Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Riittinen piste  (Luettu 12061 kertaa)

turkki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1176
Vs: Riittinen piste
Raatasin tässä yhen sonninkasvattajan kans. Navetta rakennettu kymmenkunta vuotta sitte ja melekeen joka vuosi menny nollatuloksella ja kauraryynit ja makkarat ja lemunaatit vissiin ostettu mehtärahalla. Viime vujen tilinpäätös kuulemma sitte reilusti tappiolla, tosin siitä syystä kun tehty täyvvet poistot.
Tuon sonninkasvattajan kannattaisi vaikka maksaa jollekin asiantuntijalle veroneuvonnasta.
"Asialliset hommat suoritetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat."

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9603
Vs: Riittinen piste
Raatasin tässä yhen sonninkasvattajan kans. Navetta rakennettu kymmenkunta vuotta sitte ja melekeen joka vuosi menny nollatuloksella ja kauraryynit ja makkarat ja lemunaatit vissiin ostettu mehtärahalla. Viime vujen tilinpäätös kuulemma sitte reilusti tappiolla, tosin siitä syystä kun tehty täyvvet poistot.
Tuon sonninkasvattajan kannattaisi vaikka maksaa jollekin asiantuntijalle veroneuvonnasta.

Raatasin tässä yhen sonninkasvattajan kans. Navetta rakennettu kymmenkunta vuotta sitte ja melekeen joka vuosi menny nollatuloksella ja kauraryynit ja makkarat ja lemunaatit vissiin ostettu mehtärahalla. Viime vujen tilinpäätös kuulemma sitte reilusti tappiolla, tosin siitä syystä kun tehty täyvvet poistot.

Kysyitkö miksi täysillä poistoilla on näytetty reilusti tappiota. Ilman todella hyvää syytä tuossa ei ole mielestäni mitään järkeä. Eikä varsinkaan silloin jos on vielä velkoja kasvattamosta maksamatta.

Ihan justiin en pysty sanomaan, mutta yks syy on rakennusten arvon pienentäminen, se kun vaikuttaa kiinteistöveroon ja toinen syy käsittääkseni metän myynnin verohelepotus, eli tappion vähentäminen pääomatuloista. Tuossahan tappiossahan ei varsinaisesti raha liiku, eli veleka ei lissäänny. Tässäkään tappauksessa ei poro-akrian eikä teurasvirman ennusteen sattunu lähellekkään toteutumaa


No eiköpä tuossa oltu vähän laskettukin

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Riittinen piste
Raatasin tässä yhen sonninkasvattajan kans. Navetta rakennettu kymmenkunta vuotta sitte ja melekeen joka vuosi menny nollatuloksella ja kauraryynit ja makkarat ja lemunaatit vissiin ostettu mehtärahalla. Viime vujen tilinpäätös kuulemma sitte reilusti tappiolla, tosin siitä syystä kun tehty täyvvet poistot.
Tuon sonninkasvattajan kannattaisi vaikka maksaa jollekin asiantuntijalle veroneuvonnasta.

Niin on nimenommaan tehnykki. Täällähän on yli kakskyt vuotta kiertäny kärsämäkinen maatallosverotuksen assiantuntija veroilimotuksie laatimassa. Mullekki on yhesti tehny, vaen ite oon muullon koettanu väkertää.
Elämä on parasta kometiijjaa

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Riittinen piste
Kyllähän oikeasti kaikilla meillä tässä maataloudessa on enemempi tai vähempi haasteita. Kaikissa tuotantosuunnissa ja kaikilla tukialueilla on niitä jotka pärjäävät hyvin huonosti ja hyvin pärjääviä. Myös sorkanhoitajissa. Pärjääminen sitten johtuu monista onnistuneista ja epäonnistuneista päätöksistä mitä on nykyinen sukopolvi ja edeltäneet tehneet. Kaikki päätökset on varmasti yritetty tehdä niillä tiedoilla mahdollisimman järkevästi.

Siihen liittyy mitä poliittisesti on päätetty, kuinka onnistuneesti niihin on reagoitu, aiemmat sukupolvenvaihdokset, puolisonvalinnat, perinnön, naapureiden ratkaisut.

Eli moni asiassa on täysin riippumaton tuottajan ammattitaidosta, ei se ole minun vika jos vaarini nai piian eikä naapuri kartanon ainota lasta. Taustalla on tuon tyylisiä asioita.

