomalla - ja jonkun mielestä veilä täysin ylivoimasella - vario voimansiirrolla!

Itsehän ajan T7030 Nyykkärillä, jossa on tuo PowerCommand vaihteisto ja vaikka kävin portaattomalla ajamassa, niin jätin vaihot väliin ihan sen takia, etten löytäny ko. vehkeestä mitään sellaista lisäarvoa, josta olisi pitänyt maksaa n.30k väliä.   :D Jontikassa samalla tavalla ne nykäykset tuntuu ja tottuneena PoCo boksiin väittäisin, että saan ne vaihteet vaihdettua manuaalisesti aivan yhtä vähillä nykäyksillä kun mitä raputtomassa versiossa NH:lla.

Oishan siinä tietty päässy kehumaan, että olipahan kylän kalleimmat Eco -ulosotot siinä traktorissa sitten! (Ainut asia mitä omassa jään kaipaamaan noukkaria ja paskamyllyä vedellessä).
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

3070 E

  • Vieras
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Nyt on valtralla menos se vaihe kun kannattaa ostaa advance-mallin koneita. Toki niitä ei uusia enää saa, mutta vähä käytetyn itsekkin hommasin. Directiä ei nykyisessä kuosissa IKINÄ! Jos raputonta ostaisin niin valinta tehtäis CNH vs MF!

Eikö arvelluttanut??: http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=7338 http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=7088

Haitekki tuli vähän käytettynä.

Viimeksi muokattu: 20.03.11 - klo:12:22 kirjoittanut 3070 E

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Nyt on valtralla menos se vaihe kun kannattaa ostaa advance-mallin koneita. Toki niitä ei uusia enää saa, mutta vähä käytetyn itsekkin hommasin. Directiä ei nykyisessä kuosissa IKINÄ! Jos raputonta ostaisin niin valinta tehtäis CNH vs MF!

Eikö arvelluttanut??: http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=7338 http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=7088

Haitekki tuli vähän käytettynä.

Valtralla tuli ajeltua yli kolmen kympin pakkasilla, se toimi, mutta vanhalla tekniikalla varustettu jd jäätyi. Yhtään erroria ei ole vielä sähköpuolella tai missään muussakaan ollu. Jos kaikkea uutta pelkäämään rupeaa niin sama ajaa sitte nuffilla...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Oho http://services.mascus.com/product.aspx?did={29E471B3-A8CC-4F57-9800-3605442FF4BA}&ctl=agriculture&prodid={c728ffac-e24a-4778-abdc-ff40520d6080}&ctgn=tractors_200 vaihtui TTV630 reutsiin  ;D On varmaan ollut tosi hyvä kun on malttanut antaa pois  ::)


Pian SAS tuloo ja sanoo et deutzin miehet syövät paljon suomalaista ruokaa ;D Ikävä homma ku ei ollu deutzin ttv 630 ja ventin 822 variota tässä testissä, et miten testissä deutzi ja ventti olis pärjänny.... No toivotaan et seuraavalla kertaa on.

Olis mielenkiintoista jos KV testais joskus näitä isoja traktoreita eli jotain missä on tuo 300hv vakiona tai enemmän...

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...

Mitä jää huutaa nyykkäri vrt MF? DTM oli ainut mikä sattui silmään ja sekin oikeestaan ei liity portaattomaan laatikkoon vaan enemmänkin softapuoleen... Nyykkärin käyttäjäkokemuksissa ei yhtään miinusta, Mfllä jotain ihme ryömintää tms...

Jos siis puhutaan ihan tekniikasta, eli vaihteiston teknisestä toteuttamisesta niin mikä ominaisuus jää monipykäläisillä pois vrt. Vario? Niin, ja mielestäni kuskin selkämykseen välittyvä pieni nykäys? jollain nopeudella ei ole tekninen heikkous jos nykäisi ei estä työn tekoa kys. alueella?

Mitä sä ny sekoilet? Mitä sä oikein tuolla ekalla lauseella yrität solkata? jää huutaa? Oikeestaan mä voisin tähän kirjottaa ihan mitä vaan, mutta nyt täytyykin kysyä, millä portaattomalla se oltsikki ajelee niin jatketaan keskustelua aiheesta sitten lisää. Omas fergus oo mitään ryömintöjä löytäny... mut mulla onkin vain vanhempaa mallia... Eivaan kyllä sieltä ryömintää saa, jos ei osaa... ajaa.

