Toivotan onnea mutta voi olla että se ei riitä :-/
CR-systeemi on periaatteessa yksinkertainen mutta ECU, anturit ja sähkö tekevät asioista kertaluokkaa monimutkaisempia.
Lyhyesti ja yksikertaistaen
- siirtopumppu pitää korkeapainepumpulle matalalla paineella tavaraa tarjolla
- korkeapainepumppu pitää railissa jatkuvan korkean paineen, jopa 1800-2000 bar
- moottorinohjausyksikkö ohjaa korkeapainepumppua paineenmittauksen ja tiedetyn syöttömäärän perusteella niin että paine säilyy mutta turhaa työtä ei paljoa tehdä
- moottorinohjausyksikkö ohjaa sitten sähköllä suuttimia päästämään oikeilla hetkillä oikean määrän kuhunkin sylinteriin. Eli suuttimet ovat varsinainen annosteluyksikkö, korkeapainepumppu pitää vaan tasaisen paineen tarjolla.
- ECU - siis se moottorinohjausyksikkö - laskee tarkat ohjaukset suuttimille lämpötilojen, paineiden, moottorin kuorman, kierrosluvun, kampiakselin asennon ym perusteella
- suuttimien ohjattavuus on nopea, yksi työtahdin ruiskutus voi koostua monesta erillisestä ruiskutusjaksosta. Esim esi-, pää- ja jälkiruiskutus. Jaksoja voi olla jopa 5.
- ECU myös valvoo kaikkea mistä se saa dataa eri antureiden ja mittausten kautta.