Itse päädyin ratkasuun vanha kunnon ajokone kun ettin tukkikärryä. Maatalous raktorit kun ittellä on ilman panssareita eikä penkit pyöri lisäksi käytetyt tukkikärryt maksaa tekniikkaansa nähden kultaa. Uudet tukkikärrypaketit maksaa kans ihan poskettomia hintoja siihen nähden että 2/3 hinnalla saa jo viimesenpäälle kuormatraktorin.
Se on kyllä hyvää tuuria jos tosiaan löytää 'viimeisen päälle' ajokoneen tuohon hintaluokkaan - siis muutamalla kympillä.
Mitä olen itse edullisia ajokoneksia katsellut niin toinen mokoma hintaa olisi ollut realistista varata tuleviin remppoihin :-(
Pelkät lavettikuljetukset maksaa jo jotain jos osaava paja ei ole ihan naapurissa.
Tahtoo olla että kun jotain perusteellisempaa 'pääsee' laittamaan niin se kymppi ei ole iso raha ja osa rempoista on todella hankalia tehdä itse ellei satu omistamaan hyvin varustettua raskaskonekorjaamoa. Ja vielä pitäisi tuntea kyseinen malli riittävän hyvin että osaisi tarkistaa pahimmat karikot.
Jos on ao. mallilla muutaman vuoden palkkakuskina ajanut niin se on varmaan hyvä lähtökohta.
Mutta onhan se oikea ajokone oikeasti ajokone, eihän siitä mihinkään pääse. Riippuu sitten olosuhteista onko se miten olennaista.
Näitä parinsadantuhannen uusia traktoriyhdistelmiä mä kyllä niin maar kauhiast ihmettele. Tarvii aika monta pulikkaa lapikoida että on edes omillaan.