Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pikku-Fentin testi  (Luettu 10497 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Pikku-Fentin testi
Oli KV:sä ,olipa surkee esitys erittäin meluisa hytti,maavara uskomattomat 29 senttiä ja älyttömän kallis traktori.
Tuo maavaran pienuus vaivaa kaikkia paitsi Valtraa nykyään.
mikä ihme siinä on ettei osata suunnitella traktoria niin että siinä olisi
kunnollinen maavara vähintään 40 senttiä .Suuresta maavarasta
on myös hyötyä muuallakin kuin metsässä esim nurmenkorjuu ketjussa se on välttämätön jos meinaa karhon yli päästä.
Monessa asiassa tuntuu olevan Fentin tekijöillä pallo hukassa.
on se kun ei saada melua hytistä pois ja tämä koskee myös isompia fenttejä ja erittäin ahdas hytti,tosin KV toimittaja sivusi sanoilla "tiivis tunnelma" hytin sietämättömän ahtauden.
Väitän että A-sarjan hyttikin on isompi kuin fentin.
Ohjaussylinteri oli arassa paikassa etuakselin edessä ei hyvä.
Pakki oli tosi hidas ja ei tärkeää ajovoimanottoa ole laisinkaan.
Yhteenvetona :kyllä tuohon hintaan traktorin täytyy olla joka osa alueelta huippua valitettavasti fentti on hyvin kaukana siitä.

Viimeksi muokattu: 10.05.09 - klo:16:34 kirjoittanut SAS

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

mwm

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: Pikku-Fentin testi
Miten nopea sen pakin pitäisi olla, jos 25km/h hidas?
Minä olen samaa mieltä, että Fentti ei ole hyvin kaukana huipusta joka osa alueella

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Pikku-Fentin testi
Vähintään 40 km/h pakilla.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Valtran pakki...
Vähintään 40 km/h pakilla.


Kuinkas se oikeen menee, jos 15km/h vauhdis nakkaat pakille
mitä tapahtuu ?

 ;D Rullaa vapaalla siihen asti et vauhti tippuu alle 10 ?
Sit sieppaa suunnanvaihtaja koneen sammuksiin  :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

MF 4000

  • Vieras
Vs: Pikku-Fentin testi
Asiahan ei varsinaisesti minulle kuulu,mutta mikä ihme siinä ventissä oikein maksaa.70kw teholuokassa ventti on 80000 € siis 475.650 mk.Case MF NH valtra(huom pienellä kirjoitettu nimi) ovat hintaluokassa 45000€ siis 267.500 mk ja varustelukin on riittavä.Hintaeroa noin 35.000€.Siis vain 10000€ lisää niin saapi samalla rahalla 2 valtraa esim.
Mikä saa vettikuskin vakuuttuneeksi että hankinta on perusteltu?

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Pikku-Fentin testi
Fentissä maksaa, se että  valmistus määrät on aika pieniä, ja panostaa (laatuun?)kuitenkin rutkasti tuotekehitykseen. Vahvuudet on runsaasti varustelluissa suurissa malleissa. Tuo 70kw kokoluokka ei ole fentin ominta aluetta, että olis oikein millään tapaa kilpailukykyinen. Laadusta ei ole kokemusta niin en tiedä olisko se lisähinnan väärti sitten.  Onhan toyota ,ja range roverkin tarkoitettu eri asiakkaille, vaikka molemmat on autoja. Ostajalle, joka tekee runsaasti rankkaa urakkahommaa, ja vaatii traktorilta ehdotonta luotettavuutta, fentin kalleus lienee tois arvoinen juttu, niin kun roverin hinta norsun metästäjälle. 

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Pikku-Fentin testi
Silläpä urakoitsijoista yli 90 % on valinnut Valtran. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Pikku-Fentin testi
eihän tuolla maavaralla tartte mennä ,esim oljen paalaukseen ollenkaa yms...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Pikku-Fentin testi
Olihan siinä paljon fiksuja juttuja kokoisekseen, mut jos konetta sanotaan hyvin varustelluksi ja siitä puuttuu ilmastointi jonka saa 3000+ € lisähintaan ei voida puhua että olisi kovin hyvin varusteltu.

Voi olla aika pätevä etukuormainkone kokoisekseen, mut sellaiseksi kieltämättä aika kallis.

