Lasken itse nuo uudemmat (T5 ja T6) portterit ja vitot samaan kategoriaan BMW henkilöautojen kanssa. Eli ostettava uutena ja takuunalaisena.
Pikkuluokan pakut kai vielä etenee jotenkin etuvetoisina, mut isommilla on ymmärtääkseni paree pysyä hyvillä ja talvella auratuilla teillä.
Ompa mairitteleva kommentti. Tätä vähän olen itsekkin pelännyt, että uskaltaako tuollaista ostaa vajaa parisataatuhatta ajettuna ja vajaan kymmenen vuoden ikäisenä. Varmasti ihan toimiviakin laitteita on, mutta kuinka paljon noilla sitten oikeasti joutuu korjaamolla vierailemaan niin onkin sitten toinen juttu.
Ja olen samaa mieltä, että pikkupakut etuvetosina voi toimiakkin mitä nyt ovat samanlaisia kuin kaikki etuvedot, että suoraa pyrkivät menemään (puskemaan). Isommat täytysi olla ehdottomasti takavetoja tai mielummin nelikoita.
Samanlaista paskaa ne on eri logoilla vain. Jokaisessa on laittamista ja omat ongelmansa. Yksilöittäin enemmän hyviä ja huonoja. Tietenkin seassa on niitä "yleisesti kaikki" surkeita, kuten esim. just vitot jotka ruostuu ihan suorasta pellistä ilman mitään vaurioita, varsinainen preemium merseedes.. Ja noi DSGt.. on niitä muutama ajettu monta sataa tonnia, mutta pääasiassa kaikki ne on ihan paskoja. Hlöauto puolelta useampi tuttu niiden kanssa temmeltänyt ja onhan sitä yleisestikin tietoa noista paljon.
Yksi kaveri hankki uuden Hiacen pari vuotta sitten, mitään muutakuin remonttia ja ongelmaa. Eräs toinen tuttu joskus 10v sitten, myös uuden, sanoi että on siihen polttimot muistaakseen vaihdettu joskus, ajettu vissiin 500th.. että jotkut menee toiset ei. Mutta pääsääntöisesti noi kait parempia. Sen nelikon osalta tosiaan kannattaa tarkkaan miettiä miten paljon ajaa sellaista ajoa oikeasti. Vähälle tarpeelle ns. varmuudeksi nostaa vaan kaikkia kuluja turhaan. Sama toi automaatti.. ajatko tosiaan niin paljon, ettei en vertaa jaksa vaihdetta vaihtaa?
Itse olen myös miettinyt mikä se noista olisi, Jenkit on niin stanan isoja rohmoja ja moni syö turhan paljon, pakut ja nää pikkulavat on taas niin kalliita seisottaa, kun ajoa ei ole tolkuttomasti. Toki sekin suhteellista, tulee siitä ajostakin kulua etten minä pahakseni pistä ettei ole.. Vaan kun sylettää maksaa kovat verot kun se seisoo niin paljon. Mutta sitten tarvetta taas on.
Olen alkanut kallistua siihen suuntaan, että sellainen hyvä nelikko ("nelikko" toki tyhjää parempi) hlöauto joka ei syö paljoa, esim. vaikka octavia tms? siihen vetokoukku ja hyvä/sopiva kärry perään. Olis ehkäpä paras kompromissi.