Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 48

Viestit - Cornfarmer

Onkos kellään kokemuksia miten tuo Fendtin 828 pärjää, ku vertaa 927 tai 930?

Voiko olla niin, että kukaan ei ole tällä saitilla ajanu töissänsä 800 ja 900-sarjalaisia, et onko suuri ero menohaluissa?


On niissä eroa. Etujousitus on 900ssa ihan eri maata. Vois jopa kehua hyväksi. Jarrut on 900ssa tehokkaammat. Molemmat moottorit on tehokkaita ja vääntäviä, eli 927 ja 828 varmaan siinä suhteessa samalla viivalla. 800 saa etukuormaimen 900 ei.etukuormain ehkä parantas 800n pintakovaa ja rytkyttävää etujousitusta.ek 724 menee tiellä tasasemmin. 724n koppijouset lyö liian helposti pohjaan, vaatis varmaan lisävarusteena saatavan 3 pistejousituksen niinku 800 ja 900. Ainakaan 900n koppijouset ei pohjaa

Ahaa 800 on etujousitus liian jäykkä jos ei ole mitään konetta/painoa keulalla. Suht etuusasti alkaa saada 08-10 vuoden 927-936 koneita ulkomailta 826-828 on viä kovassa hinnassa, ehkä urea vehkeet tuo niin paljo lisä hintaa, ilmeisesti mekaaniset jouset pohjaa 724? Ilmajousitetulla ohjaamolla ei varmaan tätä ongelmaa... Eikös 800 ja 900 oo aina ilmajousitteinen ohjaamo.
Onkos kellään kokemuksia miten tuo Fendtin 828 pärjää, ku vertaa 927 tai 930?

Voiko olla niin, että kukaan ei ole tällä saitilla ajanu töissänsä 800 ja 900-sarjalaisia, et onko suuri ero menohaluissa?
Ota nuppi käteen ja mene kuorma-auto varaosatiskille, niin sieltä löytyy melko varmasti samanlaiset nupit jostain kuorma-autosta ku katalookia kattelee. Olisko DX deutziin ollu silloin aikoinaan jotain alle 200e 2kpl lemförderin nuppeja ja ne oli muistaakseni jonku volvon k-a:n. Ja tais olla ne DX Deutzin alkuperäisetki lemförderin tekemät.
Saksassa on joissakin isoissa traktoreissa jotka on vaihtokoneena niin BKT renkaat joka nurkassa, onko kellää kokemuksia kyseisestä merkistä?
Onkos kellään kokemuksia miten tuo Fendtin 828 pärjää, ku vertaa 927 tai 930? 
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: IMT
: 13.01.14 - klo:11:24
Vieläköhän näitä IMT traktoreita on liikenteessä jollain?
Onkos muuten valtralta tulossa T ja S mallien väliin joku malli? Kun uusi S alkaa vasta 270 hv ja siitä eteenpäin ja mikä tämä suurin T malli on 213 vai mikä se ny oli... Pohjautuuko massikan 7600-sarjan suurimpiin malleihin tuon välin täyttäjä, ventin lootalla, ranskan tehtaalla tehtynä niin ku S-sarja?
Kuva helpottais...  ::)


Jonku verran sai tehdä töitä et nivelen merkki selvisi ja nimi on WEASLER ja hollannissa tehty, ihan asiallinen nivel se on  :D Kukahan näitä on suomeen tuonu joskus 2000 vuonna, ku suomeksi lukee tarrassa jotain varoitus juttuja?

http://www.weasler.com/section_home.aspx
Tuli viimevuonna jossain konekaupassa nivelakseleita ja ajattelin nuo vanhat korjata kuntoon varalle, ku ei ne huonossa kunnossa ole.