Ja jos et vieläkään ymmärrä eroja portaattomien ominaisuuksien välillä, en enää niitä ala selittämään... Nimittäin edellisten perusteella tuntuu olevan kuin myrkkyä, kun kirjoittaa tekniikasta asioita, jotka ei välttämättä olekaan "valtavirran" mieleen. Kuten mäkkäiväräkin jo leimasi lapselliseksi tekstiksi, niin ei sitten tarjoilla asiaa enempää.

Ja näinhän se sitten meneekin, kun esittelijä näppäilee "helppokäyttöisyysmoodin" päälle ja punaniskainen renkaanpotkija lähtee koeajolle... ja TYKKÄÄ. Kauppa käy kuin siimaa. Hienoa. Sama kuin hienojen multimediakännyköiden kanssa, joita kuitenkin pääasiassa käytetään vain soittamiseen ja tekstareihin.

Ainiin... Vertailun ontuvin osio oli voimanoton suhteen, jossa tehtiin oikeastaan vääryyttä NH:lle puutteellisen voimanoton nopeusvalikoimansa takia, vain tonniperä. Toisekseen pottukone ei ehkä ole niitä koneita, joissa parhaiten pääsis eri ajomoodien väliset erot oikeuksiinsa, mutta kyse olikin kasvinviljelytilan töistä...

Ja vielä... Päisteautomatiikat oli jätetty kokonaan käsittelemättä? Miksi?

Sitten... vetositkeyssäädön väärällä asetuksella kone kyllä saadaan kuluttamaan soppaa hyvinkin iloisesti. Testissä arvona oli käytetty 14%, kun yleensä kuljetus/siirtoajossa järkevää käyttää asetusta 30-40%, jolloin ajetaan väännöllä eikä kierroksilla, kuten testissä...  joku tarkoitus tuollakin kai sitten oli.

Mutta ei noin saa sanoa, eihän? ;D

Saakos sanoa, miksei Fendt ollut vertailussa? Ei kai sitten sitäkään, ettei tuu taas Appetit...

Voisin kertoa paljon muutakin, muttei nyt sitten, kun kerran ei faktoja kestetä...
tethering holes to their concave windings

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
KJL:ltä asiaa ja hyvää semmosta. Ei tuo tekniikka kaikkia vaan kiinnosta, niinkuin ei itseänikään, koska en löydä kaikelle sille käyttöä omissa töissäni. Ei kuitenkaan voine sanoa, että siitä haittaa olisi niille, jotka sitä tarvitsevat ja vielä osaavat käyttää. Onko Maasioissa montakin voa-aluetta vakiona, sillä NH:sta jäin sitä kaipaamaan ja vähän petyinkin, kun en sitä älynnyt hankkia ja vaatia. Ryöminnästäkin voi sanoa vaan sen, että mahdottoman ikävä ominaisuus, kun kytkytyy itsekseen päälle äkeen kanssa täydessä vauhdissa alamäessä. Kone huutaa hilpeämmin kun Sinnemäki Ydinvoimalan avajaisissa.

Selitäppäs KJL kuitenkin tuo vetositkeydenkin säätö, sillä semmonen löytyy, mutten ole sillä nähnyt juurikaan olevan mitään vaikutusta ajossa, vaikka sitä on tullut rämpättyäkin!  :D
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Fendtissä vetositkeyden säätö on prosenttia välillä 1-30%. Se luku on se prosentuaalinen määrä, jonka moottorin kierrokset saavat tippua ennenkuin vaihteisto alkaa tiputtaa välityssuhdetta. Jos vaikka kierrokset ovat 1800 rpm ja arvo on 20% niin kierrokset saavat tippua 360 rpm jonka jälkeen loota rupeaa "vaihtamaan pienemmälle." Massikasta en tiedä, mutta luulisin siinä olevan samantyypinen juttu?
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
KJL:ltä asiaa ja hyvää semmosta. Ei tuo tekniikka kaikkia vaan kiinnosta, niinkuin ei itseänikään, koska en löydä kaikelle sille käyttöä omissa töissäni. Ei kuitenkaan voine sanoa, että siitä haittaa olisi niille, jotka sitä tarvitsevat ja vielä osaavat käyttää. Onko Maasioissa montakin voa-aluetta vakiona, sillä NH:sta jäin sitä kaipaamaan ja vähän petyinkin, kun en sitä älynnyt hankkia ja vaatia. Ryöminnästäkin voi sanoa vaan sen, että mahdottoman ikävä ominaisuus, kun kytkytyy itsekseen päälle äkeen kanssa täydessä vauhdissa alamäessä. Kone huutaa hilpeämmin kun Sinnemäki Ydinvoimalan avajaisissa.