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Pikku-Fentin testi
Mitä tekee alle sataheppasella traktorilla ilman maavaraa, ilmastointia ym. ja maksaa silti liki 100 ke???
Vastaan itte, ei mitään, kuka tollasia ostaa?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

MF 4000

  • Vieras
Vs: Pikku-Fentin testi
Fentissä maksaa, se että  valmistus määrät on aika pieniä, ja panostaa (laatuun?)kuitenkin rutkasti tuotekehitykseen. Vahvuudet on runsaasti varustelluissa suurissa malleissa. Tuo 70kw kokoluokka ei ole fentin ominta aluetta, että olis oikein millään tapaa kilpailukykyinen. Laadusta ei ole kokemusta niin en tiedä olisko se lisähinnan väärti sitten.  Onhan toyota ,ja range roverkin tarkoitettu eri asiakkaille, vaikka molemmat on autoja. Ostajalle, joka tekee runsaasti rankkaa urakkahommaa, ja vaatii traktorilta ehdotonta luotettavuutta, fentin kalleus lienee tois arvoinen juttu, niin kun roverin hinta norsun metästäjälle. 
En väitäkään että ei olisi laadukas,autoihin traktoreita ei kannata verrata tai jos niin kyllä Toyotan landcruiser on suhteellisen hyvä peli norsujahdissa.
Ja toisekseen  yhta suurta hintaeroa ventin  isommat mallitkin ovat muihin samantehoisiin verrattuna.

hiihaamees

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65
Vs: Pikku-Fentin testi
Asiahan ei varsinaisesti minulle kuulu,mutta mikä ihme siinä ventissä oikein maksaa.70kw teholuokassa ventti on 80000 € siis 475.650 mk.Case MF NH valtra(huom pienellä kirjoitettu nimi) ovat hintaluokassa 45000€ siis 267.500 mk ja varustelukin on riittavä.Hintaeroa noin 35.000€.Siis vain 10000€ lisää niin saapi samalla rahalla 2 valtraa esim.
Mikä saa vettikuskin vakuuttuneeksi että hankinta on perusteltu?

Case MF NH valtra: Varusteleppa ne samalle tasolle (portaaton yms.), kulutus?, mukavuus ja käytön helppous?, jälleenmyyntiarvo? Yksi myyjä selitti sen minulle konekierroksella-> Eli paljonko tulee kokonaiskustannuksiksi €/h. Kaava: (ostohinta-myyntihinta+polttoainekustannukset+huollot+varaosat)/käyttötunneilla. Ostohintaan piti muistaa laiskea mukaan lisävarusteet ja hinnoitella ominaisuudet, joita ei saa verrokkiin edes rahalla. Noin kun sen laskee, niin tuntia kohti (800h/vuosi, aika 5 vuotta), fendtti alkoi kääntämään kelkkaansa edullisemmaksi /h kuin lähtöhinnaltaan "halvemmat". Lähtöhinnan pääomakulut on ehkä 1/3 kokonaiskustannuksista, niin hieman enemmän ajavalle siinä on järkeä, jos ajaa alle 500h/vuosi, niin perusteiden täytyy olla muuta kuin taloudelliset (mukavuus?). No jokainen maksaa omat vehkeensä, joten ajakoon millä huvittaa, tai pystyy. Itse alan taipumaan "Ojalan" -malliin..
Työn laadussa ja materiaaleissakin saattaa olla eroja, jotka näkyvät vasta käytössä tai huoltotarpeista. Niin ja ajovoimanotto näytti olevan valinnainen varuste, eli saa muttei vakiona...

Tuohon maavaraan minäkään en löydä järkeä, ala-arvoista :(

Lypsybotti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 896
Vs: Pikku-Fentin testi
...(mukavuus?)...



Jaa mukavuus? Kuitenkin ohjaamomelu, niinkin korkea kuin se mittausten mukaan oli, ei kuulu tuon hintaluokan koneeseen!

pöyhijä

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 148
Vs: Pikku-Fentin testi
Niin tuo Fendtin pieni maavarahan johtuu luultavasti siittä että konetta ei ole lainkaan suunniteltu silmälläpitäen Suomi-UK-mallista nostokoukun käyttöä. Germaanithan käyttävät yleensä sitä vetokitaa, joka ei maavaraa pienennä. eli ilman koukkua lienee ihan ok maavara. Muttei Suomi-malleissa.

johtoporras

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 84
  • "Muut teköö mitä ne osaa, MINÄ MITÄ HALUAN"!!!!!!!
Vs: Pikku-Fentin testi
Itellä ei kokemuksia fentistä, mutta mun mielestä se koppi, eli ohjaamo, oli aika mukavan oloinen kun kerran sellaases parisataaheppases istuin....se oli niinku VW Golf, kaikki vipstaakit löytyy justihin sieltä mistä sitä ettii...siis oli haettu paras mahdollinen paikka....tietty saattoihan mieltymykseen vaikuttaa hintalappokin....ja tuo pikku ventti ainakin kuvis vaikutti aika söpöltä....

mutta siihen ohjaamomeluun...mitä merkitystä melulla oikein on? Kaikilla kuitenkin on peltorit pääs ja niis kuuluu nova....(siksi nova, että se kuuluu ilman pattereitakin, joka paikas  ;D  )