Kyl Puimurit on keltaisia, eikä niitä ole tehty muissa väreissä.
Sanoo henkilö joka ei oikeaa puimuria ole ajanut . Glayson on vahva puimuri mutta herkästi ajaa yli . Jontikka 635 on aika härkkäin . Pöytä lakoviljassa hyvä etenkin kunnollisilla laonostapiikeillä . Massikka semmonen härkkäin ettei voi puimuriksi sanoa Sampomassikat sitten parempia .
Kaikki uudet (ja isot) taitavat olla puintikelpoisia :-) Ennen merkkien väliset erot olivat radikaalimpia.
Tuosta NH:n peltoonpuimistaipumuksesta olen hiukan eri mieltä - minusta tuntuu että kunhan säädöt ovat edes sinne päin niin viljoilla homma käy. Heinää en ole puinut mutta kumina - öljykasvit - vilja - herne kokemusta löytyy. Seulaa vaan tarpeeksi auki, samoin tuulta. Herneellä kokeilin kerran avata yläseulan täysin auki, se oli huono idea. Perästä katsoen herneet alkoivat jotenkin pomppia seulalla korkealle, säleeltä toiselle, ja innokkaimmat sitten pihalle saakka.
Vaikea olisi valinta jos nyt pitäisi uutta rosmaa hankkia. Vakuuttavia suorituksia olen nähnyt kaikilla valtamerkeillä, eroja ehkä kestävyydessä, puhdistettavuudessa ja huollettavuudessa. Onneksi ei ole tarvetta - eikä rahaa moiseen :-/ Menee kai vähän niin että kun suorituskyky kasvaa niin esim puhdistettavuus ei ainakaan parane. 580 Sampo helpompi siivota tarkkaan kuin joku megaiso rumpupuimuri.
Eräs uudehkon vähän tummemmankeltaisen kuski on tuskaillut ohralla säätöjen kanssa kun menee joko tähkässä peltoon tai tulee rikkinäistä jyvää tai roskaa tai sitten vihneet tukkii kohlimia tai jotain harmia aina. Tuntuu että kauhean kranttu säädöstä. Meikä laittaa perussäädöt 'suurin piirtein tuossa se on ennenkin pelannut, lovi sinne tai tänne' eikä niihin juuri tarvitse koskea. No tuo mun vehje onkin jo museokapine verrattuna Puimureihin :-)