Sitten on näitä itsestä riippuvia asioita mihin rahat työnnät, pankkiin lähes kaikki. Mutta pankin tilille vai omallesi. Ostatko koneita kun on kiva saada kahvit ja uusi pipo?
Hyvä että jaksoit kirjoittaa pidemmälti, itse en jaksanut enää yrittää rautalankasta vääntää. Eikä varmaan auttaisi, vaikka olisi ratakiskosta vääntänyt.  ;D

Siitä ilkeä ala tämä maatalous et muut päätökset vaikuttavat tosi paljon omaan pärjäämiseen..
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Riittinen piste
Kyllähän oikeasti kaikilla meillä tässä maataloudessa on enemempi tai vähempi haasteita. Kaikissa tuotantosuunnissa ja kaikilla tukialueilla on niitä jotka pärjäävät hyvin huonosti ja hyvin pärjääviä. Myös sorkanhoitajissa. Pärjääminen sitten johtuu monista onnistuneista ja epäonnistuneista päätöksistä mitä on nykyinen sukopolvi ja edeltäneet tehneet. Kaikki päätökset on varmasti yritetty tehdä niillä tiedoilla mahdollisimman järkevästi.

Siihen liittyy mitä poliittisesti on päätetty, kuinka onnistuneesti niihin on reagoitu, aiemmat sukupolvenvaihdokset, puolisonvalinnat, perinnön, naapureiden ratkaisut.

Eli moni asiassa on täysin riippumaton tuottajan ammattitaidosta, ei se ole minun vika jos vaarini nai piian eikä naapuri kartanon ainota lasta. Taustalla on tuon tyylisiä asioita.

Sitten on näitä itsestä riippuvia asioita mihin rahat työnnät, pankkiin lähes kaikki. Mutta pankin tilille vai omallesi. Ostatko koneita kun on kiva saada kahvit ja uusi pipo?
Hyvä että jaksoit kirjoittaa pidemmälti, itse en jaksanut enää yrittää rautalankasta vääntää. Eikä varmaan auttaisi, vaikka olisi ratakiskosta vääntänyt.  ;D

Siitä ilkeä ala tämä maatalous et muut päätökset vaikuttavat tosi paljon omaan pärjäämiseen..

On se vaan nähty miten täällä moititaan maidontuottajia huonosta taloudenpidosta ja parutaan omaa köyhyyttä .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

timotej

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 977
Vs: Riittinen piste
Raatasin tässä yhen sonninkasvattajan kans. Navetta rakennettu kymmenkunta vuotta sitte ja melekeen joka vuosi menny nollatuloksella ja kauraryynit ja makkarat ja lemunaatit vissiin ostettu mehtärahalla. Viime vujen tilinpäätös kuulemma sitte reilusti tappiolla, tosin siitä syystä kun tehty täyvvet poistot.
Tuon sonninkasvattajan kannattaisi vaikka maksaa jollekin asiantuntijalle veroneuvonnasta.

Niin on nimenommaan tehnykki. Täällähän on yli kakskyt vuotta kiertäny kärsämäkinen maatallosverotuksen assiantuntija veroilimotuksie laatimassa. Mullekki on yhesti tehny, vaen ite oon muullon koettanu väkertää.
Tuohon kärsämäkiseen kannattaa luottaa, jos optimoinnista on kyse.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Riittinen piste
Kyllähän oikeasti kaikilla meillä tässä maataloudessa on enemempi tai vähempi haasteita. Kaikissa tuotantosuunnissa ja kaikilla tukialueilla on niitä jotka pärjäävät hyvin huonosti ja hyvin pärjääviä. Myös sorkanhoitajissa. Pärjääminen sitten johtuu monista onnistuneista ja epäonnistuneista päätöksistä mitä on nykyinen sukopolvi ja edeltäneet tehneet. Kaikki päätökset on varmasti yritetty tehdä niillä tiedoilla mahdollisimman järkevästi.

Siihen liittyy mitä poliittisesti on päätetty, kuinka onnistuneesti niihin on reagoitu, aiemmat sukupolvenvaihdokset, puolisonvalinnat, perinnön, naapureiden ratkaisut.

Eli moni asiassa on täysin riippumaton tuottajan ammattitaidosta, ei se ole minun vika jos vaarini nai piian eikä naapuri kartanon ainota lasta. Taustalla on tuon tyylisiä asioita.