Selitäppäs KJL kuitenkin tuo vetositkeydenkin säätö, sillä semmonen löytyy, mutten ole sillä nähnyt juurikaan olevan mitään vaikutusta ajossa, vaikka sitä on tullut rämpättyäkin!  :D

Hvinnamo jo selittikin tuon vetositkeyden säädön, ainakin tuos vanhemmas VT:s on 1-40%, uudemmista ei yhtäkkiä muistikuvaa onko 1-30 vai 1-40. Muuten tuo toimii kuten Fendtinkin säätö.

Sikäli vertailussa käytetty 14% säätö oli virheellinen ratkaisu, että se ei anna moottorin mennä parhaan väännön alueelle vaan tinkii ennemmin nopeudesta... kulutuksen kustannuksella. Yleensä parhaaseen taloudellisuuteen siirtoajossakin pääsee 30-40% säädöllä, jolloin käytetään vääntöä ja säästetään soppaa. 14% asetus tarjoaa kyllä räyhäkästä menoa ja hiukan paremman kiihtyvyyden, mutta loppujen lopuksi matka-ajassa ei ole juuri eroa, vaikka soppaa meneekin enemmän. Ihan käytännössä havaittua...

Vakiona on 540, 540E ja 1000 voimanottonopeudet, mikä on ihan hyvä asia.

Voimanotto-ajotapa (ns. silppuriajo) on VT:n paras ominaisuus töissä, jolloin voimanoton kierrosten pitää pysyä samana kuormituksesta riippumatta... Tällöin tingitään tarvittaessa nopeudesta, muttei voimanoton kierroksista; tietenkin automaattisesti vaikka pedaali olisikin pohjaan painettuna. Esim niittomurskaimen kanssa säädetään maksiminopeus, jota koneen sallitaan tavoitella. Vahvemmassa heinässä nopeus putoo, muttei kierrokset juurikaan. Yleensä tuos tilantees sallin 5%...

Muttei tästä nyt sitten enempää, jottei taas menis kellään herneitä...
tethering holes to their concave windings

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Muistutukseksi.
"Mitä pienempi mies, sitä suurempi Jonnikka."

 ;D
Kui mää ain olen paras?

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...


Voimanotto-ajotapa (ns. silppuriajo) on VT:n paras ominaisuus töissä, jolloin voimanoton kierrosten pitää pysyä samana kuormituksesta riippumatta...

 Minkä merkin vehkeestä tuommonen paras ominaisuus puuttuu?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...


Voimanotto-ajotapa (ns. silppuriajo) on VT:n paras ominaisuus töissä, jolloin voimanoton kierrosten pitää pysyä samana kuormituksesta riippumatta...

 Minkä merkin vehkeestä tuommonen paras ominaisuus puuttuu?

 Vaarin vanhassa Massikassakin oli tommonen. Se oli nääs niin vahva kone ettei se mitään kierroksia pudotellu, se veti vaan. Väkivahva Perkinssin kone jaksaa!  :D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 474
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Onks KJL:llä jotain hampaankolossa testin suhteen?
Ei tietenkään. Miksi olisi? Olishan se ollu suuri häpeä, jos vanha konkari ois rökittäny tulokkaat testissä...

Lues tuosta uudelleen...

"Hei ihan oikeesti... riippumatta siitä mikä merkki voitti "vertailun"... todellista vertailua ja johtopäätöksiä voi tehdä vasta muutaman sadan tunnin jälkeen... "

Jaksaa ne verkupojat jauhaa...
Ja vekotus pitää käytänössä pysäyttää alueen vaihtoon ja sehän nyt on joku aito...
Ihailtava piirre tuo uskon lujuus mutta hölmö lienekkö pakko olla?
Konsernin ykkösmerkillä kuulema sujuvampaa.Ei puhalla silppuri pellille kun pysyy tahdissa aluettakin vaihtaessa.

