Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe tynnöri  (Luettu 9095 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: tynnöri
Monta murhetta on vähemmän kun käyttää traktorit merkki huollossa huolto ohjelman mukaisesti. Ei tartte tynnyri tolokulla ittellä öljyjä säilytellä, eikä alennusmyyntejä kytätä. Kannu silloin tällöin letkurikkoihin ym. reviirin merkkauksiin.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: tynnöri
Oksa nyt vaan tykkää että on pytty rasvaa varastossa.Ja muutenkin tykkää tuosta rassailusta.On ihan oikee konemies kun on rasvaläikkiä housuissa.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: tynnöri
Monta murhetta on vähemmän kun käyttää traktorit merkki huollossa huolto ohjelman mukaisesti. Ei tartte tynnyri tolokulla ittellä öljyjä säilytellä, eikä alennusmyyntejä kytätä. Kannu silloin tällöin letkurikkoihin ym. reviirin merkkauksiin.
ero on kyllä tramaattinen tuon huoltokirjan maininnan suhteen kun vertaa autojen ja traktorien myynti-ilmoituksia.

auton myynti-ilmoituksessa jos ei ole mainintaa merkkiliikkeen huoltokirjasta heti tulee mieleen että tämä o nyt jonku tee-se-itse miehen sätös johon ei pidä koskea pitkällä tikullakaan. monet tee se itsemiehethän pitää jopa ruutuvihkoon  haalealla kuulakärkikynällä tehtyjä huoltomerkintöjä huoltokirjana. minusta huoltokirjasta voidaan  puhua jos huollot on suorittanut valtuutettu merkkikorjaamo. silloin voi olla varma että jäähdytysnesteet, jarrunesteet, ilmastoinnit, lisälämmittimet hankalassakin paikassa olevat suodattimet  yms. on huollettu ohjelman mukaisesti.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: tynnöri
ite nyt ku värkein nuin monta ni peräöölit samaa..ja ku parin viikon siässn samoilla ööleillä...       ku ihan evp ;    ite en kehtoo,  ja jne....      mut ku nuissa hörpiäää aikas tavalla jo vaihto ja ei kehtoo virmaa kiusata...

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: tynnöri
Kyllä tuossa yksi traktoriurakoitsija joka tekee päätyökseen konehommaa sanoi, että ajaa koneen huoltoon itse ei ala kuulemma huoltoja tekemään.Tietysti öljyjä ym lisää ja nivelet voitelee, mut sanoi että ottaa silloin huilipäivän kun kone on huollossa.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: tynnöri
ite nyt ku värkein nuin monta ni peräöölit samaa..ja ku parin viikon siässn samoilla ööleillä...       ku ihan evp ;    ite en kehtoo,  ja jne....      mut ku nuissa hörpiäää aikas tavalla jo vaihto ja ei kehtoo virmaa kiusata...

Nyt en mitään selvää tuosta savon (sian) saksasta saanut selville, mutta miksi ei "kehtoo" ? Kyllä mulle ainakin huollot "kehtoo" öljyt vaihdella. Oikeastaan se taitaa olla niiden työtä. Ottavat siitä 70 eur tunti, mutta ei ne niitä öljyjä tuntia vaihda tai tekevät paljon muuta siinä lorotelles. Oikeastaan en edes tajua miksi oma "huolto" nähdään hyvänä tienoona. Suodattimet , öljyt ja muut krääsät maksaa sen mitä maksaa ja ammattimiehen silmäily sen 70 tunti. Tosin en määkään noita vanhuksia huollata tai oikeastaan niitä ei paljon edes huolleta, mutta eipä niillä nykyään edes ajeta.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: tynnöri
Kyllä tuossa yksi traktoriurakoitsija joka tekee päätyökseen konehommaa sanoi, että ajaa koneen huoltoon itse ei ala kuulemma huoltoja tekemään.Tietysti öljyjä ym lisää ja nivelet voitelee, mut sanoi että ottaa silloin huilipäivän kun kone on huollossa.
Tuollaisilla urakoijilla saattaa oma korjaus / huolto taitokin olevan ihan asiallista, mutta sanoisin että monilla viljelijöillä niin ei ehkä ole. Oon kerran käynyt "pajas" jossa isäntä oli ajatellut tehdä fordin traktoriinsa loota remppaa. Lopuksi myi kiinto ja kaikki tallella olleet irto osat ko. härpäkkeestä isojoen konehallille.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: tynnöri
Monta murhetta on vähemmän kun käyttää traktorit merkki huollossa huolto ohjelman mukaisesti. Ei tartte tynnyri tolokulla ittellä öljyjä säilytellä, eikä alennusmyyntejä kytätä. Kannu silloin tällöin letkurikkoihin ym. reviirin merkkauksiin.
ero on kyllä tramaattinen tuon huoltokirjan maininnan suhteen kun vertaa autojen ja traktorien myynti-ilmoituksia.