Sitten on näitä itsestä riippuvia asioita mihin rahat työnnät, pankkiin lähes kaikki. Mutta pankin tilille vai omallesi. Ostatko koneita kun on kiva saada kahvit ja uusi pipo?

Jutellaanko asiasta sitten lisää kun nautapalkkion uudistus etenee .  :P
Tuotantosuuntaa vaihtaneet lypsylehmistä emoihin ovat todenneet kannattavuuden parantuneet koska kulut pienet eikä aikaa mene hoitotyöhön juuri mitään . Ehtii tekemään muutakin ja puoliso ehtii vaikka töihin .

Maidontuottajahinta alentunut , kulut nousseet ja valiontiloille vielä kiintiöt lisärasitteena .
Ei kannata lähteä muilla tuotannoilla vinoilemaan maidontuottajille .
Valio lienee jakanut lisäkiintiöitä tarvitseville,on pitänyt hakea ja nostanut maidonhintaa olisiko sykstn talven aikana  4c/l plus jälkitilit ja unohtanut uudet vaatimukset, jotka näillä näkymin ovat vielä vapaaehtoisia.Pikkumeijereille terveisiä,jos kerran meijeri aikoo jatkossakin maitoa jalostaa,pitää sen ottaa myös tuottajat huomioon vai onko kuormasta niin perusteellisesti syöty ettei tuottajille ole vara maksaa kohonneista tuotantokustannuksista.Nyt on aika viimeistään herätä,Valiolla on oikea suunta.

Tarvitaan tuplasti tuo korotus tuottajahintaan ennen kuin alkaa rahataloudet paranemaan maidontuottajilla .
Pienillä meijereillä ei ole kiintiöitä .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

mooses

  • Vieras
Vs: Riittinen piste
Tätä sammaa asiaahan minä oon jo tavallaan kyselly, mutta näenä tuotantopanosten hirmunousun seurauksena kysyn, että millon se kamelin selekä katkijaa? Onkose viimmestään sillon, kun rehulasku on isompi ku maetotili?

Se on niillä nyt kriittinen piste lähellä joilla on ollu pienet marginaaalit tähänki saakka.Tuotantopanosten nousu osittain vailla mitään perustettta se on sitä markkina taloutta. On annettu ns. suurelle rahalle se valta. Kilpailutus ei toimi.Esim. sähkön hintaa ei voi käytännössä kilpailuttaa. Uusia sähkösopimuksia ei tarjoa mikään toimittaja. Pörsssisähkölllä nyt mennään joilla ei oo vanhaaa sopimusta. Mikä onkaan se pörssisähkön hinta tänäpäivänä.

Juba

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 968
  • LOS KANTTURAS
Vs: Riittinen piste
Jahas! Viime vuoden tilinpäätös kuhiloitu ja 30v tissinkoittohistorian ensimmäinen tappio vuosi on totta! Maatalouden tulo -1300€ 😬
🌲🌲🌲puun syöntiin siis kantturat ja hoitajat. Tämä kannustaa henkisesti ja ruumiillisesti jatkamaan valitsemallani uralla!
Toivottavasti edes tuottamamme maito ja liha maistuu hyvältä arvon päättäjiemme suussa. Kiitos!
AkkuPENSASLEIKKURI😬

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2856
Vs: Riittinen piste
Jahas! Viime vuoden tilinpäätös kuhiloitu ja 30v tissinkoittohistorian ensimmäinen tappio vuosi on totta! Maatalouden tulo -1300€ 😬
🌲🌲🌲puun syöntiin siis kantturat ja hoitajat. Tämä kannustaa henkisesti ja ruumiillisesti jatkamaan valitsemallani uralla!
Toivottavasti edes tuottamamme maito ja liha maistuu hyvältä arvon päättäjiemme suussa. Kiitos!

Jos on muita ansiotuloja tai oy tila niin nolla/negatiivisen tuloksen ymmärtää. Jos maatalous on ainoa ansiotulon lähde niin vähintään 10-15 tonnia kannattaa käytännössä verovapaata ansiotuloa ottaa vaikka jättämällä kaikki poistot tekemättä ja lykkäämällä laskujen maksua seuraavaan vuoteen. Aina ne poistot voi myöhemmin käyttää.

mooses

  • Vieras
Vs: Riittinen piste
Jahas! Viime vuoden tilinpäätös kuhiloitu ja 30v tissinkoittohistorian ensimmäinen tappio vuosi on totta! Maatalouden tulo -1300€ 😬
🌲🌲🌲puun syöntiin siis kantturat ja hoitajat. Tämä kannustaa henkisesti ja ruumiillisesti jatkamaan valitsemallani uralla!
Toivottavasti edes tuottamamme maito ja liha maistuu hyvältä arvon päättäjiemme suussa. Kiitos!