Ainiin... Jossakin on ryssitty pahasti, jos silppurin torven alla ajaessa 30km/h ei riitä. Ei se silppurikuskikaan oikeesti halua lujaa ajaa. Muutenkin jossain on ryssitty, jos pellolla joutuu jossain työssä ajamaan lujempaa kuin 30km/h...

Haukkukaa nyt verkku (henkilöt) Jontikkaa,totuus on se että teitin vt verkkua ei olisi ilman Jontikkaa,ei olisi tarvista tehdä halvempaa Brändiä.
Kilpailu ihmeellistä.

Ja mitä jauhaa? Pysäyttää? Joskus tarvii, joskus ei... Ihme kun noinkin pieni asia tuntuu noin suurelta niille, jotka eivät päivittäin kyseisellä koneella tee töitä... On se, hyvä, että edes yhden vian löydät. Mun ei tartte sulle selittää, miten sen aluevalinnan kans käytännös eletään. Sun ei todellakaan tarvi sitä koskaan ymmärtää. Oikeestaan sitä ei edes huomaa tai alueen vaihto tarvittaessa sujuu niin helposti, ettei huomaakaan.
Huvittava kommentti tuokin totuus on se että teitin vt verkkua ei olisi ilman Jontikkaa. Tietääkseni Vario voimansiirto on kehitelty ennen jontikan eccomia, korjatkoon joku, jos olen väärässä. Siten väite, ettei Dyna-VT:tä ois ilman jontikkaa on, ellei valheellinen niin ainakin täysin perusteeton.

Kysymys on ihan puhtaasti tekniikasta, ihan vaan tekniikasta ja portaattoman voimansiirron erosta automaattivaihteeseen, jossa automaattivaihteiden välinen alue täytetään portaattomalla osiolla. Kyseessä on teknisesti ottaen aito portaaton vain silloin, kun nopeusalue 0-53km/h toteutuu ilman minkään pakan kytkemistä eli vaihteen vaihtoa. Se, että kone kuljettajalle, ainakin useimmille, tuntuu portaattomalta, ei tarkoita täydellistä portaattomuutta. Ratkaisua voidaan tietenkin taas teknisin perustein selittää pumppujen/hydraulimoottoreiden kokovalinnalla yms... Niin Fendt kuin MF:kin käyttää samaa Vario-ML voimansiirtoa, jossa on tosin kaksi nopeusaluetta vaan ei portaita. Kumpikin alue alkaa nollasta... Tämä tarkoittaa sitä ettei kyseessä ole sekventaalisesti toimiva automaattivaihteisto, kuten muilla tavoilla toteutetuissa ratkaisuissa, jolloin seuraava nopeusalue alkaa edellisen nopeusalueen loppuessa.

Tuo siis tekniikasta ja sitten siihen jontikkaan... Nyt en just oo mollannu jontikan automaattivaihteistoa, vaikka siinäkin selkeästi vaihteen vaihdon huomaa. Ellei huomaa, on perse liian puutunut eikä pitäis ajaa ollenkaan... Valtun dokumentoitu nykiminen on juuri samassa nopeudessa kuin jo protokoneiden aikana.

KJL:ää ei tunnu mikään hetkauttavan ikinä, silti kova tarve päästä selittelemään testin lopputuloksia  :D

"kokemattomuus", miusta se on kyllä vähän kummallista toisaalta jos ei 100 tunnissa opi ajamaan traktoria. Hei se on liki 2,5 normaalia työviikkoa, vaikka jakaa viidelle kuskille niin silti 3 työpäivää per kuski. Jos siinä ajassa ei opi käyttämään traktorin ominaisuuksia sillä tasolla että voi niistä muodostaa mielipiteensä niin toisaalta miten keskiverto kuski, oppiiko edes sen 1000 tunnin aikana? En tuosta tiedä... Dyna-VT:llä nyt ainaki kolme tuntia ajanu niin enhän mä mitään siitä viä tiedä. Vai taitaa niitä olla takana jo 1500