auton myynti-ilmoituksessa jos ei ole mainintaa merkkiliikkeen huoltokirjasta heti tulee mieleen että tämä o nyt jonku tee-se-itse miehen sätös johon ei pidä koskea pitkällä tikullakaan. monet tee se itsemiehethän pitää jopa ruutuvihkoon  haalealla kuulakärkikynällä tehtyjä huoltomerkintöjä huoltokirjana. minusta huoltokirjasta voidaan  puhua jos huollot on suorittanut valtuutettu merkkikorjaamo. silloin voi olla varma että jäähdytysnesteet, jarrunesteet, ilmastoinnit, lisälämmittimet hankalassakin paikassa olevat suodattimet  yms. on huollettu ohjelman mukaisesti.

Voi että mut olet tyhmä
Merkkiliikkeiden työ on joskus ala arvoista , eivät kaikki . Hyviä kokemuksi korjaamoista jotka tekevät hyvää työtä ja autot jolla noutaa rikkinäinen auto .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Tonniperä

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1168
Vs: tynnöri
Voi että mut olet tyhmä
Merkkiliikkeiden työ on joskus ala arvoista , eivät kaikki . Hyviä kokemuksi korjaamoista jotka tekevät hyvää työtä ja autot jolla noutaa rikkinäinen auto .
Voi että sinun kirjoitustaitosi on ala-arvoista, eivät kaikki. ;D  Voisitko edes joskus lukea mitä kirjoitat, rakas Sorkkis? Oisko liikaa vaadittu? Oisko?

Hyvää työtä tekevistä korjaamoista hyviä kokemuksia... No shit, Sherlock, mitä siis kerrot...? - Et mitään. ;D

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: tynnöri
Voi että mut olet tyhmä
Merkkiliikkeiden työ on joskus ala arvoista , eivät kaikki . Hyviä kokemuksi korjaamoista jotka tekevät hyvää työtä ja autot jolla noutaa rikkinäinen auto .
Voi että sinun kirjoitustaitosi on ala-arvoista, eivät kaikki. ;D  Voisitko edes joskus lukea mitä kirjoitat, rakas Sorkkis? Oisko liikaa vaadittu? Oisko?

Hyvää työtä tekevistä korjaamoista hyviä kokemuksia... No shit, Sherlock, mitä siis kerrot...? - Et mitään. ;D

Siis huonoja kokemuksia merkkikorjaamoista ja hyviä kokemuksia muista korjaamoista .

Icefarmeri lyttää aina tee se itsemiehet . Uudet autot on selvä , merkkikorjaamolle tai hyvämaineiselle korjaamolle jolloin takuu säilyy ja myyntiarvo pysyy hyvänä .
Varaosia myyvät saavat myydä myös alkuperäisvaraosia .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: tynnöri
Kyllä tuossa yksi traktoriurakoitsija joka tekee päätyökseen konehommaa sanoi, että ajaa koneen huoltoon itse ei ala kuulemma huoltoja tekemään.Tietysti öljyjä ym lisää ja nivelet voitelee, mut sanoi että ottaa silloin huilipäivän kun kone on huollossa.
Tuollaisilla urakoijilla saattaa oma korjaus / huolto taitokin olevan ihan asiallista, mutta sanoisin että monilla viljelijöillä niin ei ehkä ole. Oon kerran käynyt "pajas" jossa isäntä oli ajatellut tehdä fordin traktoriinsa loota remppaa. Lopuksi myi kiinto ja kaikki tallella olleet irto osat ko. härpäkkeestä isojoen konehallille.