Jos on muita ansiotuloja tai oy tila niin nolla/negatiivisen tuloksen ymmärtää. Jos maatalous on ainoa ansiotulon lähde niin vähintään 10-15 tonnia kannattaa käytännössä verovapaata ansiotuloa ottaa vaikka jättämällä kaikki poistot tekemättä ja lykkäämällä laskujen maksua seuraavaan vuoteen. Aina ne poistot voi myöhemmin käyttää.

Antti puhuu asiaa,vaikka onki Anttix

mooses

  • Vieras
Vs: Riittinen piste
Tätä sammaa asiaahan minä oon jo tavallaan kyselly, mutta näenä tuotantopanosten hirmunousun seurauksena kysyn, että millon se kamelin selekä katkijaa? Onkose viimmestään sillon, kun rehulasku on isompi ku maetotili?

Kysympä vaen  onko Heinolla lunta.Pakkasta ee vissiin tänä talvena.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Riittinen piste
Tätä sammaa asiaahan minä oon jo tavallaan kyselly, mutta näenä tuotantopanosten hirmunousun seurauksena kysyn, että millon se kamelin selekä katkijaa? Onkose viimmestään sillon, kun rehulasku on isompi ku maetotili?

Kysympä vaen  onko Heinolla lunta.Pakkasta ee vissiin tänä talvena.


Lunta vissiin melekeen metri, eli ihan haetalle asti. Pakkasta pijelly marraskuulta lähtien, pari kertaa kävässy nollan pinnassa. Kovin pakkaslukema on tikitaalin muistissa 29,8.. Ja melekeen jatkuvasti tuulee vennään suunnasta. Että kovvvaa talavea on pijelly
Elämä on parasta kometiijjaa

mooses

  • Vieras
Vs: Riittinen piste
Tätä sammaa asiaahan minä oon jo tavallaan kyselly, mutta näenä tuotantopanosten hirmunousun seurauksena kysyn, että millon se kamelin selekä katkijaa? Onkose viimmestään sillon, kun rehulasku on isompi ku maetotili?

Kysympä vaen  onko Heinolla lunta.Pakkasta ee vissiin tänä talvena.


Lunta vissiin melekeen metri, eli ihan haetalle asti. Pakkasta pijelly marraskuulta lähtien, pari kertaa kävässy nollan pinnassa. Kovin pakkaslukema on tikitaalin muistissa 29,8.. Ja melekeen jatkuvasti tuulee vennään suunnasta. Että kovvvaa talavea on pijelly

Teillä sitä onki sitte oikia talavi kun on pakkastaki. Täällä p-alueella vaen muutama pakkaspäivä.  Muuten onko maauskosi viellä tallella.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Riittinen piste
Tätä sammaa asiaahan minä oon jo tavallaan kyselly, mutta näenä tuotantopanosten hirmunousun seurauksena kysyn, että millon se kamelin selekä katkijaa? Onkose viimmestään sillon, kun rehulasku on isompi ku maetotili?

Kysympä vaen  onko Heinolla lunta.Pakkasta ee vissiin tänä talvena.


Lunta vissiin melekeen metri, eli ihan haetalle asti. Pakkasta pijelly marraskuulta lähtien, pari kertaa kävässy nollan pinnassa. Kovin pakkaslukema on tikitaalin muistissa 29,8.. Ja melekeen jatkuvasti tuulee vennään suunnasta. Että kovvvaa talavea on pijelly

Teillä sitä onki sitte oikia talavi kun on pakkastaki. Täällä p-alueella vaen muutama pakkaspäivä.  Muuten onko maauskosi viellä tallella.

Maausko? oon minä sen sanan joskus kuullu ja sitä jopa tunnustanukki, mutta nyt sitä ei oo jälellä ku pikkuriikkinen nokare ja oon ajatellu että pisäskö laittaa se metalliseen lippaaseen ja hauvvata johonnii korpeen ison kiven juureen. Ja tehä siitä aarrekartta tulevie sukupolovie varten, että jos joku kuitennii sitä vielä haluvaesi kasvattaa...
Elämä on parasta kometiijjaa