Portaaton tai "portaaton", mitä väliä ihan oikeesti loppukäyttäjälle? Jos "portaatomasta" löytyy käyttäjälle samat ominaisuudet kuin portaattomasta samalla luotettavuudella Vaan kun ei löydy... niin who cares? Ja toisaalta jos samalla saadaan hyötyä hyötysuhteessa yms. niin eikös se portaaton kuulosta jopa heikkoudelta? Ei minusta... Nokialla on puhelimissaan paras rauta mutta ei meinaa pärjätä kun käyttöliittymä heikko, oisko sama Fendt vs. MF?Mikä lienee KV:n takin kääntänyt, kun joitain vuosia sitten kehuivat, että MF:n insinöörit toteuttaneet voimansiirron ohjelmoinnin paremmin kuin Fendtin?

Ei ne mitatut ominaisuudet muutu vaikka ajettas 1000 tuntia, karua vaan se on jos kulutus kova... En ole väittänyt mitattujen ominaisuuksien suhteen mitään...

Pitäskö mua jotenkin hetkauttaa? Koko lailla erilaisia ovat nykykoneet. Toki jouko_jokamies saa koneen kuin koneen liikkeelle ja voi jopa yrittää tehdä sillä töitä, mutta edelleen väitän, että koneen täydelliseen hallintaan /täysimittaiseen hyödyntämiseen tarvitaan joitakin satoja tunteja oppimista sekä yritys/erehdys menetelmällä ja muutamia kertoja jopa kannattaa plarata Käyttöohjekirjaakin. Usko tai älä, käyttöohjekirjasta voi olla hyötyä, jos muuta väität, kannattaa pysyä erossa huipputekniikasta... Sitten... Mitä tulee oppimiseen, on kokonaan eri asia hypätä tutun merkin portaattoman rattiin kuin täysin vieraan merkin jolloin perusasiatkin ovat toisin kuin tutussa merkissä.


No sit viä nyykkäristä... En sano mitään nyykkärin automaattilaatikon toiminnasta, kun en oo ajanu. Vanhempaa CaseIH:n CVX:ää kokeilin kerran ja oikeestaan se jopa sopi käteen toiseksi parhaiten MF:n jälkeen. Paremmin se toimi, kun samalla eccomin automaattivaihteistolla varustettu jontikka. On se kumma juttu, kun teknisiä faktoja lyö pöytään, heti jätkät vetää pakasteherneitä pussillisen nenäänsä. Hahaa...

Kumma juttu sinänsä sekin, ettei mulla oo mitään antipatioita nyykkäriä kohtaan. Jos joku on niin kuvitellu, ei tunne mua. Itse asiassa mulla on nyykkäreistä melkoisen paljonkin kokemusta, että oon nähny senkin puolen, miten paljon isännät saa koneista ihan uskomattomiakin osia rikki...

Yks hyvä esimerkki siitä, kun yks joukojokamies hyppäs aikoinaan uuden NH M160 RangeCommandin rattiin ja tempoi "vaihdekahvan" ensitöikseen paskaksi. Olis ehkä kannattanu silloin avata se ohjekirja... mut eihän sitä tosimies tarvi ei... olis vaan kirjasesta selvinny, että onkin nappivaihteet. Tai olis edes kysyny, mut tosimies ei kysy... Satuin vaan silloin lähettään sen kepakon Seinäjoelle...

Edelleen... Ihan se ja sama. Mä ajan Dyna-VT:llä ihan vaan teidän kiusaksi ja siksi, että siinä on ominaisuuksia, joita ei automaattilootaisista löydy... kuin ehkä directistä jotain vähäsinneppäin...



Pellolle tullessa napilla pienempää,tai jos unohtuu niin vaunun täyttyessä,siis jos perässä on muuta kuin kasivitonen velsa.
Sitteen taas siirtymälle napilla suurempaa,siilolle tullaan ja jotta sinne kasalle päästään niin napilla pienempää,jälleen siirtymälle ja napilla suurempaa. Tuliko neljä nappivaihdejuttua? Entä jos matkalla on ***** iso mäki? Joudut väistämääm vaikka vuokraisäntää ja nollasta vauhtia siihen mäkeen niin napitellaanko vai ei,sama mulle. Tai löytyy hieman pehmeetä maata ja alkaa uurtaa?? Siis jänöinen päällä?
Sorkin vaan tuota verkupoikien hehkutusta teknisestä ylivoimasta ja aidosta portaattomasta. En ole paljoa koulua käyny mutta kai tuo yllä oleva esimerkki muuksi koulua käymällä muutu? Nappivaihteinen aito portaaton?