Eli osaako kukaan sanoa mikä tämän nivelakselin nimi on, ku nimeä ei lue missään? Muovisuojassa lukee: Pat pend, made in holland ja mitenkähän kuvailisin tuota logoa jotain sivusta katsottuna 2kpl juoksevia tikku-ukkoja... Tässä vähä tuntomerkkejä kyseisestä akselista. Ja aika lailla on saman näköinen walterscheidin nivelakselin kanssa. Ja olis kiva, jos joku osaa sanoa myös kuka on maahantuoja.

mikä ihme tuo n. 5000 tuntia mutta noi muutama sata tuntia vasta ihmetyttääkin!  miten perhanassa ton perustelee?

                   esittelykoneet on sitten eri asia.                         


Taitaa olla nämä muutama satatuntia ajetut ja tyyliin vuoden vanhat ja maksimissaan 2-vuotta vanhat traktorit, niin olla pois haettuja, eli ei pysty niin sanotusti maksamaan konetta ku ei ole rahaa... Näitäki tapauksia varmaan on nykyään aika paljon, ikäväkyllä.
Uskomatonta paskaa Johndeere miehiltä tulee. Saranoida pitääkin joka osa, on ne niin tyyppivikoja täynnä olevia paskoja. Lavalukko tai jokin pikalukitus olisi kätevä osien vaihtoon ja suoraveloitus toimimaan taas. Saksasta saa parempaa vihreätä traktoria nimittäin Fendt!

Hohhoi... Eipä potkinu pikku deereen Ap laatikko lavetin edessä tyhjää.... Iso musta on jo senkin näyttänny....
Ja kone sentään ollut vain hakkurin edessä, siis laatikko vähillä tunneilla/kevyillä töillä...

Miten se nyt niin löi tyhjää, vai onko ominaisuus määrätyissä tilanteissa? Oliko raskaskin taakka vedettävänä?

Pitkään rinteeseen(pohjanmaan miehet paskoo kuorkin ratissa housuun,rinteen nähdessään ;) ) 22t kaivuria 3 akselisella jpm vedettäessä... Keli raskas, eli hiekkatie upotti ja vauhti hyyty n. 15km/h....
Ainut kerta.... Joku varo antoi periks yms.... ajopolkimen löysääminen ja uudelleen painaminen otti vedon takaisin..

No ei 1-puolta olisi kannattanu napata päälle noin pienessä vauhdissa? Kova ylämäki ku noin hyytyy vai onko sun kone joku pienempi ku 936?

930. 287 on tapista mitattu,et kaikki on reilusti tallella.No ei tule mieleen "normi" kolmos luokan tiellä laittaa ykkös aluetta päälle... Minusta se on tarkotettu mutajuhliin se vaihe....
Sulatukseen joutaa/ Eriväriseen vihreeseen vaihossa jos ei traktorin kokoon nähen normi kuormaa vejä tota rinnettä.... Ei mun muilla koneilla ole siinä ongelmaa ollu... Tosin ne onkin maailman parhaita/isoimman traktori tehtaan tuotoksia..

Ja seuraavaks varmaan kysytytään miks ostit fentin-> Rahat ei riittäny mieleiseen Jd ja halusin kokeilla tämän "maailman parhaan traktorin" .
Mukava hakea perspektiiviä.... Nyt kun rupee Claassia ja jcb vaille laatu traktori olemaan kokeiltu.....

yv voin laittaa tilinumeron... 100k€ kun laittaa niin löytyy Toi hyvä fentti netttikoneesta tai agrin vaihtokone rivistä ;) 8)
Hyvä kone mutta tiedän paremmankin...

Ookko varma ettei vain mikään laatikon automatiikka vähän aikaa ollu juntturassa, mikä voi olla hyvinkin normaalia hetkellisesti ku kaikki on niin hienoa tekniikkaa... Jos se kerran vain hetkellisesti luisti. Eikös noi jontikat oo aika hitaita tiellä, ku vertaa venttiin? Tuon sun ventin saa kulkemaan 75km/h jos vain moottorin kierrosrajoitin otetaan pois  :)
Uskomatonta paskaa Johndeere miehiltä tulee. Saranoida pitääkin joka osa, on ne niin tyyppivikoja täynnä olevia paskoja. Lavalukko tai jokin pikalukitus olisi kätevä osien vaihtoon ja suoraveloitus toimimaan taas. Saksasta saa parempaa vihreätä traktoria nimittäin Fendt!

