Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Isot kyntörenkat  (Luettu 15722 kertaa)

agn2926

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Isot kyntörenkat
Traktorin  vaihto ajankohtainen ja karjatilalle olisi hyvä olla ainakin 600 mm taakse. Tuossa tarjotaan 650 mm trelleborg:  eja. Onko kokemusta
vieläkö 16 " kääntöaura pelittää tuollaisten kanssa.

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Isot kyntörenkat
Ei mitään ongelmaa, itse kynnän 710/60r42" renkailla 16"-20" leveyksillä. Painaa hieman viilua mutta valmiista kynnöksestä ei enää huomaa mitään.

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2025
Vs: Isot kyntörenkat
juu 650 mm ja 16'' yleinen yhdistelmä, ei ongelmaa.

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Isot kyntörenkat
Tuossa minun valmetin takaset 650/42 vanhojen överumien kanssa, olikohan tuo kasitoistaseen säädetty viilunleveys. Työjäljestä ei huomaa mitään häikkää:

http://www.youtube.com/watch?v=FwWKc0mgARU

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2138
Vs: Isot kyntörenkat
Hyvin menee 650:llä. Voihan sitä laittaa avarrusveitsen viimeiseen viiluun jos haluaa.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Isot kyntörenkat
mä oon kyntäny kohta 10 vuotta 710/70x38 dneproshinoilla.

trelleporista ei sitte mun mielestä kannata maksaa enempää kuin continentalista. mulla nyt kahessa ventissä ollu trelleborgit enkä oikeen tykkää. etenkin iso 710/70x42 tm900 liukas. lisäksi ne huutaa tiellä ja pompottaa mitas tai contin svt parempia.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52027
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Isot kyntörenkat
mä oon kyntäny kohta 10 vuotta 710/70x38 dneproshinoilla.

trelleporista ei sitte mun mielestä kannata maksaa enempää kuin continentalista. mulla nyt kahessa ventissä ollu trelleborgit enkä oikeen tykkää. etenkin iso 710/70x42 tm900 liukas. lisäksi ne huutaa tiellä ja pompottaa mitas tai contin svt parempia.

Saitko nää yyveetä?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Isot kyntörenkat
mä oon kyntäny kohta 10 vuotta 710/70x38 dneproshinoilla.

trelleporista ei sitte mun mielestä kannata maksaa enempää kuin continentalista. mulla nyt kahessa ventissä ollu trelleborgit enkä oikeen tykkää. etenkin iso 710/70x42 tm900 liukas. lisäksi ne huutaa tiellä ja pompottaa mitas tai contin svt parempia.

Saitko nää yyveetä?

***joo

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Isot kyntörenkat
800 mm leveillä  käy kyntö komiasti.
Kui mää ain olen paras?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8432
Vs: Isot kyntörenkat
mä oon kyntäny kohta 10 vuotta 710/70x38 dneproshinoilla.

trelleporista ei sitte mun mielestä kannata maksaa enempää kuin continentalista. mulla nyt kahessa ventissä ollu trelleborgit enkä oikeen tykkää. etenkin iso 710/70x42 tm900 liukas. lisäksi ne huutaa tiellä ja pompottaa mitas tai contin svt parempia.
Ei nyt ihan näihin isoihin renkaisiin kylläkään kuulu. Noiden Conttien heikoista rungoista on valiteltu. Mulla on kolmoskoneessa kolmevuotta vanhat Contit edessä. Ajettu tuhatkunta tuntia. Nyt oli rengas tyhjä. Kangas oli mennyt rikki ja syönyt sisärenkaan puhki.
Mystinen kesälaatumies

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Isot kyntörenkat
sen takia conti pitää olla se uusi hiljainen malli. vanhat kontit huutaa tiellä ja rungot tosiaan ihan paperia.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Isot kyntörenkat
Itellekkin tulis uuteen koneeseen contin svt,michelin tai firestone... Jotenkin tuntuu että trelle menee vanhoilla maineilla ja huonontaa laatua...
Nii se on...

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Isot kyntörenkat
Saksassa on joissakin isoissa traktoreissa jotka on vaihtokoneena niin BKT renkaat joka nurkassa, onko kellää kokemuksia kyseisestä merkistä?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Isot kyntörenkat
Itellekkin tulis uuteen koneeseen contin svt,michelin tai firestone... Jotenkin tuntuu että trelle menee vanhoilla maineilla ja huonontaa laatua...
Contin svt kyllä jyristi pahasti ja möykyttivätkin pikkusen...  Mutta puoli senttiä ilmoitettua leveämmät ja talvipitokin aikas hyvä...

vatanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 244
Vs: Isot kyntörenkat
usein oon kattonut,kun leveillä renkailla kynnetään niin jälki on tosi huonoa,ainakin mun silmään.se varmaan johtuu sitten vain kyntäjän puutteellisista taidoista säätää auroja?