Ja tuo trolliksi tunnustettava "veeteetä ei olisi ilman jonnikkaa" sisältää aika vahvan totuuden siemenen,ainakin niille jotka ymmärtävät lukemansa,Fendt kun on aika paljon kalliimpi ja hienompi brändi,niin täytyi Agcon kilpailun vuoksi lanseerata halvempi vaihtoehto.
Ja konsernin ykkösmerkistä nyt lienee ihan naurettavaa ryhtyä edes inttämään?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...

Pellolle tullessa napilla pienempää,tai jos unohtuu niin vaunun täyttyessä,siis jos perässä on muuta kuin kasivitonen velsa.
Sitteen taas siirtymälle napilla suurempaa,siilolle tullaan ja jotta sinne kasalle päästään niin napilla pienempää,jälleen siirtymälle ja napilla suurempaa. Tuliko neljä nappivaihdejuttua? Entä jos matkalla on ***** iso mäki? Joudut väistämääm vaikka vuokraisäntää ja nollasta vauhtia siihen mäkeen niin napitellaanko vai ei,sama mulle. Tai löytyy hieman pehmeetä maata ja alkaa uurtaa?? Siis jänöinen päällä?
Sorkin vaan tuota verkupoikien hehkutusta teknisestä ylivoimasta ja aidosta portaattomasta. En ole paljoa koulua käyny mutta kai tuo yllä oleva esimerkki muuksi koulua käymällä muutu? Nappivaihteinen aito portaaton?

Ja tuo trolliksi tunnustettava "veeteetä ei olisi ilman jonnikkaa" sisältää aika vahvan totuuden siemenen,ainakin niille jotka ymmärtävät lukemansa,Fendt kun on aika paljon kalliimpi ja hienompi brändi,niin täytyi Agcon kilpailun vuoksi lanseerata halvempi vaihtoehto.
Ja konsernin ykkösmerkistä nyt lienee ihan naurettavaa ryhtyä edes inttämään?

No jotkut kokee tuon voimansiirron toiminta-alueen vaihtamisen ongelmaksi. Ne joille se on ongelma, valitsevat tietenkin sitten jonkun muun kuin Fergun tai Fendtin, niin mikä tässä edes onkaan ongelma... Pienemmälle alueelle vaihtaminen ei aina ole pakollista. Työt, jotka vaatii pienemmälle alueelle vaihtamista, vaativat varmasti muitakin pysähdyksiä tms. tilanteita, joiden yhteyteen tuon vaihdon pienemmälle voi samalla tehdä. Eihän se keppilootaisenkaan kuski aina samalla vaihteella aja? Jos vaihto "unohtuu", mitä ei kokeneella kuskilla tapahdu, voi asian kuitata säätämällä nupista maksiminopeuden pienemmäksi. Kone kuin kone, loota kuin loota, ei yksi ja sama säätö oo aina tilanteeseen paras mahdollinen. Ei tuokaan kouluja käymällä miksikään muutu. Sitä voi vain kysyä Varion kehittäneiltä insinööreiltä, miksi näin on tehty, syytä en tiedä. Alueen vaihto kilpikonnalta jänikselle taas on mahdollista koneen liikkuessa yli 5km/h nopeudella eli toisin kuin yleisesti luullaan.

En tietääkseni ole konsernin ykkösmerkistä mitään inttänytkään... Siinähän ei kai ole mitään epäselvää, että Fendt on laadullisesti ykkönen konsernin sisällä? Mutta katsos, meillä köyhillä ei oo varaa Fendtin ostoon. Oli sitten trollinpoikanen tai ei, puhtaasti kaupallinen totuus on sekin, että konsernin tehtävänä on tuottaa mahdollisimman suurta tuottoa osakkeenomistajille, jolloin parempi tuotto tietenkin saadaan erilaisille segmenteille suunnatuilla erilaistetuilla tuotteilla. Samasta syystä aikanaan myytiin Sampoakin kahdella värillä...

tethering holes to their concave windings