Mikä tuossa Kellfriissä yleensä hajoaa? Noin yleensä. Heikkoa rakennetta voi itse aina vahventaa, mutta jos materiaali on pelkkää tinaa, vahvistusprojekti voi olla loputon. Että onko se sellainen naulakeittosyndrooma, että lopulta alkuperäistä laitetta ei enää ole juuri olemassa.
En mä tiedä... kaikkea muutahan voi vahvistella aika helposti mutta juuri tuo kulmavaihde on sellainen jonka korjaaminen ei ole oikein helppoa jos sieltä on akseli poikki ja hampaat kaipaa puoliproteesia. Toki senkin voinee omatoimisesti myöhemmin vaihtaa järeämpään mutta melkein kannattaa hankkia sitten valmiiksi parempi. Tietysti koko teräakseli voi olla pehmeää ja terät samoin. Eipähän tuohon muuta kovin vaikeasti korjattavaa jää, laakerit lienee helppoa vaihtaa parempiin jos siltä tuntuu.
Voimansiirto on vielä sellainen osa että vaikka muuten pyrkii käyttämään hyvinkin nätisti ja varovasti niin joskus se yllättävä nyrkinkokoinen kivi kuitenkin kiilaa johonkin väliin ja *jumps*.
Joskus Kellfrin myyjä oli melko rehellinen kun jotain vähemmän tärkeää vekotinta sieltä kysyin. Kerroin mihin ajattelin vempelettä käyttää niin myyjä sanoi että ei myy mulle kun kuitenkin tuon sen viikon päästä solmussa olevana takaisin :-)
Aika kevyttekoinen tuo Kubotakin on, 175 kg koko vekotin, toki leveyttäkin vain se 130. Mielenkiintoinen toimitusmaksu, ilmoituksen mukaan nouto maksaa 50 e :-/
Kaikki kiinan koneet eivät kuitenkaan ole aivan kuraa, ongelma on vaan tietää mitkä ovat kohtuullisia. Useimmat tänne tuodut toki ovat laadultaan kyseenalaisia, ei välttämättä ole valmistusmaan vika vaan maahantuojan joka etsii sieltä ne lähes ilmaiset joita voi hyvällä katteella myydä puoli-ilmaisina.
Löytyy ihan kotimaastakin menneiltä vuosilta esimerkkejä siitä kun maatalousvehkeitä tehtiin pellistä ja huonekaluputkesta... nyttemmin taitaa kilpailu olla jo tehnyt tehtävänsä.