On tehty ja nähty tekevän päinvastoinkin . Traktorin lootaremppa vie aikaa paljon eli maksaa teetettynä . On  isäntiä jotka talviaikaan tekee noita lämpimässä pajassa ja saavat tarktorinsa hyvään kuntoon .  :)
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: tynnöri
Molemmilla koulukunnilla lienee paikkansa.

Jos on uudenkarheaa kalustoa, työtä muutenkin eikä rassaaminen kiinnosta niin ulkopuoliseen huoltoon mars vaan.

Jos taas on aikaa, osaamista ja  asiallinen tila missä tehdä niin mikä ettei.

Mä en ala mitään vaihteistoremontteja itse yrittämään, jo pelkästään kunnon tilan puutteen vuoksi.
Mutta kyllä neljää sorttia ööliä löytyy tynnyritavarana. Johan noissa koneissa on pelkkää hydeööliä likemmäs 200 l .

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: tynnöri
ja kun itelä nuita värkkei on jo kolme niin sama ööli kaikissa..   lie tuo tynnyritavara sen verta halpaa ja kun peräöölin vaihto niiiin helppoa, et   kait ilman korjaamon apuja hoituu.    ja lisäysööli on hyä olla.      mitä tuossa laskin et tynnyrihinnalla sais 62 litraa kahenkympin pytyissä...                      nooooo,  jos ei haluu muuta kuin kännyn kissaviteoita katella niin paras sit huollon kautta...                        ite tykkään värkätä nuiten vanhoin koneitten kanssa ja saaha sitä hyää kokemusta aivoille!!

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: tynnöri
Kukin taitojensa ja ajankäyttönsä mukaisesti. Huoltarpeet on halvemmat ja vievät vähemmän säilytystila , kuin esim puimuri. Itse olen ulkoistanut puinnin ja tehnyt huollot pääsääntöisesti itse. Työkaluja tarvitaan kuitenkin pikakorjauksiin ja kulutusosien vaihtoon. Öljyä tarvitaan lisäyksien varalta.
Mystinen kesälaatumies

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: tynnöri
ja kun itelä nuita värkkei on jo kolme niin sama ööli kaikissa..   lie tuo tynnyritavara sen verta halpaa ja kun peräöölin vaihto niiiin helppoa, et   kait ilman korjaamon apuja hoituu.    ja lisäysööli on hyä olla.      mitä tuossa laskin et tynnyrihinnalla sais 62 litraa kahenkympin pytyissä...                      nooooo,  jos ei haluu muuta kuin kännyn kissaviteoita katella niin paras sit huollon kautta...                        ite tykkään värkätä nuiten vanhoin koneitten kanssa ja saaha sitä hyää kokemusta aivoille!!

Ja mua yksinkertaisesti tympii raahata niitä 20 astioita kaupasta - ja sitten kun sitä öljyä yllättäen tarvitsisi niin huomaa että eipä ole muistanut ostaa uutta pänikkää ja entisessä on pohjalla 2 litraa. Speciaaliöljyjen suhteen niitä muovipäniköitä on kuitenkin oltava nurkissa. Esim paksummat kulmavaihde- ym tökötit ja lirut ATF-sukuiset.

Ei ole kovin kauaa siitä kun yksi 3/4" letku pumpulta porsi ja ämpärillinen katosi ennenkuin tajusi mitä tapahtui ja sai pelit seis. Kauan sitten 32 mm putken päästä lähti leikkuurengaskulma kävelemään; oma moka kun en ollut kiristänyt riittävästi. Liian lyhyt jatkovarsi avaimessa...