Hohhoi... Eipä potkinu pikku deereen Ap laatikko lavetin edessä tyhjää.... Iso musta on jo senkin näyttänny....
Ja kone sentään ollut vain hakkurin edessä, siis laatikko vähillä tunneilla/kevyillä töillä...

Miten se nyt niin löi tyhjää, vai onko ominaisuus määrätyissä tilanteissa? Oliko raskaskin taakka vedettävänä?

Pitkään rinteeseen(pohjanmaan miehet paskoo kuorkin ratissa housuun,rinteen nähdessään ;) ) 22t kaivuria 3 akselisella jpm vedettäessä... Keli raskas, eli hiekkatie upotti ja vauhti hyyty n. 15km/h....
Ainut kerta.... Joku varo antoi periks yms.... ajopolkimen löysääminen ja uudelleen painaminen otti vedon takaisin..

No ei 1-puolta olisi kannattanu napata päälle noin pienessä vauhdissa? Kova ylämäki ku noin hyytyy vai onko sun kone joku pienempi ku 936?
Jos oikein muistan niin RETKU:lla oli kiinnostusta Deutzin 7250 ttv koeajoon, saitko sen joskus ajettavaksi?

***en saanut, mitään ei ole kuulunut vaikka useasti olen kysynyt. 6180:n sain ajoon kun sattui sopivasti oleen liikkeen pihassa. ihan ok fiilis jäi koneesta.
Yksi TTV7250 seisoo Auran pisteessä sisällä hallissa mutta se on vissiinkin enemmän näyttelykone... Yksi TTV7230 joka kävi näytöspäivillä ja jossain farmarinäyttelyssä on nyt jossainpäin suomea kokeilussa uskoisin kun ei oo näkynyt enää Aurassa.. Ja sitä 7230 tulikin vähän testattua tässä kerran mutta pienen ajolenkin verran vain ja hiukan tuli tutkittua sitä tietokonetta... Töihin tuommonen olis mukava saada pariksi päiväksi  ::)

Ohjattiinkos 7-sarjassakin vielä radiota i-monitorin kautta, vai onko jo erillinen mankka?
Uskomatonta paskaa Johndeere miehiltä tulee. Saranoida pitääkin joka osa, on ne niin tyyppivikoja täynnä olevia paskoja. Lavalukko tai jokin pikalukitus olisi kätevä osien vaihtoon ja suoraveloitus toimimaan taas. Saksasta saa parempaa vihreätä traktoria nimittäin Fendt!

Hohhoi... Eipä potkinu pikku deereen Ap laatikko lavetin edessä tyhjää.... Iso musta on jo senkin näyttänny....
Ja kone sentään ollut vain hakkurin edessä, siis laatikko vähillä tunneilla/kevyillä töillä...

Miten se nyt niin löi tyhjää, vai onko ominaisuus määrätyissä tilanteissa? Oliko raskaskin taakka vedettävänä?

mb-trac ja jcb varmaan kestäis tuon leikin. muut merkit varman yhtä paperia kun valtra.
Täälläpäin joskus 80-luvun lopulla autoilija osti uuden MB-tracin aurauksiin. Ensimmäisellä aurauslenkillä se ajettiin sillankaiteeseen ja runko kieroksi. Koneesta tuli korjauskelvoton ja valitettavasti kasko oli jäänyt ottamatta.  ::)

Oliko minkä kokoinen trac? Aika lujaa on ajettu kaiteeseen, jos kone meni ihan romuksi...
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 48